Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Alpha 700

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Alpha 700

Oorspronkelijk geplaatst door vision*R Bekijk bericht
    Omgekeerd geldt ook hoor: Sony gaat heus geen miljoenen investeren in zowat de meest gemonopoliseerde markt (die van Canon en Nikon) als ze niet op voorhand weten dat er nog marktaandeel te rapen valt. Ze hebben openlijk bekend gemaakt dat ze de tweede grootste willen worden. Benieuwd welke van de twee koplopers volgens Sony zal afvallen.
    Inderdaad, benieuwd. Maar van mij moet en mag niemand afvallen hoor. laat ze maar lekker tegen mekaar opboksen, de consument word er beter van ;-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
      Inderdaad, benieuwd. Maar van mij moet en mag niemand afvallen hoor. laat ze maar lekker tegen mekaar opboksen, de consument word er beter van ;-)
      Absoluut dat steun ik 100%

Maar dan zullen ze bij Sony nog wat aan hun prijzen moeten doen want ze zijn duur in vgl voor het moment als je een mooie setup wenst op te bouwen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
        Dit is ook nog steeds geen toptoestel, maar een midrange hé. En geloof me, de (veel duurdere) d300 is ook niet zonder makenmentjes, ik heb meer high iso's gezien, en die zijn echt niet zo goed hoor. Ik denk zelfs dat de d300 niet echt veel beter is dan de d200.
        Wachten op een A900 dus...
        Maar ondertussen is dit wel de top voor mensen met Minolta lenzen / glas, of echt Sony adepten. Voor de rest kopen de mensen toch Canon of Nikon, maak je geen illusies, Sony (en de anderen ook) zijn de markt echt kwijt aan de 2 groten. Ga maar eens bij een fotowinkel aan de toonbank kijken wat er verkocht word ! Je kan het betreuren, maar het is zo.
        De 40d is fel verbetert toz van de 30d daar niets van, maar daar is volgens mij een hemels groot verschil tussen de d300 en vb 40d. Niet alleen de hoge ISOkes bepalen de kwaliteit van een camera. Wat dat betreft zitten ze allemaal ongeveer in het zelfde schuitje. De D300 heeft dan wel de Sony sensor (quasi gelijk aan deze van de A700) en zal waarschijnlijk ongeveer dezelfde beeldkwaliteit hebben, misschien zelfs iets beter in JPEG.
        Maar in het analoge tijdperk kon je in elk toestel dezelfde film plaatsen (lees sensor), maakte dat alle toestellen gelijk ?? zekers niet.
        AF, -tracking, -lichtmeting, -AF tuning, -LCD gebruiksmogelijkheden etc... maken het verschil van deze toestellen, en niet te vergeten consistentie JPEG beelden, maar daar heb ik momenteel te weinig info over.
        De d300 is een pro model (low-end) , sony profileert de A700 als een geavanceerd amateur model en de 40d zit ongeveer op het zelfde niveau, Sigma profileert de E3 (terecht) als een pro model.

Lenzen aanbod voor Sony is niet zo groot als van Canon-Nikon maar er zijn voldoende Minolta lenzen in omloop, en zoals je weet zijn de meeste daarvan de naam lens ook echt waardig.

De Zeiss lenzen (135mm en 85mm) zijn iets duurder dan vergelijkbare (merk) lenzen van andere producenten, en voorzover ik weet is het enkel bij Sony dat de CZ's voorzien zijn van AF, en beeldstabilisatie, dat krijg je er gratis bij.
        Om te zien wat deze combinatie geeft kan ik enkel aanraden de Sony forums eens te bekijken, alhoewel de Canon 1dMKIII met de CZ lenzen geeft ook heel prachtige resultaten, laat het toestel tot zijn recht komen (optisch). Maar dan heb je uiteraard geen AF en ook geen F-info meen ik me te herinneren (tussenring). Zal waarschijnlijk ook wel een prachtige combi zijn met andere Canon toestellen maar dat heb ik nog niet gezien.

Men zal heel veel geld moeten investeren om bvb de combi A700 met KM28-75 2,8 of de Tamron versie (identiek op coating en wat details na) te evenaren, en weeral IS krijg je er gratis bij.

Wat Sony zijn toekomstplannen zijn is zeer moeilijk in te schatten.
        De productie A700 draait op volle toeren, maar veel zal afhangen van de verkoop. De "digitale image" divisie draait momenteel op winst (laatst kwartaal cijfers) wat toch een goed teken is. Niet te vergeten dat ze de 2de grootste wereld producent digitale camera's zijn, en dacht nr 1 voor digitale film camera's. (sterk aanwezig in film en TV-industrie.) Sony heeft de slechte (of goede) gewoonte niet als underdog te fungeren maar zich te profileren als een belangrijke speler in elk segment, of dat dit in de DSLR business ook zo gaat zijn moeten we afwachten.

