Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Oly P1

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Oly P1

    Oorspronkelijk geplaatst door matt4 Bekijk bericht
    kan je even de pagina angeven??
    Ik vind deze niet terug in mijn Chasseur d'images Juli 2007...
    aug-sept 2007
    http://www.digifotofreak.nl

    Comment


    • #47
      Re: Oly P1

      Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto Bekijk bericht
      aug-sept 2007
      ah! als die al uit is moet ik die snel gaan halen

      sorry voor het off-topic

      Comment


      • #48
        Re: Oly P1

        Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto Bekijk bericht
        Ik geef wel toe dat ik geen klein beetje onder de indruk ben van de nieuwe specs van de Oly, maar als je het zo op papier leest, kan je ook niet anders. De enige camera waar ik in heel dit betoog een groot vraagteken achter plaats, is de EOS 40D, want, zoals ik al zei: 'oude wijn in nieuwe zakken'. Of vind je een 30D met (in essentie samenvattend) live view en 12 MPix zo fascinerend.
        Tja ik denk nog steeds dat je met die 12MP te hoog gaat zitten want dat verwacht ik niet maar kom.

        Het enige dat ik raar blijf vinden is dat je die OLY interessant vind (wat ik perfect kan begrijpen) maar de "veronderstelde" 40D niet. ALs je de specs gaat bekijken is er amper een verschil. Dus wat is daar dan zo interessant aan bij de ene en absoluut niet bij de andere. Dat is gewoonweg de zaken niet objectief bekijken. Dat mag gerust van mij hoor want ik voel mij niet goed bij een merk vind ik een heel goed argument.

        Maar met uiteindelijk als enige echte verschil weathersealing en wireless flash via de ingebouwde flitser. Dat is toch wel heel povertjes he om zo een uiteenlopende mening aan op te hangen. En dan kijk je nog enkel naar de voordelen van de OLY en niet naar de nadelen dus tja dat is een heel subjectieve mening die verre van neutraal is dat moet je toch wel zelf zien ook. Vooral omdat je het ook zo stelt. Afsabelen heeft daar niks mee te maken gewoon objectiever bekijken.
        Dat de concurrentie van canon een grote inhaalbeweging gemaakt heeft is zeker waar en dat is maar goed ook want dat was hoog tijd. En ik hoop dat dit zich voor die concurrenten in goeie verkoopcijfers gaat vertalen want ook dat is goed voor ons allemaal. Maar de wonderbaarlijke specs die jij in de oly ziet sorry ik zie ze niet. Misschien zal ie dat in de praktijk zijn misschien ook niet maar daarvoor is het veel te vroeg.

        Comment


        • #49
          Re: Oly P1

          Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
          Tja ik denk nog steeds dat je met die 12MP te hoog gaat zitten want dat verwacht ik niet maar kom.

          Het enige dat ik raar blijf vinden is dat je die OLY interessant vind (wat ik perfect kan begrijpen) maar de "veronderstelde" 40D niet. ALs je de specs gaat bekijken is er amper een verschil. Dus wat is daar dan zo interessant aan bij de ene en absoluut niet bij de andere. Dat is gewoonweg de zaken niet objectief bekijken. Dat mag gerust van mij hoor want ik voel mij niet goed bij een merk vind ik een heel goed argument.

          Maar met uiteindelijk als enige echte verschil weathersealing en wireless flash via de ingebouwde flitser. Dat is toch wel heel povertjes he om zo een uiteenlopende mening aan op te hangen. En dan kijk je nog enkel naar de voordelen van de OLY en niet naar de nadelen dus tja dat is een heel subjectieve mening die verre van neutraal is dat moet je toch wel zelf zien ook. Vooral omdat je het ook zo stelt. Afsabelen heeft daar niks mee te maken gewoon objectiever bekijken.
          Dat de concurrentie van canon een grote inhaalbeweging gemaakt heeft is zeker waar en dat is maar goed ook want dat was hoog tijd. En ik hoop dat dit zich voor die concurrenten in goeie verkoopcijfers gaat vertalen want ook dat is goed voor ons allemaal. Maar de wonderbaarlijke specs die jij in de oly ziet sorry ik zie ze niet. Misschien zal ie dat in de praktijk zijn misschien ook niet maar daarvoor is het veel te vroeg.
          Nou, ik dacht dat Canon qua innovatie al een tijdje de laatste in het peloton was in dit segment, maar ik zal me waarschijnlijk weeral vergissen.

