Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nikon d40 of olympus E-510 (410)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: nikon d40 of olympus E-510 (410)

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
    Kan je dit aantonen aan de hand van objectieve criteria?

MVG
    Hoef ik niet aan te tonen, de resultaten (foto's) bewijzen het wel
    Nee hoor, alle gekheid op een stokje. Op meerdere sites (photozone.de bijv.) is terug te vinden dat de kitlenzen van Olympus tot de betere horen in hun klasse.
    Surfzeeuw
    Panasonic G3

Comment

Hallo,
      ik heb een E500 gehad.
      Na 5 maand weer verkocht.Waarom.
      Slechte witbalans,steeds foute kleuren en problemen bij sneeuw,gebouwen.
      Blauwzweem.Groenzweem,onscherpe foto's.

Géén autofocus meer vanaf duister tenzij je de flitser opklapt.Dan staat de flitser enkele keer te flitsen alvorens de foto te maken.Zéér vervelend en vele mensen hebben tegen dan hun ogen dicht door de vele voorflitsen.
      Véél ruis vanaf iso 400.

Uitgezonderd van het ruis lees ik dat deze problemen nog steeds niet opgelost zijn.Uitgenomen de E3 zou een goede witbalans hebben maar ook nog moeilijk focussen bij weinig licht.

Ik heb met de D40 van mijn broer ondervonden dat deze problemen er niet zijn.Voor mij zou de keuze snel gemaakt zijn.

Groeten.
      Henk
      Nikon-Sony-olympus-Leica

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Henkie Penkie Bekijk bericht
        Hallo,
        ik heb een E500 gehad.

Géén autofocus meer vanaf duister tenzij je de flitser opklapt.Dan staat de flitser enkele keer te flitsen alvorens de foto te maken.Zéér vervelend en vele mensen hebben tegen dan hun ogen dicht door de vele voorflitsen.
        Véél ruis vanaf iso 400.

Uitgezonderd van het ruis lees ik dat deze problemen nog steeds niet opgelost zijn.Uitgenomen de E3 zou een goede witbalans hebben maar ook nog moeilijk focussen bij weinig licht.

Ik heb met de D40 van mijn broer ondervonden dat deze problemen er niet zijn.Voor mij zou de keuze snel gemaakt zijn.

Groeten.
        Henk

Wil toch even reageren op je verhaal, welke naar mijn mening vooral komen door het gebruik van de fotograaf.
        De z.g. slechte witbalans kan komen onder moeilijke omstandigheden zoals sneeuw, heeft bijne iedere camera problemen mee en is eenvoudig op te lossen door zelf een WB te kiezen.
        En onscherpe foto's waar zou dat aan liggen....? Niet aan de cam in ieder geval die heeft daar niets mee van doen.
        Het slechte AF in donkere omstandigheden is inherent aan de lichtgevoeligheid van de lenzen. Iedere lens, ongeacht welk merk, die niet lichtgevevoelig is heeft daar probelemen mee. Ook Nikon garandeert een goed werkende AF tot f5.6 o.i.d.

Ook voor mij is de keuze zo gemaakt.
        Maar eenieder heeft gewoon de voorkeur voor een merk en dit is meer een emotionele keuze dan eentje om harde feiten. Ieder merk heeft gewoon ze plussen en minnen.
        Surfzeeuw
        Panasonic G3

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Surfzeeuw Bekijk bericht
          Hoef ik niet aan te tonen, de resultaten (foto's) bewijzen het wel
          Nee hoor, alle gekheid op een stokje. Op meerdere sites (photozone.de bijv.) is terug te vinden dat de kitlenzen van Olympus tot de betere horen in hun klasse.
          Ah OK, Ik stelde de vraag omdat ik zeer aangenaam verrast ben van de scherpte van de AFS DX 18-55mm f/3.5-5.6G ED II die met mijn D40 meekwam

MVG,

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Henkie Penkie Bekijk bericht
            Hallo,
            ik heb een E500 gehad.

Véél ruis vanaf iso 400.

Groeten.
            Henk

Hierop wil ik toch reageren, ik gebruik ook een E 500 met de 2 kitlenzen en de Sigma macro 105mm/1:2,8 sinds meer dan één jaar en tot mijn grote tevredenheid. De problemen die u opnoemt heb ik geenziens ondervonden. Integendeel de E 500 presteert juist op deze punten beter dan de canon/nikon van dezelfde klasse.Enkel de ruis is aanwezig vanaf 800 iso maar niet van 400. Plus de stofbeheersing is bij Oly onovertroffen en nog niet benaderd door de concurrentie. U zegt geen AF in duisternis,dan moet die duisternis wel = volledig donker zijn. De witbalans regeling is nochtans perfekt af te stellen ! Sorry, maar ik denk dat u uw toestel niet kende en ook de moeite niet hebt gedaan om het te kennen.
            Dat komt hier veel voor:
            iemand koopt een DSLR en als de resultaten niet direkt goed zijn is het toestel slecht. Ze vergeten dat fotografie een leerproces is waar men de nodige tijd en ervaring moet nemen. Ikzelf beoefen al meer dan 45 jaar fotografie als hobby dus mag wel van enige ervaring spreken .

