Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D300 gelijkwaardig aan Canon 40D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nikon D300 gelijkwaardig aan Canon 40D

Wat voor mannen met grote auto's geldt, gaat ook op voor (sommige) mannetjes met hun camera (merk)
    Sigmund Freud rulez......

TS heeft waarschijnlijk een 40d?
    ---------------- Ik doe niet meer mee

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door darsono Bekijk bericht
      De Nikon D300 is gelijkwaardig aan Canon 40D. Waarom zo'n groot prijsverschil. De foto's die gemaakt zijn door beide camera's zijn nauwelijks
      van elkaar te onderscheiden
      't is weeral eens bewezen

buiten ruis doet er niets toe

LOL
      foto als spiegel of als venster?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dendro Bekijk bericht
        Er wordt over merken net zoveel geruziet als over voetbalclub's.
        Als je niet van voetbal houdt (zoals ik) dan denk je waar maken ze zich toch druk om?
        In de fotografiewereld lijkt het hier sterk op.
        Volwassen kerels die perse hun gelijk willen halen dat HUN merk toch echt het beste is!
        Beginnen we niet een klein beetje op kleine kinderen te lijken die vinden dat hun speledingetje het enige goede is?
        Als je voor een merk kiest heeft het misschien ook weinig zin om je blik breed te houden, maar dat wil nog niet zeggen dat dat de enige goede mogelijkheid is om een fatsoenlijke foto te maken...
        Vind je nu niet dat je jezelf tegenspreekt nadat, je de ongeloofelijke superioriteit van nikon lenzen en hun systeem kwam claimen? Hoe volwassen was dat nu eigenlijk dan?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ducaudi Bekijk bericht
          om al een verschil te geven

canon 40d : af points 9 iso100-1600 10.1 magapixel
          nikon d300: af points 51 iso 200-2300 12.3 megapixel

en er zijn waarschijnlijk nog andere verschillen
          Editje Canon 40D : af points 9 iso 100-3200 10.1 Mpix
          Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ducaudi Bekijk bericht
            om al een verschil te geven

canon 40d : af points 9 iso100-1600 10.1 magapixel
            nikon d300: af points 51 iso 200-2300 12.3 megapixel

en er zijn waarschijnlijk nog andere verschillen
            Nikon D300: ISO 200-3200 : uitbreidbaar tot een maximum van ISO 6400 (equivalent) en een minimum van ISO 100 (equivalent).

Comment

Inderdaad...

Voor goede tips ivm met fotografie zit ik nu vaak op http://www.dslr-forum.de/ (ok, t'is wel in't duits maar daar houden ze de twee 'vijandige' clans (N & C) gescheiden, en daar heb je dus geen 'merkengezever')

Wie van Nikon houdt en ook nog een mondje duits verstaat kan ook op http://www.nikon-fotografie.de terecht. Daar is het alleen de Nikon familie bijeen.

T'is inderdaad vermoeiend om telkens de wijze woorden te moeten filteren tussen 'merkengezever'. Op BBC zag ik een tijdje geleden een reportage over een jonge indische fotograaf die beroemd werd door zijn prachtige fotos. Hij kreeg van een toerist een goedkoop digitaal toestel... Wat een geluk voor hem dat hij geen merkenzeveraar was!

Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
              ...

Ach laat maar...'t komt er op neer dat ik het merkengezever beu ben...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door WilliamK Bekijk bericht
                Inderdaad...

Voor goede tips ivm met fotografie zit ik nu vaak op http://www.dslr-forum.de/ (ok, t'is wel in't duits maar daar houden ze de twee 'vijandige' clans (N & C) gescheiden, en daar heb je dus geen 'merkengezever')

Wie van Nikon houdt en ook nog een mondje duits verstaat kan ook op http://www.nikon-fotografie.de terecht. Daar is het alleen de Nikon familie bijeen.

T'is inderdaad vermoeiend om telkens de wijze woorden te moeten filteren tussen 'merkengezever'. Op BBC zag ik een tijdje geleden een reportage over een jonge indische fotograaf die beroemd werd door zijn prachtige fotos. Hij kreeg van een toerist een goedkoop digitaal toestel... Wat een geluk voor hem dat hij geen merkenzeveraar was!
                Bedankt,

en deze is ook niet gek (met > 90.000 "leden")

Nikonians is the Nikon community with expert forums, articles, galleries, news, contests and more.

Karel

Comment

Sinds 1998 de marktplaats voor aankoop en verkoop van tweedehands fotoapparatuur en toebehoren.

