Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

40D oke voor...??

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 40D oke voor...??

hey mensen!

Ik ben van plan de 40D + 17-85 te kopen, iS dat goed om voetbal te fotograferen( jaja ik koop nog later een 70-300) en modellen? , skireizen en
    Zomer reizen ? Natuur en dieren ( kat & hond) ?? Of raden jullie mij nog iets anders aan??

;
    groetjes cedric

Re: 40D oke voor...??

lees eens de comments, die gegeven zijn op je hier eerder gestelde vragen.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Een 40D is zeker geschikt voor sportfotografie, maar dan heb je wel de juiste objectieven nodig.
      Voor heel wat sporten is een 70-200 (f2,8 of f4, met of zonder IS) heel handig, als er wat minder licht is, dan moet je wel voor een f2,8 kiezen.
      Die lenzen hebben allemaal een heel snelle autofocus.

Een 17-85 heeft een goed zoombereik als "basislens", maar voor voetbal is ze meestal toch te kort.
      Als er voldoende licht is, dan kan je met een 70-300 ook wel redelijke sportfoto's maken.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
        Een 40D is zeker geschikt voor sportfotografie, maar dan heb je wel de juiste objectieven nodig.
        Voor heel wat sporten is een 70-200 (f2,8 of f4, met of zonder IS) heel handig, als er wat minder licht is, dan moet je wel voor een f2,8 kiezen.
        Die lenzen hebben allemaal een heel snelle autofocus.

Een 17-85 heeft een goed zoombereik als "basislens", maar voor voetbal is ze meestal toch te kort.
        Als er voldoende licht is, dan kan je met een 70-300 ook wel redelijke sportfoto's maken.

Als er veel regen opeens valt, tijdens de match, is de 40D & 70-200 L 4 dan bestemd tegen de regen?

Groetjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door cedricje.l Bekijk bericht
          Als er veel regen opeens valt, tijdens de match, is de 40D & 70-200 L 4 dan bestemd tegen de regen?

Groetjes
          Nope. Dan heb je wat "kleiner" materiaal nodig : 1D
          Groeten,

Polleke

Comment

De IS-versies van de Canon 70-200 lenzen zijn spatwaterdicht, de andere niet.
            Maar dan heb je eigenlijk ook een spatwaterdichte body nodig; zeker als je helemaal geen andere bescherming hebt om de camera droog te houden.
            Een 40D kan wel een paar druppeltjes verdragen, maar in een stortbui haal ik die niet boven zonder dat er een paraplu boven zit.
            BD0338BE

Comment

Maar dan heb je eigenlijk ook een spatwaterdichte body nodig; zeker als je helemaal geen andere bescherming hebt om de camera droog te houden.
              Een 40D kan wel een paar druppeltjes verdragen, maar in een stortbui haal ik die niet boven zonder dat er een paraplu boven zit.
              We moeten ook eerlijk zijn... wie durft er met zijn eigen materiaal (zuur verdiende centjes enz) in de gietende regen blijven staan met een 1D camera?
              Ik niet allesinds ;-)
              Imagination is more important than knowledge...
              http://www.kiekje.be

Comment

Dus deze ' http://www.artencraft.be/TheDigitalE...8/default.aspx ' is waterdicht? én is ook goed voor voetbal? & heeft een snelle AutoFocus? voor razendsnelle beelden?

Groetjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door cedricje.l Bekijk bericht
                  Dus deze ' http://www.artencraft.be/TheDigitalE...8/default.aspx ' is waterdicht? én is ook goed voor voetbal? & heeft een snelle AutoFocus? voor razendsnelle beelden?

Groetjes
                  Dat is een 70-300, en die is helemaal niet spatwaterdicht, de AF is ook trager dan bij de 70-200 lenzen van Canon.

Hou er wel rekening mee dat een dure lens alleen niet zorgt voor mooie actiefoto's, je moet ook nog weten hoe je er het beste uit kan halen (dat geldt voor alle fotomateriaal).

Bij "razendsnelle beelden" en weinig licht wordt het heel moeilijk, zelfs met de beste lens...
                  BD0338BE

Comment

Cedric, je bent er blijkbaar nog niet uit. Opeens veel regen, daar is een 40 D niet tegen opgewassen. Neem in ieder geval niet dat risico. In motregen of miezerig weer durf ik het wel aan om een 40D met 70-200 f/4 IS foto's te maken. Maar ik heb dan wel meestal een paraplu in de aanslag. Deze hou ik dan geknelt tussen een riem van mijn rugzak en mijn arm. Ik weet het is geen zicht, maar het helpt. Ik denk dat voor een groot veld de 200 mm een te klein bereik heeft.

Comment

Dat is een 70-300, en die is helemaal niet spatwaterdicht, de AF is ook trager dan bij de 70-200 lenzen van Canon.

Hou er wel rekening mee dat een dure lens alleen niet zorgt voor mooie actiefoto's, je moet ook nog weten hoe je er het beste uit kan halen (dat geldt voor alle fotomateriaal).

Bij "razendsnelle beelden" en weinig licht wordt het heel moeilijk, zelfs met de beste lens...
                      Dan denk ik dat ik ga voor de Canon EF 70-200mm f 4 L USM ... Of denkt u dat dit geen goede keuze is? Ik heb toch een paraplu bij, en elke match zal het wel niet regenen hé, maar het zou wel handig geweest zijn, hoewel ik het toch zoiezo niet zou doen, met mijn lens in de regen gaan staan... Dit kan toch voor niks goed zijn hé?

Groetjes Cédric

Comment

Zoals ik al aanhaalde zou 200 mm wel eens te kort kunnen zijn. Zeker als je in de tribune, of vanaf een afstand de spelers moet waarnemen. Denk daaraan voor je de aankoop doet als die uitsluitend voor voetbal gaat dienen. Anderzijds als je met 200mm toekomt, overweeg dan voor ander type van fotografie de IS versie. Deze zou in deze groep de beste kwaliteit bieden voor zijn geld.

Comment

Misschien kan je opteren voor volgende lens de Canon 55-250 IS. Deze vind ik persoonlijk wel ok, zeker voor buitenopnames. Je kan dan later evt. een duurdere of zwaardere tele aanschaffen.

Comment

Een ferme regenbui zal niet goed zijn voor je 40D, maar een grote zeem kan al heel wat helpen... Ik heb ook altijd een grote zeem op mijn materiaal liggen als het regent, en dat werkt erg goed. Enneuh, bedenkt even dat het maar 6% van de totale tijd regent in Nederland, dus in Belgie zal dat niet veel anders zijn !
                            Canon 60D / Sigma ex 150mm 2.8 macro / Canon 28-105 F4 / Bigma 50-500 / Lowepro Minitrekker /

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rockfire Bekijk bericht
                              Misschien kan je opteren voor volgende lens de Canon 55-250 IS. Deze vind ik persoonlijk wel ok, zeker voor buitenopnames. Je kan dan later evt. een duurdere of zwaardere tele aanschaffen.
                              Lijkt me niet echt een goede lens voor sport... de autofocus is toch wel wat een de trage kant voor sportopnames....
                              Zelfs autosport waar ik hem meestal voor gebruik is het al vrij lastig met de 55-250 IS.
                              Canon 60D / Sigma ex 150mm 2.8 macro / Canon 28-105 F4 / Bigma 50-500 / Lowepro Minitrekker /

Comment

Working...
                              X