Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Alpha 700

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Alpha 700

    Ik weet niet hoe je erbij komt dat ze achterop hinken Rudy... Net als jij heb ik de a700 in elk geval nog niet geprobeerd en ik ben heel benieuwd naar de beelden die ermee te maken vallen (af-prestatie, beeldkwaliteit, handigheid in gebruik...). Daar gaat het voor mij over, niet over features zoals live view, of een extra lcd... Die BF/FF-correctie: OK. Maar elk merk heeft een paar plussen en minnen. Als je 40D met D300 vergelijkt, zal je hetzelfde zien.

    En het is inderdaad een evolutie van de 7D. Gelukkig zou ik zeggen. Velen waren net bang van een revolutie waarbij men er een typisch Sony consumer product van zou maken.

    Als de a700 nu mooi aansluit bij de andere twee, dan vind ik dat (voorlopig) al een heel mooie prestatie, gezien van waar Minolta komt (late 7D, nog latere 5D en overnameperikelen). Als de beelden bevestigen dat de cam in de reeks D300/40D thuishoort, dan heeft Sony voor mijn part een goeie stap gezet.
    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

    Comment


    • #47
      Re: Alpha 700

      Oorspronkelijk geplaatst door ishpuini Bekijk bericht
      Man, die grip is gigantisch...

      Wim
      Is voor mij ook een afknapper. Hoop maar dat ie goed uitgedacht is. Niet dat ik de Alpha 700 ga kopen, maar enkel als observatie.
      http://www.digifotofreak.nl

      Comment


      • #48
        Re: Alpha 700

        Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto Bekijk bericht
        Hoop maar dat ie goed uitgedacht is.
        Dat zit volgens DP wel goed:

        "The A700 comes with ... a very solid (but surprisingly lightweight) vertical grip.
        ...
        The grip has a vertical shutter release that is positioned lower than normal so it still lines up with the top of the lens and the viewfinder, meaning the camera feels remarkably similar whichever orientation you use it in. I have to say, handling with the VG-C70 attached is excellent.

        The grip has a full complement of switches and buttons to replicate those on the rear of the camera..."
        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

        Comment


        • #49
          Re: Alpha 700

          Een filmpje Alpha700
          Last edited by Ticor; 7 september 2007, 14:55.
          Mvg Tim

          Comment


          • #50
            Re: Alpha 700

            Leuk filmke...

            Comment


            • #51
              Re: Alpha 700

              Mmm ... ik denk dat mijn Dynax 5D na de winter een kameraadje krijgt.
              David Gyselaers | fotoclub Omni-Foto Diepenbeek

              Comment


              • #52
                Re: Alpha 700

                Een detail dat me opvalt: de AF/MF is anders, en ziet er op het eerste gezicht handiger uit. Op de A100 zit de schuifknop behoorlijk stevig vast, niet altijd handig om te switchen.
                Mijn foto's en fractals
                Sony A700 +Tamron 90mm +Sigma 10-20mm +Minolta 35-105 3.5-4.5 +Minolta 50mm 1.7 +Minolta 35-70mm +Sony 70-300 G.

                Comment


                • #53
                  Re: Alpha 700

                  "Leve Sony leve de Alpha 700 (en jawel dat die 7 behouden is fantastisch niet?)"
                  Gaat deze benaming ook zo blijven voor Europa, want in de Chasseur d'Images noemen ze hem de Alpha 200
                  De Pro wordt gepland voor midden 2008................... volgens hun

                  Comment


                  • #54
                    Re: Alpha 700

                    Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                    Dat zit volgens DP wel goed:

                    "The A700 comes with ... a very solid (but surprisingly lightweight) vertical grip.
                    ...
                    The grip has a vertical shutter release that is positioned lower than normal so it still lines up with the top of the lens and the viewfinder, meaning the camera feels remarkably similar whichever orientation you use it in. I have to say, handling with the VG-C70 attached is excellent.

                    The grip has a full complement of switches and buttons to replicate those on the rear of the camera..."
                    Dat viel mij meteen op dat die ontspanknop een pak lager zit. Lijkt mij enorm handig om te gebruiken.

                    Comment


                    • #55
                      Re: Alpha 700

                      Voor wat het waard is noise test:

                      Denk dat er aan geprutst is, noise levels 5d op ISO 100 gelijk aan deze op ISO 1600 ????

                      Comment


                      • #56
                        Re: Alpha 700

                        het zijn in mijn ogen iig rare resultaten
                        een D80 die nagegnoeg perfecte resultaten neerzet , een 5D die behoorlijk slecht uit de bus komt

                        sony doet het wel best aardig.. vanaf 800 word het voor mij echt hinderlijk veel ruis
                        voor wat low-res grof werk kan je best tot 3200 gaan zonder dat het superlelijk word
                        Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

                        Comment


                        • #57
                          Re: Alpha 700

                          Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                          Ik weet niet hoe je erbij komt dat ze achterop hinken Rudy... Net als jij heb ik de a700 in elk geval nog niet geprobeerd en ik ben heel benieuwd naar de beelden die ermee te maken vallen (af-prestatie, beeldkwaliteit, handigheid in gebruik...). Daar gaat het voor mij over, niet over features zoals live view, of een extra lcd... Die BF/FF-correctie: OK. Maar elk merk heeft een paar plussen en minnen. Als je 40D met D300 vergelijkt, zal je hetzelfde zien.

                          En het is inderdaad een evolutie van de 7D. Gelukkig zou ik zeggen. Velen waren net bang van een revolutie waarbij men er een typisch Sony consumer product van zou maken.

                          Als de a700 nu mooi aansluit bij de andere twee, dan vind ik dat (voorlopig) al een heel mooie prestatie, gezien van waar Minolta komt (late 7D, nog latere 5D en overnameperikelen). Als de beelden bevestigen dat de cam in de reeks D300/40D thuishoort, dan heeft Sony voor mijn part een goeie stap gezet.
                          Paul, ik vind net wél dat de features nu het verschil gaan maken, goede fotos maken we nu wel met elke camera.

                          Comment


                          • #58
                            Re: Alpha 700

                            Voor wie het interesseert deze review. In ieder geval ik kijk uit naar deze camera. Zoals gewoonlijk voor- en tegenstanders, maar mij lijkt het prijs- kwaliteit een sterke camera. Dat de AF verbeterd werd, vind ik een hele vooruitgang, want daar liep minolta toch wat achter qua snelheid.

                            http://www.imaging-resource.com/PRODS/AA700/AA700A.HTM
                            https://www.behance.net/Lynx1966

                            Comment


                            • #59
                              Re: Alpha 700

                              En met de fieldtest erbij in PopPhoto.com over een shooting eind augustus en images met een eerste productiecamera, ben ik ook zeer hoopvol...

                              test

                              Comment


                              • #60
                                Re: Alpha 700



                                ik hoop echt dat we betere beelden dan dit krijgen!! scherpte is waardeloos, iso ok

                                Comment

                                Working...
                                X