Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 5D geruild voor Nikon D200

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon 5D geruild voor Nikon D200

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
    Als snelheid en of telewerk je belangrijkste punt is, zit je beter met Nikon
    Als beeldkwaliteit en of fullframe je belangrijkste punt is, beter met de 5D

Excuse me??? Waarom staat de zijlijn va elke wedstrijd dan vol met Canon(nen)?

Neen, de OP was op alle vlakken beter af met 5D. En wenstte hij meer snelheid of zoom, dan moest hij naar Canon 30D of zo.

Comment

wie wisselt er nu een canon voor nikon ,onbegrijpelijk

Comment

Ik zou dat ook durven
        Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TooT Bekijk bericht
          Excuse me??? Waarom staat de zijlijn va elke wedstrijd dan vol met Canon(nen)?

Neen, de OP was op alle vlakken beter af met 5D. En wenstte hij meer snelheid of zoom, dan moest hij naar Canon 30D of zo.
          D200 is bij mijn weten nog altijd sneller dan de 5D...

de zijlijnen van elke wedstrijd staan misschien vol met canon, maar daar zal geen enkele 5d tussen zitten hoor
          5DmkIII en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pierewiet Bekijk bericht

Wat een gezever zeg.

NASA gebruikt ook Nikon in de space shuttle. Zijn ze daar dan zo dom?

Alles hangt ervan af waarvoor je dit toestel gebruikt!
            Last edited by spoetnik; 19 november 2007, 17:40.
            Frank
            Nikon D800
            www.fotodigiclub.be

Comment

... mijn dag kan niet meer stuk... nog eens dikke vette LOL...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
                Ik zou dat ook durven
                Inderdaad, jou kennende...

Super-LOL

mvg,

Roland

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pierewiet Bekijk bericht
                  Je hebt je nick-name zeer goed gekozen
                  BD0497BE : Nikon body + glas
                  www.RudyVerrijt.info

Comment

Ik heb dit effe met belangstelling gelezen, maar wat is Nikon eigenlijk ?
                    Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
                    Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jan.brouwers Bekijk bericht
                      ... Jan alsjemenou...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jan.brouwers Bekijk bericht
                        Ne Sony met een luxe jasje om
                        Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                          D200 is bij mijn weten nog altijd sneller dan de 5D...

de zijlijnen van elke wedstrijd staan misschien vol met canon, maar daar zal geen enkele 5d tussen zitten hoor
                          Je snapt me niet. Ik bedoel hetvolgenende;

Als snelheid en crop factor de redenen zijn om de 5D niet goed te vinden, dan had hij niet moeten ruilen met een Nikon D200, maar bvb met een Canon 20D of 30D, of een 1D mkII of zo.

Comment

Ik heb nog nooit zelf met één van de twee toestellen gewerkt. Wel is iedereen het er blijkbaar over eens dat de 5D beter is. Volgens het fotoblad Chip foto-video scoort de D200 op een objectieve test 86 punten en de 5D 80 punten. Vooral snelheid en beeldkwaliteit zijn blijkbaar beter bij de D200 (die voor beeldkwaliteit even hoog scoort als de D2Xs en de 1D Mark III). Volgens Chip is de testmethode uiterst objectief. Gebruiken zij dan een verkeerde methode? Geven ze teveel gewicht aan onbelangrijke zaken? Nogmaals, ik beweer niet dat de 5D of de D200 beter is (ik weet het niet), ik vind het gewoon een opmerkelijke vaststelling dat iedereen het er over eens is dat de D5 duidelijk beter is en volgens een 'objectieve' test de D200 beter is.
                            Nikon D8x - Nikkor 12-1000 F1.4 en twee medewerkers om alles te dragen

Comment

Ik ben sinds kort verantwoordelijk voor een fotostudio met 11 fotografen.
                              Naast de Hasselblads voor studiowerk beschikken we over een D70, een D200 en twee 5D's voor reportagewerk.
                              Welnu, alle fotografen (waaronder een aantal Nikonisten) zijn het er over eens dat de 5D het betere toestel is omwille van de betere signaal/ruisverhouding, dynamisch bereik en de snelheid van de autofocus. Niks test, gewoon praktijkervaring in the field.

Ikzelf ben ook een verstokte Nikonist en stel eveneens vast dat de 5D beter is op de genoemde vlakken.
                              Qua ergonomie en vormgeving zou ik de D200 echter niet willen missen.
                              Zo kan ik een hele dag op reportage gaan met de D200 los in de hand zonder draagriem, terwijl de 5D me na een half uur krampen bezorgt.
                              Kan ook aan het design van m'n handen liggen natuurlijk.

Tom.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door renaat Bekijk bericht
                                Vooral snelheid en beeldkwaliteit zijn blijkbaar beter bij de D200 (die voor beeldkwaliteit even hoog scoort als de D2Xs en de 1D Mark III).
                                Ik geloof onmiddelijk dat de beeldkwaliteit van de D200 gelijk is aan de beeldkwaliteit van de D2X die dan weer gelijk is aan de beeldkwaliteit van de 1DIII.

Weg met 12 MP.
                                Weg met 14 bit.
                                Weg met kleine DOF.
                                Weg met hoge ISO.
                                Weg met de Nikon D3.

Niemand die het verschil kan zien. Objectief getest.

Jan.

Comment

Working...
                                X