Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Alpha 700

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Alpha 700

    Ik denk dat bovenal iedere (oud)minolta gebruiker tevreden moet zijn met de manier waarop sony zich op de DSLR's gooit en al bij al het hoge tempo waarmee (in vergelijking met Minolta) nieuwe lenzen worden op de markt komen (ook meestal rebadges maar kom ze doen het toch maar).
    Ik denk dat nu we het na bijna 2 jaar beschouwen de criticasters over de Sony overname ongelijk gekregen hebben. En dat deze overname zowat het beste is wat het zinkende minolta schip kon overkomen!

    Leve Sony leve de Alpha 700 (en jawel dat die 7 behouden is fantastisch niet?)

    Nu nog de prijzen van de lenzen wat laten zakken (recente berichten uit de VS wijzen in die rcihting!) en wat meer 3de partij lenzen met de A-mount!

    groeten een gelukkige minolta-gebriuker!

    Comment


    • #32
      Re: Alpha 700

      En de vooropgestelde prijs $1400 van de a700 is niet overdreven hoog. Die dollars zullen in Europa wel gewoon €1400 worden zoals gewoonlijk.

      Even in vergelijking met de 7D van 2004:

      De 7D kostte meer dan 1400 toen die op de markt kwam.
      Nu, 3 jaar later (en met een upgrade-model er tussenuit geknipt door de overname), gaat de a700 (alias "7DIII") slechts 1400 kosten...

      Natuurlijk zijn er goedkopere bodies, maar als je ziet wat de a700 biedt, is 1400 als lanceerprijs niet overdreven.

      ($1400 is trouwens slechts een goeie €1000. Met wat geluk moet ik een van de volgende maanden een keer naar de US. Ik denk dat ik al weet wat het souveniertje zal worden ).
      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

      Comment


      • #33
        Re: Alpha 700

        Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
        Prachtig toestel voor de Sony/Minolta gebruikers De merken houden elkaar redelijk mooi in evenwicht
        Inderdaad. En welke toeters en bellen er nu precies bij de ene ietsje beter zouden zijn dan bij de andere maakt voor mij en de meesten onder ons niets uit. Het voornaamste is dat er op de markt voldoende keuzemogelijkheid is. Dat komt iedereen ten goede.

        Ik vind het alvast mooi meegenomen dat de D300 en 40D ook steengoeie toestellen lijken te zijn. Er kon nauwelijks een betere stimulans voor Sony zijn om ervoor te zorgen dat er een goeie opvolger van mijn 7D kwam. En ik ben blij dat ze niet overhaast met iets gekomen zijn, op vraag van de zoals gewoonlijk ongeduldige klant. Met een snelle half-half oplossing zou immers ook niemand tevreden geweest zijn.
        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

        Comment


        • #34
          Re: Alpha 700

          Mmm en $350 voor de grip.

          Ik lees ook dat de eerste exemplaren in oktober er zouden zijn (enkel body).

          Comment


          • #35
            Re: Alpha 700

            Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
            ($1400 is trouwens slechts een goeie €1000. Met wat geluk moet ik een van de volgende maanden een keer naar de US. Ik denk dat ik al weet wat het souveniertje zal worden ).
            Is er nog plaats voor een tweede kastje ? ;-)

            Comment


            • #36
              Re: Alpha 700

              Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
              Inderdaad. En welke toeters en bellen er nu precies bij de ene ietsje beter zouden zijn dan bij de andere maakt voor mij en de meesten onder ons niets uit. Het voornaamste is dat er op de markt voldoende keuzemogelijkheid is. Dat komt iedereen ten goede.

