Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 5D geruild voor Nikon D200

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon 5D geruild voor Nikon D200

Ik weet niet wat hier de reden voor is, maar het gras bij de buren is altijd groener Stel dat ik voor Canon had gekozen, dan was het irrationeel aan mij gaan vreten. Ik wil een Nikon

Totaal onbelangrijk, maar de geschiedenis van het merk spreekt me ook gewoon meer aan. Als ik nog eens een Canon koop dan is het een Canon F1. Dat is de camera die nog het meest in de buurt komt bij de echte Nikons.

Wow wat is er sindsdien misgegaan
    Ik ben op zoek naar een MB-20.

Comment

Beste mensen,

Hartelijk dank voor de fijne reactie. Wat ik precies omgeruild heb is een 7 maanden oude Canon 5D, EF 24-105mm f4L en EF 70-200mm f2.8L tegen een Nikon D200,Nikkor AF-S DX 18-70/3.5-4.5 G IF ED , Nikkor AF 80-400/4.5-5.6 ED D VR, flitser Nikon SB-800 en Grip. Reden van de ruil was, geheel complete Nikon set en qua marktwaarde vrijwel gelijk.
      Last edited by waiso; 12 november 2007, 21:52.

Comment

Nog een voordeel is dat je nu ook een ander merk camera kan uitproberen zoals de Fuji S3 Pro en de Fuji S5 pro want die gebruiken de Nikon-vatting.
        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door waiso Bekijk bericht
          Beste mensen,

Hartelijk dank voor de fijne reactie. Wat ik precies omgeruild heb is een 7 maanden oude Canon 5D, EF 24-105mm f4L en EF 70-200mm f2.8L tegen een Nikon D200,Nikkor AF-S DX 18-70/3.5-4.5 G IF ED , Nikkor AF 80-400/4.5-5.6 ED D VR, flitser Nikon SB-800 en Grip. Reden van de ruil was, geheel complete Nikon set en qua marktwaarde vrijwel gelijk.
          Wat was de gedachte hierachter Ik geloof niet dat de 18-70 beter is dan de 24-105 f4L Teminste een L-lens tegen een kitlens.

Niet tevreden over Canon
          Ik ben op zoek naar een MB-20.

Comment

Hier mis ik toch echt wel de reden van de omruiling hoor. De andere partij heeft hier een zaak gedaan.
            BD0808BE

Comment

waiso ,

ok mss bent ge nu wel content met uwe nikon , (want da ben ik ook )

maar voor de waarde had ge u makkelijk een nieuwe D200 kunne kope of een tweeehands D2X met nog wa topglas bij ook ...

ik zou der hartzeer van hebbe
              www.kemizz.com
              Brand new Blog
              kemizzdotcomonflickr

Comment

Beste mensen,

Als je zelf overtuigd bent dat de marktwaarde geliijk is, wie kan het daar dan niet mee eens zijn.
                We doen toch allemaal wat we zelf willen.

De lenzen set die je hebt geruild is niet gelijk.
                En dan bedoel ik niet beter of slechter maar wel anders.

De 80-400 mm geeft je een effectief bereik van 600 mm. Dit is 3x ! meer dan met de 5D.

De 18-70 is geen L lens. Maar de kwaliteit van de fotos is vrij goed.

De 24-105L op de 5D is wel erg goed, maar ook niet perfect. Daarom heb ik geen 24-105L op mijn 5D.

Het effectieve bereik van de 18-70 op de D200 is 27 tot 105 mm.
                Dus bijna 24 tot 105 mm.

Het is nooit verkeerd om eens iets anders te willen.
                Zelfs al is het dan een Nikon.

Jan.
                Last edited by Jan_10D; 12 november 2007, 22:47.

Comment

De ruiler zal wel in zijn handen knijpen, met een 17-55 erbij zou het wel een eerlijke ruil zijn geweest in mijn ogen maar met een kitlens...
                  Niettemin als je een goede 80-400 in de set hebt iets waar je erg mooie tele foto's mee kunt maken.
                  De set die je had kwam tot 200mm, de nieuwe met crop op 600.
                  Sony en Olympus
                  Fotoseries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
                    De ruiler zal wel in zijn handen knijpen, met een 17-55 erbij zou het wel een eerlijke ruil zijn geweest in mijn ogen maar met een kitlens...

Yep, die mening heb ik ook.
                    Maar als beide partijen tevreden zijn over de ruil, ben ik ook tevreden.
                    BD0497BE : Nikon body + glas
                    www.RudyVerrijt.info

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
                      Het kan natuurlijk altijd dat de ruiler een echte Nikonian is (was ) en nu dus totaal ongelukkig is met die minderwaardige Canon.