          Volgens de uitgelekte studie van Olympus zijn dit de pluspuntem van de oly p1
          toz vd 40d. Natuurlijk de info welke Oly over de 40D heeft is speculatief, maar zij zullen waarschijnlijk ook wel een aantal bronnen hebben zekers en gaan dit waarschijnlijk niet zo maar uit hunne duim zuigen, dat zou echt heel dom zijn, en zo zien die mannen ter niet uit.

          dust reduction
          anti schake
          aantal AF-punten
          af-snelheid
          zoeker
          weather sealing
          live view
          flash

          Beter bij de 40d:
          aantal pixels
          en groter LCD scherm (3-inch dacht ik gelezen te hebben)


          Als canon vasthoudt aan zijn 18 maandelijkse gewoonte zullen we stilaan wel concrete info gaan krijgen zekers en dan kunnen we meer concreet vergelijken.

          Comment


          • #50
            Re: Oly P1

            Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
            Nou, ik dacht dat Canon qua innovatie al een tijdje de laatste in het peloton was in dit segment, maar ik zal me waarschijnlijk weeral vergissen.

            Volgens de uitgelekte studie van Olympus zijn dit de pluspuntem van de oly p1
            toz vd 40d. Natuurlijk de info welke Oly over de 40D heeft is speculatief, maar zij zullen waarschijnlijk ook wel een aantal bronnen hebben zekers en gaan dit waarschijnlijk niet zo maar uit hunne duim zuigen, dat zou echt heel dom zijn, en zo zien die mannen ter niet uit.

            dust reduction
            anti schake
            aantal AF-punten
            af-snelheid
            zoeker
            weather sealing
            live view
            flash

            Beter bij de 40d:
            aantal pixels
            en groter LCD scherm (3-inch dacht ik gelezen te hebben)


            Als canon vasthoudt aan zijn 18 maandelijkse gewoonte zullen we stilaan wel concrete info gaan krijgen zekers en dan kunnen we meer concreet vergelijken.
            Eigenlijk nogal belachelijk een vgl te maken tussen toestellen die geen van beide officieel bestaan. Laat staan dat er zekerheid bestaat over de specss.

            Maar kom laat ons dat lijstje eens overlopen.

            - dust reduction: ik denk dat de kans dat de 40D geen dustreduction systeem heeft onbestaande is elke nieuwe canon gaat dit hebben. De nieuwste canon hebben dit allemaal. Dit mag je dus al schrappen.
            - Anti shake: Canon heeft dit nu al +10 jaar WOW wat een innovatie...... nog 1 schrappen dus.
            - Aantal AF punten: dat is mogelijk maar is dat beter? Werkt dit beter? Niks kan dit momenteel bevestigen of ontkennen en als we de huidige AF systemen vgl gaat dit eerder naar Canon. Nog 1 schrappen dus.
            - Zoeker: In de praktijk beter? Heel groot vraagteken vergeet niet dat dit een 4/3 systeem is he daar is de algemene vergroting meestal nog kleiner. En de aangekondigde is alvast niet beter.
            - Weather sealing. Yes eindelijk 1 die mag blijven staan. Hoe sterk die sealing is tja ook dat is wel weer een vraagteken.
            - Live view: zou ook op de canon zitten, nog 1 die je dus mag schrappen
            - Flash: Ik betwijfel dat er geen op de canon zou zitten. On board wireles flash besturing zal de canon niet hebben dus ik zal deze nog laten staan. Maar wireles flash kan ook al jaren bij canon.
            - Meer pixels op de 40D Betwijfel ik heel sterk meer dan 12 MP denk ik nooit Ik denk zelfs niet dat ie 12 MP gaat hebben. Ik schat 10MP maar betere beeldkwaliteit. Maar ook dat is maar speculatie geen idee of daar iets van aan is.
            - Groter LCD scherm: geen idee of dit kan of niet

            Voor de rest laat ons maar eens afwachten tot deze toestellen officieel aangekondigd zijn en men ze kan vergelijken. Dan valt er misschien iets zinnigs te vertellen. Momenteel mag je uit je lijstje er dus 2 laten staan al de rest is ofwel reeds jaren bij canon aanwezig of een gewone evolutie of iets waar men geen idee heeft of het nu beter of slechter is. Niets om uit de bol over te gaan. Misschien is dit wel juist wat je zoekt hoor. Ga dan maar gerust uit de bol.

