Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

30d nu of na cashback?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 30d nu of na cashback?

Leuk. Begin deze week opgebeld naar Konijnenberg of er nog genoeg body's op voorraad waren. Hier werd ik vriendelijk te woord gestaan met de mededeling dat er nog zat waren. Dus ik bestellen 2 dagen geleden, krijg ik een mailtje dat er geen body's meer zijn. Dus dit ook gemaild naar konijnenberg als reactie op hun mededeling dat er geen body's meer zijn met de vraag of als de body wat later wordt geleverd (bijv volgende week, na de cashback) ik nog wel meedoe voor die cashback en dus die 100 euro nog terug krijg.

Ik kreeg het volgende terug:

Beste heer,

Wij hebben de afgelopen dagen erg veel body's verkocht, dit heeft inderdaad te
    maken met de cashback actie.

Het is geen actie van ons maar ik ben er niet bang voor dat canon de afspraken
    niet nakomt. U kunt hiervoor het beste contact opnemen met Canon nederland.
    023-5670123

Weet iemand hoe het zit als ik dus wel betaald heb binnen de cashback actie maar de body niet op voorraad is. Of ik dan dus wel in aanmerking kom voor de 100 euro cashback op de 30d?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tomassi Bekijk bericht
      Leuk. Begin deze week opgebeld naar Konijnenberg of er nog genoeg body's op voorraad waren. Hier werd ik vriendelijk te woord gestaan met de mededeling dat er nog zat waren. Dus ik bestellen 2 dagen geleden, krijg ik een mailtje dat er geen body's meer zijn. Dus dit ook gemaild naar konijnenberg als reactie op hun mededeling dat er geen body's meer zijn met de vraag of als de body wat later wordt geleverd (bijv volgende week, na de cashback) ik nog wel meedoe voor die cashback en dus die 100 euro nog terug krijg.

Ik kreeg het volgende terug:

Beste heer,

Wij hebben de afgelopen dagen erg veel body's verkocht, dit heeft inderdaad te
      maken met de cashback actie.

Het is geen actie van ons maar ik ben er niet bang voor dat canon de afspraken
      niet nakomt. U kunt hiervoor het beste contact opnemen met Canon nederland.
      023-5670123

Weet iemand hoe het zit als ik dus wel betaald heb binnen de cashback actie maar de body niet op voorraad is. Of ik dan dus wel in aanmerking kom voor de 100 euro cashback op de 30d?
      U kunt hiervoor het beste contact opnemen met Canon nederland.
      023-5670123
      1DmkIII / 20D + BG-E2 grip / speedlite 580EX
      EF-S 10-22 / EF 17-40 L / EF 100-400 L / EF 24-105 L / EF 50 F1.8 II / sigma 150mm F2.8 macro

Comment

Ja leuke

Ik heb nu mijn geld terug laten storten en intussen bij Kamer Express alsnog een body voor dezelfde prijs gekocht. Dus dinsdag heb ik m gewoon incl. cash back. Prima voor mij.

Comment

De cash back van de 400d blijkt verlengd te zijn. Voor de andere camera's geldt die wel niet denk ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ~Tine~ Bekijk bericht
            De cash back van de 400d blijkt verlengd te zijn. Voor de andere camera's geldt die wel niet denk ik.
            Of nog anders gezegd: Voor de Canon 400D is er in Augustus geen opvolger.

Voor de Canon 30D en de Canon 5D is de cash back aktie niet verlengd....

Jan.

Comment

Ik zit in de volgende situatie: ik heb net genoeg geld om een 30d body te kopen op dit moment. Ik wil daar een tamron 17-50 op gaan zetten. Het is nu vlak voor het eind van de cashback en ik zit met het probleem of ik nu voor het eind van de cashback die body moet kopen om vervolgens een maand te wachten voordat ik mn eerst lens kan kopen. De 400d heb ik naar gekeken en die wil ik niet, dus dat is geen optie. Aangezien de 30d al een redelijke tijd meegaat verwacht ik (net als velen met mij) binnenkort een opvolger daarvan, wat de prijs van de 30d waarschijnlijk doet dalen. Van de 400d dus niet.

Nu mijn vraag: Zal ik het zoals hierboven doen door een 30d aan te schaffen en een maand later pas mn eerste lens? Of zal ik even wachten in de veronderstelling dat bij de introductie van een opvolger deze zomer of eind deze zomer de 30d op hetzelfde prijsniveau (of verder) zal dalen dan met de cashback actie.

