Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Alpha 700

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: Alpha 700

    Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
    http://www.quesabesde.com/noticias/s...-prueba,1_3619

    ik hoop echt dat we betere beelden dan dit krijgen!! scherpte is waardeloos, iso ok
    Rudy

    Voor er RAW beelden zijn die gemaakt zijn door "goede" fotografen en met "goede" lenzen, kan er over de beeldkwaliteit weinig gezegd worden.

    Een "snapshot" met de "oude" kitlens gaat nooit een accurate indruk van de camera zelf kunnen geven. Ik zie de fouten ervan al op mijn 5D, laat staan dat deze representatief is op een toestel met het dubbel aantal pixels.


    mvg

    Alain

    Comment


    • #62
      Re: Alpha 700

      Spijtig dat hier op deze en ook andere sites dit toestel door sommigen al de grond ingeboord wordt vooralleer er testen gedaan zijn met een definitief produktiemodel.
      Alle beelden die er tot nu toe verschenen zijn komen van pre-produktiemodellen.
      Sony heeft ook nadrukkelijk aan dpreview (en waarschijnlijkook aan anderen )gevraagd om géén testbeelden te publiceren vooralleer ze een echt produktiemodel kunnen testen.
      Geef Sony tenminste de kans om de laatste details bij te schaven !
      Pas dan kan men tot gegronde coclusies komen !

      Comment


      • #63
        Re: Alpha 700

        Oorspronkelijk geplaatst door mavan Bekijk bericht
        Spijtig dat hier op deze en ook andere sites dit toestel door sommigen al de grond ingeboord wordt vooralleer er testen gedaan zijn met een definitief produktiemodel.
        Don't worry... Dat gebeurt bij elke nieuwe camera.

        Ik ben vooral benieuwd naar de eerste grondige testen die we via DP en andere te zien gaan krijgen, en vooral naar de resultaten als ik hem in mijn handen heb.

        We zullen wel zien, kan tegenvallen natuurlijk, maar kan ook net zo goed heel hard meevallen. Ik verwacht alvast dat ze bij Sony toch wel grondig hun huiswerk gemaakt hebben. Ze hebben er niet het minste belang bij zich belachelijk te maken en ze hebben ook ruim de tijd genomen om het goed te doen hé ...
        Last edited by K-2; 8 september 2007, 22:07.
        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

        Comment


        • #64
          Re: Alpha 700

          Oorspronkelijk geplaatst door alainD Bekijk bericht
          Rudy

          Voor er RAW beelden zijn die gemaakt zijn door "goede" fotografen en met "goede" lenzen, kan er over de beeldkwaliteit weinig gezegd worden.

          Een "snapshot" met de "oude" kitlens gaat nooit een accurate indruk van de camera zelf kunnen geven. Ik zie de fouten ervan al op mijn 5D, laat staan dat deze representatief is op een toestel met het dubbel aantal pixels.


          mvg

          Alain
          Yow Alain , bedoel je die lens die ze gebruikt hebben op die spaanse site ?
          Das wel niet de kitlens maar de 16-80 Zeiss
          Maar gelijk je zegt , wachten op foto's van een goede fotograaf!

          Comment


          • #65
            Re: Alpha 700

            Oorspronkelijk geplaatst door dg Bekijk bericht
            Mmm ... ik denk dat mijn Dynax 5D na de winter een kameraadje krijgt.
            DG zijne eindejaarspriem gaat goed besteed worden denk ik
            Last edited by Micro; 8 september 2007, 14:58. Reden: schrijffout

            Comment


            • #66
              Re: Alpha 700

              Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
              http://www.quesabesde.com/noticias/s...-prueba,1_3619

              ik hoop echt dat we betere beelden dan dit krijgen!! scherpte is waardeloos, iso ok
              De scherpte valt mij ook tegen, zelfs bij de foto's die met de Carl Zeiss 16-80 gemaakt zijn. Een 20D met EF-S 17-55 f2,8 IS geeft veel scherpere beelden, met minder CA (ik zie rode CA in de foto's, zelfs op f8). De Carl Zeiss 16-80 is wel iets goedkoper dan een EF-S 17-55 f2,8 , maar de Canon is wel lichtsterker (met de beeldstabilisatie hou ik geen rekening, want die zit bij Sony in de body ingebouwd).
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #67
                Re: Alpha 700

                Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                http://www.quesabesde.com/noticias/s...-prueba,1_3619

                ik hoop echt dat we betere beelden dan dit krijgen!! scherpte is waardeloos, iso ok
                Inderdaad haast alle beelden die ik tot nog toe gezien heb missen scherpte en zijn niet te vergelijken met de A100. Nochtans zijn de meeste reviewers die hebben deelgenomen aan het sony event in Italie, sterk onder de indruk van de beeldkwaliteit. De beeldkwaliteit is zowat het enige punt dat me momenteel stoort aan deze camera. Zal wel een verklaring voor zijn, best wachten tot dat Sony zijn "go" geeft, en dan nog eens lijken.