Comment

beste wensen2008
                    Als bijna nieuw lid heb ik hier al uren versleten en geamuseerd.
                    Wat mij vooral opvalt tussen nikon en canon buiten dit forum
                    is dat wanneer ik naar T.V. kijk zelden een reclame zie van Nikon
                    maar wel van Canon ? ik veroordeel niemand doch zeg het spreekwoord
                    niet goede wijn hoeft geen krans?
                    Schiet niet op de pianist ik schrijf enkel wat ik vast stel
                    Ik moet ook uit ervaring zeggen dat vele mensen toestellen
                    niet alleen fototoestellen kopen enkel om in te zijn en niet eens de helft
                    gebruiken van wat er op staat?
                    MVG aanteros

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door aanteros Bekijk bericht
                      Schiet niet op de pianist ik schrijf enkel wat ik vast stel
                      Ik moet ook uit ervaring zeggen dat vele mensen toestellen
                      niet alleen fototoestellen kopen enkel om in te zijn en niet eens de helft
                      gebruiken van wat er op staat?
                      MVG aanteros
                      Ik veroordeel ook niemand, maar heb je je probleem met de D70 al op kunnen lossen? Ik heb in die bewuste topic een suggestie gedaan maar heb er geen reactie over gezien

MVG,

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door aanteros Bekijk bericht
                        ik veroordeel niemand doch zeg het spreekwoord
                        niet goede wijn hoeft geen krans?
                        hup, weer wat olie op het vuur:
                        Nikon verkoopt ook zonder veel reclame, heeft het niet nodig

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dendro Bekijk bericht
                          Je kiest niet alleen voor een cameramerk omdat die camera misschien net een fractie beter is als de andere, je kiest voor een systeem. Als het nikonsysteem je beter bevalt (denk aan objectieven, flitsers, hulpmiddelen, etc.) dan zul je waarschijnlijk voor Nikon kiezen. En anders voor Canon. Je kiest niet alleen voor een camera, je kiest voor een systeem...
                          Dit geloof ik eigenlijk niet. Dit gebeurd als je na jaren een beslissing moet gaan nemen ga ik nu naar merk A of naar merk B. Maar hoe gaat het met de meesten, die kopen hun eerste reflexcamera op aanraden van vrienden, de handelaar, natte vinger, goede aanbieding enz.. Die camera bevalt er wordt wat bij gekocht, een upgrade, noodgedwongen bij A9want dat had je gekozen) en weer wat gekocht en nu ga je pas eens zien dat je systeem ook wat nadelen heeft en dan kan je misschien bewust een keus maken.

Ik ben begonnen met een Pentor, zo'n degelijk DDR'er, daardoor kwam ik bij Asahi Pentax, ook m42, tercht. Na dat de dhr Asahi met ontslag was gestuurd was het ook afglopen met de slr's van Pentax, Canon had toen ook met z'n bajonet zitten rommelen en van Nikon garandeerden ze me dat die 'eeuwig' hetzelfde zou blijven. Toen volgens mij ergens eind 70 jaren een Nikon FG gekocht en dat ging via F70, F90, D70 naar D200. Eigenlijk was het glas bij iedere overstap anders als bij de vorige: Kortom ik had ook kunnen switchen, maar het glas en anderedingen wijzigen op ander periodes als de bodies.
                          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door darsono Bekijk bericht
                            De Nikon D300 is gelijkwaardig aan Canon 40D. Waarom zo'n groot prijsverschil. De foto's die gemaakt zijn door beide camera's zijn nauwelijks
                            van elkaar te onderscheiden. De stelling, dat de man achter de camera bepaalt hoe de foto's gemaakt worden, klopt inderdaad. Of gaat men door een duurdere
                            body betere foto's maken?
                            Weer zo'n topic tussen canonians en nikonisten. enfin of je met een duurdere camera betere fotos maakt ?. Neen voor mij althans niet. Wel is het zo dat hoe duurder, hoe meer functies (hulpmiddelen) die je kunt gebruiken. Wat wel kan leiden tot het meest gelukte fotos. Maar je moet ze dan wel allemaal kennen.
                            Meestal gaat dit over het aantal scherpstelpunten, aantal pixels, handigheid, enz.
                            Maar of de D300 gelijkwaardig is aan de 40D. Ge moet dus geen appelen met eieren vergelijken. Elk camera heeft zo zijn goede als zijn slechte eigenschappen. Het is aan de gebruiker om uit te maken wat hij nodig heeft en wat hij wilt betalen. En beginnende SLR gebruikers gaan altijd beinvloed worden hun vriendenkring en verkoperspraatjes in de winkel.

Comment

Ik denk dat je zonder veel schroom kan stellen dat de D300 meerderwaardig is aan de 40D, beeldkwaliteit én specificaties... Ik kan er niet over dat door zoiets mensen zich persoonlijk gepakt voelen.

Comment

Deze discussie doet me onwillekeurig denken aan de discussie tussen boormachines van Startools (Aldi ?) en Fein, de tweede kost het twintigvoudige van de eerste.
                                Nochtans, je moet eens kijken naar het verschil in gaten dat ze boren.

Waarmee ik dus geen standpunt wil innemen, maar ik vind het wel erg dat iedereen zich hier lijkt te verzoenen met het feit dat een camera na 2 jaar verouderd is en dus niks meer waard, een computer zeg maar. Slecht dus.
                                Ruis op 6400 : onuitstaanbaar tegenwoordig.

Dan moeten er rond de eeuwwisseling toch ontzettend veel abominabele foto's zijn geschoten met camera's die toen een fortuin kostten. Wat kan er in godsnaam in het brein zijn geschoten van een fotograaf die met een D1 te keer ging terwijl hij voor een fractie een F5 kon kopen met -toen- superieure analoge kwaliteit ?

PaulM

Comment

Working...
                                X