Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 5D geruild voor Nikon D200

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon 5D geruild voor Nikon D200

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
    We wachten nog allemaal op de echte testfoto's, tot dan blijft een Canon 5D nog steeds de beste als het over ruis gaat.
    Ik weet zeker dat de D3 iets beter is dan een 5D.
    De prijs is dat ook.

Jan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
      Ik weet zeker dat de D3 iets beter is dan een 5D.
      De prijs is dat ook.

Jan.
      Ik zoek ook een slachtoffer die een 5d tegen een D3 wil ruilen Moet lukken als je die allemaal leest

Comment

Al die D'tjes hier... Ik weet nauwelijks nog welke camera's ikzelf heb. Wat ik wel weet is dat ik er nog veel plezier aan heb om er foto's mee te maken!
        Misschien zouden jullie beter ook eens wat foto's gaan maken dan jullie tijd verknoeien aan dit soort zinloze discussies!
        http://www.myricreaties.be

Comment

ik heb de laatste 3 berichten maar verwijderd om de gemoederen wat te bedaren . . . 't is niet nodig om op elkaar beginnen te schelden . . .
          Nu weer on topic aub???
          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Toch verbaast het me redelijk dat eerder bij analoog bijna niemand het over ruis of korrel had. Dat hoorde erbij...
            Nu valt iedereen over ruis in een foto.

Als je alle plussen tegen de minnen wegstreept en onder de streep positief over een camera blijft dan is het geen miskoop of slechte ruil. Financieel had het misschien beter gekund maar goed, als de ruilers er allebei op "vooruit" gegaan zijn dan is het toch prima?
            Een hoop ouwe zooi
            www.rbfoto.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black [email
              ...tot dan blijft een Canon 5D nog steeds de beste als het over ruis gaat...
              Ik denk dat m'n MKIII het toch nog iets beter doet dan de 5D op gebied van ruis
              Danny's Photosite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rooney Bekijk bericht
                Toch verbaast het me redelijk dat eerder bij analoog bijna niemand het over ruis of korrel had. Dat hoorde erbij...

Als je alle plussen tegen de minnen wegstreept en onder de streep positief over een camera blijft dan is het geen miskoop of slechte ruil. Financieel had het misschien beter gekund maar goed, als de ruilers er allebei op "vooruit" gegaan zijn dan is het toch prima?
                Daar ben ik het helemaal mee eens! Met beide stellingen trouwens.

En ik hou soms wel van een beetje ruis of korrel.
                How a terrible thing is knowledge, when it brings no profit to the wise?

Portfolio Website

Comment

Hmmm ook in het analoge tijdperk probeerde men de korrel tot een minimum te beperken. Niet iedereen en voor alle foto's natuurlijk maar dat is nu ook niet het geval. En het excuus dat het vroeger slechter was dus nu moet je dan maar tevreden zijn dat is toch zooo zwak.

Als voor de originele poster je bent afgezet in je ruil maar dat wil niet zeggen dat je ongelukkig moet zijn he. Volgende keer je eerder informeren want zelfs als je de noodzaak had om meer tele te hebben had je veel betere en goedkopere keuze kunnen maken.

Comment

hey mannekes, dat waiso niet de meest verstandige beslissing heeft genomen met die ruil zal iedereen wel stillekes aan weten zekers. (Zelfs ikke en dat wil toch wat zeggen he) Waarom moet hier elke discussie in ruis opgaan, is dat alles dat de kwaliteit van een toestel bepaalt ?????. Hangt toch volledig af voor wat je het gaat gebruiken !!. En wat ruis kan toch mooi zijn, heb in mijne pampertijd geleerd dat een goede fotograaf elk storend element positief moet weten te gebruiken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                      En wat ruis kan toch mooi zijn, heb in mijne pampertijd geleerd dat een goede fotograaf elk storend element positief moet weten te gebruiken.
                      Digitale kleurruis is wel storender dan de korrel die vroeger in de hoge iso-negatieven zat. Bij sommige nieuwe camera's is er dan ook gewerkt aan die kleurruis die te verminderen is door de ruisonderdrukking in te schakelen (als de de High-Iso Noise Reduction inschakelt bij een 40D is het verschil wel vrij groot), en dan zal de ruis die nog overblijft ook minder storend overkomen bij grotere afdrukken. (Het zal er op een grote afdruk dan wat meer uitzien zoals de korrel van vroeger, met als voordeel dat je nu de gevoeligheid heel wat verder kan opdrijven dan vroeger, met een resultaat dat meestal ook nog beter is dan een analoge hoge-iso foto.)
                      Bij de 40D zit er dan nog steeds veel detail in de hoge-iso foto's, het is dus duidelijk een verbetering.
                      (Ik werk nooit in RAW, voor mij is het dus heel interessant dat de foto zo goed mogelijk in jpeg uit de camera komt.)

