Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Oly P1

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Oly P1

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
    Yep tuurlijk dat ontken ik toch nergens Het zijn echter wel de producenten die met toestellen kunnen polsen of de markt matuur genoeg is.

Lol hier toon je weer je gebrek aan kennis. Beide camera's waarover je spreekt hadden gewoon geen concurrentie en verkochten daarom heel veel. De kitlenzen hebben daar niets mee te maken er waren gewoon geen concurrenten niemand kon camera's leveren met dezelfde specs.
    Tja beeldkwaliteit heeft veel definities want iedereen heeft zijn gevoeligheden. En algemeen gezien kan er eigenlijk niemand op tegen Canon als je het mij vraagt.
    Maar zelfs de canon's zitten nog ver van wat het zou moeten zijn als je het mij vraagt laat staan de rest die nog 1 stop achter canon zit. Maar natuurlijk als je enkel 10x15 afprint dan is elke DSLR op hoge iso te doen.
    Ik betwijfel dat 14 bit veel invloed gaat hebben op de DR. Het gaat veel meer invloed hebben op de overgangen dan puur op de DR.

Tja heb je daar ook redenen voor? Ik zie eigenlijk weinig spectaculairs in deze camera. Alvast niets om een systeem mee te beslissen. Beter kijken naar wat je wil kunnen en wie je het meeste waar voor je geld geeft vind ik.
    Oh ja was ik weeral vergeten sorry sorry sorry en nogmaals sorry.
    Ik voel me beschaamt, het is me een troost dat je me er nu en dan op wijst
    dat Canon superieur is, ze kunnen niets fout doen, ze heben eigenlijk nooit en zullen nooit evenwaardige concurrentie krijgen. Ze zijn veruit de beste, op alle vlakken. alleluja!!

Had bijna de markIII van mijn lijstje van mogelijke aankoop kandidaten geschrapt. Had nochtans uiteindelijk iemand gevonden die heel schoon overtuigende belekes op het web geplaatst had. Was weeral een moment van zwakte die ik spijtig genoeg nogal regelmatig heb, zouden daar pillekes tegen bestaan ?? Had meer vertrouwen in Matsu****a en oly dan in Canon, shame on me !!

Ik probeer men best te doen maar het lukt me niet altijd zo goed, maar ja ik besef het, het zijn toch maar enkel clowns die een toestel van de concurrentie kopen of aanbevelen. Aha, voel me opeens terug gelukkig, waarschijnlijk omdat ik een clown ben.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto Bekijk bericht
      Dezelfde reden als jij om bij een minderwaardige 40D te blijven: puerte heeft geïnvesteerd in Oly mag ik aannemen...
      Hij heeft denk ik nog altijd in niks geinvesteerd denk ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
        Oh ja was ik weeral vergeten sorry sorry sorry en nogmaals sorry.
        Ik voel me beschaamt, het is me een troost dat je me er nu en dan op wijst
        dat Canon superieur is, ze kunnen niets fout doen, ze heben eigenlijk nooit en zullen nooit evenwaardige concurrentie krijgen. Ze zijn veruit de beste, op alle vlakken. alleluja!!

Had bijna de markIII van mijn lijstje van mogelijke aankoop kandidaten geschrapt. Had nochtans uiteindelijk iemand gevonden die heel schoon overtuigende belekes op het web geplaatst had. Was weeral een moment van zwakte die ik spijtig genoeg nogal regelmatig heb, zouden daar pillekes tegen bestaan ?? Had meer vertrouwen in Matsu****a en oly dan in Canon, shame on me !!

Ik probeer men best te doen maar het lukt me niet altijd zo goed, maar ja ik besef het, het zijn toch maar enkel clowns die een toestel van de concurrentie kopen of aanbevelen. Aha, voel me opeens terug gelukkig, waarschijnlijk omdat ik een clown ben.
        Raar dit ging denk ik niet over canon.

Als ik je dus goed begrijp blijkt je argument 1 of andere frustratie naar canon toe te zijn. Das uiteindelijk 1 van de beste argumentaties die ik je ooit al heb zien geven hier. Je maakt vooruitgang
        Want als je jezelf niet goed bij iets voelt moet je dat nooit kopen daar kan ik mij volledig in vinden.

Comment

Het is toch altijd hetzelfde hé.

Er post iemand een informatief nieuwtje over een nieuwe body die er staat aan te komen (Oly in dit geval) en er moet al direct negatief, denegrerend en snobistisch afkeurend gereageerd worden.

