Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Alpha 700

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Alpha 700

    Heb de a700 getest. W.b. ontwerp, gebruiksgemak, een heel fijne camera (ik heb ook met de canon 40d gewerkt, een stuk spartaanser) . Doch helaas de Sony was niet helemaal in orde en heb 'm terug moeten brengen vanwege opstartproblemen; een wit scherm met mededeling camerafout. Men had geen ander exemplaar in stock, dus geld terug geeist. Nu toch enige twijfels over de technische kwaliteit. Haastige produktie?
    test

    Comment


    • Re: Alpha 700

      Oorspronkelijk geplaatst door pisseblom Bekijk bericht
      Heb de a700 getest. W.b. ontwerp, gebruiksgemak, een heel fijne camera (ik heb ook met de canon 40d gewerkt, een stuk spartaanser) . Doch helaas de Sony was niet helemaal in orde en heb 'm terug moeten brengen vanwege opstartproblemen; een wit scherm met mededeling camerafout. Men had geen ander exemplaar in stock, dus geld terug geeist. Nu toch enige twijfels over de technische kwaliteit. Haastige produktie?
      Misschien een beetje te vlug gereageerd en gekocht in een winkel met weinig ondersteuning.
      Lees dit:
      Expert news, reviews and videos of the latest digital cameras, lenses, accessories, and phones. Get answers to your questions in our photography forums.
      Last edited by puerte; 17 oktober 2007, 08:44.

      Comment


      • Re: Alpha 700

        Ja je hebt helemaal gelijk. Koop niet in een SonyCenter. De camera stond in een vitrine en het was gewoon niet in orde.
        Last edited by pisseblom; 18 oktober 2007, 09:01.
        test

        Comment


        • Re: Alpha 700

          Weekend uitgeprobeerd en mijn Alpha 700 die ik nu heb is heus dik in orde
          Er schijnt nog een dicussie-issue te zijn omtrent de beeldkwaliteit bij hogere iso's (er wordt geklaagd over 'watercolors') maar hier (nog) niets van gemerkt.
          test

          Comment


          • Re: Alpha 700

            Ik (momenteel Dynax 5D) heb afgelopen weekend even kunnen/mogen spelen met een A700-toonzaalmodel.
            Toestel ligt enorm lekker in de hand, zéér stil i.v.m. de Dynaxen, en dat scherm: AMAAI.
            Weliswaar allemaal oppervlakkige eerste indrukken, maar toch.

            Ik ga niet meteen een A700 kopen,
            hopelijk komt er weldra wat meer duidelijkheid over een eventuele fullframe Alpha.
            Een mens zit namelijk met zijn (groothoek)lenzen hé.
            David Gyselaers | fotoclub Omni-Foto Diepenbeek

            Comment


            • Re: Alpha 700

              Feitelijk wacht ik op iemand die de Alpha 700 heeft (of mag over test-exemplaar beschikken) en deze eens voor ons (het BD-forum) gaat vergelijken met zijn huidige vaste waarde de Dynax 7D.
              Dit met vergelijk in uiteraard dezelfde omstandigheden: v.b. zelfde lens, identieke belichting, afstand enz. En dan "de" vraag met verschillende ISO-waarden dan is die vage zweem (letterlijk bedoeld) over ruis, wel of minder, uit de wereld..
              Ik had een gerucht vernomen, dat er ergens een vergelijkende test rondzeilt op internet (Pbase??) over een vergelijk tss deze 2 toestellen (D7D en de A700) en waar men als eindconclusie had: "wacht maar op de Alpha 900", (full frame) http://www.pbase.com/anserum/image/82424507) "en werk rustig verder met de D7D".........
              Als iemand deze weet staan graag de link.............. Thanks

