Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 5D geruild voor Nikon D200

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon 5D geruild voor Nikon D200

Pfff, vind zelf toch zeker dat je geen verstandige ruil gedaan hebt hoor.
    Had dan alleen al even de moeite genomen om de winkelprijzen te vergelijken van alles, dan had je beter kunnen onderhandelen.

En had eerst even het forum gevraagd voor de mening van een eventuele ruil. Dan had je daarna zelf kunnen bepalen of je het nog steeds wil. Blijft natuurlijk jouw keuze uiteindelijk. Ook al zou je een 5D voor een D80 ruilen.....blijft jouw keuze natuurlijk.
    Een foto blijft een invulling van de fotograaf.......

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Aestiva Bekijk bericht
      Canon heeft een enorm assortiment (helaas nog geen 85mm 1.4) kijk alleen in het 17-40 segment of 70-200.
      Neen, maar wel een 1.2. Akkoord, een stuk duurder, maar de 1.4 is ook een stuk duurder dan de 1.8.

Dave
      pixelpusher

Comment

Canon is relatief goedkoop wat camera's betreft. Canon heeft een enorm assortiment (helaas nog geen 85mm 1.4) kijk alleen in het 17-40 segment of 70-200.
        Er kan nog enkele maanden nodig zijn voor Nikon eindelijk een 85 1,4 heeft zoals de Canon 85 1,2.

En als Nikon die lens ook heeft dan moet je niet verwachten dat die 1 Euro goedkoper wordt dan de Canon versie.

Vergelijk maar de 24-70 met de 24-70.

Nikon heeft bijna geen vaste lenzen met AF-S.
        Nikon heeft geen lichte en goedkopere f4 versies van de dure en zware f2,8 zooms.
        Daarom koop ik nu nog geen Nikon.

Hoe goed de AF en het LCD van Nikon ook kunnen zijn, lenzen zijn belangrijk.
        Daarom wachten we op meer lenzen.

Jan.

Comment

Canon vind je overal. Is vaak eerder dan Nikon met nieuwere camera's. Wanneer Nikon met en nieuwere (betere) camera komt, heeft iedereen al de canon die een halfjaar eerder uit kwam. Canon heeft minder leveringsproblemen in europa dan Nikon. Als Canon een camera aankondigd, kan je die bij wijze van spreken volgend week al kopen. Canon heeft in het professioneel segment ook de f4 lenzen waardoor de armere prof's/consumenten(zoals ik) ook een professionele lens kan kopen. Canon doet aan marketing, of je nou een voetbal wedstrijd kijkt of een krant openslaat, je ziet altijd wel een canon reclame. Canon is relatief goedkoop wat camera's betreft. Canon heeft een enorm assortiment (helaas nog geen 85mm 1.4) kijk alleen in het 17-40 segment of 70-200.
          En dan de hoge iso verhaal.
          Ooh ja, Canon heeft sterkere flitsers ondanks deze helaas zonder omnibounce geleverd worden (in tegenstelling tot de sb800).
          Zielig

Het zijn gewoon twee producenten met een groot aanbod.
          Beide merken hebben voor en nadelen.
          BD0497BE : Nikon body + glas
          www.RudyVerrijt.info

Comment

zielig? kan je dat even toelichten. Ik snap je niet.
            Bruidsfotografie www.totaalfotografie.nl

Comment

zielig? kan je dat even toelichten. Ik snap je niet.
              Toen ik je post las, dacht ik even dat ik op Canon website was.
              Je tekst kan zo in een Canon Marketing brochure.
              BD0497BE : Nikon body + glas
              www.RudyVerrijt.info

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JePe Bekijk bericht
                Ik vrees dat eerst de talloze taalfouten er dan wel zullen uit moeten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JePe Bekijk bericht
                  Maar ben je het er dan niet mee eens met wat ik geschreven hebt? Vind dat ik lieg dat je het woord ''zielig'' noemt?

Zij maken idd beide goede producten. Je hoort mij dan ook niet zeggen dat Nikon slecht is. Nog steeds heb ik als backup camera wel eens een (leen)D200.
                  Bruidsfotografie www.totaalfotografie.nl

Comment

Review door vavoem - dinsdag 4 september 2007 11:17 - views: 1.299
                    Algemene beoordeling Beoordeling: goed Featureset Beoordeling: zeer goed Ergonomie Beoordeling: zeer goed
                    Snelheid en automatiek Beoordeling: goed Beeldkwaliteit Beoordeling: goed Bouwkwaliteit Beoordeling: zeer goed
                    Batterijduur Beoordeling: goed Uitbreidbaarheid Beoordeling: zeer goed Prijs Beoordeling: slecht

Gebruikt onder besturingssystemen:
                    Windows XP en Windows Vista
                    Ervaring met 2 exemplaren, sinds mei 2006
                    --------------------------------------------------------------------------------

De EOS 5D

De goedkoopste Full frame DSLR die er te krijgen is. Helaas domineert Canon het Full frame segment domweg om dat ze de enige zijn. Hierdoor krijgt de koper eigenlijk niet wat je voor een dergelijke prijs op zijn minst mag verwachten, en is hij al veel telang op de markt. Redelijkerwijs had zijn opvolger of een update al in de na zomer van 2006 moeten verschijnen. Helaas heeft Canon besloten nog langer deze markt uit te melken. Als ik hem vergelijk met mijn 30D en 350D dan liggen de prestaties op het niveau van de 350D met een vergelijkbaar jasje als de 30D maar dan met 12 Mpixel inplaats van 8 Mpixel CMOS sensor.

