Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Oly P1

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Oly P1

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
    Laat ons daar eens over nadenken.

Jij verkiest dus enkele jaren een slechter systeem te hebben omdat er eventueel ooit wel eens iemand met een wereldschokkends iets komt waardoor de anderen gedurende +-3-4 jaar max een achterstand hebben. En al de jaren daarna heb jij weer je gebruikelijke achterstand tov de anderen. En de voorsprong die je had benutte je ook al niet echt want je wou je niet binden aan een merk en kon dus max 2 lenzen kopen waarmee je zoveel mogelijk moest kunnen en het waren ook al niet de beste want die kosten voor jou teveel geld en dat zou je weer binden. Of je dat dan nog echt een voorsprong kan noemen is ook al niet zo zeker meer.

In het beste geval heb je dus gedurende enkele jaren een kleine voorsprong op de andere merken en al de andere tijd heb je gewoon een achterstand. Maar de kans dat je gewoonweg altijd over de jaren heen gewoon een minder goed systeem hebt is veel groter.

Is een kleine voorsprong gedurende 3-4 jaar jou dat risico waard?
    Ben je bereid altijd een slechter systeem te hebben om ev 3-4 jaar een beter systeem te hebben.

De verliezers over de jaren heen zijn duidelijk de mensen die nooit de moeite nemen om in een systeem te investeren maar altijd blijven aanmodderen want ooit zou er wel eens iemands met iets revolutionairs kunnen komen.
    Het gebeurt niet veel , maar dit keer ben ik roerend met je eens

MVG

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
      Geloof het of niet, it's entirely up to you, maar de meest bestaande lenzen kunnen de evolutie van de camera's niet volgen zekers niet wat APS-C sensors betreft.
      Ik koop enkel die lenzen die ik echt nodig heb, en voor sporadisch gebruikt richt ik me op de 3th party leveranciers. Heb over een 8 tal maanden besloten geen extra lens meer te kopen. Alhoewel, heb eigenlijk dringend nood aan een goede lens in de 18-75 range maar ik wacht tot ik een nieuw toestel heb, voor ik beslis iets te kopen.

Daar gaan een 8 a 10 tal camera's van top kwaliteit op vrij korte termijn op ons afkomen, nooit eerder gebeurt. Wat beeldkwaliteit betreft zullen ze allemaal quasi gelijk zijn, zoals dat nu reeds het geval is. Of het moet zijn dat, zoals geruchten ten ronde gaan, er modellen bijzijn met 3 layer technologie sensors, of dat nikon een samen met fuji ontwikkelde super sensor zou gebruiken. Op korte termijn geloof ik daar niet in maar alles is mogelijk. Als pentax, olympus of sony een camera met gelijkaardige mogelijkheden als Canon of Nikon uitbrengt zijn ze waarschijnlijk verloren.
      Ze gaan met iets verschillend op de markt moeten komen, zoals nu reeds het geval is met de pentax K10D en de oly E410. De verschillende merken gaan zich moeten profileren. En als koper moet je je dan richten op het profiel dat het best bij je past, anders ben je verkeerd bezig.

Je oogkleppen afzetten, boven de merken heen kijken, je niet blindelings laten beïnvloeden door gesponsorde reviewers of reclame boodschappen, niet kopen omdat je gebuur of vriend dat ook heeft, maar datgene kopen wat het best bij jou profiel past.
      Ik denk dat jij vooralsnog niet weet wat je wil, foto's maken of tot in den treurnis palaveren

MVG,

Comment

Heeft er iemand een aspirientje voor mij?
        http://www.digifotofreak.nl

Comment

Heeft U niet liever een asP1rientje ?
          Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto Bekijk bericht
            Heeft er iemand een aspirientje voor mij?
            Sorry, en met alle respect, maar ik word een beetje moedeloos wanneer iemand met zo'n theorieën komt aandraven

In ieder geval om terug on topic te komen: Ik hoop dat Olympus met deze toekomstige camera een voltreffer scoort! Lang leve de concurrentie

MVG,

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
              Sorry, en met alle respect, maar ik word een beetje moedeloos wanneer iemand met zo'n theorieën komt aandraven
              MVG,
              Ik ben het dus volledig eens mee Frank.

