Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Oly P1

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Oly P1

Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto Bekijk bericht
    De geruchten gaan dat de super een andere (lees: betere) sensor zou krijgen. Als mogelijke leveranciers worden weerhouden: Kodak en Samsung. Pentax zou af willen van de Sony sensor, omwille van het feit dat Sony het niet heel eerlijk zou spelen (de sensor van de 200D is exclusief voor Nikon geproduceerd en Pentax wil een toestel op de markt brengen met een hogere frame rate, wat met de bestaande sensor niet mogelijk is.)
    Dat zeggen de geruchten inderdaad, maar die nieuwe sensor zal m.i. niet voor de K10D Super zijn. Eerder voor het nieuwe vlaggeschip dat ergens deze herfst (mss al in augustus?) zal worden aangekondigd. Deze op de markt hebben tg 't einde van 't jaar lijkt me naar Pentax's gewoonte onwaarschijnlijk. De K10D Super moet er al vroeger komen, dus 't zal allicht een "minor" upgrade worden. Pentax will be Pentax... M.i. moet de K10D (al dan niet Super) nog een jaartje mee. Ik verwacht trouwens eerder een K20D die een simpelere versie van de K10D is met dezelfde sensor.

Ik kijk meer uit naar een nieuwe roadmap voor de objectieven, met naast niewigheden ook duidelijker specs en datums voor deze die er al opstonden.

Wim
    Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

Comment

@Kev: ooit beschouwde ik je als een heel intelligent en integer man maar de frustratie van de zware hypotheek die de 5D op je dagelijks leven legt maakt je niet meer vatbaar voor argumenten. Ik vergeef je...

@Puerte: het mag duidelijk zijn dat de Mpix race nog steeds niet over is. Ik vind dat persoonlijk geen goed gegeven...

@Wim: Het vlaggeschip voor de herfst? Van waar komt die info ineens. Ik dacht dat ie pas 2008 zou geïntroduceerd worden...?
      http://www.digifotofreak.nl

Comment

@Wim: Het vlaggeschip voor de herfst? Van waar komt die info ineens. Ik dacht dat ie pas 2008 zou geïntroduceerd worden...?
        Eerste aankondiging in de herfst hé. De introductie is pas voor een hele tijd later. Vgl de K10D die op PMA voor het eerst werd getoond onder glas (februari 2006), op Photokina voor het eerst mocht worden vastgenomen met beta-firmware (september 2006) en op de markt kwam in december 2006. Da's een lange zwangerschap... De "K1D" zal niet anders zijn...

EDIT: Lees deze thread eens door: A Fall Surprise?

Wim
        Last edited by ishpuini; 26 juli 2007, 14:44.
        Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

Comment

@Kev: ooit beschouwde ik je als een heel intelligent en integer man maar de frustratie van de zware hypotheek die de 5D op je dagelijks leven legt maakt je niet meer vatbaar voor argumenten. Ik vergeef je...
          Tja en weer sla je de bal mis vermits ik nog steeds dezelfde 20D heb als toen jij deze site begon te bezoeken. Maar ja hoor ik weet wel dat het moeilijk voor jou is om die oogkleppen af te doen want anders zou je wel eens iets beseffen dat je liever niet te weten komt.....

Persoonlijk geloof ik zelfs niet dat de opvolger van de 30D gaat hebben wat ze hier aankondigen dat lijkt mij teveel. Ik denk eerder een 30D met 10MP(met 1 stop iso winst) + live view + digic III + grotere buffer + AF van 5D. En dat zou voor mij een hele mooie opvolger zijn voor mijn 20D live view moet er zelfs niet bij zitten. Als ze de prijs maar scherp houden ik steek mijn geld liever in lenzen.

Comment

@Puerte: het mag duidelijk zijn dat de Mpix race nog steeds niet over is. Ik vind dat persoonlijk geen goed gegeven...
            weet niet of dat goed of slecht is, de technologie evolueert en het staat bijna vast dat de D2007, de nieuwe alpha en waarschijnlijk ook de K10DS de sony 12,8, mp sensors meekrijgen. Natuurlijk het zwakke punt in de evolutie schakel zijn de lenzen zekers voor APS-C.

Wilde geruchten gaan de ronde dat het Sony topmodel een bijna of een geheel FF sensor meekrijgt van rond de 18mp !!!.

Nikon en Pentax kondigen ook een nieuw topmodel aan waarschijnlijk met die zelfde sensor. Het kan zijn dat Sony, Nikon een alleenrecht geeft op deze sensor voor een bepaalde periode, someone has to pay.

Ik veronderstel dat Sony nooit een sensor zal bouwen voor puur eigen gebruik (is te duur ) en dat er eerst een vraag/overeenkomst zal zijn met een andere camera producent.