              Comment


              • Re: Alpha 700

                Oorspronkelijk geplaatst door Petronix Bekijk bericht
                Feitelijk wacht ik op iemand die de Alpha 700 heeft (of mag over test-exemplaar beschikken) en deze eens voor ons (het BD-forum) gaat vergelijken met zijn huidige vaste waarde de Dynax 7D.
                Dit met vergelijk in uiteraard dezelfde omstandigheden: v.b. zelfde lens, identieke belichting, afstand enz. En dan "de" vraag met verschillende ISO-waarden dan is die vage zweem (letterlijk bedoeld) over ruis, wel of minder, uit de wereld..
                Ik had een gerucht vernomen, dat er ergens een vergelijkende test rondzeilt op internet (Pbase??) over een vergelijk tss deze 2 toestellen (D7D en de A700) en waar men als eindconclusie had: "wacht maar op de Alpha 900", (full frame) http://www.pbase.com/anserum/image/82424507) "en werk rustig verder met de D7D".........
                Als iemand deze weet staan graag de link.............. Thanks
                Op dpreview zijn er reacties te vinden van mensen die overgeschakeld zijn en die liggen helemaal niet in de lijn van dat gerucht integendeel.Moet maar eens kijken op sony DSLR forum van DPREVIEW.
                lees dit eens:
                Expert news, reviews and videos of the latest digital cameras, lenses, accessories, and phones. Get answers to your questions in our photography forums.

                etc...
                Daar is een hele heisa geweest rond het zogenaamde watercolor effect gestart door ene user Sonolta genaamd, maar die trekt zijn woorden volledig terug op zijn eigen stek nu hij zelf de camera in handen heeft.


                Momenteel tracht iedereen het tegendeel te bewijzen ivm met watercolor
                Expert news, reviews and videos of the latest digital cameras, lenses, accessories, and phones. Get answers to your questions in our photography forums.

                Expert news, reviews and videos of the latest digital cameras, lenses, accessories, and phones. Get answers to your questions in our photography forums.

                etc...

                je kunt ook dit eens bekijken dan zie je het mooie bokeh van de KM 70-200 op de A700. Top combinatie niet ??
                Expert news, reviews and videos of the latest digital cameras, lenses, accessories, and phones. Get answers to your questions in our photography forums.


                Als je geld en tijd hebt om te wachten op de A900 is dat geen slechte beslissing zal nog meer mogelijkheden bieden en is waarschijnlijk ook FF.

                Comment


                • Re: Alpha 700

                  Fijne reactie Puerte, en met fijn link-materiaal! Waarvoor dank !

                  Heden ook de nieuwe Chasseur d'images gehaald, hier staat de volledige test in van de Alpha 700!!
                  Enkele eindconclusies van hun:

                  De gekende pro's:
                  -doordachte ergonomie, zeer degelijke constructie en afwerkiing.
                  -zeer grote zoeker
                  -preciese en snelle AF
                  -wonderlijke LCD-scherm
                  -efficiënte beeldstabilisator
                  -complete extra handgreep....(optie uiteraard)
                  -goede toetsen/knoppen positie
                  -tot 800 ISO is de ingebouwde ruisonderdrukking "magnifique"

                  De contra's:
                  -2 plaatsen voor geheugenkaarten, maar niet simultaan beschrijfbaar: v.b. op de eene RAW op de andere Jepg......
                  -geen Live-view's
                  -soms onduidelijke taal in de gebruiksaanwijzing: de eene keer zeer duidelijk, de andere keer onverstaanbaar...
                  -de sensor is dynamisch genoeg, maar moest uitbreidbaar zijn naar een specifieke RAW-modus (snap ik niet zo goed)
                  -De afstandsbediening IR, is goed maar er mankeert een ontvanger IR aan de achterzijde van het toestel........voor een testzicht.
                  -de optionele handvat heeft 2 NP-FH500H batterijen, en is niet uitrusbaar met gewone batterijen...v.b. AA's

                  Persoonlijk vind ik de Pro's zeker een meerwaarde hebben dan de contra's want deze zijn (mijn mening) wat gezocht om iets te hebben.

                  De ruis dan bij hogere ISO's tot 400 geen probleem, en zo goed als onzichtbaar tot 800 ISO..........

                  Resultaten op 800 ISO zijn vergelijkbaar met de EOS 300D en de D70 ....

