Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SLR + goede scanner ipv DSLR?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Originally posted by henkvw
    Zelfs dat valt nog mee eigenlijk. In JPG beste kwaliteit duurt het op een D100 maar iets van een seconde om een foto te saven. In Continuous Drive haal je 7 foto's aan 3 fps. Veel moet het niet onderdoen voor een gewone SLR en zeg zelf : hoe vaak gebruik je die mode ?
    Klopt volledig. Maar er moet toch iets zijn om over te vitten ? (eigenlijk bedoel ik: het is belangrijk om bepaalde beperkingen te kennen, voor sommige mensen zijn features die voor andere ondergeschikt zijn, wel belangrijk)
    Ook bij je andere opmerkingen (scannen van 1600 ISO film), zelfde mogelijkheden bij een equivalent toestel (niet van prijs, maar van markt-segment), ... kan ik me volledig aansluiten.

Analoog lijkt me wel nog interessant bij bijvoorbeeld dia's: een foto op een TV bekijken is toch niet hetzelfde. Een TV geeft niet zo'n goede kwaliteit, en - misschien is dit de ouderwetse ik - een diaprojector in een verduisterde kamer geeft toch wat meer sfeer...

Jörg
    Nikon D100 | Nikon SB800 | Nikkor AF 24-85 f/2.8-4 D IF | HiTi PhotoShuttle

Comment

Alvast bedankt voor de vele meningen. Waar ik echter nog niets over gehoord heb, is de afdruk van digitale foto's. Stel dat ik een vergroting wil op 30x20, kan ik dan met m'n geheugenkaartje naar de fotograaf? Hoeveel kost zo'n professionele afdruk van een digitale foto?

Ik besef best dat je met digitaal veel meer foto's (en dus een groter aantal geslaagde) neemt, en dat dit "niets" extra kost, maar hoe zit het met de afdrukkostprijs van die digitale foto's?

Comment

tegenwoodig betaal je slechts 1,5 euro voor zulke prints, dat is gewoon te gek, en de kwaliteit is super, zeker als je 6MP aanbiedt !!

Comment

Originally posted by hogee
          Alvast bedankt voor de vele meningen. Waar ik echter nog niets over gehoord heb, is de afdruk van digitale foto's. Stel dat ik een vergroting wil op 30x20, kan ik dan met m'n geheugenkaartje naar de fotograaf? Hoeveel kost zo'n professionele afdruk van een digitale foto?
          Je hebt een internetaansluiting neem ik aan? Bij vele afdrukservices kan je de foto gewoon via het internet (mail of website) opsturen. Na een paar dagen kan je de foto's gaan afhalen in de winkel of worden ze via de post opgestuurd. Ik werk het meest met spector voor foto's tot 20x30, grotere afmetingen stuur ik naar colormailer. Nog nooit problemen gekend.

De prijzen vallen zeer goed mee. Je kan ze vinden op hun website.

Ik heb éénmaal mijn analoog toestel ook meegenomen op verlof waar ik foto's mee genomen heb die ik achteraf zou gebruiken voor grote afdrukken. Uiteindelijk hangen nu enkel digitale afdrukken bij mij aan de muur.

Hans.
          http://www.sportfotos.be

Comment

Originally posted by Phille
            tegenwoodig betaal je slechts 1,5 euro voor zulke prints, dat is gewoon te gek, en de kwaliteit is super, zeker als je 6MP aanbiedt !!
            €1.50 voor een 20x30 ??? Waar waar waar ?
            De prijzen die ik ken liggen tussen de 4 en 5 euro.

Henk

Comment

Bestel je eigen fotoboek, fotoprints, fotokalender, fotoposter, fotocadeaus & meer gemakkelijk bij Pixum. ⚡

1,39€ voor een 20x30. Wel 2,5€ portkosten maar deze vallen weg bij een bestelling boven 20€.
              Je krijgt er de eerste keer 10st 10x15cm gratis bij.
              Ik heb er al 30x45 laten drukken en van prima kwaliteit.
              Gert 5D mark III

Comment

Working...
              X