              Ik vind het alvast mooi meegenomen dat de D300 en 40D ook steengoeie toestellen lijken te zijn. Er kon nauwelijks een betere stimulans voor Sony zijn om ervoor te zorgen dat er een goeie opvolger van mijn 7D kwam. En ik ben blij dat ze niet overhaast met iets gekomen zijn, op vraag van de zoals gewoonlijk ongeduldige klant. Met een snelle half-half oplossing zou immers ook niemand tevreden geweest zijn.
              Inderdaad Een excellente keuze voor iedereen en geen "killer" nonsens

              MVG,

              Comment


              • #37
                Re: Alpha 700

                Oorspronkelijk geplaatst door alainD Bekijk bericht
                Mmm en $350 voor de grip.
                Als je de prijs van de grip per cm³ berekent is dat niet zo veel... Man, die grip is gigantisch...

                Wim
                Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

                Comment


                • #38
                  Re: Alpha 700

                  Samples (Iso 100 tot 6400) :
                  popphoto samples
                  Last edited by K-2; 7 september 2007, 09:05.
                  "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                  Comment


                  • #39
                    Re: Alpha 700

                    en ook bewegende beelden van cameralabs op youtube:

                    Full preview at http://www.cameralabs.com/reviews/Sony_Alpha_DSLR_A700/ : A nine minute preview tour around a pre-production sample of Sony's second ever DSL...
                    Last edited by pisseblom; 7 september 2007, 09:48.
                    test

                    Comment


                    • #40
                      Re: Alpha 700

                      Heb overal wat zitten lezen. Wat ik mis (in die volgorde) is:

                      * Geen backfocus/frontfocus regeling
                      * Geen exp/flash knop (maar misschien is die quick menu ook handig, af te wachten)
                      * Geen iso in viewfinder
                      * Geen live view (ni echt nodig, wel leuk hebbedingetje)
                      * 1 CF en 1 memorystick ingang i.p.v. 2 CF ingangen (geen drama)

                      Comment


                      • #41
                        Re: Alpha 700

                        Oorspronkelijk geplaatst door Troske Bekijk bericht
                        Heb overal wat zitten lezen. Wat ik mis (in die volgorde) is:

                        * Geen backfocus/frontfocus regeling
                        * Geen exp/flash knop (maar misschien is die quick menu ook handig, af te wachten)
                        * Geen iso in viewfinder
                        * Geen live view (ni echt nodig, wel leuk hebbedingetje)
                        * 1 CF en 1 memorystick ingang i.p.v. 2 CF ingangen (geen drama)
                        je vergeet het ontbrekende top lcd scherm wat ik het allergrootste gemis vind
                        natuurlijk zijn er anderen die dit misschien niet vinden, maar ik vind toch dat een camera in deze prijsklasse niet zonder top lcd scherm mag komen
                        Last edited by Matthias; 7 september 2007, 09:33.
                        5DmkIII en wat glas

                        Comment


                        • #42
                          Re: Alpha 700

                          Oorspronkelijk geplaatst door Troske Bekijk bericht
                          Heb overal wat zitten lezen. Wat ik mis (in die volgorde) is:

                          * Geen backfocus/frontfocus regeling
                          * Geen exp/flash knop (maar misschien is die quick menu ook handig, af te wachten)
                          * Geen iso in viewfinder
                          * Geen live view (ni echt nodig, wel leuk hebbedingetje)
                          * 1 CF en 1 memorystick ingang i.p.v. 2 CF ingangen (geen drama)
                          Ik geef je grotendeels gelijk,
                          ivm het missen van de ISO info : zoals hier en daar te lezen is zou het resultaat op hogere ISO's zeer goed zijn, dan valt met dit gemis wel te leven denk ik.

                          Van de CF en memorystick support ben ik al zeer tevreden dat ze CF ondersteunen en niet enkel voor memorystick gekozen hebben

                          Persoonlijk vind ik dat je bij deze camera merkt dat ze de goede richting uitgaan zowel gezien het verleden en de toekomst.
                          "In all things, the supreme excellence is in simplicity."