Jan.

Comment

Beste mensen,

Ik vind het niet zo een slimme zet, D200 OK, maar over een paar maand zal je er zeker kunnen kopen voor om en bij de 750€, terwijl die 5D een heel stuk duurder kan verkocht worden, wat betreft de objectieven, 18-70 is maar een kitlens overal tweedehands te koop aangeboden vanaf 175 euro, en die 80-400 is een lens met een mooi bereik maar helemaal niet lichtsterk, en tergend traag.
                        Had je ruil bestaan uit een D200, 17-55 AFS f2.8 en een 70-200 AFS-VR f2.8 met daarbij een SB800 flits, dan had je pas een goede zaak gedaan, nu heeft volgens mij de tegenpartij een zaak gedaan.
                        In ieder geval welkom bij de Nikon club, en nu heb je wel de mogelijkheid om objectieven van 30 jaar geleden ook nog te kunnen gebruiken
                        Ik heb ook wel hier en daar reeds horen ronken dat er veel 5D toestellen zijn waar problemen mee zijn, in ieder geval kan een D200 heel wat meer doorstaan dan een 5D, maar dat hangt dan ook samen met het doel waarvoor je hem wil gaan gebruiken

Comment

Over een D200 kan ik niet oordelen, wegens niet in de praktijk gebruikt, maar zowat alle prof-camera's van Nikon heb ik gehad (D1, D1X, D1H, D2H, D2X, D2Hs, D2Xs) en er is geen enkele - maar dan ook geen enkele - die in de buurt komt qua beeldkwaliteit (zeker bij hogere ISO) van de 5D's die ik nu heb. Tenzij de D200 dus beter zou zijn dan alle hiervoor opgesomde Nikon-types, heb je geen al te slimme ruil gedaan, vrees ik. Ons agenstschap heeft na 30 jaar trouw aan Nikon alles verkocht (ook voor ca. 25.000 euro aan lenzen) om definitief op Canon over te schakelen. Na uitgebreide testen in de praktijk hebben we dan resoluut voor de 5D gekozen (fps is voor ons van geen belang). Ik ben dus wel heel benieuwd naar de reden waarom jij de 5D niet meer zag zitten...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Concertfoto Bekijk bericht
                            Over een D200 kan ik niet oordelen, wegens niet in de praktijk gebruikt, maar zowat alle prof-camera's van Nikon heb ik gehad (D1, D1X, D1H, D2H, D2X, D2Hs, D2Xs) en er is geen enkele - maar dan ook geen enkele - die in de buurt komt qua beeldkwaliteit (zeker bij hogere ISO) van de 5D's die ik nu heb. Tenzij de D200 dus beter zou zijn dan alle hiervoor opgesomde Nikon-types, heb je geen al te slimme ruil gedaan, vrees ik. Ons agenstschap heeft na 30 jaar trouw aan Nikon alles verkocht (ook voor ca. 25.000 euro aan lenzen) om definitief op Canon over te schakelen. Na uitgebreide testen in de praktijk hebben we dan resoluut voor de 5D gekozen (fps is voor ons van geen belang). Ik ben dus wel heel benieuwd naar de reden waarom jij de 5D niet meer zag zitten...
                            Duidelijk verkeerde beslissing genomen van agentschap, moeten hartzeer hebben, te zien met wat nikon de laatste tijd allemaal op de proppen komt, en dit is waarschijnlijk nog maar een begin.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                              Duidelijk verkeerde beslissing genomen van agentschap, moeten hartzeer hebben, te zien met wat nikon de laatste tijd allemaal op de proppen komt, en dit is waarschijnlijk nog maar een begin.
                              Ik dacht dat Puerte aan zijn winterslaap begonnen was maar dan toch nog niet blijkbaar , en nu al eindelijk een camera aangeschaft of ga je nog wachten op wat komen gaat
                              1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                                We wachten nog allemaal op de echte testfoto's, tot dan blijft een Canon 5D nog steeds de beste als het over ruis gaat.

En het gaat niet alleen om de ruis bij hoge iso, behoud van details is ook heel belangrijk. In een foto van een compactje op iso 400 die sterk bewerkt is met Neat-Image zal je ook niet veel ruis meer zien, maar ook geen details.

Afwachten dus wat de eerste echte vergelijkende tests laten zien...

Ik zou zelf ook nooit een 5D met die lenzen geruild hebben tegen die Nikon D200 + lenzen.
                                http://barthuysmans.smugmug.com/
                                BD0338BE

Comment

Working...
                                X