Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Alpha 700

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Alpha 700

Ik ben van mening dat Kevlar BD geen eer aan doet door zo aggresief en ongenuanceerd te reageren op de opinies van Puerte! Het is vermoedelijk niet eenvoudig voor Kevlar, als Canon eigenaar, om een objectieve opinie te hebben over de Sony A700?
    De verrassing voor Kevlar zou wel eens kunnen zijn dat Sony binnenkort wellicht met nieuwe camera's komt die Canon in 'nauwe schoentjes' zou kunnen plaatsen! Zelfs wanneer je een Canon aanhanger bent, wat iedereen zal accepteren, is het voorwaarde voor deelname aan de discussies binnen BD dat je minstens probeert objectief te blijven.
    Laten we blij zijn dat Canon en ook Nikon een concurrent krijgen die beide ondernemingen dwingt om nog beter te presteren.
    Dit vergroot de diversiteit in de foto hobby wereld en voorkomt dat op den duur Canon alles is wat de klok slaat!
    Laten we proberen op een beschaafde manier met elkaar te communiceren binnen BD.
    Harry Briels

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht

Als voor scherpte dat is ten eerste een smaakkwestie dus nooit fout en koop je eens tft dan zie je het zelf ook...
      Waarom zou ik? Om te constateren dat je foto's er op een TFT nog over-verscherpter dan op een CRT uitzien misschien ?
      Lees jij eigenlijk de onzin die je typt wel eens na?
      Zoniet , dan zou het toch geen slecht idee zijn om dit af en toe eens te doen.

Voor de mensen die niet direct begrijpen wat ik bedoel: lees er Kevlar's uitleg in deze thread eens op na: http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=131982

Comment

hé de manne,
        En zeggen dat deze site werd aanbevolen om iets te leren over camera's en lenzen, maar het enige dat ik tot nu toe moet vast stellen als beginner is dat alles wat niet Canon of Nikon is, op een verdoken manier word afgebroken,of
        behandeld word als een derderangs produkt.
        Elkaar bemodderen en afbreken, dit alles is niet gezond voor deze site als nieuwelinge zou je der zo op afknappen.
        Een goed gesprek moet kunnen zonder dat gedoe van de mijne is de duurste en de beste en de jouwe is maar een ........, matcho gedoe hoort hier niet thuis,tracht als ervaren liefhebber,fotograaf de mensen die iets willen leren ook daadwerkelijk iets bij te brengen zoniet ga je beter in de politiek en hang je toestel aan de haak, daar kun je je tegenstander de huid volschelden daar word je dan nog voor betaald, hier zijn we allemaal liefhebbers met een zelfde hobby namelijk fotografie en hierin willen we allemaal uitblinken en de beste zijn, en dat moet kunnen zonder elkaar af te breken.
        ik vizeer niemand in het bijzonder maar wie het schoentje past......

nog veel lees genot en fun met onze gezamelijke hobby.

albertoooooooooo

Comment

Kijk Albert wat je hier aanhaalt is nu juist de reden waarom ik op de conclusies van Puerte heb gereageerd. Beginners en zo te zien zelfs niet beginners kunnen geloven(of willen gelovern) dat die conclusies juist zijn. Misschien zijn ze zelfs juist, misschien is het wel het omgekeerde. Het punt dat ik van in het begin maak is dat dit onmogelijk kan geconcludeerd worden uit die foto's.

Merk heeft hier geen belang en ik breek hier zelfs de A700 niet af ook niet en maak helemaal geen vergelijking met een andere camera. Je zou het tegendeel kunnen gaan geloven gezien sommige reply's waaronder de jouwe. Het enige dat ik zeg is dat die foto's niet kunnen gebruikt worden om dergelijke conclusies te trekken. En ik geef zelfs aan waarom. Dat zou leerrijk kunnen zijn.

Maar voor velen blijkt 1 stop verschil een waardeloos klein verschil te zijn. Het is om je af te vragen waarom sommige mensen duizenden euro's betalen om een lens te kopen die 1 stop sneller is dan een andere.

Niemand is gediend met desinformatie en als ik die zie dan reageer ik daarop. Het is zelfs niet de eerste keer dat puerte met desinformatie aankomt hij heeft hier ondertussen al een historiek van opgebouwd. Dat is zeker ook de reden dat ik zonder veel respect reageer op puerte. Respect gaf ik hem nog toen hij hier eerst kwam maar als je desinformatie blijft spuien dan verdien je dat niet meer.

