Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 40D specs on Amazon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon 40D specs on Amazon

Allé, net deze topic gevonden en de link werkt intussen niet meer .
    Iemand die een update daarvan heeft ?

mvg

Ronny
    Canon 7DII/Canon 7D/Canon 400D/EF 70-200 F2.8 L IS II USM/EF 24-70mm F2.8 L II USM/EF 50 mm F1.8 II(BW)/Tamron 17-50 mm F2.8 AF SP Di II (UV)/Sigma 50-150 mm F2.8 EX APO DC HSM (Ultra Clear)/Sigma 70-300 F4-5.6 APO DG Macro - BD0791BE

Comment

Alle nieuwe snufjes zitten erin

De betere AF, (nog) minder ruis op de sensor en 14 bits raw zullen de beeldkwaliteit verbeteren

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fotomanneke Bekijk bericht

mvg

Ronny
        Ik heb een (gedeeltelijke) screenshot van die amazon pagina:
        Op Gathering of Tweakers, het forum van Tweakers.net lees ik net dat Canon binnenkort (20 september) een 40D zou bekendmaken / lanceren. Dit nieuws is gelekt bij Amazon. Als ik de specs zo bekijk, …

In het topic van GoT dat ik vernoem op m'n weblog staan de volledige specs dacht ik.
        Fotolog -DevLog

Comment

Welke specs staan er niet in post #14???

Comment

Heeft iemand met een 5D al ervaring met :

New interchangeable "Ef" series focusing screens; optional Ef-D screen--precision matte with grid lines

Ik veronderstel dat je die kunt verwisselen? ( zoja, zijn die gridlines dan betrouwbaar ?)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fotomanneke Bekijk bericht
              Kijk even op de Canon forums van www.dpreview.com.

Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht

De betere AF, (nog) minder ruis op de sensor en 14 bits raw zullen de beeldkwaliteit verbeteren
              De 40D is eenvoudig een kleine versie van de 1DIII.

En de kans is er (alhoewel klein) dat de autofocus van de 40D wel werkt.

Jan.

Comment

Hier is nog een PDF met wat er op amazon stond.
                Canon EOS 5D met 3KG glas
                https://reisforum.net

Comment

Als de lowlight af prestatie beter is dan van de 20D dan is dit een waardevolle upgrade voor me....
                  "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

Comment

De goedkope lenzen krijgen nu ook IS.
                    Zo hoopt Canon het IS voordeel te behouden tegenover Olympus, Pentax en Sony.

Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
                    Voor de rest lijkt de 40D me niet meer dan een logische evolutie van de 20/30D. Ik had op interessantere specs gehoopt.
                    Wat ontbreekt er volgens u dan nog aan de 40D.
                    De specs zijn veel beter dan van de 5D.

Jan.

Comment

Gevonden ! Met dank aan degenen die de nieuwe link(s) gegeven hebben.
                      Ziet er inderdaad een héél interessant toestel uit
                      Canon 7DII/Canon 7D/Canon 400D/EF 70-200 F2.8 L IS II USM/EF 24-70mm F2.8 L II USM/EF 50 mm F1.8 II(BW)/Tamron 17-50 mm F2.8 AF SP Di II (UV)/Sigma 50-150 mm F2.8 EX APO DC HSM (Ultra Clear)/Sigma 70-300 F4-5.6 APO DG Macro - BD0791BE

Comment

En nu maar hopen dat die 1 stop hoge iso winst die de 1DIII heeft ook in deze camera zit tov de 20D/30D. Dat alleen al zou voor mij de overstap de moeite maken.

Al de rest is een leuke extra bonus. Af verbeteringen die wil ik ook altijd, extra MP zijn altijd welkom, extra FPS heb ik niet nodig maar kom af en toe zal het wel eens leuk zijn. Live view tja ook dat zal wel al eens handig zijn. Cleaning system dus geen blaasbalg meer nodig. 3" LCD is ook leuk.
                        Het enige spijtige vind ik de verandering in menu systeem. Want dat lijkt mij minder vlot te werken, nu ja we zien wel als we deze eens kunnen testen. En ik zit sowieso zo goed als nooit in een menu dus dat gaat mij alvast niet tegenhouden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht

Fout, de 14bit slaat op de A/D converter, niet op de RAW bestanden. De A/D converter vertaalt het analoge signaal van de sensor naar digitale informatie waar in de camera verder mee wordt gewerkt. De Pentax K10D heeft bvb een 22bit A/D converter, maar de RAWs die uit de camera komen zijn nog steeds 12bit. Ik veronderstel dat ook de RAWs uit de 40D ook nog 12bit zullen zijn vermits niet expliciet van 14bits RAW wordt gesproken (tenzij dat de cryptische RAWs is?). Anders zouden ze het wel niet nalaten dat te vermelden me dunkt? RAW zal wel standaard 12bit blijven tot ook de RAW developers meer dan 12bit aankunnen zeker? Wel zijn er dus nu twee camera's die potentieel met een firmware upgrade hogere bitrates aan zullen kunnen... Allez, voor zover er niet meer hardware changes nodig zijn.

Op de K10D zijn er die menen die 22bit in beter tonaal bereik (niet in dynamisch bereik!!) terug te vinden, anderen zien er een marketing truuk in... Zal bij Canon wel gelijkaardig zijn zeker?

EDIT: Een beetje te snel. De Amazon tekst spreekt er niet van, maar dpreview idd wel... Hopelijk is Canon sterk genoeg om de RAW development software leveranciers naar ondersteuning van hogere bitrates te doen overstappen, dat kan de K10D met een firmware upgrade (?) meegaan...

Wim
                          Last edited by ishpuini; 20 augustus 2007, 09:51.
                          Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

Comment

Stijn Gysemans
                            na mijn buitenlands avontuur weer op belgische bodem

Comment

Gedaan met speculeren, er staan ondertussen al previews op Dpreview van de 40D en
                              1DsIII.
                              David Leemans
                              Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

Comment

of op CANON zelf?

vooraf verwachte gewenste aanpassingen :
                                -ISO in viewfinder
                                -10.1 Mpix
                                -Digic III
                                -EOS cleaning

mooi meegenomen :
                                -Digic III 14bit raw
                                -nog betere stillere sluiter
                                -nog snellere burst
                                -+++ viewfinder
                                -+++ burst
                                -custom menu's
                                -3" LCD

nog aanpassingen :
                                -UI = 1D reeks
                                -raarste vernieuwing maar wel leuk : Live view op LCD met histo etc

Nu nog de prijs en datum en de 30D zal je rond de oren vliegen 2e hands? Misschien wel. 1Ds III is echt wel de bom.

Ik verwachtte er veel van. De 10.1 Mpix hadden ze best mogen overtreffen, gezien de 21 Mpix bij de 1Ds III. De rest is veelbelovend.

Comment

Working...
                                X