                  Heeft een "excellente" kleurmeting! "Superbes" in hun taaltje

                  Het toestel krijgt 4 sterren (algemeen) bij hun, met uitschieter (5) op ergonomie en kleur.

                  Is zelfde 12 Mpix-sensor als in de D300, door Sony ontworpen, de Nikonversie heeft eigen karakteristieken (Nikon-tunning)in functie van hun body-eisen, de versie in de Sony 700 is gemaakt voor actieve componenten te kunnen installeren op een Cmos....enz...
                  Last edited by Petronix; 23 oktober 2007, 10:03.

                  Comment


                  • Re: Alpha 700

                    Oorspronkelijk geplaatst door Petronix Bekijk bericht
                    Resultaten op 800 ISO zijn vergelijkbaar met de EOS 300D en de D70 ....
                    Ik hoop voor iedereen dat de resultaten van de nieuwe Sony op iso 800 toch minstens een stop beter zijn, want vooral een D70 geldt niet echt als een goede referentie op iso 800 of hoger (en een 300D doet het 1 volle stop slechter dan de 20D/30D).
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

                    Comment


                    • Re: Alpha 700

                      Heb altijd met de 7D gewerkt en na zijn defect nu met de alpha 100. Heb dit weekeinde een dag mogen testen met de alpha 700. De bovenstaande pro's kan ik alleen maar bevestigen

                      -Het 7D gevoel was onmiddellijk terug! De ergonomie is top. De joystick achter op de body werkt bijzonder handig.
                      -De autofocus is gevoelig beter in vgl met de 7D en a100 : precieser en sneller
                      -Toestel is veeel stiller in autofocus en opklappen van de spiegel.
                      -Waar de alpha 100 er met de witbalans ernaast durfde gaan heb ik het niet gezien met de alpha 700, natuurlijk ook maar een dag getest
                      -Het DRO systeem werkt nu in jpeg en raw en levert mooi resultaat.
                      -Afstandsbediening werkt vanop ongeveer een meter of 7, ook schuin gericht. Jammer genoeg niet langs achter.
                      -Wat als JPEG eruit rolt ziet er meer dan ok uit.
                      -Bij de 7D had ik bij het flitsen heel veel gesloten ogen. Met de alpha 700 niet en mijn testpersoon was dezelfde met quasi nooit gelukte foto's (oogjes dicht) met de 7D
                      -Het LCD scherm : in niks te vergelijken met de 7D....
                      -Ruis niet echt kunnen testen, eerste indrukken leken ok.
                      -Watercolours : niks van gemerkt.

                      Kortom een positief rapport, leuk om het allemaal een dagje te proberen.. Scoort op meerdere punten beter dan de 7D.
                      Last edited by Dynax7d; 24 oktober 2007, 06:02.
                      https://www.behance.net/Lynx1966

                      Comment


                      • Re: Alpha 700

                        Helemaal eens met de conclusies, m.n. ergonomie en kleur
                        maar ook autofocus/scherpstelling goed
                        beeldkwaliteit in hoger iso's wisselend
                        test

                        Comment


                        • Re: Alpha 700

                          Oorspronkelijk geplaatst door Petronix Bekijk bericht


                          -tot 800 ISO is de ingebouwde ruisonderdrukking "magnifique"



                          Persoonlijk vind ik de Pro's zeker een meerwaarde hebben dan de contra's want deze zijn (mijn mening) wat gezocht om iets te hebben.

                          De ruis dan bij hogere ISO's tot 400 geen probleem, en zo goed als onzichtbaar tot 800 ISO..........

                          Resultaten op 800 ISO zijn vergelijkbaar met de EOS 300D en de D70 ....

                          H.
                          Ben niet zo'n ruis freak maar ik denk dat er iets niet klopt in de besluiten.
                          -tot 800 ISO magnifique en haast onzichtbaar, maar dan: resultaten op 800 ISO niveau Eos 300D en D70. Waren die laatste zo'n meesters op 800 ISO, heb zelf enkel de 300d gebruikt, als ik die beelden zie die ik daar nog van liggen heb was dat toch niet zo'n klepper.
                          Meeste reviews besluiten dat de A700, 1600 ISO beelden beter onder controle heeft dan de 40d, maar dat zal altijd wel een punt van discussie blijven.Veel hangt af van de gebruikte testmethode en equipment en de kennis van de reviewer.

