Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Allé, net deze topic gevonden en de link werkt intussen niet meer .
Iemand die een update daarvan heeft ?
mvg
Ronny
Canon 7DII/Canon 7D/Canon 400D/EF 70-200 F2.8 L IS II USM/EF 24-70mm F2.8 L II USM/EF 50 mm F1.8 II(BW)/Tamron 17-50 mm F2.8 AF SP Di II (UV)/Sigma 50-150 mm F2.8 EX APO DC HSM (Ultra Clear)/Sigma 70-300 F4-5.6 APO DG Macro - BD0791BE
Op Gathering of Tweakers, het forum van Tweakers.net lees ik net dat Canon binnenkort (20 september) een 40D zou bekendmaken / lanceren. Dit nieuws is gelekt bij Amazon. Als ik de specs zo bekijk, …
In het topic van GoT dat ik vernoem op m'n weblog staan de volledige specs dacht ik.
Gevonden ! Met dank aan degenen die de nieuwe link(s) gegeven hebben.
Ziet er inderdaad een héél interessant toestel uit
Canon 7DII/Canon 7D/Canon 400D/EF 70-200 F2.8 L IS II USM/EF 24-70mm F2.8 L II USM/EF 50 mm F1.8 II(BW)/Tamron 17-50 mm F2.8 AF SP Di II (UV)/Sigma 50-150 mm F2.8 EX APO DC HSM (Ultra Clear)/Sigma 70-300 F4-5.6 APO DG Macro - BD0791BE
En nu maar hopen dat die 1 stop hoge iso winst die de 1DIII heeft ook in deze camera zit tov de 20D/30D. Dat alleen al zou voor mij de overstap de moeite maken.
Al de rest is een leuke extra bonus. Af verbeteringen die wil ik ook altijd, extra MP zijn altijd welkom, extra FPS heb ik niet nodig maar kom af en toe zal het wel eens leuk zijn. Live view tja ook dat zal wel al eens handig zijn. Cleaning system dus geen blaasbalg meer nodig. 3" LCD is ook leuk.
Het enige spijtige vind ik de verandering in menu systeem. Want dat lijkt mij minder vlot te werken, nu ja we zien wel als we deze eens kunnen testen. En ik zit sowieso zo goed als nooit in een menu dus dat gaat mij alvast niet tegenhouden.
De betere AF, (nog) minder ruis op de sensor en 14 bits raw zullen de beeldkwaliteit verbeteren
Fout, de 14bit slaat op de A/D converter, niet op de RAW bestanden. De A/D converter vertaalt het analoge signaal van de sensor naar digitale informatie waar in de camera verder mee wordt gewerkt. De Pentax K10D heeft bvb een 22bit A/D converter, maar de RAWs die uit de camera komen zijn nog steeds 12bit. Ik veronderstel dat ook de RAWs uit de 40D ook nog 12bit zullen zijn vermits niet expliciet van 14bits RAW wordt gesproken (tenzij dat de cryptische RAWs is?). Anders zouden ze het wel niet nalaten dat te vermelden me dunkt? RAW zal wel standaard 12bit blijven tot ook de RAW developers meer dan 12bit aankunnen zeker? Wel zijn er dus nu twee camera's die potentieel met een firmware upgrade hogere bitrates aan zullen kunnen... Allez, voor zover er niet meer hardware changes nodig zijn.
Op de K10D zijn er die menen die 22bit in beter tonaal bereik (niet in dynamisch bereik!!) terug te vinden, anderen zien er een marketing truuk in... Zal bij Canon wel gelijkaardig zijn zeker?
EDIT: Een beetje te snel. De Amazon tekst spreekt er niet van, maar dpreview idd wel... Hopelijk is Canon sterk genoeg om de RAW development software leveranciers naar ondersteuning van hogere bitrates te doen overstappen, dat kan de K10D met een firmware upgrade (?) meegaan...
Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)
Comment