Iedereen weet dat bijvoorbeeld een D70 vrij veel last heeft van ruis bij hoge iso, ik heb ik heb er afdrukken van gezien op 20x30cm, de (concert)foto's waren gemaakt op iso 800, en het resultaat viel toch tegen. Met de nieuwere camera's (alle merken zijn ondertussen veel beter in hoge iso dan een oude D70) ziet het er gelukkig toch allemaal heel wat beter uit. In sommige omstandigheden kan je gewoon niet anders dan op iso 800 of 1600 werken, en dan wil iedereen toch een zo goed mogelijk resultaat??
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
                        Hmmm ook in het analoge tijdperk probeerde men de korrel tot een minimum te beperken. Niet iedereen en voor alle foto's natuurlijk maar dat is nu ook niet het geval. En het excuus dat het vroeger slechter was dus nu moet je dan maar tevreden zijn dat is toch zooo zwak.

Als voor de originele poster je bent afgezet in je ruil maar dat wil niet zeggen dat je ongelukkig moet zijn he. Volgende keer je eerder informeren want zelfs als je de noodzaak had om meer tele te hebben had je veel betere en goedkopere keuze kunnen maken.

2e gedeelte van mijn post slaat totaal daar op. De TS is niet afgezet maar er is met beider volle verstand geruild. Dat er twijfel is oké maar het moet niet afgeschilderd worden als een semi-criminele daad.
                        Een hoop ouwe zooi
                        www.rbfoto.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                          Digitale kleurruis is wel storender dan de korrel die vroeger in de hoge iso-negatieven zat. Bij sommige nieuwe camera's is er dan ook gewerkt aan die kleurruis die te verminderen is door de ruisonderdrukking in te schakelen (als de de High-Iso Noise Reduction inschakelt bij een 40D is het verschil wel vrij groot), en dan zal de ruis die nog overblijft ook minder storend overkomen bij grotere afdrukken. (Het zal er op een grote afdruk dan wat meer uitzien zoals de korrel van vroeger, met als voordeel dat je nu de gevoeligheid heel wat verder kan opdrijven dan vroeger, met een resultaat dat meestal ook nog beter is dan een analoge hoge-iso foto.)
                          Bij de 40D zit er dan nog steeds veel detail in de hoge-iso foto's, het is dus duidelijk een verbetering.
                          (Ik werk nooit in RAW, voor mij is het dus heel interessant dat de foto zo goed mogelijk in jpeg uit de camera komt.)

Iedereen weet dat bijvoorbeeld een D70 vrij veel last heeft van ruis bij hoge iso, ik heb ik heb er afdrukken van gezien op 20x30cm, de (concert)foto's waren gemaakt op iso 800, en het resultaat viel toch tegen. Met de nieuwere camera's (alle merken zijn ondertussen veel beter in hoge iso dan een oude D70) ziet het er gelukkig toch allemaal heel wat beter uit. In sommige omstandigheden kan je gewoon niet anders dan op iso 800 of 1600 werken, en dan wil iedereen toch een zo goed mogelijk resultaat??
                          Het verschil tussen de D70s en de D200 is al zó groot qua ruis. Geen rode en blauwe ballen meer in het scherm maar meer hele kleine afwijkingen in de kleuren. Wel een stuk meer detail over maar kost een stuk meer nabewerking dan bij de 5D. Het eindresultaat is bij hoge isowaarden alsnog in het voordeel van de 5D maar er zijn wel meer dingen welke voor- of tegenwerken in een beslissing.

En ja persoonlijk had ik als ik de keuze had gehad eerst de 5D verkocht via een marktplaats-idee en daarna nieuw gekocht wat wel aan de verwachting had voldaan. Voordat het zo ver was had ik wel voldoende info ingewonnen dat ik zeker zou zijn van het verkopen van de 5D.
                          Twijfel kan je altijd houden maar dan nog moet je wel voor een pak 'm beet 95% zeker zijn van je doen.
                          Een hoop ouwe zooi
                          www.rbfoto.nl

Comment

Voor een objectieve vergelijking, klik hier (groen = beter)

Comment

2e gedeelte van mijn post slaat totaal daar op. De TS is niet afgezet maar er is met beider volle verstand geruild. Dat er twijfel is oké maar het moet niet afgeschilderd worden als een semi-criminele daad.
                              Ieder zijn eigen mening daarover natuurlijk maar ik vind het toch wel echt afzetten.
                              Als beide nu hun toestellen verkopen dan heeft de canon setup een veel grotere waarde. Want alle componenten zijn gewoonweg van een hoger niveau en waarde. Die extra flits gaat dat echt niet compenseren.

Maar zoals ik ook zei hoef je daarom niet ontevreden te zijn. Als het effectief met volle verstand was dan heeft ie nu meer wat ie wou dan hij had. En dan is de ruil voor beide natuurlijk positief geweest.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
                                Ieder zijn eigen mening daarover natuurlijk maar ik vind het toch wel echt afzetten.
                                Als beide nu hun toestellen verkopen dan heeft de canon setup een veel grotere waarde. Want alle componenten zijn gewoonweg van een hoger niveau en waarde. Die extra flits gaat dat echt niet compenseren.

Maar zoals ik ook zei hoef je daarom niet ontevreden te zijn. Als het effectief met volle verstand was dan heeft ie nu meer wat ie wou dan hij had. En dan is de ruil voor beide natuurlijk positief geweest.
                                Precies wat ik bedoelde, gelukkig weer op gelijke lijn
                                Een hoop ouwe zooi
                                www.rbfoto.nl

Comment

Working...
                                X