            Als voor een gebrek aan innovatie...tja als je zaken die al jaren bij canon bestaan gaat innovatie noemen tja dan......

            Comment


            • #51
              Re: Oly P1

              Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
              Eigenlijk nogal belachelijk een vgl te maken tussen toestellen die geen van beide officieel bestaan. Laat staan dat er zekerheid bestaat over de specss.

              Maar kom laat ons dat lijstje eens overlopen.

              - dust reduction: ik denk dat de kans dat de 40D geen dustreduction systeem heeft onbestaande is elke nieuwe canon gaat dit hebben. De nieuwste canon hebben dit allemaal. Dit mag je dus al schrappen.
              - Anti shake: Canon heeft dit nu al +10 jaar WOW wat een innovatie...... nog 1 schrappen dus.
              - Aantal AF punten: dat is mogelijk maar is dat beter? Werkt dit beter? Niks kan dit momenteel bevestigen of ontkennen en als we de huidige AF systemen vgl gaat dit eerder naar Canon. Nog 1 schrappen dus.
              - Zoeker: In de praktijk beter? Heel groot vraagteken vergeet niet dat dit een 4/3 systeem is he daar is de algemene vergroting meestal nog kleiner. En de aangekondigde is alvast niet beter.
              - Weather sealing. Yes eindelijk 1 die mag blijven staan. Hoe sterk die sealing is tja ook dat is wel weer een vraagteken.
              - Live view: zou ook op de canon zitten, nog 1 die je dus mag schrappen
              - Flash: Ik betwijfel dat er geen op de canon zou zitten. On board wireles flash besturing zal de canon niet hebben dus ik zal deze nog laten staan. Maar wireles flash kan ook al jaren bij canon.
              - Meer pixels op de 40D Betwijfel ik heel sterk meer dan 12 MP denk ik nooit Ik denk zelfs niet dat ie 12 MP gaat hebben. Ik schat 10MP maar betere beeldkwaliteit. Maar ook dat is maar speculatie geen idee of daar iets van aan is.
              - Groter LCD scherm: geen idee of dit kan of niet

              Voor de rest laat ons maar eens afwachten tot deze toestellen officieel aangekondigd zijn en men ze kan vergelijken. Dan valt er misschien iets zinnigs te vertellen. Momenteel mag je uit je lijstje er dus 2 laten staan al de rest is ofwel reeds jaren bij canon aanwezig of een gewone evolutie of iets waar men geen idee heeft of het nu beter of slechter is. Niets om uit de bol over te gaan. Misschien is dit wel juist wat je zoekt hoor. Ga dan maar gerust uit de bol.

              Als voor een gebrek aan innovatie...tja als je zaken die al jaren bij canon bestaan gaat innovatie noemen tja dan......
              Ge begrijpt er niets van mijne vriend, die verschillen willen niet zeggen dat canon die functie al dan niet heeft, maar dat zijn punten waarvan dat olympus na hun studie, er van uitgaat dat dit bij de oly P1 beter is dan bij de canon 40d. Inderdaad nen hele waslijst. En dat is geen studie om te zeggen dat ze de beste, zijn maar die is wel gemaakt om hun concurrentie positie te bepalen. Zou nogal dom zijn moesten ze daar zichzelf wat trachten wijs mee te maken.

              Comment


              • #52
                Re: Oly P1

                Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                Ge begrijpt er niets van mijne vriend, die verschillen willen niet zeggen dat canon die functie al dan niet heeft, maar dat zijn punten waarvan dat olympus na hun studie, er van uitgaat dat dit bij de oly P1 beter is dan bij de canon 40d. Inderdaad nen hele waslijst. En dat is geen studie om te zeggen dat ze de beste, zijn maar die is wel gemaakt om hun concurrentie positie te bepalen. Zou nogal dom zijn moesten ze daar zichzelf wat trachten wijs mee te maken.
                Maar.....
                Waarvoor die grafiek dient weet niemand. Of die grafiek van Oly komt weet niemand, Of de info op die grafiek juist is weet niemand. Of die Oly uitkomt weet niemand, of die canon uitkomt weet niemand. Of de verhoudingen die de grafiek weergeeft correct zijn weet niemand. Wat de cijfertjes juist weergeven weet niemand en zo kunnen we nog een hele tijd doorgaan.