In het verleden heeft canon ook gebruik gemaakt van cashback volgens mij. Weet iemand nog hoe het toen verliep met de prijzen. En is bij de introductie van de 30d de 20d destijds in prijs gedaald? En zo ja, in welke mate?

Alvast dank

(dit heb ik ook gepost in een thread in algemeen, maar past hier beter)
              Over evolutie qua pricing & cashback-beslissingen van canon kan ik mijn ervaring niet delen, ik denk persoonlijk wel dat verschillende factoren meespelen.
              Welke verschillende er gaan zijn 30D versus opvolger
              => met andere woorden, kunnen beide modellen nog een tijd naast mekaar een eigen leven in de verkoop hebben of.... moeten ze gedumpt worden in prijs

Ik stond 2-3 maand geleden voor dezelfde beslissing en ik nam (met veel tevredenheid) ook de beslissing die reeds werd aangeraken, koop jou een recente 30D in occasie. (met papieren et)

Een nieuwe 30D zou ik niemand meer aanraden, want ik durf erop te wedden dat nog in 2007 een opvolger komt. En er zijn al veel prognoses, maar die anti-dust-shake dinges zal er zeker op zitten. En dat is vrij belangrijk vind ik.
              (on the other hand, als je echt tevreden bent met de spec's van een 30D kan je ook gewoon wachten en bij uitkomen van het nieuwe model een 30D 2dehands kopen, dat zijn ook meestal knappe verkoopsprijzen)
              Imagination is more important than knowledge...
              http://www.kiekje.be

Comment

Ik heb er reeds 1 gekocht voor 925 bij KE met 100 euro cashback. Nu staat hij daar voor 855. Denk niet dat ik een 40d nodig ga hebben. Misschien anderhalf miljoen pixels meer maakt voor mij niet echt een verschil en behalve anti-dust (waar ik mijn twijfels over heb) lijkt het me niet dat Canon met ontzettend grote verassingen komt. De 30d is al redelijk ver doorontwikkeld wat ook te zien is aan de verschillen tussen de 20d en de 30d. Ik zou dus juist iedereen op dit moment aanraden om een 30d te kopen. Misschien even wachten op de opvolger, maar dan zal de 30d nog hoogstens een euro of 50 gaan zakken denk ik, waarmee de prijs dus rond de 800 zal komen. Puur speculaties maar ik denk wel dat het zoiets wordt.

groeten

Comment

De 30d is al redelijk ver doorontwikkeld wat ook te zien is aan de verschillen tussen de 20d en de 30d. Ik zou dus juist iedereen op dit moment aanraden om een 30d te kopen. groeten
                  Kan U dit eens toelichten???
                  Ik dacht buiten wat "design"-brol (body, lcd,..) er technisch niets veranderd is t.o.v. 20D???

Comment

Inderdaad. Technisch zijn de verschillen tussen de 20d en 30d minimaal. Ik ging er ook vanuit dat dit bij veel mensen bekend is. Daarom verwacht ik ook redelijk minimale verchillen tussen een 30d en een eventuele 40d.

Comment

Ik verwacht eerder veel verandering....
                      Hopelijk voor Canon of er stappen veel over naar Nikon e.d. denk ik... mijn inziens mogen ze wel eens technisch upgraden om hun positie te verbeteren....

Comment

Ik verwacht ook dat de opvolger van de 30D wat meer verbeteringen krijgt dan alleen maar het "anti-stof systeem" en een paar pixeltjes extra.

Een verbeterde sensor zou voor mij veel meer waard zijn (betere detailweergave, nog minder ruis bij hoge iso, groter dynamisch bereik...).

Als dat niet zo is, dan blijf ik wel gewoon verder werken met mijn 20D.
                        http://barthuysmans.smugmug.com/
                        BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Plex Bekijk bericht
                          Hopelijk voor Canon of er stappen veel over naar Nikon e.d. denk ik...
                          Als je een heel arsenaal lenzen hebt is de body maar relatief hoor Kan anders zijn als je voor een kitlens en verder niets gaat, maar als je € 5000,- à € 10.000,- in lenzen hebt zitten moet de body wel heel bijzonder zijn om over te stappen En nee, deze bedragen zijn helemaal niet zo bijzonder na een paar jaar hobby.

mijn inziens mogen ze wel eens technisch upgraden om hun positie te verbeteren....
                          Volgens mij zijn ze nog steeds de grootste in de DSLR markt. Dus hoezo verbeteren Als je het mij vraagt heeft de concurrentie ze maar net bij c.q. ingehaald en daar hebben ze jaren voor nodig gehad. Canon is dus al lang bezig met een nieuwe generatie terwijl de concurrentie even bijkomt. Komt wel goed, maak je niet druk. Zie de 1D mk III voor bewijs.

