Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon komt nooit met Full Frame.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: Nikon komt nooit met Full Frame.

    Zoals in de titel van dit topic staat wordt de eerste Nikon FF steeds meer en meer bevestigd.
    Alleen het aantal fotos per seconde blijft maar stijgen.

    Nu reeds 11, 9 en 8.

    Jan.

    Comment


    • #62
      Re: Nikon komt nooit met Full Frame.

      Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
      1DsIII = 8,2 MP x 1,6 x 1,6 = 21 MP.

      Jan.
      Ja sorry hoor, maar ik ben nog steeds niet mee , en ook te moe om weet ik wat allemaal door te lezen. Kan je even duidelijk zijn?
      Nikon EM - F801S - D2X en wat snelle Nikkors.

      Comment


      • #63
        Re: Nikon komt nooit met Full Frame.

        Oorspronkelijk geplaatst door Adri H Bekijk bericht
        Ja sorry hoor, maar ik ben nog steeds niet mee , en ook te moe om weet ik wat allemaal door te lezen. Kan je even duidelijk zijn?
        Ik weet ook niet hoe ik het anders kan zeggen.

        De 1DsIII heeft evenveel pixels op dezelfde oppervlakte als de 20D.
        De pixels van de 1DsIII nemen dezelfde ruimte in als de pixels van de 20D.
        Als een stuk van de 1DsIII sensor wordt uitgeknipt met dezelfde grootte als de 20D sensor dan is dit stuk 8,2 MP.
        De pixel kwaliteit van de 1DsIII is gelijk aan de pixel kwaliteit van de 20D en beter dan de pixelkwaliteit van de 40D en de 400D.
        De horizontale pixels van de 1DsIII gedeeld door 1,6 is de horizontale pixels van de 20D.
        De vertikale pixels van de 1DsIII gedeeld door 1,6 is de vertikale pixels van de 20D.
        De horizontale pixels van de 20D x 1,6 is de horizontale pixels van de 1DsIII.
        De vertikale pixels van de 20D x 1,6 is de vertikale pixels van de 1DsIII.
        De toename van de pixels tussen de 5D en de 1DsIII is groter dan de toename van de pixels tussen de 20D en de 5D.
        De toename van de pixels tussen de 1DsII en de 1DsIII is kleiner dan de toename van de pixels tussen de 10D en de 20D.


        Zo beter...?

        En hierna wil ik de grootte van de zoeker van de 20D en de 1DsIII ook wel even vergelijken.

        Jan

        Comment


        • #64
          Re: Nikon komt nooit met Full Frame.

          Nikon komt nooit met Full Frame.



          In addition to the FX format (Full-frame) D3 Nikon has also announced the new DX format D300 which also features a 12 megapixel CMOS sensor, 14-bit A/D conversion, EXPEED image processor, sensitivity up to ISO 6400 (with boost), the new CAM3500DX AF sensor (51 point), HDMI video output, UDMA CF support and last but not least the super-impressive 3.0" 922,000 pixel LCD monitor with Live View. No ordinary Live View either as this one supports Auto Focus in two ways; using the current 'normal' mirror-drop / mirror-raise but also contrast detect in the same way as a compact camera (although slower). The D300 will be available in November, at around US$1800.


          Jan.

          Comment


          • #65
            Re: Nikon komt nooit met Full Frame.

            Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
            Nikon komt nooit met Full Frame.



            In addition to the FX format (Full-frame) D3 Nikon has also announced the new DX format D300 which also features a 12 megapixel CMOS sensor, 14-bit A/D conversion, EXPEED image processor, sensitivity up to ISO 6400 (with boost), the new CAM3500DX AF sensor (51 point), HDMI video output, UDMA CF support and last but not least the super-impressive 3.0" 922,000 pixel LCD monitor with Live View. No ordinary Live View either as this one supports Auto Focus in two ways; using the current 'normal' mirror-drop / mirror-raise but also contrast detect in the same way as a compact camera (although slower). The D300 will be available in November, at around US$1800.


            Jan.
            YUP

            Ik was net RobGalbraith aan het lezen

            MVG,
            Last edited by frank207be; 23 augustus 2007, 05:53.

            Comment


            • #66
              Re: Nikon komt nooit met Full Frame.

              Ik geef toe dat ik onder de indruk ben.

              Nikon doet wat Canon doet... maar dan veel beter.

              Zelfs autofocus in live preview.
              En 12 MP is meer dan voldoende voor 2007.

              Jan.

              Comment


              • #67
                Re: Nikon komt nooit met Full Frame.

                Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
                Ik geef toe dat ik onder de indruk ben.

                Nikon doet wat Canon doet... maar dan veel beter.

                Zelfs autofocus in live preview.
                En 12 MP is meer dan voldoende voor 2007.

                Jan.
                2CF slots en dan toch nog maar 17 RAWs aan 14bit. CA correctie in de camera,... Ik wil er één

                MVG,

                Comment


                • #68
                  Re: Nikon komt nooit met Full Frame.

