Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D3 en D300 aangekondigd

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: D3 en D300 aangekondigd

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
    Nu niet overdrijven hé... buiten de hoge ISO die niet mee kan met de besten is dit nog altijd een fenomenale camera
    MVG,
    Ik vind de prijs tov de D300 en de D3 verschrikkelijk hoog.
    Nu, die zijn nog niet uit, maar met die prijs vrees ik dat er niet veel meer gaan verkocht worden (vandaar ... de straatstenen).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TrustNoOne Bekijk bericht
      Thx voor de moeite te doen om een voorbeeld te zoeken

Yeps er is verschil maar mij lijkt de 5D foto iets langer belicht ook en mischien ligt het verschil dat ik zie daaraan...
      Mischien moet ik het eens afprinten
      Laat ons weten wat het wordt op print. Maar uw printproces kan ook een rol spelen natuurlijk.
      Eén merel maakt inderdaad de lente niet. Maar ook vb de tonen van de 40D en de 1dIII vind ik wel mooi en de highlight priority lijkt te werken. (zelfde verhaal voor nikon).

Er zullen ook meer vergelijkingen op het net komen tss 12 en 14 bit. Langere belichting lijkt mij niet de oorzaak. Website zegt -0.4 EV voor de 5D.
      Een crop die me interesseerde vond ik hier :
      Billions of happy photos, millions of passionate customers. Gorgeous online photo albums. Protect your priceless memories. Buy beautiful prints & gifts.

Daar zie ik toch het voordeel in de schaduwen.
      En op de full size images zie ik het op heel wat plaatsen.
      Last edited by PSG; 30 september 2007, 18:54.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PSG Bekijk bericht
        Ik vind de prijs tov de D300 en de D3 verschrikkelijk hoog.
        Nu, die zijn nog niet uit, maar met die prijs vrees ik dat er niet veel meer gaan verkocht worden (vandaar ... de straatstenen).
        Daar ben ik het ook mee eens, en de D2x tweedehandsprijzen lijken wel te imploderen, maar brol is het absoluut niet Op de basis ISO's komen er nog altijd heerlijke foto's uit, en ik ben nog altijd blij dat ik de overstap van de D70 2.5 jaar geleden gemaakt heb: het verschil in resolutie, respons, snelheid, focus en IQ was voor mij een dikke WOW Ik heb toen ca €4500 betaald, maar ik had €3500 een iets correcter bedrag gevonden. Net zoals nu bij de D3 die volgens mij qua prijs beter tov de 1DIII gepositioneerd zou worden. Nuja, wie ben ik om dat te bepalen Het ziet er nu al naar uit dat Nikon het eerste half jaar en misschien misschien nog langer niet aan de grote vraag zal kunnen voldoen... Iedere Nikonista met genoeg geld en zelf een respectabel aantal Canonista willen immers de D3

MVG,

Comment

Ik heb de pagina teruggevonden.
          Hier vind je hem : http://forums.dpreview.com/forums/re...ssage=24839777

Deze tonen hier vooral een verbetering in de highlights terwijl het theoretisch voordeel van 14 bit vooral in de schaduwen ligt.
          Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
          Misschien dat ik nog iets kan terugvinden maar 't is twijfelachtig, ik heb ooit identieke opnames gemaakt met de D2XS en met de Fuji S5 Pro, en de doortekening bij donkere en lichtere gedeelten was bij de S5 stukken beter dan bij de D2XS.
          Deze voorbeelden zijn onbruikbaar.

De enige en echt goede 12 bit naar 14 bit vergelijking kan alleen met een fototoestel dat 12 bit en 14 bit aflevert.
          Alle andere beeldverwerking, die veel meer een verschil kan opleveren, is in dat geval volledig hetzelfde.

Ik bedoel dus de D3.

Jan.

Comment

Ga ik ten eerste niet (volledig) mee akkoord.
            Ik kan begrijpen dat bewerkingen een rol spelen maar het punt rond DR is net dat het digitale gedeelte en bewerkingen in dit domein nog vrij weinig kunnen uithalen. Digitale bewerkingen kunnen de DR niet boosten, alleen naar beneden halen. Het enige wat wél kan is vb de highlights beter maken ten nadele van de schaduwen.