Waarom de evolutie tegenhouden, heb ook niet direct nood aan meer mp's, maar als je bvb een 20mp met zelfde beeld kwaliteit, en voor dezelfde of zelfs lagere prijs als een 10mp kunt kopen waarom niet.
            Last edited by puerte; 26 juli 2007, 15:53.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
              Waarom de evolutie tegenhouden, heb ook niet direct nood aan meer mp's, maar als je bvb een 20mp met zelfde beeld kwaliteit, en voor dezelfde of zelfs lagere prijs als een 10mp kunt kopen waarom niet.
              Tuurlijk, de extra geheugenkaartjes, harde schijven, snellere computer, Lightroom die maar tot 10000 pixels brede of hoge beelden aankan en dus moet geupgrade worden (niet langer gratis allicht), kost allemaal ook niks hé...

Vroeger stak je gewoon die nieuwe diafilm met "revolutionaire fijnere korrel" in je toestel en je had een betere sensor...

Ik hoop dat mijn 10MP nog een tijdje mag meegaan. Met 6MP zat ik op de limiet (hoewel nooit een echt probleem), maar meer dan 10MP is toch echt niet nodig. Als hogere MP kunnen met dezelfde DR (dynamic range) en ruis, waarom dan niet gewoon een 10MP met hogere DR en minder ruis? Maar ja, wie gaat de moed hebben de markt te leren dat meer MP niet alles is? De meeste consumenten denken nog steeds in MP en ..x zoom. Het credo van onze tijd lijkt wel te stellen dat de dommeriken gelijk hebben en dat in vraag stellen is uit den boze... Triestig voor ons die liever meer DR en minder ruis willen...

Maar we zijn weeral even aan het afwijken...

Wim

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
                Ik denk eerder een 30D met 10MP(met 1 stop iso winst) + live view + digic III + grotere buffer + AF van 5D
                Vind ik ook mooie specs...

en graag nog een kantelbaar LCD ( lcd kwaliteit van 400D omdat die van 30D niet zo heel goed is zegt men) en optional gridlines in de zoeker en ISO in de zoeker en programmable print-button...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ishpuini Bekijk bericht
                  Tuurlijk, de extra geheugenkaartjes, harde schijven, snellere computer, Lightroom die maar tot 10000 pixels brede of hoge beelden aankan en dus moet geupgrade worden (niet langer gratis allicht), kost allemaal ook niks hé...

Vroeger stak je gewoon die nieuwe diafilm met "revolutionaire fijnere korrel" in je toestel en je had een betere sensor...

Ik hoop dat mijn 10MP nog een tijdje mag meegaan. Met 6MP zat ik op de limiet (hoewel nooit een echt probleem), maar meer dan 10MP is toch echt niet nodig. Als hogere MP kunnen met dezelfde DR (dynamic range) en ruis, waarom dan niet gewoon een 10MP met hogere DR en minder ruis? Maar ja, wie gaat de moed hebben de markt te leren dat meer MP niet alles is? De meeste consumenten denken nog steeds in MP en ..x zoom. Het credo van onze tijd lijkt wel te stellen dat de dommeriken gelijk hebben en dat in vraag stellen is uit den boze... Triestig voor ons die liever meer DR en minder ruis willen...

Maar we zijn weeral even aan het afwijken...

Wim
                  Volledig mee eens! Dat is nu eens een goede analyse Wim!

Comment

terug on topic:
                    op volgende blog http://infodigitalcamera.blogspot.com/ kun je speculatieve info vinden over de 40d en ook een vergelijk met de oly p1.(grafiekvorm)
                    Er van uitgaande dat de gegeven specs kloppen welke zou jij dan kiezen ???
                    Welk is de meest geavanceerde ???

Comment

Een beetje idioot om zo een vgl te gaan maken op puur speculatieve info. Ik vind die grafiek ook grappig er worden zelfs al conclusies getrokken zonder dat er ook maar een iets is om dit op te baseren. Hoe je dit moet doen is mij een raadsel. Sommigen hebben echt wel tijd teveel.

Als voor welke ik zou kopen dat is daarentegen een vraag die ik reeds kan beantwoorden. Vermits al mijn lenzen, flitsers etc van canon zijn zal dat dus wel een canon body zijn natuurlijk. Daar zijn tenminste al argumenten voor.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ishpuini Bekijk bericht
                        Probleem is hier natuurlijk dat alle merken tegelijkertijd dit moeten doen. Canon en Fuji hebben al geprobeerd deze idiotie te stoppen maar vermits al de concurrenten doorgaan met het verhogen tja moeten zij ook wel terug volgen natuurlijk. Nu ja eigenlijk hangt dit grotendeels van Sony af want al de anderen moeten maar volgen wat sony uitbrengt.

