Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon komt nooit met Full Frame.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Nikon komt nooit met Full Frame.

    Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
    Terwijl de eerste Nikon FF reeds half wordt bevestigd door Thom Hogan zou ik het toch heel ongelooflijk vinden dat Nikon een FF heeft.

    Niet omdat FF voor een hoge snelheids DSLR wel een heel merkwaardige keuze is, die zelfs Canon nog niet heeft gemaakt...
    En ook niet omdat Nikon, 5 jaar na Canon, niet met een FF zou kunnen komen met dezelfde beeldkwaliteit van de Canon 5D en de ergonomie van de D2X...
    Op zich zeker een heel belangrijke stap voor Nikon.

    Maar wel wegens de eindeloze argumenten die zowel Nikon als de meest overtuigde Nikonians hebben gebruikt tegen alles van Canon en zeker tegen FF van Canon.

    Als Thom Hogan, zoals gewoonlijk, gelijk heeft dan zal voor mij de grootste verrassing zijn om te horen welke argumenten er nu naar boven gaan komen.



    Ook nog even zeggen dat ik, als Canon gebruiker, nog niet overtuigd ben van de beeldkwaliteit van de 1DsIII.

    Jan.
    Dat Thom Hogan dit geschreven heeft, is voor mij de voornaamste reden om het te geloven Ook die zin "leaps and bounds over anything" die je soms las in commentaren sterkt me in mijn overtuiging.

    Volgens mij is er maar één zinnig argument voor dit: zo groot mogelijke pixels voor een zo spectaculair mogelijke ISO waarden Geef toe, het zal niet perfect zijn omdat het Hi2 noemt, maar ISO25600 is wel degelijk zeer spectaculair, en zeker bedoeld om de onaantastbaar gewaande concurrentie niet alleen te evenaren, maar ook ineens voorbij te spurten Alleen spijtig dat de Nikonians hier zo lang op hebben moeten wachten.

    Ik zelf sta inderdaad ook nog sceptisch tegenover vignettering en softe hoeken bij FF, maar 12MP zijn zeker genoeg voor mij. Als dit allemaal in één camera past met ook die nieuwe AF module en hoge FPS en als ook de beeldkwaliteit dik in orde blijkt, dan ben ik zeker kandidaat voor deze nieuwe PRO body.

    MVG,

    Comment


    • #47
      Re: Nikon komt nooit met Full Frame.

      Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht

      Ook nog even zeggen dat ik, als Canon gebruiker, nog niet overtuigd ben van de beeldkwaliteit van de 1DsIII.

      Jan.
      hier is allicht een voorbeeldje http://web.canon.jp/imaging/eosd/eos...s/portrait.jpg
      files beginnen wel groot te worden

      Comment


      • #48
        Re: Nikon komt nooit met Full Frame.

        Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
        Volgens mij is er maar één zinnig argument voor dit: zo groot mogelijke pixels voor een zo spectaculair mogelijke ISO waarden Geef toe, het zal niet perfect zijn omdat het Hi2 noemt, maar ISO25600 is wel degelijk zeer spectaculair, en zeker bedoeld om de onaantastbaar gewaande concurrentie niet alleen te evenaren, maar ook ineens voorbij te spurten Alleen spijtig dat de Nikonians hier zo lang op hebben moeten wachten.
        Nog even mijn persoonlijk idee:
        Ik denk dat Nikon hun eigen sensor van de D2H heeft vergroot naar FF.
        En dat de D3 dus inderdaad de opvolger is van de D2H.
        De DX lenzen kunnen nog steeds worden gebruikt en Canon zou nu ook die oplossing gaan toepassen (eindelijk) voor de EF-S lenzen op FF.
        Over H1 en H2 denk ik maar 1 ding : Nikon ruis onderdrukking zoals bij de D2X op ISO 800.
        Maar de fotos kunnen wel worden gemaakt op deze zeer hoge iso waarden en dat is belangrijk.

        Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
        Ik zelf sta inderdaad ook nog sceptisch tegenover vignettering en softe hoeken bij FF, maar 12MP zijn zeker genoeg voor mij. Als dit allemaal in één camera past met ook die nieuwe AF module en hoge FPS en als ook de beeldkwaliteit dik in orde blijkt, dan ben ik zeker kandidaat voor deze nieuwe PRO body.
        Met uw huidige verzameling kan ik mij niet voorstellen dat dit een probleem wordt. En het verschil met de D2X wordt groot.

        Jan.

        Comment


        • #49
          Re: Nikon komt nooit met Full Frame.

          Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
          hier is allicht een voorbeeldje http://web.canon.jp/imaging/eosd/eos...s/portrait.jpg
          files beginnen wel groot te worden
          Heb ik gezien.
          Een typisch voorbeeld tegenover MF.
          Vrij veel CA met de 85 1,2 op f1,8.

          Ik maak hier de opmerking over de beeldkwaliteit van de 1DsIII omdat deze nu evenveel pixels heeft als de 20D.
          En ik heb niet echt veel zin om terug te gaan van de beeldkwaliteit van de 5D (12 MP) naar de beeldkwaliteit van de 20D (8 MP x 1,6)

          MF met grotere pixels is gewoon altijd beter dan een 1DsIII of een D3X met heel kleine pixels.
          Dat de 1DsIII dus beter is dan gelijk welke MF moet ik eerst zien voor ik het kan geloven.

          Jan.

          Comment


          • #50
            Re: Nikon komt nooit met Full Frame.

            Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
            Heb ik gezien.
            Een typisch voorbeeld tegenover MF.
            Vrij veel CA met de 85 1,2 op f1,8.

            Ik maak hier de opmerking over de beeldkwaliteit van de 1DsIII omdat deze nu evenveel pixels heeft als de 20D.En ik heb niet echt veel zin om terug te gaan van de beeldkwaliteit van de 5D (12 MP) naar de beeldkwaliteit van de 20D (8 MP x 1,6)

            MF met grotere pixels is gewoon altijd beter dan een 1DsIII of een D3X met heel kleine pixels.
            Dat de 1DsIII dus beter is dan gelijk welke MF moet ik eerst zien voor ik het kan geloven.

            Jan.
            Kan aan mij liggen, maar heeft de 1DsIII geen 21Mp ( 21.1 million effective pixels
            ) en de 20D 8 (8.2 million) ? Hoe kunnen ze dan evenveel pixels hebben..
            Last edited by Adri H; 21 augustus 2007, 09:49.
            Nikon EM - F801S - D2X en wat snelle Nikkors.

            Comment


            • #51
              Re: Nikon komt nooit met Full Frame.

              Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
              Over H1 en H2 denk ik maar 1 ding : Nikon ruis onderdrukking zoals bij de D2X op ISO 800.
              Maar de fotos kunnen wel worden gemaakt op deze zeer hoge iso waarden en dat is belangrijk.

              Met uw huidige verzameling kan ik mij niet voorstellen dat dit een probleem wordt. En het verschil met de D2X wordt groot.

              Jan.
              De sensor uit de D2X heeft 2 gezichten: die laat zeer mooie resultaten laat optekenen aan ISO100, maar wordt tegelijk ook monsterachtig lelijk op hoge ISO's. Ik denk verder ook dat H1 en H2 meer met het niet halen van een volledig kleurbereik te maken heeft dan met absolute ruis. Anyway de reviews zullen het hele verhaal vertellen, maar ik ben zeker zeer benieuwd

              MVG,

              Comment


              • #52
                Re: Nikon komt nooit met Full Frame.

                Oorspronkelijk geplaatst door Adri H Bekijk bericht
                Kan aan mij liggen, maar heeft de 1DsIII geen 21Mp ( 21.1 million effective pixels
                ) en de 20D 8 ? Hoe kunnen ze dan evenveel pixels hebben..

                Ik denk dat de vorige poster bedoelde "even grote pixels" in plaats van "evenveel".
                Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
                http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

                Comment


                • #53
                  Re: Nikon komt nooit met Full Frame.