Tenslotte is het weinig relevant. Wij trekken geen foto's met een A/D converter maar met een fototoestel.
            We kunnen vaststellen dat de volgende generatie beter doet in tonen dan de andere en daar gaat het uiteindelijk om.

Comment

Straffe uitspraak dat de IQ van de 5D II zeker beter gaat zijn. Van het toestel is amper iets gekend.
              Ik zal ook zo een straffe uitspraak doen.
              Tegen de tijd dat de 5D II uitkomt zal nikon een D90 hebben waarvan de IQ nog stukken beter zal zijn dan die van den 5D II en ook stukken goedkoper.
              Tja waarom denk jij dat de 5DII geen betere IQ gaat hebben dan de 5D? Canon heeft nog nooit een DSLR uitgebracht met een slechtere IQ dan zijn voorganger. Waarom zou dat nu dan wel het geval zijn?

Daarover gaat mijn uitspraak immers! Misschien zal de D3 nog beter zijn misschien niet maar daar weten we nu nog niks over. Ik weet zelfs nog niet of de D3 beter is dan de 5D. Ook dat zullen we nog moeten ontdekken. Ik heb al hele goeie zaken gezien van de D3 en minder goeie. Het is dus mijn inziens te vroeg om daar definitieve uitspraken over te doen.

Aan mijn uitspraak is dus niks straf. Aan de jouwe wel want je veronderstelde D90 hmmm als die al beter en goedkoper zal zijn dan de 40D mag je al heel content zijn vrees ik. En zelfs dat zuig ik niet uit mijn duim. Maar je mag hopen dat ik ongelijk heb hoor. Ik hoop dat zelfs ook dat zou een goeie evolutie zijn.

Comment

Ga ik ten eerste niet (volledig) mee akkoord.
                Ik kan begrijpen dat bewerkingen een rol spelen maar het punt rond DR is net dat het digitale gedeelte en bewerkingen in dit domein nog vrij weinig kunnen uithalen. Digitale bewerkingen kunnen de DR niet boosten, alleen naar beneden halen. Het enige wat wél kan is vb de highlights beter maken ten nadele van de schaduwen.
                Ik denk niet dat er een verband is tussen 12 bit of 14 bit (of 16 bit) en DR.

Aantal bits bepaalt het aantal helderheids en kleurencombinaties en dus niet de min en max grenzen.

Ik verwacht dus vooral een verschil in de overgangen van onscherpe delen. Niets meer dan dat.

Jan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
                  Ik denk niet dat er een verband is tussen 12 bit of 14 bit (of 16 bit) en DR.

Aantal bits bepaalt het aantal helderheids en kleurencombinaties en dus niet de min en max grenzen.

Ik verwacht dus vooral een verschil in de overgangen van onscherpe delen. Niets meer dan dat.

Jan.
                  Klopt. Ongeveer...
                  De min en max worden in essentie bepaald door de analoge eigenschappen van uw sensor zoals full well capacity en (dark) noise. Maar...

Het aantal bits bepaalt het aantal overgangen én het hoogste digital number dat kan worden geencodeerd. Hoe de analoge waarden en digitale waarden zich verhouden wordt bepaald door de ingestelde gain van het systeem (dat tellerke van een pak posts hierboven). (Isowaarden gaan vb via dit systeem inwerken : ze passen uw gain aan, maar ook uw sluitertijd).

Als dit hoogste digital number dus lager is dan uw analoog DR, dan haalt het a/d proces uw DR wel nog naar beneden. Want alles boven die waarde wordt gewoon wit, zelfs als uw analoog DR de waarden nog kon differentiëren. Maar naar boven, kan het nooit.

Dus : de zwakste schakel bepaalt uiteindelijk het eindresultaat.

Mijn D70 compresseert uiteindelijk nr 10 bits (geen 12). Maar aangezien mijn analoog DR (verhouding full well capacity en noise) toch niet hoger is, maakt het niet uit.

Comment

Als dit hoogste digital number dus lager is dan uw analoog DR, dan haalt het a/d proces uw DR wel nog naar beneden. Want alles boven die waarde wordt gewoon wit, zelfs als uw analoog DR de waarden nog kon differentiëren. Maar naar boven, kan het nooit.
                    Ik veronderstel dus dat het maximum 12 bit getal en het maximum 14 bit getal hetzelfde analoog signaal weergevein.

