Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikkor AF 50 1.4D voorbeelden - ervaring

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikkor AF 50 1.4D voorbeelden - ervaring

Beste,

is er iemand die voorbeeldfoto's heeft of weet staan, die genomen zijn met een AF 50 1.4 lens (met een Nikon D100) ?

Liefst foto's binnen zonder flash, om kwaliteit na te gaan bij een kleine sluitertijd. Snelle bewegingen nog goed vastgelegd ?

Alvast bedankt,
    Kodakske

hoi, ik heb de 1,8 in mijn tas, kwalitatief dezelfde lens, een stopje minder, maar wanneer heb je 1,4 nodig (was mijn vraag) de DOF is zoooo miniem op f/1,4 dat dit enkel voor zeer vlak werk geschikt is, uiteraard een supersnelle lens.

Kwalitatief een zeer goed objectief, momenteel wel (de AFD versie) in plastiek uitgevoerd tov de vroegere metalen maar haarscherp werken, snelle af, ik heb ze er gewoon bijgenomen voor die prijs (de 1,8 is zeer prijsvriendelijk tov de 1,4) en met tussenringen een zeer goede presteerder voor macrowerk

Comment

Deze is met Nikon 50mm 1.4 binnen zonder flits, maar voor jou helaas met een S2. ;-)

Is gemaakt in de kamer met aanwezig licht, uit de hand en op ISO 1600.

In mijn album

http://www.pbase.com/jacques/50mm_14_antwerp&page=all

alle nummers tussen 59 en 95 zijn met 50mm 1.4 Nikon.

Moet deze maar wweer eens pakken, maar ben helemaal hotel de botel van mijn Tamron 14mm 2.8, maar die 50mm op 1.4 gebruikt, fantastische kleine DOF, met dat wat gefocussed is wel super scherp is de iets meer dan 300 euro wel waard.

Ziet er overigens belachelijk uit, net een pukkel op je kamera, maar ja wat doet dat er toe, er komt echt optisch geweld uit die kleine pukkel,

jacques.

Comment

Hoi Phille,

die super minieme DOF op 1.4 maakt die lens juist zo bijzonder.

Voor hore F-waarden kan je inderdaad beter een 1.8 kopen, die is minstens net zo scherp, misschien zelfs nog scherper en kost minder dan de helft,

jacques.

Comment

knap beeld jacques, je moet idd het juiste scherpstelpunt weten te bepalen dat 'maakt' je foto !! mooi aan iso 1600

Ik koos voor de Nikkor AF 50mm f/1.8 en idd dit is een van Nikkor goedkoopste maar beste lenzen met een MFT van 4.4 !! Zeer tevreden en amper 145 euro.

Comment

jacques,

Bedankt voor het voorbeeld, schitterende foto !
            Uitkijkend naar meer zulke voorbeelden...

Kodakske

Comment

Working...
            X