Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Alpha 700

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Alpha 700

Ik ben al een tijdje geen student meer, maar ik probeer aan de A700 verleiding te weerstaan
    om binnen jaar of zo over te stappen naar de fullframe body die er nu toch wel zit aan te komen.
    Voor het maken van groothoek-opnames (en dat doe ik nogal veel) gebruik ik nog steeds mijn analoge Dynax 4 of 5.
    Het spreekt voor zich dat ik dus van die digitale cropfactor af wil.
    Er liggen trouwens ook nog enkele andere interessante objectieven in mijn kast waar ik op mijn Dynax 5D niet zoveel aan heb.
    David Gyselaers | fotoclub Omni-Foto Diepenbeek

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guRuh Bekijk bericht
      Crap... vandaag in mediamarkt zo stom geweest om de alpha700 eens vast te nemen.

I'm in love
      Ik heb me ook laten verleiden :-)

Vroeger zou ik hem direct gekocht hebben vanaf hij in de winkel lag. Nu kan ik me gelukkig al beter bedwingen. Maar inderdaad eens je hem hebt vastgenomen...

En nu binnenkort met de cashback van 150€ à 200€ vind ik het de goeie moment. Hopelijk komen ze binnen een maand dan ni met de A750 of de A800 zelfde specs maar dan met 14mp, liveview en top lcd :-)

Ik twijfel enkel nog om een kitlens erbij te nemen. Ben er nog ni uit, de 16-80 of de 16-105. Ik vraag me af of het verschil tussen de 16-105 en de oudere Tamron 18-200 echt zo gigantisch is. Iemand ervaring?

Hoe gedragen de oudere Minolta lenzen zich eigenlijk op de A700?
      Vb: een Minolta 28-135 of een Minolta 20mm 2.8 en hoe zit dat met de resolutie van deze lenzen.

Comment

De cashback is begonnen! http://www.sony.be/view/ShowArticle...._BE&source=rss
        Mijn foto's en fractals
        Sony A700 +Tamron 90mm +Sigma 10-20mm +Minolta 35-105 3.5-4.5 +Minolta 50mm 1.7 +Minolta 35-70mm +Sony 70-300 G.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door starsofglass Bekijk bericht
          Ja, tegelijk met de Nederlanders dus .

Nu, ik heb hoe dan ook besloten dat mijn 7D nog meer dan goed genoeg zijn werk doet. Ten vroegste komt er bij mij een a700 rond de kerst, ofwel zal het meteen een a700-II worden .
          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Troske Bekijk bericht
            Ik twijfel enkel nog om een kitlens erbij te nemen. Ben er nog ni uit, de 16-80 of de 16-105. Ik vraag me af of het verschil tussen de 16-105 en de oudere Tamron 18-200 echt zo gigantisch is. Iemand ervaring?

Vb: een Minolta 28-135 of een Minolta 20mm 2.8 en hoe zit dat met de resolutie van deze lenzen.
            Het verschil tussen 16-80/16-105 en 18-200 is inderdaad groot. De 18-200 heeft een trage AF, levert vrij softe beelden af aan de tele-kant, en is minder goed gebouwd (bv. vatting van kunststof, net als de 18-70-kitlens).
            De Sony 18-250 vind ik echter een heel ander verhaal: heel degelijk gebouwd, betere beelden en dubbel zo snelle AF als de andere superzooms.