Als conclusie : als iemand een E510 wil kopen geef dan OBJECTIEVE +/- argumenten die steunen op EIGEN ERVARING en doe NIET mee aan SUBJECTIEVE MERKREKLAME.

Comment

Waar zie jij merkreclame?
              Ik antwoord toch op de vraag die gesteld werd?D40 of E510?
              Hoelang iemand fotograaf is doet niets aan mijn ondervindingen.Met het toestel die ik nu heb,heb ik deze problemen die er duidelijk waren niet meer.
              Je gaat me toch niet zeggen dat ik voor elke foto die ik wil nemen de witbalans moet aanpassen?Of speciale lenzen moet kopen om dat "probleem" op te lossen.
              Ik heb al vele reflexen in mijn handen gehad.Ik weet dat dit een zwak punt is van Olympus.Ik heb geen bedoeling iets af te breken,enkel mijn ondervindingen uit te leggen.Ik ken er nog met een E500 en ze hebben net hetzelfde probleem.Lees maar eens de testen over de E510 en de E3!Het staat daar zwart op wit dat het zo is.
              Ik vind het wel spijtig dat hier mensen zijn die zo direct willen laten uiten dat zij het beter weten en zeer lang foto's maken om zo "geloofwaardiger"over te komen.
              Ik weet waarom mijn E500 verkocht is en dat ik deze problemen NIET heb met mijn huidig toestel en alle andere die ik al in handen gehad heb.
              Nog veel fotoplezier.
              Een amateur.
              Nikon-Sony-olympus-Leica

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door superduc Bekijk bericht
                In het blad Colorfoto nummer 10 zijn alle standaardzooms getest van alle merken
                En dat waren 27 lenzen (die duitsers zijn grundlich)
                Beste lens was de Leica 2,8-3,5/14-50 (zit op de L1) met 87,5 punten
                Tweede was de Olympus 3,5-5,6/14-42 (kitlens E510,E410) met 85,5 punten
                Nikon 18-70 had in die test 74,5 punten
                Canon 2,8 17-55 is usm had 71 punten
                Ik kan zeker bovenstaande bevestigen.
                Olympus heeft idd de beste kitlenzen van alle merken.
                Als je een camera gaat kopen dan koop je gelijk een heel systeem (merk gebonden). Je moet dus kijken of dit systeem brengt wat je ervan verwacht m.a.w. heb ik budget genoeg om te kopen wat ik nodig heb.

Toen ik overging van analoog naar digital zat Olympus ook in mijn lijstje.
                De objectieven (snel glas) is van zeer hoge kwaliteit maar ook zeer duur.
                De verhouding glas en camera + het gekozen systeem heeft toen bepaald dat Olympus van mijn lijstje af ging.

Het merk Olympus is zeer goed en als je alleen geld hebt voor kitlenzen dan is het zeker een overweging waard.

Verder wens ik je veel succes toe bij je uiteindelijke keuze.
                mvgr
                antoine200

Comment

bedankt allemaal
                  de e 500 is volgens enkele reviews niet te vergelijken met de 510. Is op veel vlakken verbeterd. De 410 'voelt' inderdaad niet goed. Waarom zit de nekstrap op zo'n onpraktische plaats aan het toestel vast?!?

jammer dat men een camera hier niet gewoon kan kopen en als hij niet goed is, omruilen zoals in de USA. Je weet eigenlijkpas of een camera bij jou past als je hem zelf een paar dagen hebt. In een winkel kan je enkel even voelen en heeft elke verkoper weer een ander verhaal

enfin, de d40 blijft ondertussen maar in prijs zakken (435!!) dus dat is altijd meegenomen! Op dpreview verwachten ze binnenkort een vervanger...niet dat ik daarop wacht maar het zal de prijs wel ten goed komen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Aned Bekijk bericht

jammer dat men een camera hier niet gewoon kan kopen en als hij niet goed is, omruilen zoals in de USA. Je weet eigenlijkpas of een camera bij jou past als je hem zelf een paar dagen hebt. In een winkel kan je enkel even voelen en heeft elke verkoper weer een ander verhaal
                    Sommige zaken geven je wel inruilrecht hoor, maar de kleine fotoboer zal zich hier niet aan wagen, maar zaken zoals Media Markt, fnac of Saturn zullen dit ongetwijfeld wel doen (van fnac ben ik zeker, tot twee weken na aankoop).
                    Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II | Tokina M100 AT-X PRO D | Hoya R72 | Velbon CX-440 | LowePro Slingshot 100AW
                    Website : http://runaque.deviantart.com/

