Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Alpha 700

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Alpha 700

Oorspronkelijk geplaatst door fotafun Bekijk bericht
    Ondertussen heb ik mijn Alpha 700 al een goeie maand maar ik zit toch nog altijd met een paar vraagjes.
    Door alle informatie zie ik eigenlijk de bomen door het bos niet meer. Hopelijk kunnen jullie me een beetje vooruit helpen.

Hier gaat ie:
    Voor zover ik weet is ISO 200 de "default setting". Betekend dit dan ook dat op 200 ISO er minder ruis is dan op 100? Logischerwijze niet, maar ik heb toch mijn twijfels.

De ruisniveau's van de a700 zijn zonder twijfel een zeer grote stap vooruit ivm de a100 maar toch ben ik hier niet altijd tevreden over.
    Een helder-blauwe hemel op ISO200 vertoont volgens mij zelfs meer ruis dan bij de alpha 100.
    Zou dit kunnen aan mijn instellingen liggen? Ik denk hierbij vooral aan de DRO settings en de 'sharpening'.

Mijn vraag is hierbij: wat zijn de instellingen om de foto's zo ruisvrij mogelijk te houden? Verscherping op nul? Geen DRO? NR 'on' en op 'high'?

RAW geeft de beste resultaten. Schijnt het, want zelf werk ik er voorlopig nog niet mee. Is de meegeleverde Sony-converter goed genoeg?
    Ik heb CS2, dus ARC (Adobe Raw Converter) is vermoedelijk uitgesloten?

Kortom, wat ik eigenlijk wil weten: hoe haal ik het maximum uit mijn a700?
    De scherpste foto's met de minste ruis. Mocht ik hierover een paar duidelijke raadgevingen kunnen krijgen dan zou je mij een stuk gelukkiger maken. ;-).

Ik trek altijd in jpeg. Ik ben ook nog volop de DRO, ISO, NR aan het testen en combineren en zien wat het beste resultaat geeft.
    Heb je de laatste firmware geinstalleerd? http://support.sony-europe.com/dime/...LR-A700&f=A700

Heb hem wel nog maar met 3 lenzen getest. Ik ben geneigd de Sharpness en het contrast op +1 te zetten.

Voor de rest blijft het veel uittesten. Vb de Sigma 8mm moest ik op m'n 7D meestal 1stop overbelichten, op de Alpha 700 0.3 tot 0.7 ondebelichten.

Ik zou zeggen verschillende foto's nemen van hetzelfde met alle verschillende opties en dan kijken naar de crops van donkere partijen. Veel hangt ook af van de lenzen. vb de 28-135 vond ik meer gesatureerd op de 7D, dus voor deze lens de saturatie op +1 op de Alpha 700. Maar voor de 8mm vind ik de +1 saturatie dan weer te veel.

In ieder geval een super machien. De SSS vind ik ook veel verbeterd. En die snelheid . Als ik een vogel trok (500mm uit de hand) en de sluiter minimum 1/750 had ik op de 7D nooit echt gevoel dat het scherp was. Maar nu super!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door starsofglass Bekijk bericht
      De coupon kan je toch gewoon downloaden op de site van Sony?
      Inderdaad hier, dat wist ik ni : http://www.sony.be/res/attachment/fi...2990784830.pdf

Ik heb gebeld met Sony en ze zeiden dat het de originele coupon moest zijn (zou in doos zitten, ni dus) of in de winkel waar ik het gekocht had.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht

Welke settings gebruik je voor DRO en sharpening ??
        Sharpening plus 1.
        En met die DRO ben ik momenteel nog aan het zoeken. Dat is dus ook een deel de reden waarom ik mijn post hier geplaatst heb.
        Ik vind die DRO dikwijls teveel ruis geven. Zeker als je naar DRO +3 of meer gaat.
        Maar wat dan wel de ideale instelling is om tegelijk een aanvaardbaar ruis-niveau en beter dynamisch bereik te hebben...ik zou het voorlopig nog niet weten.
        Momenteel geldt mijn vraag naar de optimale instellingen vooral voor JPEG.
        Mij zou het dus vooral interesseren hoe de instellingen van andere gebruikers zijn. DRO? Sharpening? Noise Reduction? Contrast? Enz...?
        En dan vooral deze settings die bijdragen tot een laag ruisniveau.

Comment

@ Troske: Ik heb het gecontroleerd en de laatste firmware stond er bij mij al op.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Troske Bekijk bericht
            Inderdaad hier, dat wist ik ni : http://www.sony.be/res/attachment/fi...2990784830.pdf

Ik heb gebeld met Sony en ze zeiden dat het de originele coupon moest zijn (zou in doos zitten, ni dus) of in de winkel waar ik het gekocht had.
            Vreemd Bij mij in de winkel zeiden ze dat zij er niets mee te maken hadden, zij moesten geen coupon meegeven.
            Mijn foto's en fractals
            Sony A700 +Tamron 90mm +Sigma 10-20mm +Minolta 35-105 3.5-4.5 +Minolta 50mm 1.7 +Minolta 35-70mm +Sony 70-300 G.