En ja, ik heb een Canon toestel Ik moet daarbij wel aantekenen dat ik graag 2 of 3 grote spelers in de markt, op gelijkwaardig niveau qua research budget, zou zien. Dat zou de ontwikkeling pas echt stimuleren. Ik ben blij dat Nikon bijgekomen is en dat Sony groot instapt. Daar hebben we allemaal voordeel van ongeacht het merk.

En on topic: gewoon kopen die 30D. Prijs is goed en als je met de 30D geen goede foto kan maken lukt je dat ook niet met de 40D. Pas als je een 30D versleten hebt ben je mogelijk in staat om met een 40D betere foto's te maken.
                          Groeten,

Albert Jan

Website AJH
                          lidnummer: BD0371NL

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ajh Bekijk bericht
                            Als je een heel arsenaal lenzen hebt is de body maar relatief hoor Kan anders zijn als je voor een kitlens en verder niets gaat, maar als je € 5000,- à € 10.000,- in lenzen hebt zitten moet de body wel heel bijzonder zijn om over te stappen En nee, deze bedragen zijn helemaal niet zo bijzonder na een paar jaar hobby.
                            Dat klop inderdaad... maar vooral nieuwe, toekomstige gebruikers (like me) verlies je er wel mee hee...

Volgens mij zijn ze nog steeds de grootste in de DSLR markt. Dus hoezo verbeteren Als je het mij vraagt heeft de concurrentie ze maar net bij c.q. ingehaald en daar hebben ze jaren voor nodig gehad. Canon is dus al lang bezig met een nieuwe generatie terwijl de concurrentie even bijkomt. Komt wel goed, maak je niet druk. Zie de 1D mk III voor bewijs.
                            Ik zie eventueel voordelen zoals:

* betere sensor ( nog minder ruis; hogere "Dynamic range"
                            * Live view?
                            * Gridlines (zoals Nikon D80~D200
                            * ...

Comment

Ik zie eventueel voordelen zoals:

* betere sensor ( nog minder ruis; hogere "Dynamic range"
                              * Live view?
                              * Gridlines (zoals Nikon D80~D200
                              * ...
                              Ga je daar nu echt zoveel beter van fotograferen De meeste beginners halen de voordelen nooit en te nimmer uit zo'n toestel. Leuk voor de heb, maar geen nut als je het mij vraagt Pas als je het "vak" beheerst merk je dat je meer uit een beter toestel haalt. In het begin zitten al die gimmicks eigenlijk maar wat in de weg. Je hebt het al druk genoeg met een fatsoenlijke foto maken.

Maar da's nu precies marketing. Functionaliteit verkopen waar niemand iets mee kan, maar wat iedereen wel wil hebben
                              Groeten,

Albert Jan

Website AJH
                              lidnummer: BD0371NL

Comment

Ga je daar nu echt zoveel beter van fotograferen De meeste beginners halen de voordelen nooit en te nimmer uit zo'n toestel. Leuk voor de heb, maar geen nut als je het mij vraagt Pas als je het "vak" beheerst merk je dat je meer uit een beter toestel haalt. In het begin zitten al die gimmicks eigenlijk maar wat in de weg. Je hebt het al druk genoeg met een fatsoenlijke foto maken.

Maar da's nu precies marketing. Functionaliteit verkopen waar niemand iets mee kan, maar wat iedereen wel wil hebben
                                WATTE mij een beginner noemen??? Hoe durft ge???

Nee, serieus... je kan voor jezelf wel een punt hebben, maar de features die ik opnoem heb je maar enkel voordelen mee IMO en ik vind het persoonlijk wel hatelijk om iets nieuws te kopen van hardware (zoals ook bij computer), en veel geld uitgeven en dan 2 weken later komt er voor dezelfde prijs een gloednieuw toestel op de markt...

Dan wacht ik liever... sorry...

Comment

Working...
                                X