Comment

Ik heb de E330 ken ontzettend veel mensen met de E500 (heb hier zelf een forum voor, met ontzettend veel E500 gebruikers) en de witbalans problemen die hier afgeschildert worden zijn niet van toepassing. De E300 had echter voor de firmware update wel een witbalans probleem. De witbalans staat bij mij praktisch altijd op auto en geeft dan prima resultaten. Van anderen weet ik dat dat met de E500 in het algemeen ook goed gaat. Wilt u echt perfecte resultaten dan zal je in RAW moeten gaan werken en dan de witbalans achteraf instellen om een zo'n kleurecht resultaat te bereiken. Dit doe ik wel eens met indirect flitsen omdat dan de omgevingskleuren van belang worden (het "doorslaan" van de kleuren.) Verder eigenlijk geen witbalans problemen en het wordt op mijn forum ook niet met hoge frequentie genoemd over de E500, de E510, de E330, de E1 en de E3. De E300 had echter wel witbalans problemen (in schaduw nogal eens te blauw)

De kwaliteit van de kitlenzen kan ik alleen maar beamen. Je kunt voor een heel betaalbare oplossing behoorlijk wat qualiteit in huis halen. Wil je echter meer dan worden de lenzen duurder maar dat geldt ook voor de andere merken. De 14-54, 35 en 50mm macro en 70-300 zijn echter nog wel te betalen.

Succes met je zoektocht en welke camera je ook kiest,
                      Veel plezier.

Groetjes,
                      Bart
                      Last edited by BartK; 30 december 2007, 11:20.

Comment

Lees toch eens de testen hé!
                        En met mijn ervaring weet ik genoeg.én enkele andere.
                        Misschien hadden de testers en ik en een vriend een spéciale.
                        Goed dat jij een betere hebt.
                        "De E3 heeft een aparte sensor voor de witbalans om het witbalans probleem op te lossen waarmee andere olympussen wel eens problemen mee hebben"
                        Dit lees ik hier in een test.Ook de focusproblemen in het duister worden genoemd.Zelfs nog steeds op de E3.Zéér spijtig zo'n mooi toestel.
                        Ik heb geen bedoeling olympus af te breken,wel mijn ervaring en tests hier op te sommen.
                        Wat iemand anders beweerd wil ik niet ombuigen,noch deze persoon aanvallen of vernederen tot "amateur"
                        Hoeveel foto's je maakt is niet belangrijk,wel hoe je ze maakt en je mag zeggen en beweren wat je wil,ook met welk toestel en lens je ze maakt!
                        Groetjes.
                        Henk
                        Nikon-Sony-olympus-Leica

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Runaque Bekijk bericht
                          Sommige zaken geven je wel inruilrecht hoor, maar de kleine fotoboer zal zich hier niet aan wagen, maar zaken zoals Media Markt, fnac of Saturn zullen dit ongetwijfeld wel doen (van fnac ben ik zeker, tot twee weken na aankoop).
                          enkel ongeopend dacht ik

Comment

Met elk toestel is er wel iets, zelf bij de duurdere. Neem de toestellen eens vast, lees dan nog eens de pro's en de contra's uit verschillende reviews, en kijk dan welk toestel de beste eindbalans heeft.

Comment

Wanneer je al die tests moet geloven dan zijn er maar een of twee toestellen die werkelijk goed zijn . Ik gebruik zelf de Olympus E510 en de Olympus E300 en ik hyeb al honderdduizenden fotos genomen en nog nooit problemen gehad met de witbalans . Ik heb hier het franse fototijdschrift Réponses Photo en het Nederlandse Zoom en Chip Foto-Video en alle drie geven ze verschillende scores . daarom laat u niet leiden door deze tijdschriften met Hun verschillende tests . Ik ben heel tevreden over mijn Olympus E510 .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Berten Bekijk bericht
                                Wanneer je al die tests moet geloven dan zijn er maar een of twee toestellen die werkelijk goed zijn . Ik gebruik zelf de Olympus E510 en de Olympus E300 en ik hyeb al honderdduizenden fotos genomen en nog nooit problemen gehad met de witbalans . Ik heb hier het franse fototijdschrift Réponses Photo en het Nederlandse Zoom en Chip Foto-Video en alle drie geven ze verschillende scores . daarom laat u niet leiden door deze tijdschriften met Hun verschillende tests . Ik ben heel tevreden over mijn Olympus E510 .
                                ook bij low light, verjaardagsfeestjes, huwlijk, enz..?

Comment

Working...
                                X