Comment

Weet er iemand exact wat het verschil is tussen de "SCA-3302 M7" adapter en de "SCA-3302 M6" adapter voor de Metz 54MZ-4i flits.
              Op de site van Metz staat dat er voor de Alpha 700 de M7 adapter moet gebruikt worden maar mijn M6 werkt ook. Enkel met de omnibounce erop zit hij er geregeld naast.

op de site staat niet wat er nu exact gewijzigd is t.o.v. de vorige versie. Weet er hier iemand meer over?

Comment

M6 = Minolta D xD
                M7 = geoptimaliseerd voor Sony Axxx
                (x= nummer)

telkens er nieuwe bodys op de markt komen zullen de adapters aangepast worden aan de nieuwe mogelijkheden en/of gewijzigde aansturingen.

Oudere modellen werken in de meeste gevallen ook nog wel maar aangeraden wordt om steeds de laatste versie te gebruiken.
                Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
                  M6 = Minolta D xD
                  M7 = geoptimaliseerd voor Sony Axxx
                  (x= nummer)

telkens er nieuwe bodys op de markt komen zullen de adapters aangepast worden aan de nieuwe mogelijkheden en/of gewijzigde aansturingen.

Oudere modellen werken in de meeste gevallen ook nog wel maar aangeraden wordt om steeds de laatste versie te gebruiken.
                  En is die nieuwe versie dan ook backward compatible met oudere toestellen a.k.a. 7D? Ik veronderstel dat ze enkel nieuwe zaken toevoegen aan de adapter en niet wijzigingen?

Comment

[QUOTE=puerte;1752473]default setting van de a700 is iso 200, heeft eigenlijk geen ISO 100 setting, is in feite een overbelichte ISO200 welke gecorrigeerd wordt tijdens beeldverwerking.

Op de Alpha 700 kan je toch iso 100 instellen.

Comment

[QUOTE=Kelly;1755605]
                      Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                      default setting van de a700 is iso 200, heeft eigenlijk geen ISO 100 setting, is in feite een overbelichte ISO200 welke gecorrigeerd wordt tijdens beeldverwerking.

Op de Alpha 700 kan je toch iso 100 instellen.
                      Hij wil hiermee zeggen dat ISO 200 de originele gevoeligheid is van de A700(net als de D300 van Nikon) en ISO 100 in feite een gesimuleerde ISO 100(een ISO 200 foto waarvan men de belichting heeft terug gerekend naar ISO 200)

Hubert
                      Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Troske Bekijk bericht
                        En is die nieuwe versie dan ook backward compatible met oudere toestellen a.k.a. 7D? Ik veronderstel dat ze enkel nieuwe zaken toevoegen aan de adapter en niet wijzigingen?
                        Bij de Minolta D7D staat vanaf M6.

Dus M6 en hoger
                        Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Ter info, hieronder kan je zien wat de dynamic range optimizer kan doen, ik vond het toch wel indrukwekkend (de hemel is even licht, onderaan de foto echter...). Eerste foto is met gewone DR aan, de tweede met DR advanced level 5. (Allebei enkel verkleind, recht uit de camera)

Mijn foto's en fractals
                          Sony A700 +Tamron 90mm +Sigma 10-20mm +Minolta 35-105 3.5-4.5 +Minolta 50mm 1.7 +Minolta 35-70mm +Sony 70-300 G.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door starsofglass Bekijk bericht
                            Vreemd Bij mij in de winkel zeiden ze dat zij er niets mee te maken hadden, zij moesten geen coupon meegeven.
                            Is er al duidelijkheid of het een originele coupon moet zijn of een afgedrukte pdf ook mag?

mvg

Alain

Comment

[QUOTE=starsofglass;1758886]Ter info, hieronder kan je zien wat de dynamic range optimizer kan doen, ik vond het toch wel indrukwekkend (de hemel is even licht, onderaan de foto echter...). Eerste foto is met gewone DR aan, de tweede met DR advanced level 5. (Allebei enkel verkleind, recht uit de camera)

een paar beelden zeggen meer dan duizend woorden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alainD Bekijk bericht
                                Is er al duidelijkheid of het een originele coupon moet zijn of een afgedrukte pdf ook mag?

mvg

Alain

Ik heb nog eens met Sony gebeld, en ze zeiden nu dat de afgeprinte versie ook mocht. Ik heb het in ieder geval zo opgestuurd.

Comment

Working...
                                X