Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D3 en D300 aangekondigd

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: D3 en D300 aangekondigd

Inderdaad, als het een beetje meezit krijg ik volgende week mijn D300.
    Zien we dan wel verder.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rick Bekijk bericht
      Nou, dan kun je wel fluiten naar die software in Nederland dus
      De mijne is in duitsland besteld en zou volgende week geleverd worden met inclusief nikon capture key.

Comment

Dat zou mooi voor je zijn.

Ik heb begrepen dat tot eind december je de D3/D300 met een code krijgt om deze software te downloaden. Na die tijd zit gewoon de cd erbij.

Comment

Op de Nederlandse site van Nikon :

Kopers van een D3 of D300 worden extra in de watten gelegd. In de verpakking van de D3 en D300 zal een gratis versie van CaptureNX™ software worden aangeboden. In eerste instantie zal dit bestaan uit een trial-versie van CaptureNX™ + een toegangs-/activeringscode waarmee de trialversie kan worden ge-upgrade naar een reguliere versie van CaptureNX™. We verwachten dat vanaf +/- eind december direct de reguliere CaptureNX™ cd-rom in de D3- & D300-verpakking geleverd zal worden.
          Op deze manier kunnen D3- & D300-fotografen profiteren van het revolutionaire Nikon beeldbewerkingspakket (met gepatenteerde U-point technologie) dat complexe beeldbewerking super-eenvoudig maakt!
          Met Capture NX zijn de mogelijkheden om uw verbeelding vorm te geven onbegrensd!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TrustNoOne Bekijk bericht
            De mijne is in duitsland besteld en zou volgende week geleverd worden met inclusief nikon capture key.
            Ik hoop dat je binnenkort een printbare versie kunt vinden van de Handleiding want anders ist die Bedienungsanleitung auf deutsch...

Comment

Op de Nederlandse site van Nikon :

Kopers van een D3 of D300 worden extra in de watten gelegd. In de verpakking van de D3 en D300 zal een gratis versie van CaptureNX™ software worden aangeboden. In eerste instantie zal dit bestaan uit een trial-versie van CaptureNX™ + een toegangs-/activeringscode waarmee de trialversie kan worden ge-upgrade naar een reguliere versie van CaptureNX™. We verwachten dat vanaf +/- eind december direct de reguliere CaptureNX™ cd-rom in de D3- & D300-verpakking geleverd zal worden.
              Op deze manier kunnen D3- & D300-fotografen profiteren van het revolutionaire Nikon beeldbewerkingspakket (met gepatenteerde U-point technologie) dat complexe beeldbewerking super-eenvoudig maakt!
              Met Capture NX zijn de mogelijkheden om uw verbeelding vorm te geven onbegrensd!
              Vraagje aan iedereen hier : is Capture NX beter dan Photoshop ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door WilliamK Bekijk bericht
                NX levert beter resultaat af, al werkt deze stroever dan PS. Misschien is dat wel omdat ik nog maar pas met NX werk en nog een beetje workflow moet organiseren in dat programma.

Smt.
                Nikon met enkele bijhorende vensters (op de wereld) Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door summit Bekijk bericht
                  NX levert beter resultaat af, al werkt deze stroever dan PS. Misschien is dat wel omdat ik nog maar pas met NX werk en nog een beetje workflow moet organiseren in dat programma.

Smt.
                  Wat bedoel je met beter resultaat ?
                  Ik heb wel met PS gewerkt maar nog nooit met NX.

Comment

Het is mischien subjectief maar ik vind dat ik betere jpg's uit capture krijg dan uit photoshop.

Comment

Zou best kunnen. Ik vond PS niet lekker werken. Dan is NX misschien iets voor mij. Volgende week weten we meer.

Comment

Dan is NX misschien iets voor mij. Volgende week weten we meer
                        Je kan nu al "spelen" en oefenen. Je moet niet op je nieuwe camera te wachten...

Capture NX 1.3.0 kan ook gedurende 30 dagen worden gebruikt als volledig functionele evaluatieversie. (te downloaden bij Nikon)
                        Freeze the Ocean of Motion ! Nikon D300 & D700 _ Nikkor AF-x 14-400mm

Comment

Bedankt voor de tip.Ik ga dit maar eens proberen.

Comment

Nee, het is een RAW converter die de settings van de NEF optimaal gebruikt.
                            U-point technology is uniek, zodat je PS minder nodig hebt.

Maar als jer echt speciale dingen wil doen, dan heb je nog altijd PS nodig. Je kan dan ook PS rechtstreeks opstarten vanuit NX.

Het grote nadeel van de software, je hebt veel een snelle comptuer met veel Ram nodig.
                            BD0497BE : Nikon body + glas
                            www.RudyVerrijt.info

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JePe Bekijk bericht
                              Nee, het is een RAW converter die de settings van de NEF optimaal gebruikt.
                              U-point technology is uniek, zodat je PS minder nodig hebt.

Maar als jer echt speciale dingen wil doen, dan heb je nog altijd PS nodig. Je kan dan ook PS rechtstreeks opstarten vanuit NX.

Het grote nadeel van de software, je hebt veel een snelle comptuer met veel Ram nodig.
                              Op die manier, heb je misschien ook ervaring met de Nikon software betreffende Color eFex?
                              Voor wat betreft die computer snelheid. Dat zit wel goed.
                              Ik heb hier een iMac 24" core2duo 2,8 met 4 Gb intern geheugen staan

Comment

Op die manier, heb je misschien ook ervaring met de Nikon software betreffende Color eFex?
                                Voor wat betreft die computer snelheid. Dat zit wel goed.
                                Ik heb hier een iMac 24" core2duo 2,8 met 4 Gb intern geheugen staan
                                Ge bedoeld dit http://www.niksoftware.com/colorefexpro/usa/entry.php
                                Ik dacht dat capture NX stukken van hun software gebruikt.
                                Maar geen ervaring met die specifieke filters, maar ze werken ook in NX
                                BD0497BE : Nikon body + glas
                                www.RudyVerrijt.info

Comment

Working...
                                X