Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eerste indrukken van de nieuwe D3 gebruikers.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #76
    Re: Eerste indrukken van de nieuwe D3 gebruikers.

    Oorspronkelijk geplaatst door peterberghman Bekijk bericht
    Conclusie: als je de uitgave niet kan verantwoorden, neem dan deze camera NIET in je handen...
    Moet ik tot mijn grote spijt bevestigen ;-)
    90% of zelfs 99% van wat ik doe is concertfotografie, ik heb hem wel in mijn handen genomen en ik kan me hem niet veroorloven (enfin ja, ik zou wel kunnen, maar dan zal ik nooit een eigen huis hebben ;-)).
    Dat ding is frustrerend goed!

    Comment


    • #77
      Re: Eerste indrukken van de nieuwe D3 gebruikers.

      Oorspronkelijk geplaatst door jantjen Bekijk bericht
      Moet ik tot mijn grote spijt bevestigen ;-)
      90% of zelfs 99% van wat ik doe is concertfotografie, ik heb hem wel in mijn handen genomen en ik kan me hem niet veroorloven (enfin ja, ik zou wel kunnen, maar dan zal ik nooit een eigen huis hebben ;-)).
      Dat ding is frustrerend goed!
      Och bekijk het van de postieve kant. Binnen enkele jaren is iets vergelijkbaars verkrijgbaar voor minder dan de helft. Zo lang wachten is dat niet.

      Comment


      • #78
        Re: Eerste indrukken van de nieuwe D3 gebruikers.

        Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
        Och bekijk het van de postieve kant. Binnen enkele jaren is iets vergelijkbaars verkrijgbaar voor minder dan de helft. Zo lang wachten is dat niet.
        Das waar. Alleen hoop ik dat het tegen dan kan met een DX sensor (want anders mag ik al mijn lenzen vergangen (ik veronderstel dat ze tegen dan wel al een 100-300 f/2.8 VR zullen hebben.))

        Comment


        • #79
          Re: Eerste indrukken van de nieuwe D3 gebruikers.

          Oorspronkelijk geplaatst door jantjen Bekijk bericht
          Alleen hoop ik dat het tegen dan kan met een DX sensor
          En dan vallende sterren capteren?
          Jefferon Starship heeft daar hier al een projectie van gemaakt wat we kunnen verwachten.

          Comment


          • #80
            Re: Eerste indrukken van de nieuwe D3 gebruikers.

            Interessant stuk
            Nikon D200 | 8/3,5 | 35/2.0 | 50/1,8 | 90/2,8 | 28-75/2,8 | 18-270 | 100-300/4 | 1,4 tc | SB600

            Comment


            • #81
              Re: Eerste indrukken van de nieuwe D3 gebruikers.

              Oorspronkelijk geplaatst door PSG Bekijk bericht
              Wel, Frank, maak je ons dan ook eens zo'n prentje?

              Toch zelden zo'n mooie nachtfoto's gezien. Het DR zit inderdaad (heel) goed. Ook de ruis, alhoewel daar wat 'gezeurd' wordt. De prent is verkleind en daarmee ook de ruis.
              Maar toch, het nieuwe FF sensordesign werpt hier toch zijn vruchten af, vind ik. Ook de gradaties in de donkere tonen, zitten goed.

              Bij afwezigheid van een rechtstreekse vergelijking vind ik dit dus een topprentje.

              De ultieme nacht-DSLR zou volgens mij één zijn waar je ijsblokjes kunt in kappen (misschien iets voor de markII?). Camera's voor astrofotografie hebben vb een gekoelde sensor en dat heft het grotendeel van de dark noise op.
              Let wel dat dit sneeuwlandschap bij volle maan getrokken is, dus met het blote oog zie je dus ook nog vrij goed in zo'n omgeving. Het contrast tussen het koele maanlicht en het gele straatverlichting maakt het plaatje inderdaad echt wel af

              Ik heb zonet mijn D2X eens op statief gezet en een foto van wat fruit op een witte tafel in onze onverlichte keuken genomen. Het enige licht kwam van een andere kamer, en de foto (volle resolutie) is dan ook veel helderder dan de realiteit:

              LINK

              Exif: ISO100, 50mm, f/4 en 30seconden

              MVG,

              Comment


              • #82
                Re: Eerste indrukken van de nieuwe D3 gebruikers.

                Review door Bjřrn Rřrslett:

                Comment


                • #83
                  Re: Eerste indrukken van de nieuwe D3 gebruikers.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Knor Bekijk bericht
                  Review door Bjřrn Rřrslett:

                  http://www.naturfotograf.com/D3/D3_rev00.html
                  Nog niet volledig gelezen maar schijnt wel de moeite te zijn, ook vergelijk FX/DX.
                  Auteur is alle sinds een bekwaam fotograaf dat zie je aan de beelden.

