Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat maakt nikon zo speciaal?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Wat maakt nikon zo speciaal?

Oorspronkelijk geplaatst door Concertfoto Bekijk bericht
    De eerlijkheid gebiedt me wel daar aan toe te voegen dat Nikon héél speciaal is, omdat hun toestellen door fotografen worden ontworpen, en niet door een natuurwonder met twee linkerhanden en 14 vingers, zoals bij de Canon 1D-reeks.
    Ik heb nochtans maar 12 vingers aan mijn 2 rechterhanden ipv 14 en 't lukt mij ook

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
      Ik heb nochtans maar 12 vingers aan mijn 2 rechterhanden ipv 14 en 't lukt mij ook
      Maar ik rij toch liever rechtstreeks naar Brussel dan eerst via Antwerpen en Gent te moeten gaan

Wat wel moet toegeven, als ik mijn collega op zijn 40D zag scrollen met dat grote wiel, dat hij hiermee enorm snel kon instellen...
      Nikon D80 / Sony DSC-H5

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Steven_V Bekijk bericht
        Maar ik rij toch liever rechtstreeks naar Brussel dan eerst via Antwerpen en Gent te moeten gaan
        Ok, je hebt gelijk, Nikon is beter

Comment

Nikon heeft gewoon (voor mij dan) de beste grip tot nu toe die ik ooit op een camera heb gehad. Kwa techniek hou ik natuurlijk van Canon vanwege de hoge Iso's zonder ruis en kwa lenzen heb je in het prof segment van Canon ook de F4 lenzen die veel betaalbaarder zijn dan de 2.8 lenzen (17-40, 24-105, 70-200, 300mm enz).
          Bruidsfotografie www.totaalfotografie.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Aestiva Bekijk bericht
            Nikon heeft gewoon (voor mij dan) de beste grip tot nu toe die ik ooit op een camera heb gehad. Kwa techniek hou ik natuurlijk van Canon vanwege de hoge Iso's zonder ruis en kwa lenzen heb je in het prof segment van Canon ook de F4 lenzen die veel betaalbaarder zijn dan de 2.8 lenzen (17-40, 24-105, 70-200, 300mm enz).
            Ja, die grip is inderdaad zeer goed, alleen spijtig dat ze bij Nikon na 8 jaar zoeken nog altijd geen lijm hebben gevonden om de bekleding van die grip erop te houden. Bij iedere camera komt die na een tijd los. ONVOORSTELBAAR!

Comment

Ik zit ook op een internationale (alhoewel voornamelijk Amerikaanse) Canon mailinglist. Daar is een persoon die zich toelegt op vogelfotografie en daartoe een exotische collectie Canon lenzen had (tot de 600mm f/4L IS toe). Zijn foto's daarentegen zijn maar héél middelmatig, je kent het type wel. Die gast had op één of ander forum gelezen dat de Nikon AF zoveel beter & sneller & preciezer was dan die van Canon. Hij dus zijn ganse Canon collectie verkocht en overgestapt naar Nikon. Raad eens hoe zijn foto's nu zijn? Juist, nog even belabberd. Jongens toch, er is helemaal niets specialer aan één merk tov een ander, 't is gewoon een keuze en een gewoonte. Geef mij een Nikon in mijn handen en ik ben verloren, ik krijg het ding niet eens aan. Maar dat had evengoed omgekeerd kunnen zijn. 't Is 't manneke (of 't vrouwke) ACHTER 't toestel die specialer is dan een ander.

Comment

Geef mij een Nikon in mijn handen en ik ben verloren, ik krijg het ding niet eens aan.
                Klopt, zeker als je al een merk gewoon bent, maar ik heb dat dus met Canon, enkele weken geleden nog, zo'n Canon 1D Mk III in mijn handen gehad en een uurtje mogen mee spelen . . . pffftttt . . . ze mogen er nog geld bovenop geven, neen, niet aan mij besteed.
                Voor ik mijn eerste digitale reflex kocht, werkte ik analoog met minolta, de overstap naar de digitale fotografie ging op dat ogenblik over Canon of Nikon, ik had geen van beiden ooit in mijn handen gehad, ik wist wel dat de nikon vatting ook werkte voor de Fuji camera's.
                In de winkel heb ik toen zowel canons als Nikons geprobeerd . . . één ding was wel erg opmerkelijk, met de Nikon toestellen moest ik amper zoeken naar knoppen en wieltjes en de commando's waren eigenlijk direct duidelijk, met de Canon camera's was het eigenlijk net het tegenovergestelde, daar was het constant zoeken en aftasten wat waar stond. Dit heeft natuurlijk niets met kwaliteit van een toestel te maken maar de ergonomie van Nikon heeft op dat ogenblik bij mijn keuze toch de definitieve doorslag gegeven, alles was een stuk vanzelfsprekender.
                There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Off topic.

