Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Alpha 700

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Alpha 700

    http://reviews.cnet.com/digital-came...86.htmlhttp://

    Nog een review maar deze keer in vgl. met de Canon 40D. And the winner is...?
    https://www.behance.net/Lynx1966

    Comment


    • Re: Alpha 700

      Oorspronkelijk geplaatst door Dynax7d Bekijk bericht
      Post je dan wat foto's?
      Deze avond zet ik er een paar op.
      "In all things, the supreme excellence is in simplicity."

      Comment


      • Re: Alpha 700

        Oorspronkelijk geplaatst door Cisco Bekijk bericht
        Deze avond zet ik er een paar op.
        Je maakt me heel nieuwsgierig. Vooral naar de combinatie met je Minolta 70-200 f/2.8 ben ik eens benieuwd. Laat je me eens weten of die lens ook merkelijk accurater en sneller focust op je Alpha700?

        Oh ja, en nog een dikke proficiat hé met je nieuwe camera .

        Ik wacht nog even af, tenslotte heb ik mijn Alpha100 nog maar een 8-tal maanden. Maar de verbeterde AF van de Alpha700 klinkt toch wel heel verleidelijk moet ik zeggen.

        Comment


        • Re: Alpha 700

          Ik heb er net een testsessie opzitten, met de 700 + kitlens in rechtsreeks vergelijk met mijn 5d + 24-105.
          Wat ik alvast kan vertellen:
          Toestel is snel, reageert snel, is eenvoudig in gebruik (hallo Canon , leer hier eens iets van), heeft een fantastisch lcd scherm, niet te vergelijken met een canon d40, nee, gewoon 3x zo goed! AF snelheid is wel wat sneller dan de 7d, vergelijkbaar met de dynax 9 denk ik.
          De iso / ruisverhouding ben ik nu aan het bekijken. Maar kan hier niet veel over vertellen, omdat ik op de 5d de 24-105 en op de 700 de 17-80 lens had. De 700 zijn ruisniveau ligt lager op iso 3200, maar detail vind ik er ook niet in terug. Voorlopig houd ik het op de zeer lage kwaliteit van de sony kitlens. Al lijkt het verschil me heel erg groot! Ik hoop dat het niet het gevolg is van een enorme ruisonderdukking op de sony
          Sony krijgt voorlopig het voordeel van de twijfel.

          Update, na wat beter bekijk en vergelijk werk, moet ik Sony wel een dikke pluim geven voor de evolutie!! De 700 doet het goed, en houd de ruis onder kontrole. Iso 4000 en 5000 is zelfs nog bruikbaar.
          Helaas is het nog geen fullframe en zal het mijn 5d niet kunnen vervangen..
          Maar een sterke concurrent voor de 40d is het wel!!
          Last edited by Rudy; 13 oktober 2007, 16:55.

          Comment


          • Re: Alpha 700

            Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
            Ik heb er net een testsessie opzitten, met de 700 + kitlens in rechtsreeks vergelijk met mijn 5d + 24-105.
            Wat ik alvast kan vertellen:
            Toestel is snel, reageert snel, is eenvoudig in gebruik (hallo Canon , leer hier eens iets van), heeft een fantastisch lcd scherm, niet te vergelijken met een canon d40, nee, gewoon 3x zo goed! AF snelheid is wel wat sneller dan de 7d, vergelijkbaar met de dynax 9 denk ik.
            De iso / ruisverhouding ben ik nu aan het bekijken. Maar kan hier niet veel over vertellen, omdat ik op de 5d de 24-105 en op de 700 de 17-80 lens had. De 700 zijn ruisniveau ligt lager op iso 3200, maar detail vind ik er ook niet in terug. Voorlopig houd ik het op de zeer lage kwaliteit van de sony kitlens. Al lijkt het verschil me heel erg groot! Ik hoop dat het niet het gevolg is van een enorme ruisonderdukking op de sony
            Sony krijgt voorlopig het voordeel van de twijfel.

            Update, na wat beter bekijk en vergelijk werk, moet ik Sony wel een dikke pluim geven voor de evolutie!! De 700 doet het goed, en houd de ruis onder kontrole. Iso 4000 en 5000 is zelfs nog bruikbaar.
            Helaas is het nog geen fullframe en zal het mijn 5d niet kunnen vervangen..
            Maar een sterke concurrent voor de 40d is het wel!!
            En ligt zeer goed in de hand, meer kan ik (nog) niet toevoegen.

            Snel een paar snapshots.
            Lens = Beercan
            De foto's komen zo uit de camera en zijn onbewerkt.

            1ste gecropt & kleiner gemaakt
            2de kleiner gemaakt

            Foto 1
            Foto 2

            Foto's met de 70-200 komen er morgen aan.
            "In all things, the supreme excellence is in simplicity."