                Nogal raar om daar oordelen aan vast te hangen. Vermits je zelf niet weet wat er nu juist staat en maar veronderstellingen doet. Dat moet je zelf toch ook wel inzien zekers

                Maar je mag van mij alles geloven wat op iemand zijn blog staat hoor. Maar dan ben jij wel heel goed gelovig.....

                Nochtans was het toch de redenen die jij aanbrengt als wat deze camera zo innovatief en interessant maakt. Maar dat bedoelde je dus niet..... ik vraag mij dus nog steeds af wat er dan zo innovatief en interessant is dat 1 camera in jullie ogen een absolute topper is en de andere een absolute kleun. Dit terwijl je nu zelf ook al lijkt toe te geven dat het verschil niet zo groot is.

                PS : niemand wil natuurlijk zeggen buiten de mensen van Canon en Oly maar die gaan het ons hier niet komen vertellen.
                Last edited by Kevlar; 30 juli 2007, 14:12.

                Comment


                • #53
                  Re: Oly P1

                  Mss is 't een idee akkoord te gaan dat jullie van mening verschillen en af te wachten welke specs de toestellen die uiteindelijk op de markt komen zullen hebben? En dan nog gaan er verschillen zijn die verschillende mensen in verschillende richtingen verschillende voorkeuren gaan doen hebben... en die verschillen zullen niet allemaal quantificeerbaar in de specs te vinden zijn...

                  Wim
                  Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

                  Comment


                  • #54
                    Re: Oly P1

                    Oorspronkelijk geplaatst door ishpuini Bekijk bericht
                    Mss is 't een idee akkoord te gaan dat jullie van mening verschillen en af te wachten welke specs de toestellen die uiteindelijk op de markt komen zullen hebben? En dan nog gaan er verschillen zijn die verschillende mensen in verschillende richtingen verschillende voorkeuren gaan doen hebben... en die verschillen zullen niet allemaal quantificeerbaar in de specs te vinden zijn...

                    Wim
                    Absoluut akkoord. Ik heb het al gezegd dat het mijn inziens nogal idioot is specs te bediscussieren van onbestaande camera's.

                    Mijn punt hier was enkel dat ik hun conclusies niet snap die ze baseren op de fictieve specs die hier staan. Maar dat standpunt verduidelijken lukt blijkbaar niet echt. Want voor mij alvast bestaan beide toestellen niet tot ze aangekondigd zijn. En ik heb hier ook al gezegd dat ieder zijn eigen gevoeligheden en interesses heeft.

                    Comment


                    • #55
                      Re: Oly P1

                      Amen
                      Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

                      Comment


                      • #56
                        Re: Oly P1

                        Collega's fotofreaks, kalmeer....
                        Iedere 6 maand komt er weer een bericht van een betere, snellere, meer featurerijke camera.
                        En dan barst de hel weer los.
                        Wat blijkt achteraf? Dat ze ieder in hun domein baas ge(bleven) zijn.
                        En dus, de mensen die hoge iso's als nr1 op hun criteria zetten, zullen waarschijnlijk weer vaststellen, dat Canon daar nog steeds baas is. Diegene die dit niet belangrijk vinden, raar, want eigenlijk als je 1 stop "ruiswinst" hebt (en een 5d heeft nog wel flink wat meer winst), komt dat overeen met een lens van 4.0 naar 2.8. En daar zijn wel velen voor gewonnen.
                        Anderen die Live view verliezen, of het 4/3de systeem of wie weet wat, zullen misschien weer blij zijn met de nieuwe telgen die technologisch vernieuwen.
                        Feit is, dat we er alleen maar beter mee kunnen worden, hoe meer concurrentie, hoe beter de produkten zullen worden.
                        Ik hoop voor deze camera specifiek, dat hij er snel komt, en verschillend genoeg is met de 2 groten, zodat we een reden hebben om hem te kopen.
                        Laat ons wel hopen dat ze het beter doen dan het grote Sony, daar komen ze nog steeds niet verder dan een alfa100 en heel wat gespeculeer over een grote broer.
                        Last edited by Rudy; 30 juli 2007, 19:57.

                        Comment


                        • #57
                          Re: Oly P1

                          Ik laat me telkens weer vangen door Kev's (ondertussen afgezaagde reactie) 'C$nnun heeft dat ook zulle.'

