Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 5D geruild voor Nikon D200

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon 5D geruild voor Nikon D200

Oorspronkelijk geplaatst door James71 Bekijk bericht
    Voor een objectieve vergelijking, klik hier (groen = beter)
    Tja, als je een ingebouwde pop-up flash, een wat snellere USB 2.0-verbinding en een meer gedetailleerde batterijstatus als bepalend voor 'beter' aanvaard, dan stopt hier iedere kwaliteitsdiscussie natuurlijk. Want dan is de D200 beter dan iedere prof-camera van Nikon én Canon (geen enkele daarvan heeft bijvoorbeeld een ingebouwd flitsje...). De zgn. 'objectieve vergelijking' slaat hier dus vooral op 'meer uitrusting'. Waardeloos in deze thread, waar het vooral over beeldkwaliteit gaat. En op dat gebied heb ik nog nooit iets beters (in DSLR dan toch) dan de 5D gezien.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Concertfoto Bekijk bericht
      Tja, als je een ingebouwde pop-up flash, een wat snellere USB 2.0-verbinding en een meer gedetailleerde batterijstatus als bepalend voor 'beter' aanvaard, dan stopt hier iedere kwaliteitsdiscussie natuurlijk. Want dan is de D200 beter dan iedere prof-camera van Nikon én Canon (geen enkele daarvan heeft bijvoorbeeld een ingebouwd flitsje...). De zgn. 'objectieve vergelijking' slaat hier dus vooral op 'meer uitrusting'. Waardeloos in deze thread, waar het vooral over beeldkwaliteit gaat. En op dat gebied heb ik nog nooit iets beters (in DSLR dan toch) dan de 5D gezien.
      Blijf in de verdediging schieten

Wat voor de één een voordeel is, is voor de ander onbetekenend.
      Een Mamiya achterwand of een Hasselblad achterwand geeft nog veel betere beelden dan een 5D maar daarnaast heb je dan ook weer concessies te doen.
      Kostenplaatje, snelheid, ergonomie e.d.
      Het glaswerk is vele malen belangrijker voor een goede foto dan de achterkant. Met goed glaswerk zul je een keer tegen de grenzen aanlopen maar wij zijn in vele gevallen meer pixelne*kers dan meer dan 80% van de klanten zal zien.
      Een hoop ouwe zooi
      www.rbfoto.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
        Ieder zijn eigen mening daarover natuurlijk maar ik vind het toch wel echt afzetten.

Waarom is dat afzetten?
        Tussen beide partijen was er toch een deal.
        Beiden hebben beslist, beiden zullen wel nagedacht hebben waarom precies...
        Mogelijk werd de 5D nog mooi ingepakt met een strikje rond

mvg,

Roland

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
          Het kan natuurlijk altijd dat de ruiler een echte Nikonian is (was ) en nu dus totaal ongelukkig is met die minderwaardige Canon.
          Jan.
          Oorspronkelijk geplaatst door Roland Cuypers Bekijk bericht
          Waarom is dat afzetten?
          Tussen beide partijen was er toch een deal.
          Beiden hebben beslist, beiden zullen wel nagedacht hebben waarom precies...
          Mogelijk werd de 5D nog mooi ingepakt met een strikje rond

mvg,
          Roland
          LOL

@waiso : Als je nu geruild had voor een Sony A700, dan had je pas een deal gedaan
          Last edited by zunoel; 14 november 2007, 08:59.
          Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rooney Bekijk bericht
            Blijf in de verdediging schieten

Wat voor de één een voordeel is, is voor de ander onbetekenend.
            Een Mamiya achterwand of een Hasselblad achterwand geeft nog veel betere beelden dan een 5D maar daarnaast heb je dan ook weer concessies te doen.
            Kostenplaatje, snelheid, ergonomie e.d.
            Het glaswerk is vele malen belangrijker voor een goede foto dan de achterkant. Met goed glaswerk zul je een keer tegen de grenzen aanlopen maar wij zijn in vele gevallen meer pixelne*kers dan meer dan 80% van de klanten zal zien.

Canon positioneert zijn 5D als een proftoestel, en heeft er daarom geen ingebouwd flitsje opgezet. De vergelijking met een D200 gaat dus nooit op. Ook je stelling dat de lenzen vele malen belangrijker zijn, klopt niet. Wij hadden de allerbeste Nikon-objectieven (tot een 600mm toe), maar de beeldkwaliteit die we nu halen is duidelijk beter. Vergeet niet dat zelfs héél goede lenzen al moeite hebben om een resolutie van 30 lijnen per mm te halen. In de hoeken van hun beeldvlak halen de meeste lenzen niet eens 10 lijnen/mm. In die zelfde hoek zitten op een lijn van één mm zitten nog altijd ca. 120 (!) pixels bij een 5D...
            Last edited by Concertfoto; 14 november 2007, 10:23.