En muizen verklaar mij eens wat er niet objectief is aan mijn bewering? Ik ben immers niet diegene die je wil doen geloven dat deze foto's vergelijkbaar zijn. Ik heb zelfs al bewezen dat dit niet zo is. En als je een objectieve blik werpt op die beelden zie je zo dat de belichting totaal anders is. Hoe kan dit dan niet objectief zijn. Toch niet omdat je zo graag in peurte zijn fabeltjes gelooft? Dit breekt je geliefde camera niet af hoor....

Als voor photofool. Leuk dat je eens al mijn fotoposts eens hebt zitten doorlopen. En dankzij jou heb ik meer dan 1 jaar later toch wat reactie op die post, bedankt he

Comment

Triestig allemaal... Alsof "het grote gelijk" het belangrijkste is.

Is er hier nu geen ene mod die een paar tientallen posts kan wegvegen zodat dit topic weer wat leesbaar wordt ?

En anders openen we misschien beter een a700-II topic waarin we onderbrengen wat ons interesseert.
            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

kan niet anders doen dan K2 gelijk te geven en te volgen...
              Sony RX10 Mark IV
              nog een fijne dag verder!
              Guido

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door albert Bekijk bericht
                hé de manne,
                En zeggen dat deze site werd aanbevolen om iets te leren over camera's en lenzen, maar het enige dat ik tot nu toe moet vast stellen als beginner is dat alles wat niet Canon of Nikon is, op een verdoken manier word afgebroken,of
                behandeld word als een derderangs produkt.
                Elkaar bemodderen en afbreken, dit alles is niet gezond voor deze site als nieuwelinge zou je der zo op afknappen.
                Een goed gesprek moet kunnen zonder dat gedoe van de mijne is de duurste en de beste en de jouwe is maar een ........, matcho gedoe hoort hier niet thuis,tracht als ervaren liefhebber,fotograaf de mensen die iets willen leren ook daadwerkelijk iets bij te brengen zoniet ga je beter in de politiek en hang je toestel aan de haak, daar kun je je tegenstander de huid volschelden daar word je dan nog voor betaald, hier zijn we allemaal liefhebbers met een zelfde hobby namelijk fotografie en hierin willen we allemaal uitblinken en de beste zijn, en dat moet kunnen zonder elkaar af te breken.ik vizeer niemand in het bijzonder maar wie het schoentje past......

nog veel lees genot en fun met onze gezamelijke hobby.

albertoooooooooo
                Ik denk dat in deze thread nog geen slecht woord geschreven is over Canon,Nikon, of ander merk. Wat hier aangetoond wordt is dat de IQ van APS-C sensors gebaseerde toestellen, van den dag van vandaag, de IQ van FF met oudere technologie benaderen, en in sommige area's zelfs overtreffen.
                En dat is zo met de Canon 40d de A700 en zekers met de D300 het geval.
                Omdat dit hier een A700 thread is, is dit toestel ook als voorbeeld genomen.
                En als je geen objectief vergelijk meer kunt of moogt posten zonder agressieve en domme reacties met wat ben je dan bezig.

Het voordeel echter van die disscusie is echter dat ik de A700 meer en meer ben gaan appreciëren, en dat ik ben gaan inzien dat het zeer fijn toestel is waar goed is over nagedacht en dat in tegenstelling met mijn eerste indrukken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guido1956 Bekijk bericht
                  hebben we op de olympus topic ook moeten doen door toedoen van dezelfde persoon, Ik weet dat er nuttige info verloren gaat door zulke zinloze discussies.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guido1956 Bekijk bericht
                    Volledig akkoord.
                    "In all things, the supreme excellence is in simplicity."

Comment

• Re: Alpha 700 goed voor de cameramarkt!

Het is zeker menselijk dat sommige Nikon of Canon eigenaars wat moeite hebben met het op de markt verschijnen van een goede alternatieve camera zoals de Sony A700.
                      Men zou echter tevreden moeten zijn met het succes van een nieuwe uiterst sterke concurrent voor Canon en Nikon. Immers voorkomt dit dat op den duur Canon en of Nikon bij gebrek aan concurrentie de cameramarkt naar hun hand gaan zetten.

