Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 5D versus Nikon D300

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon 5D versus Nikon D300

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Maar iedereen kan nu precies al uit ervaring zeggen dat die beter is dan de 5D.
    Vermoeden ja ... maar met vermoeden zijn er ook al veel verkeerd geweest.
    Eigenlijk is het gewoon speculeren.
    De D300 is niet echt een volledig nieuw toestel van een volledig onbekend merk.

Natuurlijk krijgen we eerst de banding en andere problemen.
    Maar die heeft de 5D ook nu nog altijd.

En dat de AF onmiddelijk 100 % in orde is geloof ik ook niet.
    Maar dat Nikon dit vlugger oplost dan Canon geloof ik wel.

Jan.

Comment

Ik kan enkel zeggen dat de 5D het eerste toestel is waar ik uitermate tevreden ben van de beeldkwaliteit (na 300D, 20D, 30D), ik betwijfel of het echt nog heel veel beter kan ...
      Ik ben alleszins in mijn nopjes met de 5D !

@ puerte, met welk toestel heb jij al echt gefotografeerd ? Of heb je enkel nog maar reviews gelezen ?
      Last edited by Wimpy; 11 september 2007, 08:16.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
        Eenmaal je daaruit bent kies je ofwel voor de 5D als je FF kiest of voor de 300D als je APS kiest.
        Ik begrijp dat je het met het aanprijzen van een Nikon moeilijk hebt maar volgens mij bedoel je hier D300.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy Bekijk bericht
          Ik kan enkel zeggen dat de 5D het eerste toestel is waar ik uitermate tevreden ben van de beeldkwaliteit (na 300D, 20D, 30D), ik betwijfel of het echt nog heel veel beter kan ...

@ puerte, met welk toestel heb jij al echt gefotografeerd ? Of heb je enkel nog maar reviews gelezen ?
          luister jongen, het spijt me oprecht als ik je een slecht gevoel zou gegeven hebben door te vertellen dat er een camera is die de beeldkwaliteit van de 5d waarschijnlijk sterk gaat benaderen, met daarbij een hele reeks nuttige features en een uitstekende ergonomie, en dat in vergelijking aan een zeer voordelige prijs. Dat was zekers niet de bedoeling, mijn bedoeling is enkel mensen te helpen in hun beslissing, en hopelijk luisteren ze niet teveel naar het gezwans van diegene die zich emotioneel teveel gebonden voelen met hun camera (merk).
          En voor diegene die voor deze beslissing staan kan ik enkel nog zeggen wacht op de beelden van de D300, zou een beetje gek zijn een order te plaatsen voordat je er beelden van gezien hebt, het moment dat beelden beschikbaar zijn, wordt deze discussie ook meer zinvol. Maar met alle wetenschap die nu bekend is, is de D300 veruit den topper in dit segment, en als je je daarop niet moogt baseren had deze thread ook niet moeten gestart worden
          Last edited by puerte; 11 september 2007, 12:08.

Comment

De beeld kwaliteit is niet het probleem.

Dat gelijk welke DSLR, nieuw in 2007, ook wordt vergeleken met die antieke 5D zegt heel veel.
            Voor beeld kwaliteit is de 5D gewoon de referentie. En nieuw kan beter zijn of nieuw kan slechter zijn.

Ik ben dus ook perfect tevreden over de beeldkwaliteit van de 5D.

Maar de 5D heeft een aantal beperkingen, die ik dit jaar en zelfs de volgende jaren niet zie opgelost worden door Canon.
            De 1DsIII is wel perfect, maar onbetaalbaar perfect.

Daarom kijk ik nu ook even rond bij de andere merken.

Jan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
              Maar de 5D heeft een aantal beperkingen, die ik dit jaar en zelfs de volgende jaren niet zie opgelost worden door Canon.
              5DII?

Comment

Wel opmerken dat de pixel grootte gelijk is.
                Nog even aan toevoegen dat ik iets afweet van FF en APS, na twee jaar 5D en 4 jaar 10D.
                En FF lijkt altijd veel beter dan APS... voor wie nu nog geen FF heeft.
                Da's uiteraard niet het punt. Maar zoals je zelf al aangaf in uw vergelijking, is de pixel grootte gelijk terwijl die tussen een 12 MP FF en 1.5 crop niet gelijk is. M.a.w. verschillen tussen de 5D en D300.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PSG Bekijk bericht
                  5DII?
                  Wat verwacht ik:

Volledig dezelfde aanpassingen als 1DIII en 40D.
                  16 MP.
                  3 tot 4 beelden/sec.
                  Iets grotere zoeker.

Wat zou ik meer willen:

AF van de 1DsIII
                  Zoeker van de 1DsIII.
                  640x480 pixel LCD.
                  Preview van de volledige foto. (in verband met scherpte en histogram)
                  Vignetting en andere beeldcorrecties in jpg.
                  2 CF kaartjes.
                  Lenzen afregelen ! Heel belangrijk !

Keep on dreaming.

