Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D300 test verzoeken

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: D300 test verzoeken

Hier dan een link naar de volledige jpg versie, onbewerkt, zo uit de camera:

100: http://home.versatel.nl/ed.batenburg...ASA%20full.JPG

800: http://home.versatel.nl/ed.batenburg...ASA%20full.JPG

1600: http://home.versatel.nl/ed.batenburg...ASA%20full.JPG

Groet,

Ed
    Last edited by edjeB; 11 december 2007, 00:21.
    ---------------- Ik doe niet meer mee

Comment

dat ziet er zeer acceptabel uit

Oorspronkelijk geplaatst door edjeB Bekijk bericht
      Fuji XPRO1

Comment

Re: Hey Ed,goed initiatief:

Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
        mijn voorstel:fotografeer eens iets felrood,op D.preview las ik herhaalde malen dat de D300 de neiging heeft veel te fel te gaan in het rode kanaal.
        Als je foto's automatisch verbeterd via het programma PictureProject dat bij Nikons word geleverd, dan zie je idd dat de rode tinten veeeeeel meer versterkt worden dan de rest.
        Ik heb dit al ondervonden bij mijn vorige D100

maar dit even terzijde
        Nikon D300, AF-S DX VR 18-200mm 3.5-5.6G IF-ED, Nikkor AF-S 105mm F 2.8 G IF-ED VR , SB-800

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sepke Bekijk bericht
          Als je foto's automatisch verbeterd via het programma PictureProject dat bij Nikons word geleverd, dan zie je idd dat de rode tinten veeeeeel meer versterkt worden dan de rest.

maar dit even terzijde

Hoe zou zoiets te beheersen zijn?Op mijn D200 heb ik nu al in een aantal opnamebanken de tint naar +3 of +6 gezet,helpt een beetje.Iemand nog andere suggesties?

Walter
          D850

Comment

Heb wel 10% verscherpt in BD-sizer, geen ander programma geopend om ze te bewerken. Heb ook de raws wel maar die kan ik ff niet kwijt op het stukje server dat ik heb, er is te weinig ruimte..... raw is nu 20mb.....
            Heb namelijk Raw + jpg fine geschoten.

Ed

Hallo Ed,

hoe schrijf je de JPGs weg? Optimal Quality of Optimal filesize?

Karel

Comment

Bedankt voor de testen, Ed!

Op het SCHERM zien de ISO 1600/3200 er in ieder geval stukken beter uit dan deze van mijn D200. Ik hoop van zelf eerst een toestel te kunnen testen bij badminton vooraleer over te gaan tot aankoop.

Groetjes,
              Rudy
              Website: http://www.d-eye.be

Comment

De hogere iso's zijn wel prima
                Maar deze gemaakt op 100 ISO, daar word ik niet direct euforisch van, mijn D2X- D200 doen het daar volgens mij zelfs een stuk beter, maar met welk objectief zijn deze gemaakt, en op welke mannier heb je deze ingeflitst ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                  Maar deze gemaakt op 100 ISO, daar word ik niet direct euforisch van, mijn D2X- D200 doen het daar volgens mij zelfs een stuk beter, maar met welk objectief zijn deze gemaakt, en op welke mannier heb je deze ingeflitst ?

100ISO=gewoon camera motion blur volgens mij,je ziet duidelijk dubbele randjes aan tal van voorwerpen.

Walter
                  D850

Comment

Was dit met de witbalans op 'auto'? IK vind nergens echt wit in de beelden, alles heeft een vaalgrauwe kleur. Dat moet toch beter kunnen?

Comment

mooie zinvolle testreeks, toont volgens mij dat de kleuren consistent blijven op de verschillende ISO waardes, en ook dat ruis haast niet zichtbaar is op meeste gebruikte afdruk groottes, behalve bij 6400 ISO.
                      Je test zou volgens mij nog meer aan waarde winnen als de lichtmeting tijdens opname meer correct zou zijn. Heb de indruk dat je beelden onderbelicht zijn.
                      Zou eens opnieuw proberen maar dan met correcte lichtmeting.

Comment

Zou het niet mogelijk zijn de dark frames als RAW achter een link te plaatsen ?
                        Zo zijn ze immers volstrekt onbruikbaar.

Tom.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
                          Hoe zou zoiets te beheersen zijn?Op mijn D200 heb ik nu al in een aantal opnamebanken de tint naar +3 of +6 gezet,helpt een beetje.Iemand nog andere suggesties?

Walter
                          Bij diegene waar het echt TE is, daar zet ik de schuifbalk in CS3 naar -10 ofzo
                          Nikon D300, AF-S DX VR 18-200mm 3.5-5.6G IF-ED, Nikkor AF-S 105mm F 2.8 G IF-ED VR , SB-800

Comment

Hallo mensen,

alle foto's gemaakt met de 50mm F1,4, niks geflitst omdat men graag foto's wilde met slechte licht omstandigheden. Dus een donkere kamer met een gloeilamp dat verstopt zit in een gelig lampekapje dat boven het onderwerp hing. Expres auto white balance om te zien hoe de camera daar mee om zou gaan.

Tuurlijk zal het met beter licht of flits licht beter kunnen maar daar werd nu even niet op gevraagd...... wil best een keer met beter licht eens wat laten zien!
                            Last edited by edjeB; 11 december 2007, 19:29.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tom_Robbrecht Bekijk bericht
                              Zou het niet mogelijk zijn de dark frames als RAW achter een link te plaatsen ?
                              Zo zijn ze immers volstrekt onbruikbaar.

Tom.
                              Sorry, ik heb niet genoeg ruimte op de server om die te plaatsen, bestanden zijn > 20mb per stuk....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sepke Bekijk bericht

maar dit even terzijde
                                Zegt dat iets over het programma of over de camera? (niet lullig bedoeld, weet het namelijk echt niet )

Comment

Working...
                                X