Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Alpha 700

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Alpha 700

The Luminous Landscape, devoted to the art of landscape, nature and documentary photography

en weer een heel goede beoordeling

zie full review - december 2007:
    test

Comment

Gisteren naar fotokonijnenberg geweest, om herstelde lens te gaan halen, en m'n vriend kwam op het "brilliante" idee om de Alpha 700 eens te bekijken en vast te houden terwijl we onze beurt afwachtten. *zucht* Laat ons maar zeggen dat ik weer weet waarvoor te sparen Het mag allemaal zo mooi zijn op papier, maar je moet hem gewoon effe zelf vastpakken en Aangename verrassing was trouwens het gedempte geluid van de sluiter(knop).
      Mijn foto's en fractals
      Sony A700 +Tamron 90mm +Sigma 10-20mm +Minolta 35-105 3.5-4.5 +Minolta 50mm 1.7 +Minolta 35-70mm +Sony 70-300 G.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door starsofglass Bekijk bericht
        ... en m'n vriend kwam op het "brilliante" idee om de Alpha 700 eens te bekijken en vast te houden terwijl we onze beurt afwachtten. *zucht* Laat ons maar zeggen dat ik weer weet waarvoor te sparen Het mag allemaal zo mooi zijn op papier, maar je moet hem gewoon effe zelf vastpakken en Aangename verrassing was trouwens het gedempte geluid van de sluiter(knop).

Ahja, en dan hebben we het nog niet over de snelheid als hij in continu staat ... als ge van de A100 komt maakt ge meer beeldekens per ongeluk dan ge echt wou ... 5 beelden/sec is echt wel snel ...

Hier een link naar fotookes gemaaakt met de A700 ... en hier nog ene

Hier een aantal full size

Enjoy ...

Comment

Comment

Bedankt Jan !
            We weten weeral wat te lezen vanavond
            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

goeie review voor de Sony...

Sony heeft duidelijk de grootste stap gezet met de nieuwe camera's... (zeker als je RAW trekt)

Comment

Niet echt een goede review volgens sommigen ... ge moet eens de nuances in bewoording opzoeken in vergelijking met Canon ...

In the conclusions the A700 is said to have "good detail", while the Canon 40D has "excellent resolution"
                ... en meer van dat ...

Indien je Engels goed is kan je naar Dyxum gaan waar de review niet echt voor 100% goed ontvangen is ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door belgian pie Bekijk bericht
                  Niet echt een goede review volgens sommigen ... ge moet eens de nuances in bewoording opzoeken in vergelijking met Canon ...

... en meer van dat ...

Indien je Engels goed is kan je naar Dyxum gaan waar de review niet echt voor 100% goed ontvangen is ...

De bewoordingen van de auteur kunnen van veel af hangen. Misschien had de kerel die dag wel ruzie met zijn vrouw of had hij een kater .

De testresultaten en ratings zijn in elk geval meer dan duidelijk en zeggen voor mij genoeg. Dik in orde.
                  "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                    De bewoordingen van de auteur kunnen van veel af hangen. Misschien had de kerel die dag wel ruzie met zijn vrouw of had hij een kater .

De testresultaten en ratings zijn in elk geval meer dan duidelijk en zeggen voor mij genoeg. Dik in orde.
                    Daar moesten we echt geen review meer voor hebben hé

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht

Daar moesten we echt geen review meer voor hebben hé
                      Ik niet nee. Maar veel mensen baseren zich wel op een DPreview omdat zij heel "objectief" overkomen doordat ze veel grafieken en cijfertjes in hun reviews verwerken. Persoonlijk vind ik het beter om te zien tot welke conclusies verschillende mensen komen. Als je DPR vergelijkt met bv. deze zal je zien dat heel andere accenten gelegd worden: luminous-landscape.

Ik heb er in elk geval begin deze week ook een paar avonden mee gespeeld en was positief verrast moet ik zeggen; zelf e.e.a. aan den lijve ondervinden is nog altijd leuker dan er enkel iets over horen zeggen hé .

