Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 40D specs on Amazon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Canon 40D specs on Amazon

    Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
    Ik bedoel de 12 MP D300 en de 12 MP D3.

    Zie ik dit goed als ik zeg dat de D300 de vervanging is van de D2X en niet van de D200 ?
    En dat de D200 blijft bestaan naast de D40 en de D80 ?
    Ik zou de specs nog eens nader moeten bekijken. Alleen, ze zijn er nog niet zeker behalve een paar .

    Ik zie de D300 toch als de vertegenwoordiger van het middenveld en dus een vervanging van de D200. Alleen wat het middenveld en de top is, is aan het verschuiven want de slagschepen gaan zich nu in medium formaat bevinden.

    Het kan dus dat de D200 gewoon als tussensprong naast de D300 blijft bestaan. Ik had een introductieprijs voor de D300 van 2500 eur gehoord en da's meer dan de D200 in de tijd.

    De aangekondigde D3 zie ik als de opvolger van de D2H en dus als de D3H. D3X battleship zou voor 2008 zijn.

    Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
    Tussen 2500 en 3000 euro. Is dat duur ?
    Niet t.o.v. een D300, neen.
    En valt op zichzelf wel mee. Ik had toch meer verwacht. De 5D staat nu nog iets over de 2000 euro.

    Maar je kan er 6 wasmachines mee kopen. Het blijft toch veel geld en een 12 MB 1.3 crop (met dus een goedkoper sensor) aan vb 1800 euro klinkt voor mij persoonlijk beter.
    Last edited by PSG; 22 augustus 2007, 15:05.

    Comment


    • #47
      Re: Canon 40D specs on Amazon

      Met een wasmachine kunt ge geen foto's maken. Ik kan met dat geld 200 keer naar de McDonalds gaan.
      pixelpusher

      Comment


      • #48
        Re: Canon 40D specs on Amazon

        Hoezo?




        Comment


        • #49
          Re: Canon 40D specs on Amazon

          Het blijft natuurlijk koffiedik kijken (waarschijnlijk tot vrijdag), maar als de D300 uitkomt, dan is dit vermoedelijk de opvolger van de D200 en zal de prijs waarschijnlijk rond 1700-1800 € liggen, net zoals zijn voorganger. Bij de introductie was deze ook ongeveer 200 à 300 € duurder dan de 30D, en ondertussen is de lanceerprijs van de 40D gekend dus...
          Als ze voor dit toestel 2500 € gaan vragen, prijzen ze zich wel uit de markt vermoed ik.
          Dat is dan meer dan ze op dit moment voor de 5D vragen, dus dit lijkt me echt wel onrealistisch .
          Komt nog bij dat Sony, Olympus en Pentax ook niet hebben stilgezeten, en toch al een beetje aan het marktaandeel van Canon en Nikon hebben geknabbeld.
          Enfin, we zien wel. Ik ga er niet van wakker liggen.
          Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

          Comment


          • #50
            Re: Canon 40D specs on Amazon

            Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
            Knap... of dom...
            Als Nikon wel een 12 MP heeft dan wordt het D30-D200 verhaal perfect herhaald. Nu, voor ons is dat totaal geen probleem.
            Yep voor hun verkoop denk ik dus dom, maar knap voor de rest. Nu ja voor eons effectief geen probleem, integendeel zelfs.
            Ik verwacht ongeveer gelijk. Maar zelfs dan is er een voordeel van 10 MP tegenover 8 MP. Zoals er een voordeel zou zijn van 12 MP tegenover 10 MP.
            Yep ik vrees er ook voor dat het ongeveer gelijk zou zijn. Maar ik hoop op ene herhaling van de 10D naar 20D situatie. 2MP meer maar ook 1 stop beter. Zelfs zonder resampelen. Want als de winst enkel in het resampelen naar 8 mp ligt dan vind ik dat niet goed genoeg. Zeker niet vermits de 20D nu al antiek is.
            Met uitzondering van de 14 bit weet ik dat nu al heel zeker. En in geen geval van f11 tot f16.
            Yep daarom dat ik denk dat meer MP in een APS-C weinig zin heeft. 12 is wel echt de max vind ik. Daarom ben ik ook zeker dat Nikon met FF gaat komen. En betere technologie gaat de fysica wetten niet veranderen he.
            En het is de eerste keer dat we zo goed weten wat de opvolger wordt.
            De kans is 98 % groot dat er einde Feb 08 een 16 MP versie is met alle vernieuwingen van de 40D.
            Yep en dat ziet er mijn inziens allemaal heel mooi uit. Ik verwacht tegen dan eigenlijk ook wel een tweede FF. Namelijk een 5D maar dan een stuk onder 2000€.