Alle oudere Minolta-lenzen moeten het uitstekend doen op de a700, alleen al omdat ze weer de AF-snelheid zullen halen die ze vroeger op de Dynax-7 hadden. Het enige mogelijke minpuntje is dat ze geen specifieke digitale coating(s) hebben, maar voor heel wat foto's ga je daar nauwelijks of niet last van hebben.
            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Ik heb me ook laten verleiden :-)

De G lenzen gedragen zich op de A700 meer dan goed, zeer goed zelfs. Ze focussen sneller dan op de 7D en komen qua kwaliteit meer tot hun recht. Dat ze geen specifieke digitale coating hebben; daar heb ik nog geen last van ondervonden. Anderzijds geeft mijn Sigma 10-20 véél betere resultaten dan op de 7D : scherpere en gedetaileerde beelden.
              https://www.behance.net/Lynx1966

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                Het verschil tussen 16-80/16-105 en 18-200 is inderdaad groot. De 18-200 heeft een trage AF, levert vrij softe beelden af aan de tele-kant, en is minder goed gebouwd (bv. vatting van kunststof, net als de 18-70-kitlens).
                De Sony 18-250 vind ik echter een heel ander verhaal: heel degelijk gebouwd, betere beelden en dubbel zo snelle AF als de andere superzooms.

Alle oudere Minolta-lenzen moeten het uitstekend doen op de a700, alleen al omdat ze weer de AF-snelheid zullen halen die ze vroeger op de Dynax-7 hadden. Het enige mogelijke minpuntje is dat ze geen specifieke digitale coating(s) hebben, maar voor heel wat foto's ga je daar nauwelijks of niet last van hebben.
                Oorspronkelijk geplaatst door Dynax7d Bekijk bericht
                De G lenzen gedragen zich op de A700 meer dan goed, zeer goed zelfs. Ze focussen sneller dan op de 7D en komen qua kwaliteit meer tot hun recht. Dat ze geen specifieke digitale coating hebben; daar heb ik nog geen last van ondervonden. Anderzijds geeft mijn Sigma 10-20 véél betere resultaten dan op de 7D : scherpere en gedetaileerde beelden.
                Merci voor de uitleg. Ben er vandaag omgegaan bij konijn. Tot aan de voordeur twijfelde ik of ik hem met of zonder 16-105 zou kopen. Het is uiteindelijk enkel de body geworden. 1058€ met cashback er af. Geen slechte prijs denk ik. En nu maar opladen die batterijen!

Comment

Deze namiddag de A700 afgehaald Nu wachten totdat de batterij opgeladen is
                  Mijn foto's en fractals
                  Sony A700 +Tamron 90mm +Sigma 10-20mm +Minolta 35-105 3.5-4.5 +Minolta 50mm 1.7 +Minolta 35-70mm +Sony 70-300 G.

Comment

Merci voor de uitleg. Ben er vandaag omgegaan bij konijn. Tot aan de voordeur twijfelde ik of ik hem met of zonder 16-105 zou kopen. Het is uiteindelijk enkel de body geworden. 1058€ met cashback er af. Geen slechte prijs denk ik. En nu maar opladen die batterijen!
                    geld die cashback aktie ook voor belgie ??

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                      Ik dacht dat dit toch al duidelijk was : http://forum.belgiumdigital.com/show...&postcount=333
                      Mijn foto's en fractals

Comment

Ondertussen heb ik mijn Alpha 700 al een goeie maand maar ik zit toch nog altijd met een paar vraagjes.
                        Door alle informatie zie ik eigenlijk de bomen door het bos niet meer. Hopelijk kunnen jullie me een beetje vooruit helpen.

Hier gaat ie:
                        Voor zover ik weet is ISO 200 de "default setting". Betekend dit dan ook dat op 200 ISO er minder ruis is dan op 100? Logischerwijze niet, maar ik heb toch mijn twijfels.

De ruisniveau's van de a700 zijn zonder twijfel een zeer grote stap vooruit ivm de a100 maar toch ben ik hier niet altijd tevreden over.
                        Een helder-blauwe hemel op ISO200 vertoont volgens mij zelfs meer ruis dan bij de alpha 100.
                        Zou dit kunnen aan mijn instellingen liggen? Ik denk hierbij vooral aan de DRO settings en de 'sharpening'.

Mijn vraag is hierbij: wat zijn de instellingen om de foto's zo ruisvrij mogelijk te houden? Verscherping op nul? Geen DRO? NR 'on' en op 'high'?

