Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat maakt nikon zo speciaal?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Wat maakt nikon zo speciaal?

ze willen allemaal een Sony met een luxe kastje rond en wat goedkoper glas

(graspje hé manne .... jullie hebben toch gevoel voor humor hé)
    Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Ik ben maar een amateurke en ik werk alleen met Nikon, maar ik heb toch de indruk dat Nikon pluimen aan het verliezen is. Ik hoor het van mensen uit fotoclubs en vind het zelf ook. Mijn lens is al voor de derde keer terug naar procirep voor hetzelfde probleem, ze lossen het maar niet op, en ik moet telkens ongeveer zes weken wachten. Ik mag dan nog niet klagen want ik ken iemand die 3 maanden op zijn lens heeft moeten wachten.
      En dan stel ik mij ook vragen bij de flitssynchronisatie van de Nikon's. Bij mijn D70 is dat tot 1/500ste. Mooi!! Dan komt de D80 uit en die gaat maar tot maximum 1/200ste. Mijn eerste toestel was een F50 en die was niet veel trager! Daarna kwamen de D200, D3 en D300 maar die gaan ook maar tot 1/250ste. Heel fijn die lenzen met grote diafragma's, maar je moet ze wel dichtnijpen als je overdag buiten wil flitsen, want 1/250ste stelt niet veel voor.
      Ik hou met niet bezig met Canon, misschien is het daar net hetzelfde!?

Comment

zodus conslusie zijn beiden even goed, reden waarom men één van de merken koopt is meestal om de objectieven verder te kunnen gebruiken (wat nogal logisch is)

er gaf hier iemand aan, nikor gebruiken op een canon???
        kan dat? bestaan hiervoor converters? wist ik niet
        Fuji XPRO1

Comment

Ik hou, sinds de aankoop van mijn D80, elke dag een beetje meer van Nikon.
          Of ik ooit een merkenzot zal worden betwijfel ik....maar is niet onmogelijk
          Mvg Tim

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wimsel Bekijk bericht
            Ik ben maar een amateurke en ik werk alleen met Nikon, maar ik heb toch de indruk dat Nikon pluimen aan het verliezen is.
            Ze zijn net in de rui geweest Wacht maar eens hoe dat nieuw verenkleed gaat blinken

MVG,

Comment

Ik ben maar een amateurke en ik werk alleen met Nikon, maar ik heb toch de indruk dat Nikon pluimen aan het verliezen is. trager! Daarna kwamen de D200, D3 en D300 maar die gaan ook maar tot 1/250ste.

Nog nooit gehoord van FP-instelling ?
              Lees vlug je manual...

mvg,

Roland

Comment

@ frank207be: behoren de D3 en D300 dan nog niet tot het nieuwe verenkleed?

@frankyds: adapters voor van nikon naar canon te gaan bestaan, maar wat nikon heeft heeft canon waarschijnlijk ook en de AF enzo werkt dan niet meer, dus ze lijken mij volkomen nutteloos.

Comment

@ frank207be: behoren de D3 en D300 dan nog niet tot het nieuwe verenkleed?

de D3 en D300 zijn toch nog niet op de markt...
                  5DmkIII en wat glas

Comment

ben eigenlijk ook heel tevreden van mijn d80, behalve in stad met zeer weinig ligt heel veel ruis vanaf 400 iso, maar dat is nu blijkbaar verholpen met de D300.

interessant om weten voor als ik binnenkort mss een 2e camera bijkoop ipv telkens van objectief te moeten wisselen

en ja, canon sluit ik zeker niet uit

welke ik ook enorm interessant vind is de fuji s5 pro, gebruikt zelfde body van d200 (behalve software) & contactpunten van objectieven van nikon, aan reviews te lezen toch wel opmerkelijke goede camera lijkt me http://www.letsgodigital.org/html/re...s5pro_NL4.html

Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
                    Ik hou, sinds de aankoop van mijn D80, elke dag een beetje meer van Nikon.
                    Of ik ooit een merkenzot zal worden betwijfel ik....maar is niet onmogelijk
                    Last edited by frankyds; 19 november 2007, 17:38.
                    Fuji XPRO1

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door parakiet Bekijk bericht
                      heb de indruk dat pers & sport nogal veel met canon werkt
                      .....logisch toch, de geschoten platen moeten meteen goed zijn en dan is er maar één mogelijkheid : Canon !
                      Last edited by jan.brouwers; 19 november 2007, 19:14.
                      Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
                      Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

Comment

Nikon kies je uit vaderlands liefde.
                        'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

Zijn Nikon en Canon merkentrouw ?

Comment

Ik ben maar een amateurke en ik werk alleen met Nikon, maar ik heb toch de indruk dat Nikon pluimen aan het verliezen is.

Ik hou met niet bezig met Canon, misschien is het daar net hetzelfde!?
                            Helaas gaat het daar ook niet over rozen En ja, ik ben een Canon gebruiker mocht iemand daaraan twijfelen
                            Groeten,

Albert Jan

Website AJH
                            lidnummer: BD0371NL

Comment

Het zoveelste topic dat weerom een Nikon-Canon strijd dreigt te worden. Jongens toch.

Net alsof de keuze tussen Canon en Nikon het verschil zal maken tussen winnaar of verliezer. Hier zijn helemaal geen winnaars of verliezers, maar een heleboel fotografen die hopelijk tevreden zijn met de keuze die ze ooit moesten maken.

Ik ben een uiterst tevreden Nikon gebruiker. En als ik zie welk knap materiaal Canon op de markt brengt, dan denk ik dat alle Canon gebruikers minstens even content te zijn!

Groetjes, Wim
                              Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
                              Fujifilm X100V - Sony RX100M3

Comment

Stel jij hebt voor het Canon systeem gekozen. Of jij bent zelfs overgestapt van Nikon naar Canon.

Het voelt beter als jij het idee hebt dat jij de goede keuze hebt gemaakt. Dat is het hele eieren eten. Hoe doe je dat Door mooie foto's uit je camera te halen, maar ook door op zoek te gaan naar informatie die bevestigd dat jij de goede keuze hebt gemaakt. Helaas kom je ook informatie tegen die je goede keuze niet bevestigd. Wat doe je daar noe mee Dat voelt niet goed Dat wil je graag bagataliseren of afdoen als ruis

Die neiging zit in iedereen van ons, maar in de 1 meer als de ander. Dit fenomeen staat inde Psychologie bekend als cognitieve dissonantie.

En het is vooral daardoor waarom er steeds weer Nikon-Canon oorlogjes ontstaan
                                Ik ben op zoek naar een MB-20.

Comment

Working...
                                X