Vanaf de dag (22-aug-05) dat deze camera gelanceerd werd was dit een mooi stuk gereedschap waarbij je je lenzen kunt gebruiken waarvoor ze gemaakt zijn. En vulde hij het grote gapende gat tussen de 20D (19-aug-04) en de 1Ds Mark II (21-sep-04) en was het een welkome aanvulling in de markt.

Echter heden ten dage (jul-07) is de 5D hard aan vervanging toe maar is het eerst wachten op de vervanger van het vlaggenschip de 1Ds Mark II voor de met smart verwachte Mark III. Alvorens de 5D gelabeld zal worden met Mark II of 7D. Al hadden ze maar een kleine update gedaan door het toevoegen van de water en stof werende afdichting. En de sensor het zelfde systeem mee gegeven als de 400D om stof deeltjes van de sensor af te werken. Meer heeft hij in 2006 niet nodig om nog tot begin 2008 mee te kunnen. Nu (zomer 2007) met de komst van andere camera’s zou er wel wat extra’s bij kunnen als de sensor uit de 1Ds Mark II

Het sterke punt van deze camera zit hem in de full frame sensor. Hierdoor blijven je groothoek lenzen groothoek lenzen. 17mm is 17mm en geen 28mm en het mooie bereik van een lens als de 24-105 blijft van groot hoek tot midden tele bereik wat wil je nog meer met een lens als deze kun je overal terecht voor op pad in de stad of in het landschap en portret. Je kunt de weidsheid van een landschap vast leggen of een creatief punt in nemen voor portret of architectuur maar ook details vast leggen. Met een crop van 1.6 zou dit een 38-168mm lens worden waardoor je het creatieve groothoek deel verliest. Voor meer creatieve mogelijkheden kan ik de 17-35 L F2.8 weer volop benutten. Zijn opvolger de 16-35 L F2.8 (MK II) is dan ook een waargenot op een Full frame. Natuurlijk kun je ook een EF-s 10-22 kopen voor je 1.6 crop body maar dat is zonde als je mooi L glas hebt liggen. Bovendien mis je het mooie allround bereik die je met een 24-105L F4 of 24-70L F2.8 zou hebben. Hiermee kun je bijna alles pakken. Alleen voor het extra extreme wissel je dan nog voor een grotere groothoek.

Naast de 5D in combinatie met de 17-35L F2.8 en 24-105L F4 IS gebruik ik voor het telegebied de 30D en de 350D met primair de 70-200L F2.8 IS, 100-400L F4.5-5.6 IS en de Sigma EX 150mm F2.8. In deze combinatie heb ik het volledige bereik van 17mm groothoek t/m 640mm tele.

Een ieder die van plan is een full frame aan te schaffen zou ik dan ook sterk aanraden (indien mogelijk) om te wachten op de opvolgers die aanstaande zijn. Echter wil je hem voor oktober 2007 echt gaan gebruiken en niet om te spelen. Dan is dit je enige goedkoper alternatief voor een 1Ds Mark II.

In een rechtstreekse vergelijking met de 30D presteert de 30D beter als het gaat om snelheid. Ook de veel goedkopere 350D doet niet onder voor de 5D qua snelheids prestaties. Als je niet bereid bent om kwaliteitsglas aan te schaffen of reeds hebt en niet de hogere resolutie nodig hebt. Kun je in veel gevallen toe met een 400D en een 10-22 EF-s lens die overigens zeergoede resultaten laat zien Je hebt dan nog grof weg 2000 euro over voor wat anders.
                    Negatieve eigenschappen:
                    Geen stof/vocht dichte behuizing
                    Geen stof filter
                    Prijs/prestatie
                    Positieve eigenschappen:
                    Full frame (17mm is 17mm en geen 28mm)
                    Degelijke bouw
                    Groot zoeker beeld

Comment

• Re: Canon 5D geruild voor Nikon D200

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
                      Het kan nog beter hoor als ik mij goed herinner is dat ook het blad dat kwam beweren dat de D70 betere ruisverhoudingen had dan de Canon 5D...... Dan weet je het wel he.
                      Dat klopt toch ook die van de D70 waren hoger en hoger en groter is beter.
                      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Working...
                      X