Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon komt nooit met Full Frame.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Nikon komt nooit met Full Frame.

    Aan de foto te zien : bedoel je niet de F2 ?
    Hier in zijn HSS-uitvoering met spijtig genoeg zijn non-metering prisma, in nieuwstaat halen ze op Ebay ongelofelijke prijzen.
    Met zijn DP-12 zoeker en diafragmasturingsunit ziet hij er nog een stuk indrukwekkender uit

    Of ben ik verkeerd ?

    PaulM

    Sorry foutje , de lezingen die Christophe geeft gaan wel degelijk over de F2-H (F2 Highspeed) met unieke 250 opname-rug.

    Comment


    • #32
      Re: Nikon komt nooit met Full Frame.

      Alweer één van de smakelijker berichten op DPR, waar wel sprake is van FF (nieuwste Nikon LBCAST sensor?)

      Following is what his source said.

      Nikon will make an announcement on 8/23 1PM JST in Tokyo.

      Two new DSLRs.

      D3
      - FX format (Full frame) 12Mpixel CMOS made by Nikon
      - 9 fps in FF mode, 11 fps in HSC mode
      - HSC is done at 1.5 crop factor (meaning DX size)

      - ISO 200 - 6400 with LO (iso100 equiv), H1 and H2 (iso 12800/25600 respectively)
      D300
      - DX format 12Mpixel CMOS (most likely same as D2X)
      - 6 fps and boost to 8 fps with power grip (no HSC mode)
      - ISO 200 - 3200 with LO (iso100 equiv), H1 (iso 6400)

      D3 and D300 share the same AF system. 51 AF points. 15 of them are cross sensor.
      Supports live view mode. Switch to contrast based AF in live view mode.

      Five new lenses.

      - AF-S 14-24/2.8 G
      - AF-S 24-70/2.8 G
      - AF-S VR 400/2.8 G
      - AF-S VR 500/4 G
      - AF-S VR 600/4 G
      MVG,

      Comment


      • #33
        Re: Nikon komt nooit met Full Frame.

        - ISO 200 - 6400 with LO (iso100 equiv), H1 and H2 (iso 12800/25600 respectively)
        ISO 25600
        Nikon D80 en toebehoren.

        Comment


        • #34
          Re: Nikon komt nooit met Full Frame.

          Enige reden waarom men niet aan iso100 kan beginnen?
          Die speciale LO en HI settings hebben altijd hun nadelen.

          D3 : 12 MP aan allicht 8000 eur; HSC is een leuke gimmick maar dan zit je aan 5 MP; als je zo'n kapitaal kan uitgeven aan een body kan je uw DX lenzen wel verkopen zeker?
          D300 : allicht dezelfde (oude) sensor van de D2X; een naar beneden geklopte D2X dus ; zoals ik had voorspeld

          Ik wil niet vooruitlopen op de zaken maar moet Nikon daarmee de concurrentie aangaan met Canon?

          Heb je de 1DsIII specs daar al eens naast gezet?

          Toestellen lijken ook vooral gericht naar actie ipv allround. Snelle fps en AF. Leuk maar heb ik totaal niets aan.
          Last edited by PSG; 20 augustus 2007, 11:13.

          Comment


          • #35
            Re: Nikon komt nooit met Full Frame.

            Oorspronkelijk geplaatst door PSG Bekijk bericht
            Enige reden waarom men niet aan iso100 kan beginnen?
            Die speciale LO en HI settings hebben altijd hun nadelen.

            D3 : 12 MP aan allicht 8000 eur; HSC is een leuke gimmick maar dan zit je aan 5 MP; als je zo'n kapitaal kan uitgeven aan een body kan je uw DX lenzen wel verkopen zeker?
            D300 : allicht dezelfde (oude) sensor van de D2X; een naar beneden geklopte D2X dus ; zoals ik had voorspeld

            Ik wil niet vooruitlopen op de zaken maar moet Nikon daarmee de concurrentie aangaan met Canon?

            Heb je de 1DsIII specs daar al eens naast gezet?
            Die D3* wordt de opvolger voor de D2H, dus is 12MP volkomen gerechtvaardigd, niet? Als de ISO200 perfect is, zal de ISO100 ook wel niet slecht zijn zeker? Deze camera gaat zeker ook geen 8000 Euro kosten

            De hoge resolutie opvolger voor de D2x komt pas in 2008. En trouwens over die 1DsIII specs, inderdaad indrukwekkend, maar wie gaat 'm willen of kunnen betalen

            De D300 gebruikt vast en zeker de nieuwste Sony sensor

            Comment


            • #36
              Re: Nikon komt nooit met Full Frame.

              Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
              Die D3* wordt de opvolger voor de D2H, dus is 12MP volkomen gerechtvaardigd, niet?
              Een naam of achtergrond verandert de specs niet he. ik zet gewoon de twee slagschepen tegen mekaar + het feit dat Canon al 2 jaar een toestel heeft die dit kan (en heel goede IQ) en nu 2000 eur kost.

              Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
              Als de ISO200 perfect is, zal de ISO100 ook wel niet slecht zijn zeker?
              Euh, 1.3 crop is ook bijna FF he. Beetje naast de kwestie he.

              Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
              De hoge resolutie opvolger voor de D2x komt pas in 2008. En trouwens over die 1DsIII specs, inderdaad indrukwekkend, maar wie gaat 'm willen of kunnen betalen
              Voor de markt waarvoor hij dient, gaat dit volgens mij geen enkel probleem zijn. Blaast blijkbaar de P25 digital back weg en die betaalde zich al op 9 maand terug (volgens de redenering van een professional uiteraard).


              Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
              De D300 gebruikt vast en zeker de nieuwste Sony sensor
              Lees ik eens, maar diagonaal zag ik al 12 bit staan. 40D heeft 14 bit en highlight priority voor een verwachte prijs van 1300 eur of zo.
              D300 zou 2500 eur zijn ?

              Edit : in praktijk gaan we moeten zien wat het nieuwe design oplevert naar ruis, maar het lijkt ook hier gericht op snelheid terwijl canon al op een andere boot zit. Canon heeft de ruis al onder controle en zit nu al op 14 bit en highlight priority en de volgende generatie gaat 16 bit zijn.

              De D300 heeft wel een MP voordeel en de Nikon-ergonomie dus hij kan wel in een bepaalde niche vallen, waar canon niets kan bieden.
              Canon zit er ofwel onder ofwel boven. Hij kan wel een serieuse concurrent zijn voor de 1DIII als je minder om tonaliteit heeft.
              Maar DR staat nog altijd niet in Nikon's woordenboek.
              Last edited by PSG; 20 augustus 2007, 11:51.

              Comment


              • #37
                Re: Nikon komt nooit met Full Frame.

                Oorspronkelijk geplaatst door PSG Bekijk bericht
                Een naam of achtergrond verandert de specs niet he. ik zet gewoon de twee slagschepen tegen mekaar + het feit dat Canon al 2 jaar een toestel heeft die dit kan (en heel goede IQ) en nu 2000 eur kost.


                Euh, 1.3 crop is ook bijna FF he. Beetje naast de kwestie he.


                Voor de markt waarvoor hij dient, gaat dit volgens mij geen enkel probleem zijn. Blaast blijkbaar de P25 digital back weg en die betaalde zich al op 9 maand terug (volgens de redenering van een professional uiteraard).



                Lees ik eens, maar diagnonaal zag ik al 12 bit staan. 40D heeft 14 bit en highlight priority voor een verwachte prijs van 1300 eur of zo.
                D300 zou 2500 eur zijn ?
                In het kort kan je dus stellen dat jij eigenlijk met niets tevreden bent?

                MVG,

                Comment


                • #38
                  Re: Nikon komt nooit met Full Frame.

                  Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                  In het kort kan je dus stellen dat jij eigenlijk met niets tevreden bent?

                  MVG,
                  ..............

                  Comment


                  • #39
                    Re: Nikon komt nooit met Full Frame.

                    Gewoon eerst even afwachten...

                    Als Nikon een eerste FF heeft dan volgen de grote aantallen MP later ook nog wel.

                    En 12 MP is voor 99,3 % van alle toepassingen ruim voldoende.

                    Jan.

                    Comment


                    • #40
                      Re: Nikon komt nooit met Full Frame.

                      Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                      In het kort kan je dus stellen dat jij eigenlijk met niets tevreden bent?

                      MVG,
                      Dikke lol!

                      mvg,

                      Roland

                      Comment


                      • #41
                        Re: Nikon komt nooit met Full Frame.

                        Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                        In het kort kan je dus stellen dat jij eigenlijk met niets tevreden bent?
                        MVG,
                        Rare reactie als je zoveel gelijkaardige threads zit op dit forum.
                        Ik stel gewoon specs tegenover elkaar. Da's alles.
                        Duidelijk een Nikonian. Maar zoals ik hierboven zei, zie ik de D300 wel als een serieuse concurrent voor de 1DIII. Dus in die zin nuanceer ik de zaken.

