Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat maakt nikon zo speciaal?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Wat maakt nikon zo speciaal?

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
    #14 gelezen?
    Zielig hoor.
    De originele poster merkte in zijn omgeving dat mensen vooral Nikon gebruikten. Dit ging niet om zijn moeder en zijn zus alleen. Hij vroeg zich af waarom dit zo was. Je kan daarop reageren door een aantal sterke punen van Nikon op te sommen. Wellicht een reden voor die mensen uit zijn omgeving om voor Nikon te kiezen. Je kan er ook vriendelijk op wijzen dat er globaal genomen meer mensen Canon kopen. Of je kan die poster voor bijna-imbeciel verslijten omdat hij 'de feiten' niet kent.

Ik heb momenteel Nikon omdat ik meer dan 20 jaar geleden een F301 kocht. Was toen een interessante koop en omwille van de lensvatting zit ik nu nog met Nikon. En daar ben ik best tevreden mee.

Comment

Ik ben zelf ook een nikon-gebruiker en ben er best tevreden van. Enkel ruist mijn D50 nogal fel, maar goed, voor het geld wat ik voor een tweede hands reflex betaal kan je moeilijk klagen.
      Ik heb een tijdje geleden met het idee gespeeld om alles (nuja, alles, zo veel is het niet, toch niet genoeg ) weg te doen en Canon in de plaats te kopen. ALS ik dan een Canon kocht, moest het de 5D zijn. Ik heb het niet gedaan. De hoofdreden hiervoor is dat ik waarschijnlijk niet meer genoeg zou krijgen voor mijn materiaal om een 5D met wat mooie lenzen bij te kopen maar uiteindelijk zal op die 5D ook wel vanalles aan te merken zijn zodat ik na verloop van tijd toch weer een nikon wil, of een sony, of een pentax.

Mensen, het gras is altijd groener aan de andere kant dus staar je niet blind op al die "mooie" zaken die het andere merk (of beter: de andere merken) hebben maar kijk liever wat voor moois je zelf hebt (joris de profeet heeft gesproken, amen).

En om af te sluiten wil ik graag even vermelden dat de koning van België ook de nieuwe nikon besteld heeft, dus ja, het zal voor mij ook wat met vaderlandsliefde te maken hebben (grapje natuurlijk )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Joris818 Bekijk bericht
        ...knip...En om af te sluiten wil ik graag even vermelden dat de koning van België ook de nieuwe nikon besteld heeft, dus ja, het zal voor mij ook wat met vaderlandsliefde te maken hebben (grapje natuurlijk )
        maar hij kan wel enkel VR objectieven gebruiken he
        erik, Nikon materiaal

'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)

Comment

Weet je wat ik als Canongebruiker schitterend vind aan Nikon? De mogelijkheid om oude en manuele lenzen te kunnen gebruiken op de nieuwe digitale body's. Heel wat kennissen van mij werken met nikon omdat ze nog enkele oude lenzen hadden van een analoog toestel, zodat ze niet direct alles nieuw hoeven aan te kopen. En wij kunnen alleen maar met moderne vattingen werken, of adapters op de lenzen schroeven.

Wat is er beter aan Canon? geen idee. Ik heb nog nooit met een ander merk van SLR gewerkt. Mijn 350D voldoet perfect aan mijn eisen, net zoals zoveel nikon/fuji/minolta/sony/... gebruikers. Zou ik met een D50 en gelijkwaardige lenzen even goed fotograferen? Vast en zeker wel.

Als hobby(!)fotograaf moet je precies altijd het beste materiaal hebben, om toch niet die ultieme foto te missen. So what als je die foto mist? En wat dan nog als hij wat te veel ruis heeft? Meer dan de helft van de niet-fotografen weet niet eens wat ruis is

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door erikdk Bekijk bericht
            maar hij kan wel enkel VR objectieven gebruiken he
            Uiteraard, hoewel, met de D3 kan je ook wel op hoge iso's werken waardoor je sluitertijd al heel wat korter wordt EN hij zal wel geld hebben (ons geld dus) om lichtsterke objectieven te kopen, dus VR, toch maar best wel want het zal nog wel niet genoeg zijn om scherpe foto's te krijgen haha

Comment

moet blijkbaar wel imbeciel zijn want ik snap jouw statement niet

er rijden meer peugeots dan porsches rond,
              is peugeot daarom beter?
              als ik nu racer was, zou het dan zo'n banale vraag zijn waarom het komt dat de professionele racers bijna allen voor porsche kiezen ipv peugeot?

ps: domme vragen bestaan niet, wel domme antwoorden, jij bent daar wel sterk bewijs in

Oorspronkelijk geplaatst door pichayandege Bekijk bericht
              Zielig hoor.
              De originele poster merkte in zijn omgeving dat mensen vooral Nikon gebruikten. Dit ging niet om zijn moeder en zijn zus alleen. Hij vroeg zich af waarom dit zo was. Je kan daarop reageren door een aantal sterke punen van Nikon op te sommen. Wellicht een reden voor die mensen uit zijn omgeving om voor Nikon te kiezen. Je kan er ook vriendelijk op wijzen dat er globaal genomen meer mensen Canon kopen. Of je kan die poster voor bijna-imbeciel verslijten omdat hij 'de feiten' niet kent.

