Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D300 gelijkwaardig aan Canon 40D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nikon D300 gelijkwaardig aan Canon 40D

Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden ofwel:
    Er zijn meerdere merken die een goed eindresultaat weten neer te zetten. Volgens mij is de allergrootste faktor de fotograaf zelf.
    Nikon D50+Nikkor AF-D 24-85mm f/2.8-4.0 IF+Nikkor AF-D 50mm F1.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dendro Bekijk bericht
      Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden ofwel:
      Er zijn meerdere merken die een goed eindresultaat weten neer te zetten. Volgens mij is de allergrootste faktor de fotograaf zelf.
      Hoe komt u daar nu bij: de belangrijkste faktor is de camerabody. Hoe duurder de camera hoe beter de foto's. Het mannetje dat op de ontspanknop drukt is niet van belang. Het probleem is nu welke de duurste camera is want dat veranderd voordurend. De ene periode is het de Canon dan weer de Nikon. Je wordt er toch kei gek van dat je steeds maar weer van merk en type moet wisselen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
        Hoe komt u daar nu bij: de belangrijkste faktor is de camerabody. Hoe duurder de camera hoe beter de foto's. Het mannetje dat op de ontspanknop drukt is niet van belang. Het probleem is nu welke de duurste camera is want dat veranderd voordurend. De ene periode is het de Canon dan weer de Nikon. Je wordt er toch kei gek van dat je steeds maar weer van merk en type moet wisselen.
        Als je niet weet welke te kopen, moet je maar een camera kopen van elk merk...heb me juist een lubitel en een holga gekocht

(...samen 40 Euro)
        Holga 120N / Brownie Box / Canon T70 / Pin01 / Nikon D300

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JanMetDePet Bekijk bericht
          Als je niet weet welke te kopen, moet je maar een camera kopen van elk merk...heb me juist een lubitel en een holga gekocht

(...samen 40 Euro)
          Allez, de Sint is u niet vergeten
          Mvg Tim

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
            Ben ik blij dat ik met een Fuji werk . . .
            Dan vraag ik me af waarom die te koop staat...
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Het probleem is nu welke de duurste camera is want dat veranderd voordurend. De ene periode is het de Canon dan weer de Nikon.
              Volgens mij is die strijd al lang gewoone door Hasselblad.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                Dan vraag ik me af waarom die te koop staat...
                Touché . . . Maar ik heb er 2 he En ik denk dat ik mijn verkoop ga annuleren ook. . .
                There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

In het verleden had Canon het voordeel van beter te zijn op hoge ISO en is met die argumentatie heel veel verkocht.
                  Met de lancering van de D3 en de D300 kan ik me niet voorstellen op welk punt dat canon (40d, 1dmkIII) nog beter zou zijn dan Nikon. Als je er eentje weet laat het me weten, dan weet ik het ook, buiten de prijs.
                  Nikon heeft qua kwaliteit en gebruiksmogelijkheden een groot gat geslagen en is op haast alle punten superieur toz van Canon.
                  Allez ik kan dat niet begrijpen, dat men daar nu nog ligt over te zeveren, of dat men dat niet begrijpt of ziet. Dat is toch iets vanzelfsprekend. Ik denk niet dat er nog een merk is dat binnen een bepaalt segment mindere camera's aflevert dan Canon. Als je eentje weet laat het me weten dan weet ik het ook.

Comment

Ik denk niet dat er nog een merk is dat binnen een bepaalt segment mindere camera's aflevert dan Canon. Als je eentje weet laat het me weten dan weet ik het ook.
                    Grapjas. Nu Nikon eindelijk Canon heeft bijgebeend ( en op bepaalde punten overklast ), is canon meteen klaar voor de slacht .
                    BD0808BE

Comment

Het is nu aan Canon om Nikon de vloer aan te vegen...en hopelijk doen ze dat ook...en hopelijk goed...zodat de D300 wat goedkoper wordt

JanMetDePet
                      Holga 120N / Brownie Box / Canon T70 / Pin01 / Nikon D300