Met andere woorden : 4096 is gelijk aan 16384.

Jan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
                      Ik veronderstel dus dat het maximum 12 bit getal en het maximum 14 bit getal hetzelfde analoog signaal weergevein.

Met andere woorden : 4096 is gelijk aan 16384.

Jan.
                      Nietske Clown. Rare conclusie. Datte.
                      De gain en bitdiepte bepalen het maximum analoog signaal dat je digitaal kan encoderen.
                      Als de gain = 4 electronen voor 1 ADU dan kan je maximaal een full well capacity van 65536 electronen encoderen bij 14 bits.
                      Simpel : voor elke 4 electronen wordt het digital number eentje opgehoogd. Totdat dit aan zit limiet zit. Da's dus 4 X 2^14 electronen.

De bitdiepte bepaalt het aantal stappen in de lineaire waarden en bijgevolg ook deze die na de gamma curve uiteindelijk eruit gaan komen.
                      Last edited by PSG; 1 oktober 2007, 19:03.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
                        Tja waarom denk jij dat de 5DII geen betere IQ gaat hebben dan de 5D? Canon heeft nog nooit een DSLR uitgebracht met een slechtere IQ dan zijn voorganger. Waarom zou dat nu dan wel het geval zijn?

Daarover gaat mijn uitspraak immers! Misschien zal de D3 nog beter zijn misschien niet maar daar weten we nu nog niks over. Ik weet zelfs nog niet of de D3 beter is dan de 5D. Ook dat zullen we nog moeten ontdekken. Ik heb al hele goeie zaken gezien van de D3 en minder goeie. Het is dus mijn inziens te vroeg om daar definitieve uitspraken over te doen.

Aan mijn uitspraak is dus niks straf. Aan de jouwe wel want je veronderstelde D90 hmmm als die al beter en goedkoper zal zijn dan de 40D mag je al heel content zijn vrees ik. En zelfs dat zuig ik niet uit mijn duim. Maar je mag hopen dat ik ongelijk heb hoor. Ik hoop dat zelfs ook dat zou een goeie evolutie zijn.
                        Mijn veronderstelling van dat de D90 beter zal zijn is even hypothetisch dan die van u dat de 5D MK II zal beter zijn. Over beide toestellen zijn enkel geruchten bekend.

Dat nikon nu een toestel uitbrengt dat canons paradepaardjes voorbij steekt, blijkt bij veel canon fanboys hard te verteren. Maar dit is nu eenmaal concurrentie en daar moeten we blij om zijn.

En ja Kevlar, ik weet dat je verliefd bent op canon, maar je moet dat niet zo fanatiek verdedigen. Btw ik denk dat je op dpreview op het canon 1D/5D forum je gelijke wel vindt.

Comment

Mijn veronderstelling van dat de D90 beter zal zijn is even hypothetisch dan die van u dat de 5D MK II zal beter zijn. Over beide toestellen zijn enkel geruchten bekend.

Dat nikon nu een toestel uitbrengt dat canons paradepaardjes voorbij steekt, blijkt bij veel canon fanboys hard te verteren. Maar dit is nu eenmaal concurrentie en daar moeten we blij om zijn.

En ja Kevlar, ik weet dat je verliefd bent op canon, maar je moet dat niet zo fanatiek verdedigen. Btw ik denk dat je op dpreview op het canon 1D/5D forum je gelijke wel vindt.
                          Raar toch he, ik heb hier zelf al gezegd dat ik vond dat op bepaalde beelden de nikon zeker beter was dan de canon. En ik ben dan de Fanboy???
                          Ik hoop ook al lang dat de concurrentie heel wat sterker wordt want dat kunnen we al lang gebruiken.

Kan je mij dan eens zeggen waar ik hier in deze thread Canon fanatiek sta te verdedigen. Tja dat zal ook al niet lukken. Nog een misser dus

Gelieve mij, ipv wat blabla, eens te zeggen waarom een 5D II slechter zou zijn dan de 5D? Hetzelfde geld ook voor de D90 hoor ik ben zeker dat die beter zal zijn dan de D80. Dat is immers de logica zelf en wordt bewezen door alle voorgaande evoluties. Dat gaat zelfs van geen kanten over Nikon versus Canon. Dat is canon vs canon en nikon vs nikon.