RAW geeft de beste resultaten. Schijnt het, want zelf werk ik er voorlopig nog niet mee. Is de meegeleverde Sony-converter goed genoeg?
                        Ik heb CS2, dus ARC (Adobe Raw Converter) is vermoedelijk uitgesloten?

Kortom, wat ik eigenlijk wil weten: hoe haal ik het maximum uit mijn a700?
                        De scherpste foto's met de minste ruis. Mocht ik hierover een paar duidelijke raadgevingen kunnen krijgen dan zou je mij een stuk gelukkiger maken. ;-).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door starsofglass Bekijk bericht
                          Ik dacht dat dit toch al duidelijk was : http://forum.belgiumdigital.com/show...&postcount=333
                          ok thanks

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                            Ik wacht wel nog altijd op de originele coupon. Je moet de streepjescode, kopie van de faktuur en de originele coupon (voor uw gegevens en rek. nr) opsturen.

Maar zaterdag wisten ze er nog van niks bij Konijn. Heb gebeld en moest een mail sturen. Ik wacht af.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fotafun Bekijk bericht
                              Ondertussen heb ik mijn Alpha 700 al een goeie maand maar ik zit toch nog altijd met een paar vraagjes.
                              Door alle informatie zie ik eigenlijk de bomen door het bos niet meer. Hopelijk kunnen jullie me een beetje vooruit helpen.

Hier gaat ie:
                              Voor zover ik weet is ISO 200 de "default setting". Betekend dit dan ook dat op 200 ISO er minder ruis is dan op 100? Logischerwijze niet, maar ik heb toch mijn twijfels.

De ruisniveau's van de a700 zijn zonder twijfel een zeer grote stap vooruit ivm de a100 maar toch ben ik hier niet altijd tevreden over.
                              Een helder-blauwe hemel op ISO200 vertoont volgens mij zelfs meer ruis dan bij de alpha 100.
                              Zou dit kunnen aan mijn instellingen liggen? Ik denk hierbij vooral aan de DRO settings en de 'sharpening'.

Mijn vraag is hierbij: wat zijn de instellingen om de foto's zo ruisvrij mogelijk te houden? Verscherping op nul? Geen DRO? NR 'on' en op 'high'?

RAW geeft de beste resultaten. Schijnt het, want zelf werk ik er voorlopig nog niet mee. Is de meegeleverde Sony-converter goed genoeg?
                              Ik heb CS2, dus ARC (Adobe Raw Converter) is vermoedelijk uitgesloten?

Kortom, wat ik eigenlijk wil weten: hoe haal ik het maximum uit mijn a700?
                              De scherpste foto's met de minste ruis. Mocht ik hierover een paar duidelijke raadgevingen kunnen krijgen dan zou je mij een stuk gelukkiger maken. ;-).
                              default setting van de a700 is iso 200, heeft eigenlijk geen ISO 100 setting, is in feite een overbelichte ISO200 welke gecorrigeerd wordt tijdens beeldverwerking.

Momenteel zijn er problemen met ACR indien gebruikt op hoge ISO.
                              Probleem is gelocaliseerd en waarschijnlijk volgt hier kortelings een oplossing voor.
                              Nieuwe versie van CS geeft momenteel op hogere ISO betere resultaten dan ACR, op lage ISO zijn de meningen verdeeld.

Welke settings gebruik je voor DRO en sharpening ??

Comment

Ik wacht wel nog altijd op de originele coupon. Je moet de streepjescode, kopie van de faktuur en de originele coupon (voor uw gegevens en rek. nr) opsturen.

Maar zaterdag wisten ze er nog van niks bij Konijn. Heb gebeld en moest een mail sturen. Ik wacht af.
                                De coupon kan je toch gewoon downloaden op de site van Sony?
                                Mijn foto's en fractals

Comment

Working...
                                X