Comment

Ik neem aan dat beiden in dit geval bij deze ruil het gezonde verstand hebben gebruikt en dat ze beiden hun redenen voor deze ruil zullen hebben gehad.
              Als ze alletwee nu tevreden zijn dan is het toch goed zo, en is een van beiden achteraf niet tevreden dan is dat zijn probleem.
              Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
              Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jan.brouwers Bekijk bericht
                Ik neem aan dat beiden in dit geval bij deze ruil het gezonde verstand hebben gebruikt en dat ze beiden hun redenen voor deze ruil zullen hebben gehad.
                Als ze alletwee nu tevreden zijn dan is het toch goed zo, en is een van beiden achteraf niet tevreden dan is dat zijn probleem.
                Ik ben het helemaal met je eens Jan.
                Ik begin mij een klein beetje te ergeren aan de lol die sommige hier over die ruil hebben.
                De eindeloze discussie over C en N kost zeker 50% van de capaciteit van de server.
                Ik heb zelf maar een motto:
                De beste camera of objectief is die welke in je fototas zit en niet die in de winkel ligt want anders heb je het verkeerd gedaan.
                mvgr
                antoine200

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door antoine200 Bekijk bericht
                  Ik begin mij een klein beetje te ergeren aan de lol die sommige hier over die ruil hebben.
                  De eindeloze discussie over C en N kost zeker 50% van de capaciteit van de server.
                  De beste camera of objectief is die welke in je fototas zit en niet die in de winkel ligt want anders heb je het verkeerd gedaan.
                  mvgr
                  antoine200
                  Juist antoine,
                  Maar dan moet de topicstarter ook deze vraag niet stellen blijkbaar is bij hem ook de twijfel toegeslagen als de transactie reeds gebeurd was,

Hallo Allemaal,

Ik heb gisteren mijn gehele Canon apparatuur waaronder een 5D camera omgeruild tegen een Nikon D200. De objectieven van de canon qua lichtsterkte en type zijn gelijkwaardig als die van de Nikon. 3 lenzen in totaal. Daarover bestaat er geen twijfel. Alleen vraag ik mij steeds af of ik, wat betreft de camera er goed aan gedaan hebt. In mijn achterhoofd heb ik nog lichte twijfel. De ruil kan niet meer teruggedraaid worden. Maar wie kan mijn gedachten geruststellen?
                  En ik denk wel dat de server van BD méér aankan dan wat tekst, dat er hier heel wat onnodig gelanterfant wordt is ook waar we leven in een vrij land nietwaar.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                    Juist antoine,
                    Maar dan moet de topicstarter ook deze vraag niet stellen blijkbaar is bij hem ook de twijfel toegeslagen als de transactie reeds gebeurd was,

Hallo Allemaal,

En ik denk wel dat de server van BD méér aankan dan wat tekst, dat er hier heel wat onnodig gelanterfant wordt is ook waar we leven in een vrij land nietwaar.
                    100% mee akkoord.
                    we zitten hier op een forum en de TS verwacht reacties, misschien niet altijd diegene die hij ingedachte had
                    BD0497BE : Nikon body + glas
                    www.RudyVerrijt.info

Comment

Hoor het vanuit het standpunt van een informaticus:

Alles wat hier op deze server staat is een belachelijk kleine hoeveelheid aan data, iets wat iedere thuiscomputer met sprekend gemak verwerkt krijgt. Maak jullie zeker geen illusies dat dit een top-applicatie is! Vanuit technologisch it-standpunt: 2/10.

Frank
                      Nikon D800
                      www.fotodigiclub.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door antoine200 Bekijk bericht
                        mvgr
                        antoine200
                        Ik heb eerder de indruk dat de topicstarter een geintje heeft verzonnen om de eindeloze ofwel zinloze Canon / Nikon discusie aan de gang te houden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
                          Ik heb eerder de indruk dat de topicstarter een geintje heeft verzonnen om de eindeloze ofwel zinloze Canon / Nikon discusie aan de gang te houden.
                          Die discussie houden binnenkort wel op als alle C en N gebruikers ge-upgrade hebben naar de toekomstige Sony A900
                          Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

de vraag is: is de ts nu tevreden met zijn ruil of niet, dat hij daar eens antwoord op heeft ........
                            of misschien heeft hij al geantwoord maar ik heb zeker geen zin om alle berichten uit dit topic te lezen !
                            dus TS: tevreden of niet ???????????????????????????????
                            GET TO THE POINT
                            Mijn website: http://www.michelpyck.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pin13689 Bekijk bericht
                              maar ik heb zeker geen zin om alle berichten uit dit topic te lezen !
                              dus TS: tevreden of niet ?
                              Als je geen zin hebt om dat te lezen is het toch ook niet belangrijk voor je of TS tevreden is of niet.
                              Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
                              Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

Comment

Om te ruilen moet je met 2 zijn... Waarom ging de tegenpartij akkoord met deze ruil ????
                                The bird is known by his note, a man by his word.

Comment

Working...
                                X