Je ene zin waar je er nu al van uitgaat dat de nikons de canons voorbijsteken (zonder dat het toestel beschikbaar is of getest geweest is door betrouwbare bronnen) getuigt van veel meer fanboy gedrag van jouwentwege dan je van mij ook maar ergens in deze thread kan vinden.. Nu maar hopen dat je toch gelijk krijgt en ze ook beter zijn want dat is goed voor ons allemaal.

Misschien je oogkleppen eens afdoen het zal je alleen maar objectiever maken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
                            Raar toch he, ik heb hier zelf al gezegd dat ik vond dat op bepaalde beelden de nikon zeker beter was dan de canon. En ik ben dan de Fanboy???
                            Ik hoop ook al lang dat de concurrentie heel wat sterker wordt want dat kunnen we al lang gebruiken.

Kan je mij dan eens zeggen waar ik hier in deze thread Canon fanatiek sta te verdedigen. Tja dat zal ook al niet lukken. Nog een misser dus

Gelieve mij, ipv wat blabla, eens te zeggen waarom een 5D II slechter zou zijn dan de 5D? Hetzelfde geld ook voor de D90 hoor ik ben zeker dat die beter zal zijn dan de D80. Dat is immers de logica zelf en wordt bewezen door alle voorgaande evoluties. Dat gaat zelfs van geen kanten over Nikon versus Canon. Dat is canon vs canon en nikon vs nikon.

Je ene zin waar je er nu al van uitgaat dat de nikons de canons voorbijsteken (zonder dat het toestel beschikbaar is of getest geweest is door betrouwbare bronnen) getuigt van veel meer fanboy gedrag van jouwentwege dan je van mij ook maar ergens in deze thread kan vinden.. Nu maar hopen dat je toch gelijk krijgt en ze ook beter zijn want dat is goed voor ons allemaal.

Misschien je oogkleppen eens afdoen het zal je alleen maar objectiever maken.
                            Ben ik een fanboy? Cool Ik maak nochtans met canon en nikon toestellen foto's.

Btw doe je eigen oogkleppen af en toon me eens waar ik zei dat de 5D MK II slechter gaat zijn? Ik raad zelfs mensen aan een 5D te kopen, te gek toch

Ik hoef niet echt te zeggen waar je canon fanatiek loopt te verdedigen, in elke thread waar het woord canon vermeld staat zal je wel iets komen zeggen hoe fantastisch dit merk wel is. Ik denk dat iedereen op BD je wel kent Velen hebben de moed al opgegeven in discussie met je te gaan en dat ga ik ook doen.

Comment

Ben ik een fanboy? Cool Ik maak nochtans met canon en nikon toestellen foto's.
                              Geen idee of je het bent of niet maar je uitspraak van hierboven was er wel 1 van een Fanboy.
                              Btw doe je eigen oogkleppen af en toon me eens waar ik zei dat de 5D MK II slechter gaat zijn? Ik raad zelfs mensen aan een 5D te kopen, te gek toch
                              Allee je hebt ondertussen ingezien dat je er goed naast zat en dan maar proberen het over een andere boeg te gooien. Moet kunnen hoor. En je hebt gelijk je zei niet slechter maar ik vroeg je initieel ook waarom een 5DII niet beter zou zijn dan de 5D. Ik wacht nog steeds op je antwoord! Over oogkleppen gesproken..........Nu ja dit zie je liever ook niet in
                              Ik hoef niet echt te zeggen waar je canon fanatiek loopt te verdedigen, in elke thread waar het woord canon vermeld staat zal je wel iets komen zeggen hoe fantastisch dit merk wel is. Ik denk dat iedereen op BD je wel kent Velen hebben de moed al opgegeven in discussie met je te gaan en dat ga ik ook doen.
                              Natuurlijk hoef je het niet te zeggen. Je kan het immers ook niet zeggen. :. En ja je kan het effectief ook beter opgeven dat is duidelijk. Toegeven dat je een kemel maakte is blijkbaar toch te moeilijk

Comment

Volgens mij dwalen we af...........

Comment

Working...
                                X