                Comment


                • #68
                  Re: Alpha 700

                  http://www.cameralabs.com/reviews/So...e_images.shtml
                  Nog wat voorbeelden
                  https://www.behance.net/Lynx1966

                  Comment


                  • #69
                    Re: Alpha 700

                    Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                    http://www.quesabesde.com/noticias/s...-prueba,1_3619

                    ik hoop echt dat we betere beelden dan dit krijgen!! scherpte is waardeloos, iso ok
                    http://www.sony.jp/products/Consumer...00/sample.html

                    Dit bijvoorbeeld?
                    https://www.behance.net/Lynx1966

                    Comment


                    • #70
                      Re: Alpha 700

                      Oorspronkelijk geplaatst door Micro Bekijk bericht
                      Yow Alain , bedoel je die lens die ze gebruikt hebben op die spaanse site ?
                      Das wel niet de kitlens maar de 16-80 Zeiss
                      Maar gelijk je zegt , wachten op foto's van een goede fotograaf!
                      Nee op één van de pagina's van Cameralabs. Het zijn verder ook "lange afstands" foto's, het minste turbulentie geeft daar problemen op. (Als je tot 100% gaat kijken.)

                      Comment


                      • #71
                        Re: Alpha 700

                        Oorspronkelijk geplaatst door Dynax7d Bekijk bericht
                        Vind de kleur en detail zeer goed, maar heb toch den indruk dat er een gebrek aan scherpte is. De optische kwaliteit van de lenzen waarmee deze opnames gemaakt zijn komt niet echt naar voor volgens mij. Ik hoop dat ik me vergis want ik vind het verder,voor het doelpubliek waarop de camera zich richt, een uiterst geschikt toestel.

                        Comment


                        • #72
                          Re: Alpha 700

                          Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                          http://www.quesabesde.com/noticias/s...-prueba,1_3619

                          ik hoop echt dat we betere beelden dan dit krijgen!! scherpte is waardeloos, iso ok
                          Mij lijken die beelden toch niet echt slecht.
                          Vroeger met een 4M camera kon men ook op een 100% crop kijken en had men nog een scherp beeld je zoomde ongeveer 4x digitaal in. Het moest wel scherp zijn, anders was het totale beeld ook niet scherp.

                          Nu met een 12M beeld ga je ongeveer 12x digitaal inzoomen en verwachten om dezelfde per pixel scherpte te krijgen. Dat kan waarschijnlijk niet.

                          Als je beelden beeldvullende (dus het hele beeld) op je scherm laat staan, dan heb je toch een mooie foto lijkt me.
                          Tot sluitertijd, Dirk

                          Comment


                          • #73
                            Re: Alpha 700

                            Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
                            Mij lijken die beelden toch niet echt slecht.
                            Vroeger met een 4M camera kon men ook op een 100% crop kijken en had men nog een scherp beeld je zoomde ongeveer 4x digitaal in. Het moest wel scherp zijn, anders was het totale beeld ook niet scherp.

                            Nu met een 12M beeld ga je ongeveer 12x digitaal inzoomen en verwachten om dezelfde per pixel scherpte te krijgen. Dat kan waarschijnlijk niet.

                            Als je beelden beeldvullende (dus het hele beeld) op je scherm laat staan, dan heb je toch een mooie foto lijkt me.
                            Ik begrijp echt niet hoe je deze beelden scherp kunt vinden. Ik heb hier ne 12mpixel camera, waar ik zelfs op 100% nog zeer scherpe beelden mee heb.
                            Maar, het zal de lens wel zijn (denk en hoop ik)

                            Comment


                            • #74
                              Re: Alpha 700

                              Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
                              Mij lijken die beelden toch niet echt slecht.
                              Vroeger met een 4M camera kon men ook op een 100% crop kijken en had men nog een scherp beeld je zoomde ongeveer 4x digitaal in. Het moest wel scherp zijn, anders was het totale beeld ook niet scherp.

                              Nu met een 12M beeld ga je ongeveer 12x digitaal inzoomen en verwachten om dezelfde per pixel scherpte te krijgen. Dat kan waarschijnlijk niet.

                              Als je beelden beeldvullende (dus het hele beeld) op je scherm laat staan, dan heb je toch een mooie foto lijkt me.
                              De A100 beelden vallen op door hun scherpte en dat is toch ook 10mp en het verschil tussen 10 en 12mp is echt niet zo groot.
                              Vraag me af of de beelden op 200 ISO beter zouden zijn.
                              Maar daar is een reden dat Sony (en opmerkelijk ook de Nikon met de D300, welke waarschijnlijk quasi dezelfde sensor gebruikt) vraagt van nog geen beelden te releasen. Best nog wat afwachten, ze hebben waarschijnlijk beide nog wat werk aan de winkel.
                              Heb de beelden op de sony website nog eens bekeken en ik moet wel zeggen dat ik verrast ben door de subtiliteit van de kleuren vooral in beeld 1 en 2.
                              Ben van plan eens eentje af te printen op A2 zal me een beter inzicht geven.

                              Comment


                              • #75
                                Re: Alpha 700

                                Nog een paar eerste tests :

                                photoclubalpha.com
                                photoclubalpha iso-test
                                "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                                Comment

                                Working...
                                X