Het staat vast dat Canon het voor de bediening heel ver gaat zoeken.

Na de direct print knop is er nu ook een knop voor picture styles.
                  Heel belangrijk.
                  En een knop voor MLU is toch nergens voor nodig. Wie gebruikt nu MLU.

Ik heb de uitleg over de AF punt selectie van de 1D reeks nu 6 keer gelezen en ik begrijp het nog altijd niet.
                  Op mijn vorige vraag hierover op dit forum heeft er niemand geantwoord.
                  Is dus heel eenvoudig.

Het is wel duidelijk dat er nu ook een multicontroller is voor AF punt selectie maar die multicontroller kan hiervoor in geen geval worden gebruikt.

Zoiets heeft alleen Canon.

Jan.

Comment

Wat maakt Nikon zo speciaal?

Voor de oudere fotografen soms heel veel. Vroeger was Nikon HET merk hee. Nu niet meer, maar kom, sommigen zijn nogal brand-heads.

Voor mij (ik reken mezelf tot de jongere fotografen) is er NIETS dat Nikon speciaal maakt. Voor alle duidelijkheid; er is ook niets dat Canon speciaal maakt hee.

er is wel iets dat Mamiya en Voigtlander en zo speciaal maakt ...de prijs.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
                      Ik heb de uitleg over de AF punt selectie van de 1D reeks nu 6 keer gelezen en ik begrijp het nog altijd niet.
                      Op mijn vorige vraag hierover op dit forum heeft er niemand geantwoord.
                      Is dus heel eenvoudig.
                      Welke vraag?

Comment

Off topic.

Jan.
                        Voor zover ik begrepen heb is MLU toch op elke Canon beschikbaar, weliswaar in het menu, niet? Onder de D200 is geen enkel Nikon er mee uitgerust, wat ik een schande vind

MVG,

Comment

Ik, redelijk veel zelfs. MLU heeft toch veel voordeel.

Comment

Welke vraag?
                            http://forum.belgiumdigital.com/show...92&postcount=5

De Canon uitleg staat op pag 84 van de 1DsIII handleiding.

Ik weet dat het (eventueel) eenvoudig is als je het zelf even kan testen maar ik heb dus geen 1D(s)III.

Jan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Concertfoto Bekijk bericht
                              Ja, die grip is inderdaad zeer goed, alleen spijtig dat ze bij Nikon na 8 jaar zoeken nog altijd geen lijm hebben gevonden om de bekleding van die grip erop te houden. Bij iedere camera komt die na een tijd los. ONVOORSTELBAAR!
                              Na 18 jaar zoeken bedoelt u: bij mijn F90 uit 1990 liet de rubbere bekleding na twee jaar los.
                              Niet alleen de bekleding laat nu los: dit voorjaar was binnen de garantieperiode ook het ingelijmd LCD beschermglaasje boven op mijn D200 plotseling verdwenen.
                              Ik moest de reparatie betalen want de inporteur beweerde dat ik de camera had laten vallen en bewijs maar eens dat dit niet zo is. Garantie tot aan de winkeldeur bij Nikon.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
                                Na 18 jaar zoeken bedoelt u: bij mijn F90 uit 1990 liet de rubbere bekleding na twee jaar los.
                                Niet alleen de bekleding laat nu los: dit voorjaar was binnen de garantieperiode ook het ingelijmd LCD beschermglaasje boven op mijn D200 plotseling verdwenen.
                                Ik moest de reparatie betalen want de inporteur beweerde dat ik de camera had laten vallen en bewijs maar eens dat dit niet zo is. Garantie tot aan de winkeldeur bij Nikon.
                                Ze zijn daar dringend aan een andere lijmleverancier toe!

Comment

Working...
                                X