                          Comment


                          • #43
                            Re: Alpha 700

                            Oorspronkelijk geplaatst door Troske Bekijk bericht
                            Heb overal wat zitten lezen. Wat ik mis (in die volgorde) is:

                            * Geen backfocus/frontfocus regeling
                            * Geen exp/flash knop (maar misschien is die quick menu ook handig, af te wachten)
                            * Geen iso in viewfinder
                            * Geen live view (ni echt nodig, wel leuk hebbedingetje)
                            * 1 CF en 1 memorystick ingang i.p.v. 2 CF ingangen (geen drama)
                            Het enige hiervan waarvan ik denk dat het wel handig geweest zou zijn, is de 7D-knop voor belichtingscompensatie.
                            Anderzijds geeft de knop het dichtste bij de ontspanknop van de a700 rechtstreeks toegang tot belichtingscompensatie. Waarschijnlijk net als bij de a100: knop indrukken en tegelijkertijd aan wieltje draaien.
                            Bij mijn a100 werkt dit vrij efficiënt, dus voor mij is dat ook OK.

                            Ik denk dat Sony gewoon gekozen heeft voor het meest betrouwbare en gemakkelijkst te onderhouden/herstellen en dus ook meest economische ontwerp: dus zo weinig mogelijk mechanische onderdelen en zoveel mogelijk electronica in de plaats (wat je trouwens ook bij Canon en Nikon ziet).

                            De ingang voor memory sticks zou ik er trouwens ook ingestopt hebben. Als je hun volume aan verkochte compacts ziet (allemaal memory stick als ik me niet vergis), dan is het doorgroeipotentieel van daaruit enorm. Die ingang maakt de drempel naar een Sony-dslr voor doorgroeiers gewoon kleiner.
                            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                            Comment


                            • #44
                              Re: Alpha 700

                              Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                              je vergeet het ontbrekende top lcd scherm wat ik het allergrootste gemis vind
                              natuurlijk zijn er anderen die dit misschien niet vinden, maar ik vind toch dat een camera in deze prijsklasse niet zonder top lcd scherm mag komen
                              Tja...
                              Zoals hierboven al ergens gezegd: als je alle specs naast elkaar zet, zal je hier en daar nog wel verschillen vinden, in beide richtingen.

                              Ieder zijn behoeften, voorkeur en smaak, en dat heeft niets met prijsklasse te maken. Maakt een lcd-tje de 40D een betere camera ? Neen dus hé.
                              Mochten we ondertussen altijd al camera's gekend hebben met een derde lcd op de zijkant en een vierde onderaan, dan had je 2 lcd's waarschijnlijk ook te weinig gevonden... Of langs een andere kant bekeken: had de 40D in deze prijsklasse dan misschien ook 12Mp en iso6400 moeten hebben (of ingebouwde beeldstabilisatie... - al bijna vergeten ) ?

                              Zoals ik al zei: een 40D lijkt me prima, een D300 ook, en gebruikers van beide zouden blij moeten zijn dat er meer keuzemogelijkheid komt. Dat houdt de ontwerpers/technici van alle merken scherp en maakt/houdt de prijzen aanvaardbaar.
                              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                              Comment


                              • #45
                                Re: Alpha 700

                                Ik mis bij deze cam de innovatie van welleer, er is niks nieuws, vroeger was minolta altijd trendsetter, nu vind ik dat ze achterop hinken. Net wat minder dan hun 2 collega's, die toch niet bekend staan om vernieuwing.
                                Maar: de huidige vooruitgang in dslr is voor mij een quantum leap vooruit het gaat niet meer om mpixels, maar om ruis, features, mogelijkheden, en daar mist sony toch iets met de alpha 700.
                                Zoals troske aangeeft, geen bf/ff adjust (pijnlijk voor de mensen die er een hoop miserie mee gehad hebben denk ik), geen live view, en nog wel een paar leuke dingen die nu de grote broertjes wel hebben.
                                Het is een evolutie van de 7d, maar geen revolutie. Spijtig.

                                Ik ga hem toch proberen hoor

                                Comment

                                Working...
                                X