Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Alpha 700

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Alpha 700

welke lens zouden jullie aanbevelen, de 16-105, of de 16-80, of een third party lens, om te beginnen, en voornamelijk allround gebruik(familie, vakantie, )
    Dus niet echt een grootzoom bereik(koop ik later een telelens),
    Close-up foto's vooral aquarium (macro) wel , of behoef ik daarvoor zowiezo een macro-lens of gaat dat met een standaard lens ook?
    Alvast bedankt,
    groetjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cinneken Bekijk bericht
      Close-up foto's vooral aquarium (macro) wel , of behoef ik daarvoor zowiezo een macro-lens of gaat dat met een standaard lens ook?
      Hangt er vanaf hoe groot de visjes zijn.
      Best een lichtsterke lens om aquaria te fotograferen.
      David Gyselaers | fotoclub Omni-Foto Diepenbeek

Comment

dus ben ik bijna genoodzaakt third party lenzen te kopen,
        in het huidige aanbod(sony, cz behalve de 24-70, maar die is er nog niet) zitten nog niet direct lichtsterke zooms, primes van cz zijn er wel dacht ik,
        En van de verkrijgbare varianten geleverd in kitvorm bij de @700 iemand een voorkeur, met een welbepaalde reden?
        Bedankt,

Comment

in het huidige aanbod(sony, cz behalve de 24-70, maar die is er nog niet) zitten nog niet direct lichtsterke zooms, primes van cz zijn er wel dacht ik,
          En van de verkrijgbare varianten geleverd in kitvorm bij de @700 iemand een voorkeur, met een welbepaalde reden?
          Bedankt,
          Als groothoek niet echt belangrijk is kan je eens rondkijken voor een tweedehandse Minolta 28-75 2.8D. Qua prijs/kwaliteit een zeer goede lens. Prijs ligt nu rond de 250€ à 275€ denk ik. http://www.dyxum.com/reviews/lenses/....asp?IDLens=33

Comment

Bedankt,
            zou voor de 16-80 gaan, of de tamron 28-75 f2,8 (is zelfde lens als de KM 28-75). Er zijn ook verschillende vaste brandpunt lenzen beschikbaar.
            De 24-70 is een G lens en daar ga je rond de 2000 euro voor neerleggen.
            De huidige 70-200 2,8 wordt vervangen door een upgrade, misschien komen de einde stock voor een aantrekkelijk prijsje beschikbaar.
            Rond september verwacht ik een aanbod van nieuwe lenzen.

Comment

Bedankt,
              Ik bezit de Sigma 17-35 F/2.8-4, 28-70 F/2.8
              Maar sinds ik de CZ 16-80 heb staat deze er altijd op (de Sigma's zijn niet meer uit de kast geweest sinds de aanschaf van de CZ).
              80% van mijn fotos neem ik met deze lens (de andere 20% zijn foto's met een stevige tele)

De CZ 16-80 heeft een groter oplossend vermogen en geeft een beter beeldkwaliteit.

Het is een goede all-round lens en is gemaakt voor de Sony's (geeft ook ADI informatie door aan de body, voor flitsfunctie).

Ja kan naderhand nog steeds proberen om tweedehands lichtsterke lenzen te vinden.
              Last edited by zunoel; 5 maart 2008, 08:36.
              Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

bedankt voor de verschillende reacties, en ga er zeker rekening meehouden bij een eventuele aankoop van de @700 in combinatie met de cz lens, later zie ik dan wel,
                Groetjes

Comment

Iemand had me verteld dat het mogelijk kon zijn dat ik de cashback niet kreeg omdat Konijnenberg Turnhout met een nederlandse importeur werkt maar ik heb vandaag wel degelijk de 150€ teruggestort gekregen van Sony .

Comment

Oh leuk, hopelijk komt mijn geld ook binnenkort binnen dan
                    Mijn foto's en fractals
                    Sony A700 +Tamron 90mm +Sigma 10-20mm +Minolta 35-105 3.5-4.5 +Minolta 50mm 1.7 +Minolta 35-70mm +Sony 70-300 G.

Comment

Hier ook de cashback gekregen
                      Mijn foto's en fractals
                      Sony A700 +Tamron 90mm +Sigma 10-20mm +Minolta 35-105 3.5-4.5 +Minolta 50mm 1.7 +Minolta 35-70mm +Sony 70-300 G.

Comment

Heb met veel plezier dit topic gelezen, en sta te popelen om ook een aplha 700 te kopen. Heb altijd een canon 350d gehad, waar ik ook zeer over te spreken was. Het enige wat me tegen houd voor de alpha 700 is de prijs, kan hem bij mijn fotoboer kopen aan 1399€ -200€ die je dan nog terug krijgt = 1199€. En die 1199€ dat lukt wel maar dan die 200€ extra nog eens die je eerst moet bijbetalen en dan terug krijgt.... Ben bang dat ik niet ga kunnen wachten en dan maar voor de canon 450d ga, gewoon voor de prijs. Hoelang moet je eigenlijk wachte voor je die 200€ terug krijgt van sony? als dat snel is zou het nog wel gaan. En als ik dan nog te lang moet "sparen" dan is die 200€ actie ook weer voorbij. En voor hij dan afslaagd????

Alvast bedankt voor de reacties.

Greetz Syro
                        Canon 70d- Canon efs 10-22mm usm

Comment

@syro, ik weet niet vanwaar je bent maar in de Fnac in Leuven staat hij in promotie aan 1199 euro (wegens laatste stuk denk ik).

Als je snel bent
                          Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Dubbelpost
                            Last edited by starsofglass; 16 april 2008, 20:08.
                            Mijn foto's en fractals

Comment

Bij mij heeft het 4-5 weken geduurd.

PS: bij fotokonijnenberg € 1204,92, als je met de printout van die prijs langsgaat bij Vandenborre kan je hem daar ook aan die lagere prijs kopen. Toch véél betere prijs dan bij je fotoboer...
                              Mijn foto's en fractals

Comment

Ja weet ik niet hoor, bij vandenborre mag die andere winkel dan nog maar max 20km van hun verkoop punt af zitten. Maar kan het eens proberen.
                                Canon 70d- Canon efs 10-22mm usm

Comment

Working...
                                X