Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D300 tips en trucs gevraagd

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: D300 tips en trucs gevraagd

    Oorspronkelijk geplaatst door JePe Bekijk bericht
    Het zijn je persoonlijk settings :
    Shoot A- D L: zijn de 4 banken opname menu settings
    Custom A - D : zijn de 4 banken voor de persoonlijk instellingen

    Er is altijd van iedere set een bank actief
    Je kan ze ook hernoemen zodat iets duidelijker zijn maar je blijft in top-lcd altijd maar A-D zien.

    Ik heb 3 banken gemaakt op mijn D200
    - landschap
    - Sport
    - Portret
    Bedankt voor de info...maar hoe komt het dat daar een tijdje geleden bij mij niks stond?
    Holga 120N / Brownie Box / Canon T70 / Pin01 / Nikon D300

    Comment


    • #62
      Re: D300 tips en trucs gevraagd

      Oorspronkelijk geplaatst door JanMetDePet Bekijk bericht
      Bedankt voor de info...maar hoe komt het dat daar een tijdje geleden bij mij niks stond?
      Ik denk dat je er niet speciaal opgelet hebt.
      Toevallig ben daarstraks mijn D300 gaan halen in de winkel. Toen ik het toestel opzette stond shootA en CustomA netjes op de LCD.
      BD0497BE : Nikon body + glas
      www.RudyVerrijt.info

      Comment


      • #63
        Re: D300 tips en trucs gevraagd

        Oorspronkelijk geplaatst door JePe Bekijk bericht
        Toevallig ben daarstraks mijn D300 gaan halen in de winkel.
        Proficiat en welcom to the club

        Hubert
        Hubert

        Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

        Comment


        • #64
          Re: D300 tips en trucs gevraagd

          Ik downloade de additionele firmware voor de D300. Hierbij krijg je 3 kleurenschema's erbij. oa, DX2MODE

          http://nikoneurope-nl.custhelp.com/c...i=&p_topview=1

          Nu heb ik 3 NOP-bestanden, hoe moet ik die installeren?

          ook stond er op de site het volgende:

          Download en installatie van Picture Controls
          1.Klik hier v oor de Picture Control download en installatie instructies
          2.Download het bestand onderaan deze pagina



          Moet ik daar ook nog iets mee?

          Gr kees
          Last edited by KvP; 6 februari 2008, 21:26.
          Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

          Comment


          • #65
            Re: D300 tips en trucs gevraagd

            Er staan op de downloadpagina duidelijke instructies om te installeren, stap voor stap.
            Nikon, Apple & Epson

            Comment


            • #66
              Re: D300 tips en trucs gevraagd

              Oorspronkelijk geplaatst door KvP Bekijk bericht
              De link werkt niet, kan je aub eens de juiste posten? Ben ook geïnteresseerd.

              Comment


              • #67
                Re: D300 tips en trucs gevraagd

                Oorspronkelijk geplaatst door Twizter Bekijk bericht
                De link werkt niet, kan je aub eens de juiste posten? Ben ook geïnteresseerd.
                Nu wel

                Gr kees
                Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

                Comment


                • #68
                  Re: D300 tips en trucs gevraagd

                  Oorspronkelijk geplaatst door KvP Bekijk bericht
                  Ik downloade de additionele firmware voor de D300. Hierbij krijg je 3 kleurenschema's erbij. oa, DX2MODE

                  http://nikoneurope-nl.custhelp.com/c...i=&p_topview=1

                  Nu heb ik 3 NOP-bestanden, hoe moet ik die installeren?

                  ook stond er op de site het volgende:

                  Download en installatie van Picture Controls
                  1.Klik hier v oor de Picture Control download en installatie instructies
                  2.Download het bestand onderaan deze pagina



                  Moet ik daar ook nog iets mee?

                  Gr kees

                  Ik heb ook de nieuwe picture controles vann het net getrokken. Op voorgenoemde site staat echter het volgende bijvermeld:

                  *Om een helderheidsniveau te bereiken dat gelijk is aan de D2X/D2XS; stel de Picture Control helderheid in op -1. Exakte Kleurenreproduktie is niet gegarandeerd tussen D2X/D2XS Kleurstanden I, IIen III en de drie optionele Picture Controls D2XMODE1, D2XMODE2 EN D2XMODE3.

                  Hoe doe je dit De optie helderheid in de menuinstellingen van de camera zijn immers geblokkeerd.

                  Comment


                  • #69
                    Re: D300 tips en trucs gevraagd

                    Ander vraagje over de shoot A-D en custom A-D. Ik zie het nut van die geheugenbanken zeker in, maar vind het precies wat onhandig in gebruik. Is er geen manier om de banken van shoot en custom aan elkaar te linken? En kan er enkel van geheugenbank gewisseld worden via het menu? Ik veronderstel dat die dan het handigst in het persoonlijk menu gepropt kunnen worden, maar vind het nog steeds omslachtig. Bestaat er geen manier om dat aan een knopje te linken (vb. func + draaien verandert geheugenbank)? Alle tips hierover zijn meer dan welkom.