                        Ondertussen zit ik nog altijd op een D70.

                        Comment


                        • #42
                          Re: Nikon komt nooit met Full Frame.

                          Oorspronkelijk geplaatst door PSG Bekijk bericht
                          Rare reactie als je zoveel gelijkaardige threads zit op dit forum.
                          Ik stel gewoon specs tegenover elkaar. Da's alles.
                          Duidelijk een Nikonian. Maar zoals ik hierboven zei, zie ik de D300 wel als een serieuse concurrent voor de 1DIII. Dus in die zin nuanceer ik de zaken.

                          Ondertussen zit ik nog altijd op een D70.
                          De nieuwe D3* wordt de concurrent voor de 1DIII en de D300 wordt een tussenmodel

                          MVG,

                          Comment


                          • #43
                            Re: Nikon komt nooit met Full Frame.

                            Oorspronkelijk geplaatst door Roland Cuypers Bekijk bericht
                            Dikke lol!

                            mvg,

                            Roland
                            Grappig. Vooral voor een Nikonian dan.
                            Maar je leest blijkbaar selectief naast de lof die ik voor de canons heb.
                            Soit, Nikon heeft nu blijkbaar ook een FF. Nu kun je duizend threads opstarten over de voordelen van een FF tov van een crop.
                            Last edited by PSG; 20 augustus 2007, 19:57.

                            Comment


                            • #44
                              Re: Nikon komt nooit met Full Frame.

                              Oorspronkelijk geplaatst door PSG Bekijk bericht
                              Enige reden waarom men niet aan iso100 kan beginnen?
                              Die speciale LO en HI settings hebben altijd hun nadelen.

                              D3 : 12 MP aan allicht 8000 eur; HSC is een leuke gimmick maar dan zit je aan 5 MP; als je zo'n kapitaal kan uitgeven aan een body kan je uw DX lenzen wel verkopen zeker?
                              D300 : allicht dezelfde (oude) sensor van de D2X; een naar beneden geklopte D2X dus ; zoals ik had voorspeld

                              Ik wil niet vooruitlopen op de zaken maar moet Nikon daarmee de concurrentie aangaan met Canon?

                              Heb je de 1DsIII specs daar al eens naast gezet?

                              Toestellen lijken ook vooral gericht naar actie ipv allround. Snelle fps en AF. Leuk maar heb ik totaal niets aan.
                              een sensor heeft een optimaal gebied dat bij de meeste rond de 200 iso ligt.
                              beeld kwaliteit vermindert zowel op hogere als lagere iso. ISO 200 is de meest comfortabele en meest bruikbare waarde voor algemeen gebruik en daar richten de sensor producenten zich op.

                              Denk dat je alles door elkaar aan het klutsen bent, waarschijnlijk kondigt nikon deze week de d300 en de d3h aan, de laatste vooral gericht op actie en low-light fotografie.
                              De D3X komt waarschijnlijk begin/mid volgend jaar op de markt. (24mp volgens de lopende geruchten.). Donderdag zal het een en het ander duidelijker worden. Nu dat Canon zijn troeven op tafel heeft gelegd zal er meer en meer info beginnen door te sijpelen van de andere producenten.
                              Last edited by puerte; 20 augustus 2007, 14:07.

                              Comment


                              • #45
                                Re: Nikon komt nooit met Full Frame.

                                Terwijl de eerste Nikon FF reeds half wordt bevestigd door Thom Hogan zou ik het toch heel ongelooflijk vinden dat Nikon een FF heeft.

                                Niet omdat FF voor een hoge snelheids DSLR wel een heel merkwaardige keuze is, die zelfs Canon nog niet heeft gemaakt...
                                En ook niet omdat Nikon, 5 jaar na Canon, niet met een FF zou kunnen komen met dezelfde beeldkwaliteit van de Canon 5D en de ergonomie van de D2X...
                                Op zich zeker een heel belangrijke stap voor Nikon.

                                Maar wel wegens de eindeloze argumenten die zowel Nikon als de meest overtuigde Nikonians hebben gebruikt tegen alles van Canon en zeker tegen FF van Canon.

                                Als Thom Hogan, zoals gewoonlijk, gelijk heeft dan zal voor mij de grootste verrassing zijn om te horen welke argumenten er nu naar boven gaan komen.



                                Ook nog even zeggen dat ik, als Canon gebruiker, nog niet overtuigd ben van de beeldkwaliteit van de 1DsIII.

                                Jan.
                                Last edited by Jan_10D; 21 augustus 2007, 05:24.

                                Comment

                                Working...
                                X