Comment

rapportcijfer dpreview

A700 40D

Build quality 8.0 9.0
                        Ergonomics & handling 8.5 8.5
                        Features 9.5 9.5
                        Image quality 9.0 9.0
                        Performance (speed) 9.0 9.0
                        Value 8.5 8.5

Ik heb de uitgebreide review bekeken het is wel de meest technisch uitgebreide test die er te vinden is, maar ook kritisch en dat is maar goed ook.
                        test

Comment

• Re: Alpha 700 / nieuwe firmware ver 3

test

Comment

Michael Hohner's review :
                            http://www.mhohner.de/minolta/a700.php

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pisseblom Bekijk bericht
                              rapportcijfer dpreview

A700 40D

Build quality 8.0 9.0
                              Ergonomics & handling 8.5 8.5
                              Features 9.5 9.5
                              Image quality 9.0 9.0
                              Performance (speed) 9.0 9.0
                              Value 8.5 8.5

Ik heb de uitgebreide review bekeken het is wel de meest technisch uitgebreide test die er te vinden is, maar ook kritisch en dat is maar goed ook.
                              Wel de meest uitgebreide, niet de meest professionele, sterk vooringenomen, en zijn conclusies kun je best overslagen. Vraag me af waar ze Lars Rehm hebben opgepikt om sommige van die voorbeeld fotos te laten maken ??

Heb de indruk dat de review geschreven is door Simon Joinson (was al klaar in september !!!) en dat Phil de conclusies bijgewerkt heeft (zo laat mogelijk voor kerstmis begrijp je), vandaar waarschijnlijk een aantal tegenstrijdigheden in het geheel.
                              Hebben volgens mij de 40d (toch wel de minste camera in dit segment ) een te hoge quotering gegeven waarmee ze wat gewrongen zitten. Gaan ze de D300 11 op 10 geven of zoiets voor features en performance ??

Ergonomics van Canon gelijk aan Sony ??, zou een blaam en een geweldige achteruitgang voor Sony/KM zijn.
                              Features hetzelfde, of telt een gebrekkige implementatie van live view voor 2 punten extra bij Canon.
                              Build quality, heeft hij de toestellen onderworpen aan een duurzaamheid test,
                              of een paar keer laten vallen of zoiets ??

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                                Wel de meest uitgebreide, niet de meest professionele, sterk vooringenomen, en zijn conclusies kun je best overslagen. Vraag me af waar ze Lars Rehm hebben opgepikt om sommige van die voorbeeld fotos te laten maken ??

Heb de indruk dat de review geschreven is door Simon Joinson (was al klaar in september !!!) en dat Phil de conclusies bijgewerkt heeft (zo laat mogelijk voor kerstmis begrijp je), vandaar waarschijnlijk een aantal tegenstrijdigheden in het geheel.
                                Hebben volgens mij de 40d (toch wel de minste camera in dit segment ) een te hoge quotering gegeven waarmee ze wat gewrongen zitten. Gaan ze de D300 11 op 10 geven of zoiets voor features en performance ??

Ergonomics van Canon gelijk aan Sony ??, zou een blaam en een geweldige achteruitgang voor Sony/KM zijn.
                                Features hetzelfde, of telt een gebrekkige implementatie van live view voor 2 punten extra bij Canon.
                                Build quality, heeft hij de toestellen onderworpen aan een duurzaamheid test,
                                of een paar keer laten vallen of zoiets ??
                                Misschien zou je beter je eigen objectiviteit eerst eens onder de loupe nemen of nog beter eens zelf wat foto's nemen met deze toestellen alvorens je gebruikelijke onzin te komen spuien.

Als voor DPreview. Het goeie van dpreview is dat ze je alles voorhanden geven om zelf een conclusie te maken. Ze geven je immers zowat alles in handen. Je moet niet akkoord zijn met hen. Ze zijn de meest professionele want ze testen op een objectieve manier. Hoe je de resultaten interpreteert is je eigen keuze.

Comment

Working...
                                X