Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Alpha 700

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Alpha 700

voor diegene die er niet genoeg van krijgen, of reviews belangrijk vinden hier een overzicht van een aantal A700 reviews

Comment

Cash back van €150 op a700-body en €200 op a700-kit in verschillende Europese landen (Frankrijk, Duitsland, UK, Denemarken).
      Op aankopen van 1/2/2008 tot 31/5/2008.

Nu Benelux nog (vanaf maandag op de Sony site ?), ofwel over de grens kopen .

link Sony Duitsland
      Last edited by K-2; 2 februari 2008, 00:09.
      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Fantastisch toch al die nieuwe modellen van Sony?
        Maar volgens mij zijn ze zichzelf in de wielen aan het rijden... of zou dit hun bedoeling zijn?

Wie gaat er nu nog een Alpha200 kopen als er binnen een maand of zo een alpha 300 op de markt komt?
        En ook een Alpha 350 ja, ik weet het. Maar die zal dan wel een stukje duurder zijn. Maar...mensen die een Alpha700 overwegen zouden die misschien niet door een a350 verleid kunnen worden?

Het begint op overkill te lijken.

Prima dat Sony een stuk van de koek wil afsnoepen. En prima dat ze dit doen door verschillende modellen op de markt te brengen.

Maar zoveel, zo kort na elkaar?
        Op deze manier snijden ze in hun eigen vel volgens mij.

Comment

Ik denk dat a200, a300 en a350 toch telkens op ongeveer €100 van elkaar zullen blijven zitten. Op die manier vind iedereen die van compact naar dslr wil altijd iets dat binnen zijn budget past: goedkoop en weinig toeters en bellen, of duurder en complexer speelgoed...

Vandaag nog iemand gezien die net een a200 besteld heeft en er zelfs niet aan dacht om op een a300 te wachten omdat de prijs hem meer interesseert dan live view of zo, en het tegenovergestelde zal ongetwijfeld ook voorkomen.

Vergelijk het met de markt van de compactjes (hoeveel modelletjes hebben zowel Canon als Sony niet ???), of auto's (bv. de groep Skoda-Seat-VW-Audi-Porsche-Lambo-...) :
          Als een merk heel veel keuzemogelijkheden aanbiedt, is de kans kleiner dat de consument binnen het merk zijn gading niet vindt en van miserie op een ander moet gaan.
          Iemand die net iets meer wil dan een a200, en een (toekomstige) "a500" of a700 toch té vindt, die moet op een ander indien er geen a300 of a350 is...
          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
            Cash back van €150 op a700-body en €200 op a700-kit in verschillende Europese landen (Frankrijk, Duitsland, UK, Denemarken).
            Op aankopen van 1/2/2008 tot 31/5/2008.

Nu Benelux nog (vanaf maandag op de Sony site ?), ofwel over de grens kopen .

link Sony Duitsland
            Even met een fotohandelaar in het Antwerpse gebeld en hij had er iets van gehoord voor België ook. Maandag ging hij bevestiging vragen. Hij begreep onmiddelijk dat Duitsland uiteindelijk niet zo ver was

Gewoon achter vragen bij je lokale fotohandelaar, hoe meer er maandag Sony bellen, hoe sneller het duidelijk wordt.

mvg

Alain

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fotafun Bekijk bericht
              Fantastisch toch al die nieuwe modellen van Sony?
              Maar volgens mij zijn ze zichzelf in de wielen aan het rijden... of zou dit hun bedoeling zijn?

Wie gaat er nu nog een Alpha200 kopen als er binnen een maand of zo een alpha 300 op de markt komt?
              En ook een Alpha 350 ja, ik weet het. Maar die zal dan wel een stukje duurder zijn. Maar...mensen die een Alpha700 overwegen zouden die misschien niet door een a350 verleid kunnen worden?

Het begint op overkill te lijken.

Prima dat Sony een stuk van de koek wil afsnoepen. En prima dat ze dit doen door verschillende modellen op de markt te brengen.

Maar zoveel, zo kort na elkaar?
              Op deze manier snijden ze in hun eigen vel volgens mij.

Ik bekijk het op een iets andere manier, er is gewoon voor elk wat wils. De prijzen zullen er ook naar zijn.
              Zeg nu toch zelf heb je geen live-view nodig, dan neem je toch de A200? Wil je wel live-view dan kun je nog kiezen, ofwel A300 met 10megapixels en lower noise, ofwel de A350 met 14MP's voor de mensen die niet per sé overdreven low noise nodig hebben! Uiteindelijk, voor de meesten is het toch "megapixels do sell"! En 't is ook niet kort op elkaar, 't is quasi simultaan, de ene is geen opvolger van de andere. Aangezien de modellen ook zo sterk gelijkend zijn van bouw is het ook gemakkelijk om bepaalde componenten te veranderen en toch de prijs laag te houden en hobbyist zelf de keuze te geven...Ik kan mij voor elk van de huidige modellen perfect een doelgroep bedenken!