                    By the way: standaard instelling van f9 is toch wel echt van de pot gerukt. Wie wil er nu foto's blijven trekken zonder waarschuwing als uw geheugenkaart vol is?

                    Comment


                    • #70
                      Re: D300 tips en trucs gevraagd

                      Oorspronkelijk geplaatst door StijnL Bekijk bericht
                      By the way: standaard instelling van f9 is toch wel echt van de pot gerukt. Wie wil er nu foto's blijven trekken zonder waarschuwing als uw geheugenkaart vol is?
                      Dat is imo gewoon voor in de winkel, dat de verkoper standaard een fotoke kan trekken om dan op het scherm te kunnen laten zien aan de klant. Dit zonder dat hij eerst het boekje moet bestuderen hoe hij dit zonder geheugenkaartje kan doen.

                      Hubert
                      Hubert

                      Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                      Comment


                      • #71
                        Re: D300 tips en trucs gevraagd

                        Oorspronkelijk geplaatst door StijnL Bekijk bericht
                        Ander vraagje over de shoot A-D en custom A-D. Ik zie het nut van die geheugenbanken zeker in, maar vind het precies wat onhandig in gebruik. Is er geen manier om de banken van shoot en custom aan elkaar te linken? En kan er enkel van geheugenbank gewisseld worden via het menu? Ik veronderstel dat die dan het handigst in het persoonlijk menu gepropt kunnen worden, maar vind het nog steeds omslachtig. Bestaat er geen manier om dat aan een knopje te linken (vb. func + draaien verandert geheugenbank)? Alle tips hierover zijn meer dan welkom.






                        Nee helaas,dat kan echt niet.Ik vond dit al een serieus nadeel van de D200,maar op de D300 is het nog erger:nu hebben ze de instelbare auto-iso functie verhuisd van de instellingen bank naar de opnamebank.Vroeger kon je ,heel handig(hoewel,ook alléén via het menu)een aantal opnamebanken instellen,bv.portret,sport,snapshot enz.,en deze vervolgens gaan combineren met een (auto) iso naar keuze.Door de omslachtigheid nu,merk ik dat ik er steeds minder gebruik van maak en vanuit één opname/instellingenbank alles doe.Veel wieltjesdraaien maar constant in de menu duiken om alles te veranderen kost uiteindelijk meer tijd.



                        Walter
                        D850

                        Comment


                        • #72
                          Re: D300 tips en trucs gevraagd

                          Ja, dit vind ik ook omslachtig aan de D300. Ik zou het beter hebben gevonden dat je de banken aan elkaar zou kunnen linken (of dat je er gewoon de keuze van zou hebben)

                          En als je dit nog aan een de 'func' knop zou kunnen linken dan was de D300 voor mij DE perfekte camera.

                          Mischien een idee voor de firmware update... ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
                          Nee helaas,dat kan echt niet.Ik vond dit al een serieus nadeel van de D200,maar op de D300 is het nog erger:nu hebben ze de instelbare auto-iso functie verhuisd van de instellingen bank naar de opnamebank.Vroeger kon je ,heel handig(hoewel,ook alléén via het menu)een aantal opnamebanken instellen,bv.portret,sport,snapshot enz.,en deze vervolgens gaan combineren met een (auto) iso naar keuze.Door de omslachtigheid nu,merk ik dat ik er steeds minder gebruik van maak en vanuit één opname/instellingenbank alles doe.Veel wieltjesdraaien maar constant in de menu duiken om alles te veranderen kost uiteindelijk meer tijd.



                          Walter

                          Comment


                          • #73
                            Re: D300 tips en trucs gevraagd

                            Oorspronkelijk geplaatst door WilliamK Bekijk bericht
                            Ja, dit vind ik ook omslachtig aan de D300. Ik zou het beter hebben gevonden dat je de banken aan elkaar zou kunnen linken (of dat je er gewoon de keuze van zou hebben)

                            En als je dit nog aan een de 'func' knop zou kunnen linken dan was de D300 voor mij DE perfekte camera.

                            Mischien een idee voor de firmware update... ?
                            Zou dit jullie kunnen helpen?

                            Hg,
                            Karel

                            Comment


                            • #74
                              Re: D300 tips en trucs gevraagd

                              Oorspronkelijk geplaatst door Peekaa Bekijk bericht
                              Zou dit jullie kunnen helpen?

                              Hg,
                              Karel

                              http://www.nikonians.org/forums/dcbo...2&page=#112086




                              Hey Karel,bedankt,dat gaat iets vlugger,maar ik blijf zeggen:een goeie dikke knop buiten op het toestel,dat zou het helemaal zijn.


                              Walter
                              D850

                              Comment


                              • #75
                                Re: D300 tips en trucs gevraagd

                                Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
                                Hey Karel,bedankt,dat gaat iets vlugger,maar ik blijf zeggen:een goeie dikke knop buiten op het toestel,dat zou het helemaal zijn.


                                Walter
                                Vind ik ook en er moet toch iets te wensen overblijven, nietwaar?

                                En vaak is het dan ook wennen.

                                Groeten,

                                Karel

                                Comment

                                Working...
                                X