                          't Is al goed Kev, als je de nieuwe Oly niet interessant vindt, jouw goed recht. Terug in je mand... Kunnen we nu terug on topic...? Please?
                          http://www.digifotofreak.nl

                          Comment


                          • #58
                            Re: Oly P1

                            Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto Bekijk bericht
                            Ik laat me telkens weer vangen door Kev's (ondertussen afgezaagde reactie) 'C$nnun heeft dat ook zulle.'

                            't Is al goed Kev, als je de nieuwe Oly niet interessant vindt, jouw goed recht. Terug in je mand... Kunnen we nu terug on topic...? Please?
                            Het heeft hier niks te maken of ik deze nu interessant vind of niet. Daar gaat het immers niet over. En ik vind hem wel interessant en het is zelfs een goeie ontwikkeling om in deze categorie van camera wat meer concurrentie te hebben. En dat is broodnodig. En ja hoor dat is afgezaagd want dat heb ik hier al vaak geschreven.

                            Het gaat over het feit dat jij blijkbaar 2 camera's met weinig verschil gaat beoordelen alsof de ene een miskleun is en de andere een ongeloofelijk interessante ( het merk van deze camera's heeft hier zelfs geen enkel belang). Ik vroeg enkel hoe je dat kon verklaren. Wat is er dan zo bijzonder in die ene om zo een groot verschil in opinie te veroorzaken. En enkel op fictieve specs natuurlijk. Maar dat kan je dus niet.
                            En tja moeten toegeven dat je standpunt dus niet erg objectief maar subjectief is dat lijk je gewoon moeilijk te kunnen. Waarom dat voor jou moeilijk is tja ik zou het niet weten. Want een subjectieve mening is een heel goeie vind ik. Mijn vraag is dus nog steeds actueel en zelfs on topic. Al de andere zaken heb ik er immers niet bijgesleurd!

                            Comment


                            • #59
                              Re: Oly P1

                              In onderstaande link staat waarom ik de Oly interessanter vind dan de 30D:

                              The Olympus E-3, which is Olympus’ flagship DSLR, was announced October 16, 2007 in the US. The E-3 has a 10.1 megapixel Live MOS sensor along with Olympus’ TruePic III™ digital process…


                              Voor de rest vind je mij dan maar subjectief, alsof ik me daaraan stoor.

                              TTH en totaal off topic: vandaag op het werk foto's moéten maken met de 30D. Man, had ik spijt dat ik mijn K10 niet effe bij had; ik heb het ding net niet het raam uitgekeild, maar veel langer had het niet meer moeten duren voor mij... Als je wil spreken over averechtse ergonomie, dan heb je daar een toonvoorbeeld. Als Canon nu eerst is zou willen erkennen dat er nog enorm moet gesleuteld worden aan ht gebruiksgemak van hun camera's, dan zouden we de 30D (en zijn toekomstige opvolger) een plaats kunnen geven in de vergelijking met deze P1. Tot dan, staat hij daar heel ver vandaan. Maar ik weet het: ik ben heel subjectief...
                              http://www.digifotofreak.nl

                              Comment


                              • #60
                                Re: Oly P1

                                Maar ik weet het: ik ben heel subjectief...
                                Dat is nu ongeveer het zinnigste dat ge eigenlijk al vermeld hebt. Maar ja, ik behoor dan ook tot die zielige onwetende meute 30D gebruikers die niet beter weten. Samen met natuurlijk vele andere duizenden nitwits. Misschien hier ook eens een kijkje nemen : http://www.fredmiranda.com/reviews/s...&cat=15&page=1
                                Hierbij nog een kleine opmerking : het gaat hier wel om een toestel dat al 18 maanden uit is en zijn mogelijkheden heeft bewezen. Ik geniet liever van mijn toestel, dan zitten te discussieren over een toestel dat niet uit is, en waar zelfs op de officiële Olympus-sites nog niets van te bekennen is (zucht). Ik werk in de IT-sector, zoiets wordt geklasseerd onder de term 'Vaporware'. Misschien deze term eens opzoeken . En als ge dit niet begrijpt, zal je volgende uitspraak wel begrijpen : 'eigenlijk gaat het hier om gebakken lucht'. En als deze P1 toch zoveel beter is, wel post dan eens foto genomen met dit toestel. Ik kijk er al naar uit. I don't want facts, i want results !!!
                                Last edited by stapperke; 31 juli 2007, 23:19.
                                Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

                                Comment

                                Working...
                                X