            Comment


            • Re: Alpha 700

              Ik denk dat de ruisonderdrukking op de alpha 700, de beeldkwaliteit enigszins in de weg zit.
              Ben ook benieuwd naar de 16-80 lens van Zeiss op deze camera ipv de sony-kitlens..
              test

              Comment


              • Re: Alpha 700

                Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                Ik heb er net een testsessie opzitten, met de 700 + kitlens in rechtsreeks vergelijk met mijn 5d + 24-105.
                Wat ik alvast kan vertellen:
                Toestel is snel, reageert snel, is eenvoudig in gebruik (hallo Canon , leer hier eens iets van), heeft een fantastisch lcd scherm, niet te vergelijken met een canon d40, nee, gewoon 3x zo goed! AF snelheid is wel wat sneller dan de 7d, vergelijkbaar met de dynax 9 denk ik.
                De iso / ruisverhouding ben ik nu aan het bekijken. Maar kan hier niet veel over vertellen, omdat ik op de 5d de 24-105 en op de 700 de 17-80 lens had. De 700 zijn ruisniveau ligt lager op iso 3200, maar detail vind ik er ook niet in terug. Voorlopig houd ik het op de zeer lage kwaliteit van de sony kitlens. Al lijkt het verschil me heel erg groot! Ik hoop dat het niet het gevolg is van een enorme ruisonderdukking op de sony
                Sony krijgt voorlopig het voordeel van de twijfel.

                Update, na wat beter bekijk en vergelijk werk, moet ik Sony wel een dikke pluim geven voor de evolutie!! De 700 doet het goed, en houd de ruis onder kontrole. Iso 4000 en 5000 is zelfs nog bruikbaar.
                Helaas is het nog geen fullframe en zal het mijn 5d niet kunnen vervangen..
                Maar een sterke concurrent voor de 40d is het wel!!
                Bedankt voor de info Rudy
                "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                Comment


                • Re: Alpha 700

                  Oorspronkelijk geplaatst door pisseblom Bekijk bericht
                  Ben ook benieuwd naar de 16-80 lens van Zeiss op deze camera ipv de sony-kitlens..
                  Inderdaad, en hier knelt het schoentje, ik heb de camera na een beetje aandringen mogen uitproberen in een Sony center, maar deze mensen zijn volgens mij niet kundig om een 700 te verkopen, je ziet het ook aan het feit dat ze over kitlenzen en zo beginnen. Ze zitten vast in het alpha100 verhaal.
                  Ik vrees ook een beetje dat Sony niet meer uit de low-end dslr startblokken komt, de basis is gelegd met de instap dslr, en het feit dat er bijna nergens de (eigenlijk evindente) CZ lens te vinden is zegt veel.
                  Deze body is ideaal voor de bezitters van mooie Minolta lenzen, die niet wensen over te stappen naar een van de grote.

                  Comment


                  • Re: Alpha 700

                    Bedoeling is wel dat het toestel met een nieuwe 16-105 verkocht gaat worden, dacht ik; niet met de "oude" 18-70 kitlens.
                    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                    Comment


                    • Re: Alpha 700

                      Als ik zie hoeveel mensen er met een 400D/D80/A100 nooit een extra lens kopen en blijven rondlopen met de kitlens, dan vind ik het ook niet verwonderlijk dat een premium all-rounder zoals de CZ 16-80 niet enorm veel wordt verkocht.

                      A100 + 18-70: +/- 700 euro
                      A100 + 16-80: +/- 1250 euro

                      Probeer een doorsnee amateur maar eens wijs te maken waarom hij bijna het dubbel zou moeten betalen voor een lens die slechts een minimaal groter bereik heeft (want dat is het enige waar zij naar kijken). Ik vind trouwens dat het best meevalt om een CZ 16-80 te vinden! Natuurlijk liggen ze niet bij Vandenborre ofzo, maar een deftige fotograaf met een beetje Sony-omzet heeft ze liggen of kan ze snel bestellen. Dat een Sony Center nog in het kitlens-verhaal blijft steken, kan je hen niet verwijten, vind ik. De meeste daarvan zijn Sony-supermarkten, niet meer of niet minder.
                      Last edited by vision*R; 15 oktober 2007, 10:15.
                      α77 | 16-50 f/2.8 SSM | 70-200G f/2.8 SSM | CZ 16-80 | Tamron 90 f/2.8 | 50 f/1.4 | 28 f/2

                      Comment


                      • Re: Alpha 700

                        Een paar voorbeeldjes :

                        a700 + Tamron 55-200
                        a700 + CZ16-80
                        dynamic range
                        Last edited by K-2; 15 oktober 2007, 10:45.
                        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                        Comment


                        • Re: Alpha 700

                          Voor wie naar de VS gaat bijvoorbeeld :
                          a700 body: 1299 USD
                          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                          Comment


                          • Re: Alpha 700

                            Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                            Voor wie naar de VS gaat bijvoorbeeld :
                            a700 body: 1299 USD
                            Maar als ik mij niet vergis, geldt er hier geen garantie in EU op toestellen uit US? Da's dan wel vervelend...
                            https://www.behance.net/Lynx1966

                            Comment


                            • Re: Alpha 700

                              Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                              Voor wie naar de VS gaat bijvoorbeeld :
                              a700 body: 1299 USD
                              Is eigenlijk ongelooflijk hé, een kleine 600€ goedkoper...

                              Comment


                              • Re: Alpha 700

                                Oorspronkelijk geplaatst door Troske Bekijk bericht
                                Is eigenlijk ongelooflijk hé, een kleine 600€ goedkoper...
                                Schitterend toch . Wie de service en garantie van de winkelier in de straat wil, betaalt wat meer. Wie met wat meer risico in het leven overweg kan, die betaalt wat minder...
                                "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                                Comment

                                Working...
                                X