            Comment


            • #51
              Re: Canon 40D specs on Amazon

              Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
              En betere technologie gaat de fysica wetten niet veranderen he.
              Dit is nu eens de nagel op de kop. Volledig mee eens.

              Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
              Ik verwacht tegen dan eigenlijk ook wel een tweede FF. Namelijk een 5D maar dan een stuk onder 2000€.
              Daar hoop ik in stilte ook op
              Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

              Comment


              • #52
                Re: Canon 40D specs on Amazon

                En toch vinden ze steeds manieren uit om het nog beter te doen. Bijvoorbeeld door de microlenzen te verbeteren, of de photosites groter te maken.

                Kijk naar CPUs: al jaren voorspelt men dat de grens fysiek bereikt is. En wat gebeurt er? Boem ze hebben een oplossing!

                Dave
                pixelpusher

                Comment


                • #53
                  Re: Canon 40D specs on Amazon

                  Schitterend voorbeeld : hier is de gigahertz race ondertussen ook voorbij.
                  Als men nu de performance nog wilt verbeteren implenteert men meerdere cpu-kernen,
                  verbeterde memory-controllers, software wordt aangepast aan meerdere cpu's...

                  Als men deze denkpiste doortrekt naar dslr's en men wilt de kwaliteit verbeteren, hoeft men dus niet meer megapixels te implementeren (zeker niet voor APS-C), maar het dynamisch bereik te verbeteren, betere prestaties op hoge ISO,...
                  Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

                  Comment


                  • #54
                    Re: Canon 40D specs on Amazon

                    New AF system with 9 cross-type sensors, and world's first diagonal high-precision cross-type AF at center point with f/2.8 and faster lenses.
                    Kan iemand mij in 2 woorden uitleggen wat dit wil zeggen ?

                    Comment


                    • #55
                      Re: Canon 40D specs on Amazon

                      Goede AF

                      Comment


                      • #56
                        Re: Canon 40D specs on Amazon

                        Oorspronkelijk geplaatst door kruger Bekijk bericht
                        Kan iemand mij in 2 woorden uitleggen wat dit wil zeggen ?
                        Nee, onmogelijk.

                        Maar als het in meer dan 2 woorden toegelaten is...

                        Een gewoon autofocus punt wordt gevormd door een rij van lichtgevoelige punten.
                        Deze rij is dus horizontaal of vertikaal.
                        Een kruis type autofocus punt heeft zowel een horizontale als een vertikale rij lichtgevoelige punten.

                        De Canon 30D heeft 8 lijn autofocus punten en 1 kruis autofocus punt.
                        De Canon 40D heeft 9 kruis autofocus punten.

                        Een autofocus sensor kan werken vanaf een bepaalde hoeveelheid licht.
                        In dit geval met het licht door een lens (of lens combinatie) tot en met f5,6.

                        Bij lenzen die meer licht doorlaten, tot en met f2,8, wordt een extra rij autofocus punten gebruikt.
                        Deze rij heeft een autofocus nauwkeurigheid die 3 keer hoger is dan de gewone rij.

                        De 40D autofocus sensor heeft in het midden punt de gewone horizontale en vertikale rij en maar ook een tweede horizontale en vertikale rij met hoge nauwkeurigheid.
                        Deze extra horizontale en vertikale rij wordt enkel gebruikt bij lenzen of lens combinaties tot en met f2,8.

                        Jan.
                        Last edited by Jan_10D; 22 augustus 2007, 22:34.

                        Comment


                        • #57
                          Re: Canon 40D specs on Amazon

                          Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
                          Nee, onmogelijk.

                          Maar als het in meer dan 2 woorden toegelaten is...
                          ....


                          Jan.
                          Das Duidelijk ! Merci !

                          Comment


                          • #58
                            Re: Canon 40D specs on Amazon

                            Omdat er toch geen topic is over de D3...

                            Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
                            Zie ik dit goed als ik zeg dat de D300 de vervanging is van de D2X en niet van de D200 ?
                            En dat de D200 blijft bestaan naast de D40 en de D80 ?
                            Dit wordt hier dus bevestigd:

                            The D300 does not replace the D200, which will continue to be manufactured and sold, presumably at a lower price going forward.
                            van http://www.robgalbraith.com/bins/con...id=7-8742-9084

                            Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
                            En ik denk niet dat de prijs hoger wordt dan die van de D2X.
                            En ook dit is bevestigd.

                            Jan.

                            Comment

                            Working...
                            X