Uiteindelijk belanden we hier allemaal op dit forum omdat we een gemeenschappelijke interesse hebben, nl. fotografie.
              En met welk toestel dat je dat doet maakt uiteindelijk niet uit. We hebben allemaal onze redenen om voor een bepaald toestel of systeem te kiezen. En deze keuze wordt bepaald door een aantal factoren, waarvan sommige meetbaar of vergelijkbaar zijn, maar andere zijn nu eenmaal subjectief of persoonlijk, zoals de handling, beschikbaarheid van accesoires (lenzen, flitsers, ...), betere zoeker, of soms ook omwille van budgettaire redenen,... maakt niet uit. En uiteindelijk is geen enkele van die redenen verkeerd om voor een bepaald toestel of merk te kiezen. Dus voor een gedeelte wordt een fototoestel gekocht 'vanuit den buik', gewoon omdat je er goed bij voelt.
              Als gevolg ligt dit dus altijd een beetje gevoelig.
              Als je dan hier komt verkondigen dat bepaalde toestellen of merken van toestellen niet deugen, of dat ze niet werken zoals JIJ vindt dat ze moeten werken, dan kan je wel verwachten dat je wordt aangepakt. Zeker als dit dan gebaseerd is op niet-officiële gegevens.
              Het is gewoon kwestie van tonen van respect voor iemand anders zijn keuze. De meeste mensen hier hebben er geen probleem mee als je vermeldt dat een bepaald toestel je niet ligt, of dat je hebt gekozen voor merk X omwille van eigenschap ..., of dat je toestel Y interessant vindt omwille van ...
              Het belangrijkste is dat JIJ geniet van uw toestel, en dat je bevredigende resultaten haalt. Je hebt het blijkbaar niet voor Canon, geen probleem. Ik vind mijn gading niet bij Nikon. Maar als je bijvoorbeeld eens gaat kijken in Showcase, en je ziet hoeveel prachtige foto's hier worden gepost, ONDERANDERE (!!) met Canon, kan je dit niet zomaar afbreken. en hetzelfde geldt voor Sony, Nikon, Olympus, ... . Meer zelfs,het hoeven zelfs geen DSLR's te zijn !!! Er zijn mensen die zeer mooie resultaten halen met compacts of bridge-cameras. En wat betreft DSLR's, de technologie is nu al zo ver gevorderd dat je uiteindelijk geen miskoop meer kan doen. Eigenlijk worden we nu al rotverwend. Zelfs professionel fotografen (waarschijnlijk wel niet allemaal) zijn het er mee eens dat de digitale fotografie nu al verder staat dan analoog ooit heeft gestaan, toch zeker wat betreft consumers en prosumers.

Samengevat : minder discussiëren (en afbreken) van toestellen of merken, en meer genieten van de apparatuur die we met onze duurverdiende centen hebben kunnen kopen. Let's have fun !!!!
              Last edited by stapperke; 2 augustus 2007, 23:13.
              Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

Comment

Ik heb met veel belangstelling meegelezen( ga gerust door, ik vermaak me wel)
                Deze discussie doet me denken aan de tijd dat we nog allemaal analoog fotografeerde.
                We hadden toen een uitdrukking : EEN AAP MET EEN LEICA.
                Daar bedoelde we mensen mee die alleen maar het beste materiaal wilde (daar is opzich niks mis mee) maar dan dachten ze als je dat niet had je dus achter liep of (nog erger) geen goede fotograaf was.

Zijn er nu mensen die zichzelf hier in herkennen??
                Mensen die nu roepen ik wil niet achter lopen of ik wil geen slechter systeem hebben!!!!

Naar mijn idee zijn jullie verliefd op de camera(dat mag) , maar ik en met mij echt meer mensen , zijn verliefd op fotografie.

Fabrikanten brengen steeds nieuw materiaal op de markt en vertellen natuurlijk dat deze weer veel beter is dan het vorige materiaal.
                Zo werkt namelijk de markt...........
                Ik kan me voorstellen dat sommige Olympus E1 gebruikers hun body willen vervangen door een Olympus P1 omdat dit echt een sprong voorruit is.
                Olympus heeft langer dan andere merken gewacht om een nieuw model uit te brengen.
                Maar de E1 is nog steeds een camera waar je prima foto's mee kan maken.

Elk merk camera levert op dit moment zeer goede camera's(ook de instap modellen)..........meer heb je als fotograaf niet nodig, gewoon een goede camera met een of meer goede objectieven.

Leuk die kleine verbeteringen op het volgende model.........maar als je denkt dat je dan betere foto's gaat maken...........gefeliciteerd.........dan ben jij vermoedelijk die AAP(kan ook zonder leica)

p.s. ik wil wel zeggen dat er ook onder Leica gebruikers veel goede fotografen zijn.......voor er weer een nieuwe discussie over dit onderwerp begint.
                Olympus E-M1 / E-M5 II / E-M10 II / E-30; M Zuiko digital 12-40 ED f2,8 PRO ; Oly flitser FL-36; Zuiko Digital ; 50-200 f2,8-3,5 SWD ; 70-300mm f4-5,6 ED ; 14-54mm f2,8-3,5; M. Zuiko digital 14-42 II R ; M. Zuiko digital 17mm 1:1,8

Comment

Comment

Je zou hier nog altijd de indruk krijgen dat een D3, D300 of 40D meer succes hebben dan een P1... ;-).
                    Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                      Je zou hier nog altijd de indruk krijgen dat een D3, D300 of 40D meer succes hebben dan een P1... ;-).
                      Met uitzondering van IS zie ik niets dat beter is aan de P1 dan aan de 40D of de D300.

Jan.

Comment

Working...
                      X