Comment

Gisteren de Alpha 700 gekocht, de batterij is nu aan het opladen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kelly Bekijk bericht
            En wanneer mogen we hem eens komen proberen
            Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Ben zeer benieuwd naar het resultaat en hoop er iets van te zien.
              Gelieve ook indien mogelijk de exif en type lens te vermelden die je hebt gebruikt.
              Ik en ook andere (ben ik zeker van) wachten geduldig op het resultaat.
              Groetjes Rob

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
                En wanneer mogen we hem eens komen proberen
                Dat mag je wel, ik wil die wel eerst zelf proberen. Vandaag geen tijd gehad, om er maar iets mee te doen. Het zal voor straks zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kelly Bekijk bericht
                  Proficiat met je aankoop!
                  Kan je, als je hem wat gewoon bent, je bevindingen neerschrijven? Pro/cons t.o.v. je 7D.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Troske Bekijk bericht
                    Proficiat met je aankoop!
                    Kan je, als je hem wat gewoon bent, je bevindingen neerschrijven? Pro/cons t.o.v. je 7D.
                    Bedankt Troske,
                    In het weekend hoop ik wat tijd te hebben, om foto's te nemen.

Comment

Een kleine review:

Ik heb nu 2 weken met de Alpha 700 mogen werken.
                      Het is een een zeer prettige camera om in je handen te hebben en als plaats en de logica van alle knoppen doorhebt is het heel snel en makkelijk navigeren. De camera is ook snel en accuraat genoeg.

De resultaten kunnen soms heel verbluffend goed zijn (kleuren!), maar ik moet ook zeggen dat mn. in de hoger iso's de ruis om de hoek kan toeslaan en foto's soms wat tegenvallen. Ik ben er ook nog niet uit wat de beste instellingen bij bepaalde opnamen in buitengewone lichtsituaties. In die zin vraagt de camera enige studietijd om het optimale eruit te halen (maar dat is ook fotografie).

Een andere plesante feature is de DRO (Dynamic Range Optimalisation). Deze schijnt tov. de Alpha 100 sterk verbeterd te zijn, bv. bij donkere schaduwenpartijen zijn hier leuke resultaten mee te behalen. Of als je alleen in JPEG wil schieten, het vervangt gedeeltelijk het RAW proces.

Belangrijk is natuurlijk ook het glaswerk, ik heb er een 16-80 objectief bijgekocht en dat maakt vind ik het tot een heel fijne combinatie. Gelukkig heeft de camera een goed werkend stabilisatiesysteem in de camera.

Ik heb ook de Canon 40D uitgeprobeerd met een 17-55 objectief: ik was alleen te spreken over de beeldkwaliteit - w.b. ruis en scherpte (kleuren vond ik echter weer een minpunt, ook een kwestie van smaak). Verder ook log en vrij zware combinatie.
                      Nadeel ook het prijskaartje van de Alpha, echter de A700 heeft heel wat sterke punten!

Nog een minpuntje dan de batterijduur, deze vind ik minder tov. mijn oude KM5D.
                      Last edited by pisseblom; 2 november 2007, 18:23.
                      test

Comment

Misschien al gelezen maar hier toch een interessant stukje ivm DRO

Hier vind je commentaren op een 40d/a700 vergelijkende test (er staan er nu al verschillende op het web, conclusies zijn haast altijd ongeveer hetzelfde). Maar er staat ook commentaar in dezelfde thread van een canon 5D gebruiker (autumn aurora) welke de A700 als backup gebruikt.

Opvallend haast alle reviewers zijn unaniem de A700 is EEN PLEZIER OM TE GEBRUIKEN, dat is wat je uiteindelijk nodig hebt, als je je goed voelt met je toestel maak je ook betere foto's. (ik althans)
                        Bij POP Photo zijn ze misschien iets te enthousiast.

(vraag me af of ze de laatste firmware gebruikt hebben of zou dat weinig verschil maken ??)

De DRO functie zou ook heel intelligent geïmplementeerd zijn en schitterende resultaten geven als je het juist weet te gebruiken.

De A700 met de CZ 16-80 schijnt een zeer goede combinatie zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                          Misschien al gelezen maar hier toch een interessant stukje ivm DRO

Hier vind je commentaren op een 40d/a700 vergelijkende test (er staan er nu al verschillende op het web, conclusies zijn haast altijd ongeveer hetzelfde). Maar er staat ook commentaar in dezelfde thread van een canon 5D gebruiker (autumn aurora) welke de A700 als backup gebruikt.

Opvallend haast alle reviewers zijn unaniem de A700 is EEN PLEZIER OM TE GEBRUIKEN, dat is wat je uiteindelijk nodig hebt, als je je goed voelt met je toestel maak je ook betere foto's. (ik althans)
                          Bij POP Photo zijn ze misschien iets te enthousiast.

(vraag me af of ze de laatste firmware gebruikt hebben of zou dat weinig verschil maken ??)

De DRO functie zou ook heel intelligent geïmplementeerd zijn en schitterende resultaten geven als je het juist weet te gebruiken.

De A700 met de CZ 16-80 schijnt een zeer goede combinatie zijn.
                          Waar wacht je op? Ga er vlug een paar halen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Plex Bekijk bericht
                            Waar wacht je op? Ga er vlug een paar halen...
                            Interessante bijdrage in dit topic
                            Thanks !

"If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                              Interessante bijdrage in dit topic
                              Thanks !

Graag gedaan!!

Comment

Een mens zou voor minder groen lachen hé
                                Last edited by K-2; 2 november 2007, 23:54.
                                "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Working...
                                X