Jan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                    Ik begrijp dat je het met het aanprijzen van een Nikon moeilijk hebt maar volgens mij bedoel je hier D300.
                    LOL euh maar die 300D is toch ook een APS
                    Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                    dat er een camera is die de beeldkwaliteit van de 5d waarschijnlijk sterk gaat benaderen, met daarbij een hele reeks nuttige features en een uitstekende ergonomie, en dat in vergelijking aan een zeer voordelige prijs.
                    Die camera kan je vandaag reeds kopen dat is een 40D
                    Dat was zekers niet de bedoeling, mijn bedoeling is enkel mensen te helpen in hun beslissing, en hopelijk luisteren ze niet teveel naar het gezwans van diegene die zich emotioneel teveel gebonden voelen met hun camera (merk).
                    En voor diegene die voor deze beslissing staan kan ik enkel nog zeggen wacht op de beelden van de D300, zou een beetje gek zijn een order te plaatsen voordat je er beelden van gezien hebt, het moment dat beelden beschikbaar zijn, wordt deze discussie ook meer zinvol.
                    Misschien zou je dan beter naar je eigen advies luisteren alvorens dingen te verklaren waar je geen weet van hebt. Want je verklaringen over beeldkwaliteit en dergelijke dat is gezwans want er is niets om daar nu al een mening over te kunnen geven. Wie weet is ie fantastisch wie weet is het een ramp. Dat kun jij vandaag nog niet weten.

Maar met alle wetenschap die nu bekend is, is de D300 veruit den topper in dit segment, en als je je daarop niet moogt baseren had deze thread ook niet moeten gestart worden
                    Mij lijkt hij naar Nikon gewoonte vooral heel duur. Maar misschien is hij dat waard misschien ook niet. Ook dat kan nu nog niemand weten. Of het dus een topper is of niet ook dat is op dit moment nog steeds gezwans.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
                      LOL euh maar die 300D is toch ook een APS
                      Daarom schreef ik ook voorzichtigheidshalve "volgens mij".

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                        Daarom schreef ik ook voorzichtigheidshalve "volgens mij".
                        Werk jij als tekstzetter? Blijkbaar kun je mensen alleen maar aanvallen op onnozele typfoutjes.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PSG Bekijk bericht
                          Werk jij als tekstzetter? Blijkbaar kun je mensen alleen maar aanvallen op onnozele typfoutjes.
                          Dan heb je een heel slecht geheugen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                            luister jongen, het spijt me oprecht als ik je een slecht gevoel zou gegeven hebben door te vertellen dat er een camera is die de beeldkwaliteit van de 5d waarschijnlijk sterk gaat benaderen, met daarbij een hele reeks nuttige features en een uitstekende ergonomie, en dat in vergelijking aan een zeer voordelige prijs. Dat was zekers niet de bedoeling, mijn bedoeling is enkel mensen te helpen in hun beslissing, en hopelijk luisteren ze niet teveel naar het gezwans van diegene die zich emotioneel teveel gebonden voelen met hun camera (merk).
                            En voor diegene die voor deze beslissing staan kan ik enkel nog zeggen wacht op de beelden van de D300, zou een beetje gek zijn een order te plaatsen voordat je er beelden van gezien hebt, het moment dat beelden beschikbaar zijn, wordt deze discussie ook meer zinvol. Maar met alle wetenschap die nu bekend is, is de D300 veruit den topper in dit segment, en als je je daarop niet moogt baseren had deze thread ook niet moeten gestart worden
                            Ik ben al lang geen jongen meer, spijtig genoeg, juich het alleen maar toe als de beeldkwaliteit van de digitale camera's nog zou verbeteren, Nikon of Canon of nog anderen interesseert mij zelfs niet, maar daarmee antwoord je nog steeds niet op mijn vraag, en van gezwans gesproken ???

Comment

Ik ben al lang geen jongen meer, spijtig genoeg, juich het alleen maar toe als de beeldkwaliteit van de digitale camera's nog zou verbeteren, Nikon of Canon of nog anderen interesseert mij zelfs niet, maar daarmee antwoord je nog steeds niet op mijn vraag, en van gezwans gesproken ???
                              Ja ik fotografeer al een paar jaartjes digitaal, en zelfs met Canon gefotografeerd.
                              En ik kan inderdaad een aantal toestellen beter bedienen dan sommige eigenaars zelf. (vragen me zelfs regelmatig raad ivm bediening)
                              Op die manier zie je ook dat bij sommige toestellen de bediening wat logischer in elkaar zit dan bij andere.

Ik lees regelmatig reviews van verschillende camera's en volg nogal regelmatig de userforums van diverse toestellen, denk wel dat ik weet wat er leeft in dat wereldje. Reviews zijn niet heiligmakend he, verre van, je moet over een goede bagage beschikken om die goed te kunnen inschatten, terwijl het juist andersom zou moeten zijn.

Ik tracht, zoals jij dan, over de merken heen te kijken en ben hier niet om sympathie te winnen of gelijk te krijgen, tracht enkel sommigen hun ogen te openen.

En als ik iemand met een camera zie lopen kijk ik niet zozeer naar welke toestel dat die gebruikt maar hoe hij het gebruikt, en tracht zijn invalshoek in te schatten. Dat zegt mij veel meer.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht

geef mij maar de schone middelmaat, 1.3x
                                Ik denk dat ik voor beide uitersten ga, en het gebruik ervan laat bepalen door het onderwerp/situatie

MVG,

Comment

Working...
                                X