                  Zou ik de titel aanpassen in : Nikon komt dus WEL met een FF?
                  There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                  A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                  Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                  Comment


                  • #69
                    Re: Nikon komt nooit met Full Frame.

                    Ik denk dat Christophe zijne C4 zal krijgen
                    1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

                    Comment


                    • #70
                      Re: Nikon komt nooit met Full Frame.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                      Zou ik de titel aanpassen in : Nikon komt dus WEL met een FF?
                      Men heeft hier misschien iemand op het verkeerde been willen zetten

                      MVG,

                      Comment


                      • #71
                        Re: Nikon komt nooit met Full Frame.

                        Vooral deze autofocus sensor in de D300, deze LCD, en de mogelijkheid om lenzen te corrigeren vind ik NIET bij Canon.

                        Jan.

                        Comment


                        • #72
                          Re: Nikon komt nooit met Full Frame.

                          Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
                          Vooral deze autofocus sensor in de D300, deze LCD, en de mogelijkheid om lenzen te corrigeren vind ik NIET bij Canon.

                          Jan.
                          Die D300 ziet er inderdaad ook onweerstaanbaar uit, zeker als de batterijprestaties beter zijn dan die van de d200

                          MVG,

                          Comment


                          • #73
                            Re: Nikon komt nooit met Full Frame.

                            Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
                            Ik weet ook niet hoe ik het anders kan zeggen.

                            De 1DsIII heeft evenveel pixels op dezelfde oppervlakte als de 20D.
                            De pixels van de 1DsIII nemen dezelfde ruimte in als de pixels van de 20D.
                            Als een stuk van de 1DsIII sensor wordt uitgeknipt met dezelfde grootte als de 20D sensor dan is dit stuk 8,2 MP.
                            De pixel kwaliteit van de 1DsIII is gelijk aan de pixel kwaliteit van de 20D en beter dan de pixelkwaliteit van de 40D en de 400D.
                            De horizontale pixels van de 1DsIII gedeeld door 1,6 is de horizontale pixels van de 20D.
                            De vertikale pixels van de 1DsIII gedeeld door 1,6 is de vertikale pixels van de 20D.
                            De horizontale pixels van de 20D x 1,6 is de horizontale pixels van de 1DsIII.
                            De vertikale pixels van de 20D x 1,6 is de vertikale pixels van de 1DsIII.
                            De toename van de pixels tussen de 5D en de 1DsIII is groter dan de toename van de pixels tussen de 20D en de 5D.
                            De toename van de pixels tussen de 1DsII en de 1DsIII is kleiner dan de toename van de pixels tussen de 10D en de 20D.


                            Zo beter...?

                            En hierna wil ik de grootte van de zoeker van de 20D en de 1DsIII ook wel even vergelijken.

                            Jan
                            Bedankt voor de uitleg. Ik denk dat ik nu wel begrijp wat je bedoelde.
                            Nikon EM - F801S - D2X en wat snelle Nikkors.

                            Comment


                            • #74
                              Re: Nikon komt nooit met Full Frame.

                              Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
                              Vooral deze autofocus sensor in de D300, deze LCD, en de mogelijkheid om lenzen te corrigeren vind ik NIET bij Canon.

                              Jan.
                              als de high-iso goed is, is de d300 een killer!!!

                              Comment


                              • #75
                                Re: Nikon komt nooit met Full Frame.

                                Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                                Onderstaande mail kreeg ik van mijn vriend Christophe,
                                zoals sommigen hier weten is Christophe een soort ambassadeur voor Nikon,
                                Hij geeft lezingen over de Nikon FM2 (het meest uitbreidbare toestel ooit door Nikon gemaakt, dat zelfs nu in het digitale tijdperk nog steeds zijn aanbidders heeft) in zowat gans europa, en komt ook geregeld op de hoofdzetel in Tokyo, soms komt hij wel eens iets te weten, maar natuurlijk laten ze daar niet echt in hun kaarten kijken





                                Christophe Vóór de Nikon Site.
                                http://imageshack.us][IMG]http://img227.imageshack.us/img227/3577/l77gw0.jpg
                                Shot at 2007-08-16

                                Hier wordt hem een splinternieuw demo toestel overhandigd te behoeve van zijn lezingen.
                                http://imageshack.us][IMG]http://img187.imageshack.us/img187/5189/l547nj2.jpg
                                Shot at 2007-08-16

                                Ook Hans Braakhuis is er van de partij.
                                http://imageshack.us][IMG]http://img180.imageshack.us/img180/9110/l205at7.jpg
                                Shot at 2007-08-16

                                EDIT MOD Franciskine : foto's achter link gezet omdat ze naar alle waarschijnlijkheid niet zelfgemaakt zijn, ze voldeden trouwens ook niet aan de forum regels . . .


                                Groetjes,
                                Pol.
                                Leeft en LAAT LEVEN !

                                Comment

                                Working...
                                X