Comment

Probleem is hier natuurlijk dat alle merken tegelijkertijd dit moeten doen. Canon en Fuji hebben al geprobeerd deze idiotie te stoppen maar vermits al de concurrenten doorgaan met het verhogen tja moeten zij ook wel terug volgen natuurlijk. Nu ja eigenlijk hangt dit grotendeels van Sony af want al de anderen moeten maar volgen wat sony uitbrengt.
                          Het zijn niet te producenten die dit bepalen maar de klanten zelf.
                          Zij volgen ook wat er leeft op de de user forums en zien ook wat men wilt.
                          Het is niet altijd het beste dat goed verkoopt, maar datgene wat doet verkopen is belangrijk voor producenten.

Canon heeft ooit een groot marktaandeel verworven door een kit lensje van 70 euro bij de 300D en zelfs hun 20D te leveren. Was zeer goed gezien zij hadden het tenminste door dat een groot deel van de potentiële DSLR klanten geen serieuze gebruikers zouden zijn. De andere producente hebben later dezelfde strategie gevolgd uit pure noodzaak.

Fuji en sigma zijn camera's met waarschijnlijk de beste beeldkwaliteit, maar als ik iemand fuji aanraad krijg ik altijd te horen "te weinig megapixels".

Het is zo dat de nieuwe sensors waarschijnlijk minder ruis gaan produceren dan de bestaande 10mp's en als je dan nog eens een print maakt van dezelfde grote ga je nog minder ruis zien met een hogere mp sensor.

Ik verwacht ook dat alle nieuwe toestellen een 14bit A/D convertor zullen hebben of andere technieken zullen bevatten om de DR op te krikken.

TERZAKE: momenteel staat den OLY P1 bij mij bovenop het verlang lijstje.
                          Denk dat concurrentie het aardig lastig gaat krijgen om die daar nog weg te krijgen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                            Het zijn niet te producenten die dit bepalen maar de klanten zelf.
                            Zij volgen ook wat er leeft op de de user forums en zien ook wat men wilt.
                            Het is niet altijd het beste dat goed verkoopt, maar datgene wat doet verkopen is belangrijk voor producenten.
                            Yep tuurlijk dat ontken ik toch nergens Het zijn echter wel de producenten die met toestellen kunnen polsen of de markt matuur genoeg is.
                            Canon heeft ooit een groot marktaandeel verworven door een kit lensje van 70 euro bij de 300D en zelfs hun 20D te leveren. Was zeer goed gezien zij hadden het tenminste door dat een groot deel van de potentiële DSLR klanten geen serieuze gebruikers zouden zijn. De andere producente hebben later dezelfde strategie gevolgd uit pure noodzaak.
                            Lol hier toon je weer je gebrek aan kennis. Beide camera's waarover je spreekt hadden gewoon geen concurrentie en verkochten daarom heel veel. De kitlenzen hebben daar niets mee te maken er waren gewoon geen concurrenten niemand kon camera's leveren met dezelfde specs.
                            Fuji en sigma zijn camera's met waarschijnlijk de beste beeldkwaliteit, maar als ik iemand fuji aanraad krijg ik altijd te horen "te weinig megapixels".
                            Tja beeldkwaliteit heeft veel definities want iedereen heeft zijn gevoeligheden. En algemeen gezien kan er eigenlijk niemand op tegen Canon als je het mij vraagt.
                            Het is zo dat de nieuwe sensors waarschijnlijk minder ruis gaan produceren dan de bestaande 10mp's en als je dan nog eens een print maakt van dezelfde grote ga je nog minder ruis zien met een hogere mp sensor.
                            Maar zelfs de canon's zitten nog ver van wat het zou moeten zijn als je het mij vraagt laat staan de rest die nog 1 stop achter canon zit. Maar natuurlijk als je enkel 10x15 afprint dan is elke DSLR op hoge iso te doen.
                            Ik verwacht ook dat alle nieuwe toestellen een 14bit A/D convertor zullen hebben of andere technieken zullen bevatten om de DR op te krikken.
                            Ik betwijfel dat 14 bit veel invloed gaat hebben op de DR. Het gaat veel meer invloed hebben op de overgangen dan puur op de DR.
                            TERZAKE: momenteel staat den OLY P1 bij mij bovenop het verlang lijstje.
                            Denk dat concurrentie het aardig lastig gaat krijgen om die daar nog weg te krijgen.
                            Tja heb je daar ook redenen voor? Ik zie eigenlijk weinig spectaculairs in deze camera. Alvast niets om een systeem mee te beslissen. Beter kijken naar wat je wil kunnen en wie je het meeste waar voor je geld geeft vind ik.

Comment

Tja heb je daar ook redenen voor?
                              Dezelfde reden als jij om bij een minderwaardige 40D te blijven: puerte heeft geïnvesteerd in Oly mag ik aannemen...

Comment

It is interesting to see how strong Nikon is these days and it must be concerning to Canon, especially in light of all the issues with the Canon Mark III. This would have to have some professional user worried about the stability of their platform.
                                De Canon vesting begint te breken. Zouden mensen het eindelijk beginnen door te krijgen?

Comment

Working...
                                X