Complete off-topic en kinderachtige "ik ben beter en best" discussie tot gevolg.

Erg. Triestig...
          Ik haat het.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NeQo Bekijk bericht
            Het is toch altijd hetzelfde hé.

Er post iemand een informatief nieuwtje over een nieuwe body die er staat aan te komen (Oly in dit geval) en er moet al direct negatief, denegrerend en snobistisch afkeurend gereageerd worden.

Complete off-topic en kinderachtige "ik ben beter en best" discussie tot gevolg.

Erg. Triestig...
            Ik haat het.
            De originele poster gaat hier ook niet vrijuit hé. Dit was geen puur objectieve informatieve post... dat van die botten kraken is toch wel een beetje uitdagend en hij positioneert zelf vrolijk bepaalde eigenschappen van dit nieuw toestel boven de modellen van de andere merken. Dat is vragen om reactie in een materiaalforum, niet?

Dat neemt natuurlijk niet weg dat sommige mensen wel wat hoffelijker voor mekaar mogen zijn

MVG,

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
              Dat neemt natuurlijk niet weg dat sommige mensen wel wat hoffelijker voor mekaar mogen zijn
              MVG,
              Hier ben ik het dus 100% mee eens, iedereen mag zijn eigen mening hebben, maar blijf beleefd en heb respect voor andere meningen . . .
              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

De originele poster knalt zelfs al een nog niet bestaand toestel waar de specs nog niet van gekend zijn al volledig af....

Comment

puerte heeft geïnvesteerd in Oly mag ik aannemen...
                  nee marc, ik ga begin volgend jaar een nieuw toestel kopen en het huidige als backup gebruiken. voel me niet gebonden aan een bepaald merk en tracht van me ook nooit te binden. Momenteel staat de Oly P1 boven op mijn verlanglijstje, van de overige producenten hun nieuwe modellen is nog niet veel vrij gegeven, maar ze zullen het knap lastig hebben mijn inziens om de spec van de OLY P1 te kloppen

Comment

De originele poster gaat hier ook niet vrijuit hé. Dit was geen puur objectieve informatieve post... dat van die botten kraken is toch wel een beetje uitdagend en hij positioneert zelf vrolijk bepaalde eigenschappen van dit nieuw toestel boven de modellen van de andere merken. Dat is vragen om reactie in een materiaalforum, niet?

MVG,
                    Dan heb je niet goed gelezen. Ik positioneer niks, Oly kondigt aan als zijn bepaalde specificatie's die beter uit zullen komen dan bij de concurrentie.
                    Ik stel trouwens zelf als eerste een vraagteken bij een AF die beter zou zijn dan de D200.

Dat van die botten kraken kun je in twee richtingen lezen, en ten lange laatste zet ik er nog bij dat de anderen niet stilzitten en dat ik die concurrentie niet noodzakelijk slecht vind. Over de D200 schrijf ik trouwens letterlijk: 'never change a winning team', kan het nog positiever?

Nee, zelfs bij herlezen van mijn post blijf ik overtuigd dat ik neutraal ben gebleven. Ik geef wel toe dat ik geen klein beetje onder de indruk ben van de nieuwe specs van de Oly, maar als je het zo op papier leest, kan je ook niet anders. Anderen voelen zich blijkbaar geviseerd en voelen meteen de behoefte om Canon in bescherming te gaan nemen. Ik vraag me af waarom. De enige camera waar ik in heel dit betoog een groot vraagteken achter plaats, is de EOS 40D, want, zoals ik al zei: 'oude wijn in nieuwe zakken'. Of vind je een 30D met (in essentie samenvattend) live view en 12 MPix zo fascinerend. Lees gewoon dpreview erop na, en op het Canon forum zijn de mensen het zat om te moeten kijken naar een EOS 400D en een (essentieel verouderde - of je dat nu wil aannemen of niet) EOS 30D, terwijl de concurrentie een heel grote inhaalbeweging heeft gemaakt. Als de Canonisten onder u dat niet willen aannemen is dat jullie goed recht, maar dan meteen iemand te gaan afsabelen die spreekt over een niet Canon camera vind ik niet kunnen, en dus verdedig ik me...