Wat totaal verwerpelijk is dat in dit forum sommige Canon/Nikon gebruikers, toch wel wat gefrusteerd trachten de nieuwe Sony A700 af te breken door b.v. elk positief testrapport als ondeskundig en dubieus te klasseren en daarbij niet schuwen deelnemers aan dit forum onheus te behandelen.

Ik denk dat er veel belangstelling is voor het uitwisselen van technische inzichten m.b.t.de A700.

Ik zou als voorbeeld van een mogelijk thema best wat meer willen vernemen over de DRO van de A700, wat is dit precies, hoe gebruik je dit, wie heeft ervaring etc.
                      Harry Briels

Comment

DRO komt er kort op neer dat men het zien van het menselijk oog probeert te benaderen. Het dynamsch bereik van het oog is veel zoveel beter dan dat prutswerk van een digitale camera. In de Alpha 700 wordt door het DRO proces het binnegekomen licht geanalyseerd en donkere/zwarte plekken op een zodanige manier wordt bewerkt dat het 'donker' natuurlijker/echter overkomt. Ik denk dat het een uidaging van alle fabrikanten van camera's is om dergelijke processen te verbeteren. Sony maakt er DRO van dat je apart op de camera kan instellen, van +1 tot +5. Er zijn ook twee automatische standen. ik denk dat het meer is dan een gimmick en dat Sony er alles aan zal doen om deze techniek die al is ingezet bij Minolta te verbeteren.

Een voorbeeld van een DRO toepassing zie fotodiscussie klik> "ambiorix"
                        Last edited by pisseblom; 20 november 2007, 11:26.
                        test

Comment

In het land der blinden is eenoog koning.

PS: Ja hoor puerte, 1 stop verschil dat zijn gelijkaardige lichtomstandigheden dat is heel nuttige info Daar kunnen heel veel mensen iets van leren.

Comment

Overlaatst nog een studio shoot gehad.
                            meerdere fotografen naast elkaar, identiek model, identieke lichtomstandigheden.
                            En toch moeten sommige hun toestel een stop meer dichtdraaien dan de andere om eenzelfde gebalanceerde belichting te verkrijgen.

Dus 1 stop verschil maar toch dezelfde goede belichting.
                            Dit komt o.a. doordat de ISO100 bij het eene toestel niet noodzakelijk dezelfde is dan ISO 100 bij een ander. (en dit is algemeen gekend).
                            Dus eenzelfde belichting maken met twee verschillende merken van toestel kan soms een stop verschil betekenen.
                            Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
                              Overlaatst nog een studio shoot gehad.
                              meerdere fotografen naast elkaar, identiek model, identieke lichtomstandigheden.
                              En toch moeten sommige hun toestel een stop meer dichtdraaien dan de andere om eenzelfde gebalanceerde belichting te verkrijgen.

Dus 1 stop verschil maar toch dezelfde goede belichting.
                              Dit komt o.a. doordat de ISO100 bij het eene toestel niet noodzakelijk dezelfde is dan ISO 100 bij een ander. (en dit is algemeen gekend).
                              Dus eenzelfde belichting maken met twee verschillende merken van toestel kan soms een stop verschil betekenen.
                              Ga maar eens kijken naar dpreview de verschillen tussen de camera's is op dat vlak max 1/3 stop en bijlange na niet 1 stop. 1 stop is een heel groot verschil in belichting. Dat iemand bij dezelfde belichting zijn toestel anders instelt kan zeker maar als dat 1 stop is geeft dat nooit hetzelde beeld of de flitser zouden daarop moeten inspelen. Bekijk de beelden waarvan sprake maar eens en zeg mij of dit een vergelijkbare belichting is of niet.....
                              Last edited by Kevlar; 20 november 2007, 09:14.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
                                In het land der blinden is eenoog koning.

PS: Ja hoor puerte, 1 stop verschil dat zijn gelijkaardige lichtomstandigheden dat is heel nuttige info Daar kunnen heel veel mensen iets van leren.
                                Beste Kevlar technisch hebt u gelijk met de '1 stop verschil', maar jammer dat u, door de manier waarop u het brengt, niet de aandacht krijgt die u wellicht verdient! Laten we proberen technische ervaring en inzichten uit te wisselen zonder daarbij persoonlijk te worden en daarbij al helemaal onze 'lange tenen' te vergeten!
                                Harry Briels

Comment

Working...
                                X