Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Ken je onze belgiumdigital.comFacebook groep al? Dé plaats voor foto's, feedback en aankondigingen!
Volgens Chip is de testmethode uiterst objectief. Gebruiken zij dan een verkeerde methode? Geven ze teveel gewicht aan onbelangrijke zaken?
Antwoord 2:
Als de beeldkwaliteit van een niet FF DSLR zoals de D200, de D2X of de 1DIII wordt vergeleken met een FF DSLR zoals de 5D, de 1DsIII en eventueel ook de D3, met een zelfde of vergelijkbare lens, dan is de niet FF beeldkwaliteit altijd beter. Heel eenvoudig.
Je kan natuurlijk de vraag stellen of dit dan geen objectieve lens test is.
Ook is de jpg verscherping van Canon niet erg goed.
De beste resultaten haalt de 5D alleen met RAW.
In de D3 worden ook jpg correcties uitgevoerd.
Het wordt dus nog even afwachten wat de FF jpg resultaten van de D3 worden.
Excuse me??? Waarom staat de zijlijn va elke wedstrijd dan vol met Canon(nen)?
Neen, de OP was op alle vlakken beter af met 5D. En wenstte hij meer snelheid of zoom, dan moest hij naar Canon 30D of zo.
Helaba, het gaat over 5d tegenover d200. aan welke zijlijn zie jij 5d's staan? Bij de grootoudersdag? de d200 is daar véél geschikter voor.
(niet dat ik met de 5d geen aktiefoto's maak, maar dat is een ander punt, tegenwoordig bestaan er nog maar weinig mensen die geen aktie kunnen fotograferen zonder 10fps of beelden kunnen afleveren zonder photoshop nabewerking, ik vraag me af hoe we het vroeger toch allemaal gedaan hebben ;-)
Volgens het fotoblad Chip foto-video scoort de D200 op een objectieve test 86 punten en de 5D 80 punten. Vooral snelheid en beeldkwaliteit zijn blijkbaar beter bij de D200 (die voor beeldkwaliteit even hoog scoort als de D2Xs en de 1D Mark III).
Als de tests zich beperken tot enkel JPEG is dit misschien mogelijk.
Maar ben je zekere dat je je niet vergist, en dat het niet de D300 is ??
Op deze lijst staat de 1D mark III wel niet op, in tegenstelling tot in het de laatste versie van Chip foto-video. De D2X, D200 en D5 staan er wel op.
Wa ne zever!
Nikon D2Xs: prijs: €4100
- Beeldkwaliteit: 100/100
- Uitrusting: 100/100
- Snelheid: 100/100
- Documentatie/Service: 100/100 (hoe testen ze dat?)
- Puntentotaal: 100/100
- Prijs/prestatie: onvoldoende. Onvoldoende? WTF? Wa moet ge dan hebben om "voldoende"te hebben? 120/100 op alles?
Echt wel. D2Xs in 't rijtje, nasst D200 (€1450), 5D (€2500), en Fuji S5 Pro (€1750). Echt wel interessante vergelijking. En 100/100 scoren op alles is ook al echt geloofwaardig.
Pfff , die testen in magazines zoals Chip, Focus en test aankoop zijn dus van het niveau van de Storry, Dag Allemaal en Joepie hé , voor mij zijn dat alles behalve fotografiemagazines sorry
1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext
- Prijs/prestatie: onvoldoende. Onvoldoende? WTF? Wa moet ge dan hebben om "voldoende"te hebben? 120/100 op alles?
Echt wel. D2Xs in 't rijtje, nasst D200 (€1450), 5D (€2500), en Fuji S5 Pro (€1750). Echt wel interessante vergelijking. En 100/100 scoren op alles is ook al echt geloofwaardig.
Dave
Het kan nog beter hoor als ik mij goed herinner is dat ook het blad dat kwam beweren dat de D70 betere ruisverhoudingen had dan de Canon 5D...... Dan weet je het wel he.
Dave
Er staat hier eenvoudig dat je met een D200 fotos kan maken.
En met de 5D, de D2X en de S5 kan dat ook.
En daarom kan iedereen het best een fototoestel kopen van 1450 euro.
Maar ik vermoed dat de Nikon D40 nog veel beter is dan de Nikon D200.
Met een D40 kan je ook fotos maken.
Canon vind je overal. Is vaak eerder dan Nikon met nieuwere camera's. Wanneer Nikon met en nieuwere (betere) camera komt, heeft iedereen al de canon die een halfjaar eerder uit kwam. Canon heeft minder leveringsproblemen in europa dan Nikon. Als Canon een camera aankondigd, kan je die bij wijze van spreken volgend week al kopen. Canon heeft in het professioneel segment ook de f4 lenzen waardoor de armere prof's/consumenten(zoals ik) ook een professionele lens kan kopen. Canon doet aan marketing, of je nou een voetbal wedstrijd kijkt of een krant openslaat, je ziet altijd wel een canon reclame. Canon is relatief goedkoop wat camera's betreft. Canon heeft een enorm assortiment (helaas nog geen 85mm 1.4) kijk alleen in het 17-40 segment of 70-200.
En dan de hoge iso verhaal.
Ooh ja, Canon heeft sterkere flitsers ondanks deze helaas zonder omnibounce geleverd worden (in tegenstelling tot de sb800).
Canon vind je overal. Is vaak eerder dan Nikon met nieuwere camera's. Wanneer Nikon met en nieuwere (betere) camera komt, heeft iedereen al de canon die een halfjaar eerder uit kwam. Canon heeft minder leveringsproblemen in europa dan Nikon. Als Canon een camera aankondigd, kan je die bij wijze van spreken volgend week al kopen. Canon heeft in het professioneel segment ook de f4 lenzen waardoor de armere prof's/consumenten(zoals ik) ook een professionele lens kan kopen. Canon doet aan marketing, of je nou een voetbal wedstrijd kijkt of een krant openslaat, je ziet altijd wel een canon reclame. Canon is relatief goedkoop wat camera's betreft. Canon heeft een enorm assortiment (helaas nog geen 85mm 1.4) kijk alleen in het 17-40 segment of 70-200.
En dan de hoge iso verhaal.
Ooh ja, Canon heeft sterkere flitsers ondanks deze helaas zonder omnibounce geleverd worden (in tegenstelling tot de sb800).
Enkele hier hebben nu onderhand wel een bonus van het Canon promotieteam verdient.
Comment