                  Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
                  Ik denk dat de vorige poster bedoelde "even grote pixels" in plaats van "evenveel".
                  Ok, het begon me hier effe te duizelen..
                  Ik zet me terug in 'read' mode en laat de knappe koppen verder discussieren
                  Nikon EM - F801S - D2X en wat snelle Nikkors.

                  Comment


                  • #54
                    Re: Nikon komt nooit met Full Frame.

                    Op het forum van FredMiranda zou er een artikel gepasseerd zijn waarin er toch een Nikon FF aangekondigd werd ...
                    In hoeverre dit waarheid is ....



                    Gisteren kondigde Canon hun nieuwe 40D digitale spiegelreflex aan. Er circuleren ook al een hele tijd geruchten dat ook Nikon binnenkort een nieuw pro-toestel zou aankondigen. Deze geruchten circul…
                    Fotolog -DevLog

                    Comment


                    • #55
                      Re: Nikon komt nooit met Full Frame.

                      Oorspronkelijk geplaatst door whoami Bekijk bericht
                      Op het forum van FredMiranda zou er een artikel gepasseerd zijn waarin er toch een Nikon FF aangekondigd werd ...
                      In hoeverre dit waarheid is ....



                      http://frederikgheysels.wordpress.co...e-nikon-dslrs/
                      Zie post 32 in dit topic. Net hetzelfde lijstje

                      MVG,

                      Comment


                      • #56
                        Re: Nikon komt nooit met Full Frame.

                        Oorspronkelijk geplaatst door Adri H Bekijk bericht
                        Kan aan mij liggen, maar heeft de 1DsIII geen 21Mp ( 21.1 million effective pixels
                        ) en de 20D 8 (8.2 million) ? Hoe kunnen ze dan evenveel pixels hebben..
                        1DsIII = 8,2 MP x 1,6 x 1,6 = 21 MP.

                        Als je alleen de pixels bekijkt en niet de foto dan heeft de 1DsIII evenveel pixels als de 20D.
                        Of de pixel kwaliteit in verband met CA en andere lens fouten is gelijk. Terwijl dit bij MF veel beter is.
                        Belijk ook de reaktie van MR op de 1DsIII.


                        Jan.

                        Comment


                        • #57
                          Re: Nikon komt nooit met Full Frame.

                          21 MPixels; al goed en wel - maar in hoeverre kunnen de huidige lenzen deze resolutie nog aan?
                          Minder glas dan vroeger, maar beter.

                          Comment


                          • #58
                            Re: Nikon komt nooit met Full Frame.

                            Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
                            21 MPixels; al goed en wel - maar in hoeverre kunnen de huidige lenzen deze resolutie nog aan?
                            Zoals gezegd even goed of even slecht als de 30D. En beter dan de 400D.

                            Het verschil van 16 MP naar 21 MP lijkt erg groot maar dit verschil is kleiner dan van 6 MP naar 8 MP.

                            Jan.

                            Comment


                            • #59
                              Re: Nikon komt nooit met Full Frame.

                              Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
                              21 MPixels; al goed en wel - maar in hoeverre kunnen de huidige lenzen deze resolutie nog aan?
                              zal niet te veel zijn, wil niet zeggen dat je de ander niet meer kunt gebruiken, maar gaan de resolutie beperken en voor een aantal neveneffecten zorgen.
                              Maar met zulk toestel koop je enkel top glass veronderstel ik.
                              Je voelt het zo aankomen, binnen een paar jaar zal waarschijnlijk het hele mid-class segment rond de 18 a 20 mp hangen.

                              Comment


                              • #60
                                Re: Nikon komt nooit met Full Frame.

                                Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                                zal niet te veel zijn, wil niet zeggen dat je de ander niet meer kunt gebruiken, maar gaan de resolutie beperken en voor een aantal neveneffecten zorgen.
                                Maar met zulk toestel koop je enkel top glass veronderstel ik.
                                Er is toch nog een verschil tussen de 21 MP van de 1DsIII en de 12 MP van de D2X.
                                De D2X sensor zou in FF versie meer dan 27 MP zijn.

                                Jan.

                                Comment

                                Working...
                                X