Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D300 test verzoeken

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: D300 test verzoeken

Ben alleen nieuwsgierig naar de resultaten, niet van plan er 1 aan te schaffen maar een dark frame op 1/125s heeft weinig nut.

Dit is nuttig bij langere sluitertijden.

Greetz rich
    D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

Comment

Hier dan dark frame plaatjes hoge ISO; rechtstreeks uit de camera, hoogste jgp kwaliteit, zonder ruisonderdrukking of andere foefjes. Verkleint zin BD-sizer zonder verscherping.

Ed
      ---------------- Ik doe niet meer mee

Comment

Ed,

Bedankt voor je testjes
        Als die ISO 3200 zo uit de camera komt, zonder bewerking, dan ben ik al te vreden. Dat kan de D200 niet.

Dat van die dark frame snap ik niet goed, ik dacht dit gebruikt werd om hotpixels op de sensor te zoeken
        BD0497BE : Nikon body + glas
        www.RudyVerrijt.info

Comment

Heb wel 10% verscherpt in BD-sizer, geen ander programma geopend om ze te bewerken. Heb ook de raws wel maar die kan ik ff niet kwijt op het stukje server dat ik heb, er is te weinig ruimte..... raw is nu 20mb.....
          Heb namelijk Raw + jpg fine geschoten.

Ed

Comment

Tot en met 1600 ziet het er erg goed uit en zelfs 3200 en 6400 vind ik nog bruikbaar. Ik heb alvast geen spijt van mijn bestelling. Bij mijn D70 moet je niet te ver boven de 400 gaan want het wordt onbruikbaar.

Groetjes,
            Pol.
            Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

[QUOTE=JePe;1669582]Ed,

Bedankt voor je testjes
              Als die ISO 3200 zo uit de camera komt, zonder bewerking, dan ben ik al te vreden. Dat kan de D200 niet.

Inderdaad,en dat rode hartje is helemaal niet outblown.Ziet er voor mij heel goed uit!

Walter
              D850

Comment

Ik wist ook niet dat je met een dark frame iets verder komt. Ik zie uiteraard bij 6400 meer ruis dan op 1600 maar op de andere foto's is dit toch beter te beoordelen.

Groetjes,
                Pol.
                Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Mochten jullie nog wensen hebben dan hoor ik het wel, wellicht heb ik deze week nog wel tijd s avonds om wat te experimenteren.

Ed

Comment

Alvast bedankt voor de test.

Groetjes,
                    Pol
                    Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

bedankt voor de test , als het eventueel kan , een test met een niet nikon lens vb tokina 12 - 24 , en eventueel een grote zoom , omdat ik gehoord heb dat de niet prof lenzen niet genoeg oplossent vermogen hebben zodat je geen scherpe foto' s kan nemen , het zou spijtig zijn want ik heb een tamron 200-500 waar ik op mijn d 80 prima foto's mee maak , vb iso 800 tot 1600 om in slecht licht vogels te fotograferen , wat nu niet zo goed lukt met de 500 mm , sluiterstijd krijg ik niet hoog genoeg bij slecht licht , of ik heb teveel ruis
                      bij voorbaat dank
                      Ik zal ooit zonder fout leren schrijven

Comment

kan u svp een 100% crop tonen? wat geresized naar kleine webresolutie is niet echt representief

thanks
                        Fuji XPRO1

Comment

hoe maak ik een 100% crop? Ben met met fotosoep niet echt sterk......

Ed

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door eric schroeyen Bekijk bericht
                            bedankt voor de test , als het eventueel kan , een test met een niet nikon lens vb tokina 12 - 24 , en eventueel een grote zoom , omdat ik gehoord heb dat de niet prof lenzen niet genoeg oplossent vermogen hebben zodat je geen scherpe foto' s kan nemen , het zou spijtig zijn want ik heb een tamron 200-500 waar ik op mijn d 80 prima foto's mee maak , vb iso 800 tot 1600 om in slecht licht vogels te fotograferen , wat nu niet zo goed lukt met de 500 mm , sluiterstijd krijg ik niet hoog genoeg bij slecht licht , of ik heb teveel ruis
                            bij voorbaat dank
                            Tokina 12-24 heb ik, zal er van de week eens wat mee schieten

Ed

Comment

gewoon niet resizen (dus uw beeld op 100%), en daar een crop van nemen of nog beter de volledige foto op 100% grootte hier posten en je krijgt een pint te goed van mij

Oorspronkelijk geplaatst door edjeB Bekijk bericht
                              hoe maak ik een 100% crop? Ben met met fotosoep niet echt sterk......

Ed
                              Fuji XPRO1

Comment

Mooie test EdjeB. Zou er een paar 100% crops bij plaatsen voor een juistere beoordeling... Meest opvallend vind ik dat de kleuren mooi constant blijven.

Inderdaad,en dat rode hartje is helemaal niet outblown.Ziet er voor mij heel goed uit!
                                Heb net de 1600 iso foto in PS geopend en daar loopt de kleur rood toch echt ook uit het histogram. De foto's staan nog in Adobe RGB en als je dat omzet naar SRGB wordt het nog erger helaas...
                                Groetjes Edwin
                                Mijn Foto's

Comment

Working...
                                X