Ik heb momenteel Nikon omdat ik meer dan 20 jaar geleden een F301 kocht. Was toen een interessante koop en omwille van de lensvatting zit ik nu nog met Nikon. En daar ben ik best tevreden mee.
              Last edited by frankyds; 19 november 2007, 22:01.
              Fuji XPRO1

Comment

ik wacht nog even, maar dit wordt meer en meer een discussie voor "algemeen" vind ik . . .
                There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

actie = reactie

we gaan ons inhouden

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                  ik wacht nog even, maar dit wordt meer en meer een discussie voor "algemeen" vind ik . . .
                  Fuji XPRO1

Comment

Mijn visie waarom Nikon "speciaal" is: Het is een merk dat nog echt aan de fotograaf denkt, goede ergonomie aflevert, tracht hoge jpg kwaliteit met een body die zelden stuk gaat. Voor de meeste dingen heb je echte knoppen, en de menus zijn ook goed doordacht. Ze hebben (hadden?) eigenlijk maar 2 noemenswaardige nadelen tov de grootste collega, en dat is de sensortechniek bij gebruik in hoge iso's. Maar dat is ondertussen ook opgelost.
                    En de prijs.... helaas, een Nikon uitrusting blijft toch steeds wel een tikkeltje duurder.

Maar dit is mijn gedacht natuurlijk.

Comment

fotograaf en jpg in één zin?
                      foto als spiegel of als venster?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door parakiet Bekijk bericht
                        fotograaf en jpg in één zin?
                        Jazeker, het is niet omdat je een topfotograaf bent, die ongelooflijke beelden kan creeren, dat je een photoshopper bent. Maar dit gaat off topic.
                        Blijft: als ik een jpg uit de d200 zie rolle, is die bruikbaar in 95% van de gevallen. Dat telt! meer tijd met het bakske buiten, minder achter het kastje binnen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pichayandege Bekijk bericht
                          Of je kan die poster voor bijna-imbeciel verslijten omdat hij 'de feiten' niet kent.
                          Goh, en dat haal jij uit die "#14 gelezen?" Wauw, raad eens wie ik nu voor bijna-imbeciel aanzie .

Comment

@Rudy (en de anderen): wat betreft zelden stuk gaan...

Gisteren valt mijn D200 + batterijgrip + 18-200 + SB-800 van de tafel op de vloer. Ik schat dat het gaat om zo'n anderhalve kilo en ik kan je verzekeren: dat geeft een geweldige klap.
                            Alles werkt nog voor de volle 100%!
                            Al ga ik het niet nog eens testen. Waarschijnlijk het nodige geluk gehad, maar toch...

En inderdaad één van de vele redenen waarom ik al bijna 30 jaar met Nikon werk. Een tiental bodies, 30-tal lenzen en 3 flitsers later (nieuw en 2dehands) ooit twee probleempjes gehad.

Het zal tot het einde van mijn dagen Nikon blijven!
                            Nikon, Apple & Epson

Comment

[quote=Concertfoto;1642621]
                              Oorspronkelijk geplaatst door erikdk Bekijk bericht
                              als ik bedenk dat Concertfoto vorig jaar zijn hele Nikoninvestering heeft verkocht omdat Nikon niet hoog genoeg ging in de ISOs (ze maken gewoonlijk foto's in zeer slechte lichtomstandigheden), dan moeten die mannen nu zowat hun handen hebben opgevreten (van de nagels te beginnen) na de aankondiging van de D3 en de gepubliceerde foto's op ISO 6400.

De laatste keer dat ik ze heb geteld, had ik al mijn nagels en vingers nog. Meer zelfs: ik dank de goden iedere avond op mijn blote knietjes als ik de beelden van onze 5D's zie opengaan op mijn scherm. En ik heb me vlak voor de switch zó kwaad gemaakt op de arrogante stijfhoofden van Nikon, die mij 8 jaar digitaal in de steek hebben gelaten, dat ik me nog niet direct terug zie overschakelen. Ik zie bij de concerten trouwens almaar meer Canon-gerief verschijnen...
                              Yup daar heb je gelijk in.
                              Concerten dat is voor de overgrote meerderheid Canon.
                              Sorry guys, thats life
                              Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

Comment

[QUOTE=CH Photography;1643533]
                                Oorspronkelijk geplaatst door Concertfoto Bekijk bericht

Yup daar heb je gelijk in.
                                Concerten dat is voor de overgrote meerderheid Canon.
                                Sorry guys, thats life
                                De eerlijkheid gebiedt me wel daar aan toe te voegen dat Nikon héél speciaal is, omdat hun toestellen door fotografen worden ontworpen, en niet door een natuurwonder met twee linkerhanden en 14 vingers, zoals bij de Canon 1D-reeks. Om het minder cru te stellen: de gebruiksvriendelijkheid van Nikon is nog altijd stukken beter. Alleen het feit dat je met één draai aan het grote instelwiel de belichting bij Canon kunt aanpassen, speelt in het voordeel van Canon. En gelukkig is de 5D al een pak handiger dan de 1D-reeks. De Mark II is er ook op vooruitgegaan, dus er is nog hoop...

Comment

Working...
                                X