@Plex: de specs van de 40D zijn wel al gekend. Niemand die er nog een vraagteken achter plaatst...
                    Last edited by MarcFoto; 28 juli 2007, 21:02.
                    http://www.digifotofreak.nl

Comment

http://www.livingroom.org.au/photolo...on_eos_40d.php :

Canon EOS 40D DSLR Specifications

* 10.1 MP CMOS sensor
                      * 5fps, 30 JPEG image burst
                      * Integrated Cleaning System
                      * 2.5in LCD with 230K pixels and 160º viewing angle
                      * Picture Style image processing
                      * Spot metering & 9-point AF
                      * DIGIC II processor with 0.2 sec start up
                      * Digital Photo Professional software
                      * Magnesium alloy body
                      * Compatible with all EF/EF-S lenses and EX Speedlite flashes
                      * Including powerpack and accessories
                      Die? Of is mijn info achterhaald? Ik heb het eens proberen opzoeken met Google maar ik kwam eerst op een site van vorig jaar.
                      Canon 350D
                      Meer op: http://griffintje.deviantart.com of blog: http://griffintje.blogspot.com/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                        nee marc, ik ga begin volgend jaar een nieuw toestel kopen en het huidige als backup gebruiken. voel me niet gebonden aan een bepaald merk en tracht van me ook nooit te binden. Momenteel staat de Oly P1 boven op mijn verlanglijstje, van de overige producenten hun nieuwe modellen is nog niet veel vrij gegeven, maar ze zullen het knap lastig hebben mijn inziens om de spec van de OLY P1 te kloppen
                        Ach, dat wist ik niet. In je profiel staat 'ander merk', vandaar dat ik er even van uitging dat je een Oly had. Maar gelijk heb je, de Oly P1 ziet er (althans op papier) heel interessant uit...

Comment

Dan heb je niet goed gelezen. Ik positioneer niks, Oly kondigt aan als zijn bepaalde specificatie's die beter uit zullen komen dan bij de concurrentie.
                          Ik stel trouwens zelf als eerste een vraagteken bij een AF die beter zou zijn dan de D200.

Dat van die botten kraken kun je in twee richtingen lezen, en ten lange laatste zet ik er nog bij dat de anderen niet stilzitten en dat ik die concurrentie niet noodzakelijk slecht vind. Over de D200 schrijf ik trouwens letterlijk: 'never change a winning team', kan het nog positiever?

Nee, zelfs bij herlezen van mijn post blijf ik overtuigd dat ik neutraal ben gebleven. Ik geef wel toe dat ik geen klein beetje onder de indruk ben van de nieuwe specs van de Oly, maar als je het zo op papier leest, kan je ook niet anders. Anderen voelen zich blijkbaar geviseerd en voelen meteen de behoefte om Canon in bescherming te gaan nemen. Ik vraag me af waarom. De enige camera waar ik in heel dit betoog een groot vraagteken achter plaats, is de EOS 40D, want, zoals ik al zei: 'oude wijn in nieuwe zakken'. Of vind je een 30D met (in essentie samenvattend) live view en 12 MPix zo fascinerend. Lees gewoon dpreview erop na, en op het Canon forum zijn de mensen het zat om te moeten kijken naar een EOS 400D en een (essentieel verouderde - of je dat nu wil aannemen of niet) EOS 30D, terwijl de concurrentie een heel grote inhaalbeweging heeft gemaakt. Als de Canonisten onder u dat niet willen aannemen is dat jullie goed recht, maar dan meteen iemand te gaan afsabelen die spreekt over een niet Canon camera vind ik niet kunnen, en dus verdedig ik me...

@Plex: de specs van de 40D zijn wel al gekend. Niemand die er nog een vraagteken achter plaatst...
                          OK got the message Ik zit overigens in het Nikon kamp en wacht ook op de laatste nieuwtjes van dat front

MVG,

Comment

OK got the message Ik zit overigens in het Nikon kamp en wacht ook op de laatste nieuwtjes van dat front

MVG,
                            Dan ben je aan het wachten op een D3X: als nog maar de helft van de speculatie's uitkomt zal dat yummie zijn...

maar dat is weer een ander verhaal...

Comment

Dan ben je aan het wachten op een D3X: als nog maar de helft van de speculatie's uitkomt zal dat yummie zijn...

maar dat is weer een ander verhaal...
                              Ik ben zeer benieuwd, maar weet niet of ik nog eens zo'n smak geld ga neertellen zoals 2 jaar geleden Ondertussen geniet ik toch nog steeds tenvolle van mijn D2x Ik ben overigens juist terug van een avondwandeling/shoot en nu de foto's aan het bekijken en bewerken waaronder een leuk panorama

MVG,

Comment

Vandaag de Chasseurs d'Images gekocht, waar een hele pagina wordt gewijd aan de nieuwe P1 (hij heeft nog steeds geen officiële naam.)