En ja, de A700, mensen die dit kopen zijn over het algemeen een geheel ander publiek dan de andere modelletjes é.

Ik denk dat er meer "dilemma" is bij Canon met hun 450D en 40D...

Comment

Al nieuws ivm de cashback? Heb al gezien dat de prijs van de A700 gezakt is tot 1250 bij fotorubens, als daar nog eens 150 afgaat, dan wordt het leuk
                Mijn foto's en fractals
                Sony A700 +Tamron 90mm +Sigma 10-20mm +Minolta 35-105 3.5-4.5 +Minolta 50mm 1.7 +Minolta 35-70mm +Sony 70-300 G.

Comment

Ik heb bevestiging gekregen dat er inderdaad een cashback komt in België en hij zou starten op 15 feb.

Nog even geduld.

mvg

Alain

Comment

Hip hip hoi Nu ben ik blij dat ik blut was toen ie eerst uitkwam 1100 is al stukken beter dan 1400 euro.
                    Mijn foto's en fractals
                    Sony A700 +Tamron 90mm +Sigma 10-20mm +Minolta 35-105 3.5-4.5 +Minolta 50mm 1.7 +Minolta 35-70mm +Sony 70-300 G.

Comment

Crap... vandaag in mediamarkt zo stom geweest om de alpha700 eens vast te nemen.

I'm in love
                      flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                        Ik denk dat a200, a300 en a350 toch telkens op ongeveer €100 van elkaar zullen blijven zitten. Op die manier vind iedereen die van compact naar dslr wil altijd iets dat binnen zijn budget past: goedkoop en weinig toeters en bellen, of duurder en complexer speelgoed...

Vandaag nog iemand gezien die net een a200 besteld heeft en er zelfs niet aan dacht om op een a300 te wachten omdat de prijs hem meer interesseert dan live view of zo, en het tegenovergestelde zal ongetwijfeld ook voorkomen.

Vergelijk het met de markt van de compactjes (hoeveel modelletjes hebben zowel Canon als Sony niet ???), of auto's (bv. de groep Skoda-Seat-VW-Audi-Porsche-Lambo-...) :
                        Als een merk heel veel keuzemogelijkheden aanbiedt, is de kans kleiner dat de consument binnen het merk zijn gading niet vindt en van miserie op een ander moet gaan.
                        Iemand die net iets meer wil dan een a200, en een (toekomstige) "a500" of a700 toch té vindt, die moet op een ander indien er geen a300 of a350 is...
                        Voor elk segment is er een beoogde doelgroep.
                        Vroeger was er ook de Minolta 3, 5, 7 en 9 serie

Wij bekijken de zaak misschien wat éénzijdig vanuit het standpunt van de gepassioneerde amateurfotograaf (doelgroep = 3xx 700 of 900 model gelang de beurs )
                        Maar vanuit marketing oogpunt zijn er nog andere factoren die meespelen (beginneling, gelegenheidsfotograaf, overstappers van compactje of van bridge, enz).
                        Last edited by zunoel; 6 februari 2008, 20:03.
                        Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guRuh Bekijk bericht
                          Crap... vandaag in mediamarkt zo stom geweest om de alpha700 eens vast te nemen.

I'm in love
                          Tja, had ik je trouwens niet gewaarschuwd?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alainD Bekijk bericht
                            Tja, had ik je trouwens niet gewaarschuwd?
                            Ik was nochtans braafjes begonnen met de A200...
                            Trouwens verbazingwekkend hoe hard Sony er in geslaagd is die A200 erg nauw te laten aansluiten aan de prosumer klasse, erg mooie camera.

Maar de A700... Prachtig scherm, heerlijk snel af te stellen, AF erg responsive...
                            Mooi
                            flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guRuh Bekijk bericht
                              de A700... Prachtig scherm, heerlijk snel af te stellen, AF erg responsive...
                              Stop man, ik probeerde dit te vergeten voor een jaartje, en nu herinner jij me er opnieuw aan.
                              David Gyselaers | fotoclub Omni-Foto Diepenbeek

Comment

hahaha, bij mij net hetzelfde

ben al maanden aan het uitzoeken welk model het nu uiteindelijk zal worden... de a700 is maar voor de portemonee . Voor een student vind ik 1300€ voor een body toch redelijk veel (heb verlede jaar een pc voor die prijs gekocht!). Maar toch wil ik 'm ... ik denk dat de a700 mij het meeste tevreden zal stellen.
                                Nikon D7000 / Nikkor 17-55mm F2.8 / Sigma 70-200mm F2.8 / Sigma 10-20mm F4-5.6 / nikkor 50mm F1.4
                                My travel photography site

Comment

Working...
                                X