                  Comment


                  • #84
                    Re: Eerste indrukken van de nieuwe D3 gebruikers.

                    Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                    Auteur is alle sinds een bekwaam fotograaf dat zie je aan de beelden.
                    bij deze genomineerd als "understatement van het jaar"



                    Silent M.

                    Comment


                    • #85
                      Re: Eerste indrukken van de nieuwe D3 gebruikers.

                      Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                      Ik heb zonet mijn D2X eens op statief gezet en een foto van wat fruit
                      Ik moet toegeven dat de D2X (zelfs op kamertemperatuur) zich goed rechthoudt.
                      Het is eerder op gebied van tonaliteit dat ik verschillen zie. De gradaties in de tonen bij vb de appel en de lensdop zijn niet zo goed.

                      Comment


                      • #86
                        Re: Eerste indrukken van de nieuwe D3 gebruikers.

                        Oorspronkelijk geplaatst door PSG Bekijk bericht
                        Ik moet toegeven dat de D2X (zelfs op kamertemperatuur) zich goed rechthoudt.
                        Het is eerder op gebied van tonaliteit dat ik verschillen zie. De gradaties in de tonen bij vb de appel en de lensdop zijn niet zo goed.
                        De D3 zal ongetwijfeld beter doen, maar een volkomen eerlijke conclusie kan je volgens mij enkel trekken na de beide toestellen in identieke omstandigheden eens te vergelijken. Ik ga deze setup eens herhalen met de D300 in 14bit wanneer ik dat toestel heb. Hier was ik beperkt door de sluitertijd en is 'm standaard op 30s afgeslagen en is de foto eigenlijk onderbelicht. Volgende keer gebruik ik bulb en draadontspanner om nog langer te kunnen belichten

                        MVG,

                        Comment


                        • #87
                          Re: Eerste indrukken van de nieuwe D3 gebruikers.

                          Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                          Theoretisch klopt dat (vignetting, CA in de hoeken en vervorming niet meegerekend) omdat een APS-C sensor veel hogere eisen stelt aan de resolutie van de lens.
                          Wat de keuze tussen de 24-70 en de 28-70 nog moeilijker maakt...

                          Comment


                          • #88
                            Re: Eerste indrukken van de nieuwe D3 gebruikers.

                            Oorspronkelijk geplaatst door marbico Bekijk bericht
                            Gisteren een mailtje gestuurd naar Konijnenberg met de vraag op welke termijn ze de D3 konden leveren.
                            Als je hem nu zou bestellen moest ik er op rekenen dat hij pas over 3 maanden geleverd gaat worden.
                            Het moet toch niet te gek worden!!!!!!!!!!!!!
                            Maar goed , zit nog steeds te dubben en ben nog niet 100% overtuigd dus wacht nog wel even de eerste indrukken van gebruikers af , alleen word er al een lange tijd niets meer gepost.
                            Zou hij dan toch tegen vallen, neen , dat geloof ik ook niet.
                            Waarschijnlijk is iedereen nog steeds in de testperiode en zijn er geen echte complete reportages on line.
                            We wachten het af.
                            Vorige week donderdag HAD cameranu.nl er ineens 2 op voorraad (NL-modellen).
                            http://www.DIGI2U.nl/ adverteert op marktplaats.nl en verwachten in de 3e week van januari weer exemplaren te ontvangen.
                            Tegenvallen? Nee, maar het is wennen, net als met iedere nieuwe camera. Ik smijt ze in gedachten gedurende de eerste weken altijd minimaal 10x het raam uit (maar dat ligt niet aan de camera's maar aan mij).
                            Last edited by NataliaNL; 1 januari 2008, 14:08.

                            Comment


                            • #89
                              Re: Eerste indrukken van de nieuwe D3 gebruikers.

                              Oorspronkelijk geplaatst door NataliaNL Bekijk bericht
                              Ik smijt ze gedurende de eerste weken altijd minimaal 10x het raam uit ...
                              waar woonde
                              Oorspronkelijk geplaatst door NataliaNL Bekijk bericht
                              in gedachten

                              Comment


                              • #90
                                Re: Eerste indrukken van de nieuwe D3 gebruikers.

                                Voor diegenen die houden van mooie foto's: Het laatste Nikon Pro magazine (vandaag toegekomen) staat vol met foto's van Nikon D3 en 14-24 ; 24-70 ; 400VR ; 500VR ; 600VR.

                                ECHT KNAP WERK !!!

                                Sven

                                Comment

                                Working...
                                X