Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Alpha 700

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Alpha 700

Oorspronkelijk geplaatst door Muizen Bekijk bericht
    Beste Kevlar technisch hebt u gelijk met de '1 stop verschil', maar jammer dat u, door de manier waarop u het brengt, niet de aandacht krijgt die u wellicht verdient! Laten we proberen technische ervaring en inzichten uit te wisselen zonder daarbij persoonlijk te worden en daarbij al helemaal onze 'lange tenen' te vergeten!
    Mijn minolta D5 staat bijna altijd op min 0,7 stop , anders is het overbelicht.
    Minolta Dynax 5D / Nikon Coolpix 4500/ Panasonic Lumix TZ3 /Sony a550.
    Web-Albums

Comment

• Re: Alpha 700 DRO toepassing

Dank Pisseblom voor de toelichting m.b.t. DRO.
      Vermoedelijk dom van me maar ik weet niet waar ik, zoals u suggereert 'Een voorbeeld van een DRO toepassing zie fotodiscussie onder "ambiorix" kan vinden.
      Harry Briels

Comment

Muizen: Kijk eens naar http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=188976&highlight=ambiorix
        Daar heeft pisseblom een voorbeeld foto met DRO gepost. Zonder de DRO zou of het beeld zwart of de kerktoren wit geweest zijn.
        Last edited by zunoel; 20 november 2007, 11:49. Reden: foutje uit link gehaald
        Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Ik wil hier geen gelijk halen in die zeer domme discussie maar, ik wil dit enkel informatief weergeven, en ieder op zich moet maar weten of hij er geloof aan hecht of niet, of voldoende interessant vindt om te lezen. Btw,dit gaat over de merken heen, als er iemand zich moest aangevallen voelen.

Ik moet hier uit eigen ervaring Zunoel bijtreden, dat het algemeen bekend is, en dat weet iedere fotograaf die samen met andere fotografen (met verschillend toestel) al in een studio heeft gewerkt, dat je afhankelijk van het toestel mogelijk andere instellingen dient te gebruiken bij zelfde hoeveelheid licht.

Dit komt omdat de ISO norm niet echt gestandaardiseerd is.(afwijkingen mogen zeer groot zijn aan beide kanten van de schaal)
          .
          Mijn ervaring leert me dat Nikon hier in het verleden het meeste consistent was, en benaderde met zijn toestellen meestal de gemeten waardes.
          Bij canon is er een verschil tussen de diverse modellen onderling, en dat is op dit forum zeer goed geweten, en al meermalen aan bod gekomen.

In feite vormen die afwijkingen geen probleem om dat het toestel zelf intern er rekening mee houdt. Als je je baseert op een externe lichtmeter is dit wel van belang en moet je zelf bijsturen.

Nog ter info:
          Op DPREVIEW staan er vergelijkende foto's tussen 40d/a700 genomen in dezelfde licht omstandigheden, en de maker merkt op dat beide camera's een verschillende sluiter snelheid kiezen bij dezelfde F-waarde. (A-mode) en zelfde ISO 3200.

Een paar weken terug zijn er ook vergelijkende foto's gepubliceerd op dpreview tussen A700 en Nikon D300 met gelijkaardig verhaal.

Comment

Even reageren op de discussie.
            Ik geloof ook in de DRO en ik denk dat Sony daar een knap feature heeft in zijn DSLR. Want niet iedereen wil achteraf op PC de foto bewerken en met deze optie zal je meer foto's beter zo rechtstreeks uit het toestel krijgen.

Maar Kevlar heeft wel gelijk dat de test die hierboven werd aangehaald dat de A700 een betere dynamiek heeft dan de 5D totaal verkeerd is.

Men belicht met de 5D 1 stop meer, en dan is het besluit dat de kleuren fletser en er stukken overbelicht zijn. Het is nu eenmaal een heel discusierbaar besluit hé.

Maar is dat nu zo belangrijk welke camera beter is? Trouwens die 5D kost een pak meer het zou maar wenselijk zijn dat die iets meer te bieden heeft.

Heb je nog geen DSLR of je hebt Sony/Minolta lenzen dan is deze A700 een echte aanrader. Het enigste minpuntje vind ik persoonlijk de prijs. Sony doet dat bijna altijd, ze maken knappe dingen maar je moet er ook voor betalen.
            Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Heb je nog geen DSLR of je hebt Sony/Minolta lenzen dan is deze A700 een echte aanrader. Het enigste minpuntje vind ik persoonlijk de prijs. Sony doet dat bijna altijd, ze maken knappe dingen maar je moet er ook voor betalen.
              Helemaal mee eens. De prijs kruipt wel wat naar beneden. Men is begonnen met 1499 en ik heb 1349 euro gezien voor de body.
              Ik vind wel de verkrijgbaarheid van spullen traag op gang komen, men bouwt het denk ik langzaaam op. Ik denk dat Sony deze winter/voorjaar zijn marktoffensief gaat doorzetten met nog een betaalbare instapper (ipv de A100) en dan de fullframer.
              test

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Muizen Bekijk bericht
                Beste Kevlar technisch hebt u gelijk met de '1 stop verschil', maar jammer dat u, door de manier waarop u het brengt, niet de aandacht krijgt die u wellicht verdient! Laten we proberen technische ervaring en inzichten uit te wisselen zonder daarbij persoonlijk te worden en daarbij al helemaal onze 'lange tenen' te vergeten!
                En het feit dat die vgl niet klopt is het enige punt dat ik hier van in het begin maak. En dat ondertussen al lang bewezen is. Een vgl tussen toestellen, aanval naar een of ander merk heb je van mij niet gezien. En toch zie je dat de reply's er vol van stonden want jullie voelden jullie aangevallen omdat een mooi verhaaltje over jullie lievelingscamera niet kon opgemaakt worden uit het zogezegde bewijsmateriaal. Dat noem ik hele lange tenen hebben.