                          De beelden die ik zelf al gezien op 1600 ISO gaan afwisselend van goed tot zeer goed, maar ja, zijn die beelden altijd betrouwbaar. Zal altijd een beetje fingerspitzen gevoel bij te pas komen om met zulk een camera goede hoge ISO beelden te maken

                          Comment


                          • Re: Alpha 700

                            Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                            Ben niet zo'n ruis freak maar ik denk dat er iets niet klopt in de besluiten.
                            -tot 800 ISO magnifique en haast onzichtbaar, maar dan: resultaten op 800 ISO niveau Eos 300D en D70. Waren die laatste zo'n meesters op 800 ISO, heb zelf enkel de 300d gebruikt, als ik die beelden zie die ik daar nog van liggen heb was dat toch niet zo'n klepper.
                            Meeste reviews besluiten dat de A700, 1600 ISO beelden beter onder controle heeft dan de 40d, maar dat zal altijd wel een punt van discussie blijven.Veel hangt af van de gebruikte testmethode en equipment en de kennis van de reviewer.

                            De beelden die ik zelf al gezien op 1600 ISO gaan afwisselend van goed tot zeer goed, maar ja, zijn die beelden altijd betrouwbaar. Zal altijd een beetje fingerspitzen gevoel bij te pas komen om met zulk een camera goede hoge ISO beelden te maken

                            High Iso:

                            Al deze testen hebben altijd een hoog subbjectief gehalte. Waar vergelijkt men mee? waar legt men de norm? Wat is aanvaardbaar voor persoon a of b?
                            Belangrijkste is dat de koper zich goed voelt bij zijn aankoop.

                            Voor mij persoonlijk zijn de nieuwe batch cmossen (alpha, 40d en d300) niet zo spectaculair beter dan ik oorspronkelijk gehoopt had. Voor Canon geld, ze zijn er niet op vooruit gegaan, voor Sony en Nikon geld, ze hebben Canon misschien ingehaald, maar of ze nu beter zijn dan Canon? Verbeterd zijn ze wel.

                            Comment


                            • Re: Alpha 700

                              Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                              High Iso:

                              Al deze testen hebben altijd een hoog subbjectief gehalte. Waar vergelijkt men mee? waar legt men de norm? Wat is aanvaardbaar voor persoon a of b?
                              Belangrijkste is dat de koper zich goed voelt bij zijn aankoop.

                              Voor mij persoonlijk zijn de nieuwe batch cmossen (alpha, 40d en d300) niet zo spectaculair beter dan ik oorspronkelijk gehoopt had. Voor Canon geld, ze zijn er niet op vooruit gegaan, voor Sony en Nikon geld, ze hebben Canon misschien ingehaald, maar of ze nu beter zijn dan Canon? Verbeterd zijn ze wel.
                              Ik denk wat IQ betreft ze allemaal vrij dicht bij elkaar liggen, verschillen komen waarschijnlijk naar voren als je op locatie in JPEG gaat fotograferen in meer complexe licht situaties. En daar is het gedrag van de meeste toestellen verschillend. Ik zou niet weten welke van de 3 hier in een uitblinker is, hoe dat het in het verleden was weet je beter dan ik, maar dat is geen referentie meer voor de nieuwe toestellen.

                              Wat hoge ISO betreft denk ik dat men met huidige technologie aan de limiet zit, maar men zal wel optische of andere oplossingen vinden in de toekomst. Alhoewel de 40d geeft veel meer detail dan de 30d op hoge ISO, dit wordt ook bevestigt door de 40d review op dpreview, wat toch ook niet niets is.

                              Comment


                              • Re: Alpha 700

                                Hoe krijgen jullie hier een Alpha 700 in handen?

                                bij vrienden die hem hebben besteld bij sony of?

                                In de winkels ligt hij toch nog niet.

                                Comment

                                Working...
                                X