Ik denk dat ik hier voor de Olympiïsten hier niks nieuws ga vertellen, maar lees vooral door, het wordt nog interessant:
                                - 12 Mpix Mos Live sensor van Panasonic,
                                - D-lighting waardoor het contrast kan verbreed worden,
                                - Live view (en blijkbaar zou die de modussen a en b overnemen van de E330.) De live view zou verbeterd zijn in die zin dat hij sneller zou reageren.
                                - snelle AF (aangekondigd als zijnde sneller dan de EOS 30D en de Nikon 200D ) met 11 AF-punten (maar andere bronnen spreken van 14 en zelfs 16 punten?) Eén van de zwakke punten bij Oly wordt aangepakt!
                                - première voor Oly: wireless flash met twee nieuw te introduceren flitsen. Later zou er nog een derde (macroflash) bijkomen. De ingebouwde flits kan dienen als master. Eindelijk, zou ik zeggen, daar hebben de Olympiïsten lang op moeten wachten...
                                - Verbeterde zoeker: helderder dan 200D (alweer! en alweer ! )met een vergrotingsfactor van 1,15x (is dus reëel 0,58x - dat begint er al op te gelijken.) Meteen nog een achillespees aangepakt.
                                - 5 fps
                                - weather sealed
                                - ondersteuning voor nieuw te introduceren objectieven met ultrasone motor (nog een première)
                                - beeldstbilisatie door CCD shift met aangekondigd tot 5 (!!!!!!!! ) stops winst. Feit is natuurlijk dat het 4:3 systeem dat toelaat omwille van de kleinere CCD dan de concurrentie, waardoor minder gewichtsinertie bestaat.
                                - zelfs de stofreductie (zogenaamde SWF filter) zou aangepakt zijn en og performanter zijn...
                                - nieuwe batterij aangekondigd als zijnde een dubbele autoonomie tov. de E1.
                                - Batterijgrip (ook weather sealed)

Dat is het zo'n beetje (alsof dat al niet genoeg was!), al kan het zijn dat ik nog ditjes en datjes heb vergeten.

Wist je allemaal, zei u? Juist, behalve:
                                - de vertraging van de P1 komt, aldus CI, door de vertraging die Panasonic opgelopen heeft in de ontwikkeling van de MOS live. Panasonic wou bij deze sensor gewoon niks aan het toeval overlaten en de ontwikkeling heeft meer tijd gekost dan initieel gepland.
                                - Oly zet de specificaties uit tov de Nikon D200 en de EOS 30D. De specificaties van de opvolger van de D200 en de D40 die ongeveer gelijktijdig met de Alpha 200 en de P1 zullen geïntroduceerd worden liggen ongeveer vast (en eigenlijk verandert er weinig.

Niks opgevallen? high end amateur model. Dwz:
                                a) P1 is niet het topmodel van Oly,
                                b) ergo: prijs ligt ongeveer vast; grosso modo €1200 - €1600 winkelprijs. Straatprijs moet nog een stuk lager liggen,
                                c) het topmodel staat ook al in de steigers. Voorzien voor Q3 van 2008 (Photokina, remember?)

Er zullen hier botten gekraakt worden...

TTH:
                                De anderen reageren:
                                - Canon EOS 40D: oude wijn en nieuwe zakken (sorry, maar een 30D met 12 Mpix en live view vind ik weinig fascinerend.)
                                - Nikon D200x: idem dito. Verbeterde batterij en betere AF (men spreekt van een nieuwe sensor, identiek aan de D2X. D-lighting. Natuurlijk is het wel zo dat men geen winning team moet veranderen.
                                - Sony Alpha 200: essentieel een D7D maar op heel wat punten verbeterd en de bekende 'Sony' touch. 12 Mpix.
                                - Pentax K10D super: totnogtoe weinig van gewten. Zoals bij Nikon moet er hier weliswaar weinig aan verandert worden. Deze camera staat nog steeds zij mannetje...

Al die nieuwigheden te verwachten tussen nu en eindejaar...
                                kan je even de pagina angeven??
                                Ik vind deze niet terug in mijn Chasseur d'images Juli 2007...

Comment

Working...
                                X