En ik heb hier respect voor iedereen zijn reply's(alhoewel die vaak ook weinig respect betuigden) behalve die van puerte. Want Puerte staat hier nu al 1 jaar of zo onzin te spuien en te bewijzen dat ie niet weet waarover ie bezig is.

Nu komen hier veel mensen voor informatie en mensen als puerte zijn daarvoor een gevaar. En dat is geen persoonlijk probleem met hem hoor. Als ie geen onzin staat te spuien zal ie geen last van mij hebben ook niet. En zelfs als ie het wel doet heeft ie vaak geen last van mij want ik lees hier niet veel posts meer. Maar als ik onzin zie zal ik daar meestal op reageren maakt niet uit wie die post.

Maar iemand die consistent verkeerde informatie komt brengen om 1 of ander punt te maken die verdient geen respect. Ik kan zo uit mijn hoofd zeker 5 puertekemels opnoemen en moest je zoeken vind je er elke week waarschijnlijk wel 1. En vermits hij te koppig is om goed advies te willen accepteren doen we het maar respectloos.

Comment

Misschien kunnen Puerte en Kevlar in een apart topic de huid blijven volschelden en zo dit topic vrij houden voor zinvolle discussies want blijkbaar komt hier toch geen einde aan.
                  Sony a77 + a700; Sony rx100III en wat lenzen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RBOOM Bekijk bericht
                    Misschien kunnen Puerte en Kevlar in een apart topic de huid blijven volschelden en zo dit topic vrij houden voor zinvolle discussies want blijkbaar komt hier toch geen einde aan.
                    Hoeft niet hoor dit is het laatste wat ik hier post mijn punt is toch al gemaakt.

Comment

Iedereen heeft zijn punt gemaakt dus wordt het tijd dat we terug in alle sereniteit verder discuteren en niet iemand persoonlijk viseren.
                      Indien dit niet kan ben ik verplicht mijn grote sleutel boven te halen
                      Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pisseblom Bekijk bericht
                        Helemaal mee eens. De prijs kruipt wel wat naar beneden. Men is begonnen met 1499 en ik heb 1349 euro gezien voor de body.
                        Ik vind wel de verkrijgbaarheid van spullen traag op gang komen, men bouwt het denk ik langzaaam op. Ik denk dat Sony deze winter/voorjaar zijn marktoffensief gaat doorzetten met nog een betaalbare instapper (ipv de A100) en dan de fullframer.
                        Volgens MINMAN een persoon die ik al een paar jaar ken van andere forums, en die altijd nogal vrij betrouwbaar is gebleken wat betreft zijn informatie, zouden er 3 nieuwe bodies komen in 2008.

- A900 20+ MP, FF image sensor met SSS, en onder 3500 dollar (eind 2008 mogelijk onder andere model naam)
                        - Een vervanging van de A100 (begin 2008)
                        - Nieuw model in het lagere segment (goedkoop instap model) begin 2008

Specificaties van de toestellen zouden bekent gemaakt worden PMA 2008
                        (feb/maart ??)
                        Er zouden ook vele nieuwe lenzen gereleased worden in 2008 maar ik weet niet hoeveel veel is.

Comment

Een instapmodel onder de A100 ... ?
                          ik had eerder iets gedacht tussen de A100 en de A700, bijvoorbeeld een soort A500 (KM5d) en de opvolger van de A100 als instapmodel.
                          test

Comment

ik had eerder iets gedacht tussen de A100 en de A700, bijvoorbeeld een soort A500 (KM5d) en de opvolger van de A100 als instapmodel.
                            a100 kan je geen instapmodel noemen hé.
                            Ik verwachte een a500 als a100-opvolger, en dat er daaronder effectief een echte instapper komt, à la D40X.
                            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
                              Iedereen heeft zijn punt gemaakt dus wordt het tijd dat we terug in alle sereniteit verder discuteren en niet iemand persoonlijk viseren.
                              Indien dit niet kan ben ik verplicht mijn grote sleutel boven te halen
                              En zou je dan alsjeblief het topic naderhand niet een beetje willen schoonmaken ? PLEASE ????
                              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Misschien niet zo onlogisch hoor. Bekijk het zo eens: het grootste marktsegment ligt bij de instap modellen, en door de dalende prijs van de toestellen (canon 350D rond de 400 euro) worden er veel overstappers van prosumer naar DSLR's verwacht. De A100 is te duur met teveel overbodige mogelijkheden voor deze doelgroep. Waarom dan geen afgeslankte versie ?
                                Pentax heeft de k100d, nikon de 40d, canon de 350d en Sony ??

Is de huidige A100 dan niet de opvolger van de KM5D, men zit inderdaad dan wel met de naamgeving in de war, als men de strategy van de A700 wilt aanhouden
                                Last edited by puerte; 21 november 2007, 00:06.

Comment

Working...
                                X