Comment

Mmmm...laten we dan ook maar eens naar de objectieven kijken.
                        Nikon lijkt duur, maar vergeet niet dat Canon betaalbare objectieven maakt van belabberde kwaliteit of schreeuwend dure objectieven die redelijk in de buurt komen van Nikon, maar dan zelfs nog duurder zijn.
                        Maar goed, ik zeg altijd maar zo: kies voor het systeem, dus niet alleen voor een camera maar kijk verder dan dat. Het Nikon-systeem is nou eenmaal op andere punten superieur. Canon heeft ook zijn eigen voordelen, bijvoorbeeld op tele-gebied. Ik zou dus iets verder kijken dan de camera alleen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dendro Bekijk bericht
                          Mmmm...laten we dan ook maar eens naar de objectieven kijken.
                          Nikon lijkt duur, maar vergeet niet dat Canon betaalbare objectieven maakt van belabberde kwaliteit of schreeuwend dure objectieven die redelijk in de buurt komen van Nikon, maar dan zelfs nog duurder zijn.
                          Maar goed, ik zeg altijd maar zo: kies voor het systeem, dus niet alleen voor een camera maar kijk verder dan dat. Het Nikon-systeem is nou eenmaal op andere punten superieur. Canon heeft ook zijn eigen voordelen, bijvoorbeeld op tele-gebied. Ik zou dus iets verder kijken dan de camera alleen.
                          Hmmm jij hebt toch ook een heel gekleurde bril als je denkt dat Nikon geen objectieven heeft die van belabberde kwaliteit zijn of schreeuwend duur.
                          Misschien moet je de systeemverschillen nog eens goed bekijken.

Elk merk heeft hele goeie en minder goeie lenzen. Net zoals ze goedkope, dure en extreem dure lenzen hebben.

Maar ik ben helemaal met jou akkoord dat het belangrijkste is dat je naar het systeem moet kijken en zien hoe goed dat systeem aansluit bij jouw wensen en budget.

Als voor voordelen van Canon tov Nikon(of 40D tov D300) enz. Ik kan er je wel wat geven hoor. Maar ik zal het maar niet doen of we zitten hier weer met een hele lange thread.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                            In het verleden had Canon het voordeel van beter te zijn op hoge ISO en is met die argumentatie heel veel verkocht.
                            Met de lancering van de D3 en de D300 kan ik me niet voorstellen op welk punt dat canon (40d, 1dmkIII) nog beter zou zijn dan Nikon. Als je er eentje weet laat het me weten, dan weet ik het ook, buiten de prijs.
                            Nikon heeft qua kwaliteit en gebruiksmogelijkheden een groot gat geslagen en is op haast alle punten superieur toz van Canon.
                            Allez ik kan dat niet begrijpen, dat men daar nu nog ligt over te zeveren, of dat men dat niet begrijpt of ziet. Dat is toch iets vanzelfsprekend. Ik denk niet dat er nog een merk is dat binnen een bepaalt segment mindere camera's aflevert dan Canon. Als je eentje weet laat het me weten dan weet ik het ook.
                            Op de meeste vlakken veegt D300 de 40D van Canon weg, maar ik moet nog de eerste test zien waar de Nikon beter is in beeldkwaliteit en vooral ruis op hoge iso met behoud van detail...)

Versta me niet verkeerd.... D300 is een prachtbak

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
                              Als voor voordelen van Canon tov Nikon(of 40D tov D300) enz. Ik kan er je wel wat geven hoor. Maar ik zal het maar niet doen of we zitten hier weer met een hele lange thread.
                              Dit is ook mijn gedacht. Ik heb hier al dingen gelezen waarover ik mijn gedacht heb, maar ik heb ondertussen ook geleerd van sommige mensen gewoon in hun wijsheid (kuchkuch) te laten. Meestal ontaardt dat toch maar in oeverloze discussies. Leven en laten leven denk ik dan maar...
                              Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

Comment

Er wordt over merken net zoveel geruziet als over voetbalclub's.
                                Als je niet van voetbal houdt (zoals ik) dan denk je waar maken ze zich toch druk om?
                                In de fotografiewereld lijkt het hier sterk op.
                                Volwassen kerels die perse hun gelijk willen halen dat HUN merk toch echt het beste is!
                                Beginnen we niet een klein beetje op kleine kinderen te lijken die vinden dat hun speledingetje het enige goede is?
                                Als je voor een merk kiest heeft het misschien ook weinig zin om je blik breed te houden, maar dat wil nog niet zeggen dat dat de enige goede mogelijkheid is om een fatsoenlijke foto te maken...

Comment

Working...
                                X