Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D3 en D300 aangekondigd

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: D3 en D300 aangekondigd

Oorspronkelijk geplaatst door edjeB Bekijk bericht
    geen exif in de foto..... jammer
    De bloem

f2.8
    1/60
    ISO 3200

genomen met 70-200 2.8 VR
    www.daviddesign.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door daf Bekijk bericht
      De bloem

f2.8
      1/60
      ISO 3200

genomen met 70-200 2.8 VR
      prima, kan je die shot van die bloem en die crop ook eens op 1600 nemen, om te zien of het verschil dan zo groot is...

Glenn
      Mijn site...
      vandaelefotografie.be
      * BD0916BE *

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mordred Bekijk bericht
        prima, kan je die shot van die bloem en die crop ook eens op 1600 nemen, om te zien of het verschil dan zo groot is...

Glenn

Ik probeer morgen eens bij iets meer licht om een verglijking te maken van 400 tot 3200
        www.daviddesign.be

Comment

Kan je aub ook eens een scherptetest doen met crop op F5.6, F8, F11, F13 en F16 op iso200 en goede lichtomstandigheden?

Meer nog dan de hoge iso ben ik benieuwd naar de scherpte op diafragma's boven F8.

Bedankt bij voorbaat!

Comment

hangt de scherpte niet vooral van de lens af?
            Nikon EM - F801S - D2X en wat snelle Nikkors.

Comment

En van de af tuning :-)
              Oorspronkelijk geplaatst door Adri H Bekijk bericht
              hangt de scherpte niet vooral van de lens af?
              A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
              Nikon stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PSG Bekijk bericht
                Kan je aub ook eens een scherptetest doen met crop op F5.6, F8, F11, F13 en F16 op iso200 en goede lichtomstandigheden?

Meer nog dan de hoge iso ben ik benieuwd naar de scherpte op diafragma's boven F8.

Bedankt bij voorbaat!
                Een test doorheen de kleinere diafragma's zal m.i. enkel onthullen dat diffractie exact dezelfde nefaste invloed zal uitoefenen op de scherpte als bij de D2X

MVG,

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                  Een test doorheen de kleinere diafragma's zal m.i. enkel onthullen dat diffractie exact dezelfde nefaste invloed zal uitoefenen op de scherpte als bij de D2X

MVG,
                  Wat jij beschrijft heeft eigenlijk meer met de sensor te maken, niet met de lens toch??
                  Nikon EM - F801S - D2X en wat snelle Nikkors.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Adri H Bekijk bericht
                    Wat jij beschrijft heeft eigenlijk meer met de sensor te maken, niet met de lens toch??
                    Klopt, de sensor is in digitaal ook belangrijk; niet alleen de lens. Ook voor scherpte.

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                    MVG,
                    Allicht wel. Maar nu we niet meer moeten speculeren, en de D300 er effectief is, is het zeker interessant om het in praktijk na te gaan. En wie weet heeft Nikon een verbetering kunnen realiseren ondanks de uitdagingen.

Réponses photo stelt ook dat in praktijk het scherpte voordeel van de D3 tov van de D2X beperkt is. Vind ik wat raar, maar ik hecht wel waarde aan hun oordeel. Dus ik zou zeker ook willen zien hoe de D300 tov van de D3 performeert en hoe die op zichzelf performeert.

Comment

...Réponses photo stelt ook dat in praktijk het scherpte voordeel van de D3 tov van de D2X beperkt is. Vind ik wat raar, maar ik hecht wel waarde aan hun oordeel. ...
                      Heu, ik kan efkens niet volgen. Leg eens uit waarom je dat raar vindt? Het gaat om een 12MP sensor in beide gevallen, bij de D3 zijn de pixels uitgesmeerd over een grotere oppervlakte wat moet helpen bij hoge ISOs of bij dichtgeknepen diafragma, maar in gewone daglichtomstandigheden kan je toch geen verschil verwachten, of mis ik iets?
                      erik, Nikon materiaal

'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)

Comment

* Grotere pixels zorgen voor een beter signaal, ook bij iso100 of 200.
                        Met betere microlenzen kan je dit wel wat opvangen. De D3 heeft én grotere pixels én een nieuwere sensor met hoge gevoeligheid.

* Bij de grote pixeldensiteit van de D2X en D300 wordt de lens soms de beperkende factor omdat die niet voldoende oplossend vermogen heeft.
                        Een standaard lens op een FF kan betere resultaten geven dan de beste lens op een crop.

* Inderdaad, vanaf F8 krijg je diffractie op een 1.5 crop 12MP. Er zijn genoeg foto's die op hogere F's dan F8 worden geschoten.

Dus je hebt verschillende factoren die kunnen bijdragen tot een betere kwaliteit bij de D3 tov van de D2X of D300.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door daf Bekijk bericht
                          Ik probeer morgen eens bij iets meer licht om een verglijking te maken van 400 tot 3200
                          Alvast bedankt voor de testen en de moeite, maar waarom high iso testen doen bij meer licht?

Op review-sites testen ze ook altijd in een belichte studio op hoge iso, terwijl de resultaten bij weinig licht (de condities dat je ze echt nodig hebt) een heel ander beeld geven...

Best testen met weinig licht IMO...

Comment

Réponses photo stelt ook dat in praktijk het scherpte voordeel van de D3 tov van de D2X beperkt is. Vind ik wat raar, maar ik hecht wel waarde aan hun oordeel. Dus ik zou zeker ook willen zien hoe de D300 tov van de D3 performeert en hoe die op zichzelf performeert.
                            Er was twee jaar terug (op f8 en ISO 200) geen verschil tussen de D2X en de 5D...
                            Waarom zou er dan wel een verschil zijn tussen de D3 en de D300...

Jan.

Comment

* Grotere pixels zorgen voor een beter signaal, ook bij iso100 of 200.
                              Met betere microlenzen kan je dit wel wat opvangen. De D3 heeft én grotere pixels én een nieuwere sensor met hoge gevoeligheid.

* Bij de grote pixeldensiteit van de D2X en D300 wordt de lens soms de beperkende factor omdat die niet voldoende oplossend vermogen heeft.
                              Een standaard lens op een FF kan betere resultaten geven dan de beste lens op een crop.
                              Dit kan ik 100% beamen uit praktijkgerichte ervaring, een FF camera kan zelfs met medium quality lenzen mooie resultaten halen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                                Dit kan ik 100% beamen uit praktijkgerichte ervaring, een FF camera kan zelfs met medium quality lenzen mooie resultaten halen.
                                Aha, mijn oude 28-105/3.5-4.5 krijgt dus weer wat krediet. Ik heb het lensje nooit willen wegdoen omdat het op mijn F100 goede resultaten gaf.
                                Ik denk dat ik toch nog ga moeten sparen voor de D3...
                                Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Working...
                                X