Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nikon d80 vs canon d30

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: nikon d80 vs canon d30

Qua prestaties liggen de d80 en 400d dicht bij elkaar, waarbij ik het idee heb dat los van de hoge iso's de d80 met een kleine marge wint. De d80 lijkt qua 'feel' juist weer op de 30d, omdat deze body's gewoon wat groter zijn en bij de meesten goed in de hand ligt.

De foute keuze is er niet.

Als je kleine handen hebt en denkt veel te reizen met je camera kan je voor het gewicht en compactheid beter voor de 400d gaan. Als je wat meer waarde hecht aan ergonomie het handling zou ik voor een d80 gaan. Los daarvan heb het idee dat je dan inderdaad meteen moet kijken naar de 30d, omdat deze nu ongeveel even duur is als de d80. Het toestel is een klein jaartje eerder geintroduceerd en daarom dus nu wat goedkoper. (begon op 1400 a 1500 voor de body) Voor de 1,9 megapixel minder zou ik hem niet laten liggen. De 30d waardeer ik dus net een treetje hoger dan de d80. Maar die marges zijn zo miniem dat je nooit fout kan gaan. Als je 1 van deze 2 (of 3) toestellen koopt zul je er waarschijnlijk sowieso heel blij mee zijn.

Comment

Niemand heeft het nog gehad over de levensduur van de sluiter. Met een 30D zit je goed tot minstens 100.000 klikjes, denk niet dat de D80 daarmee kan uitpakken. Voor beide toestellen betaal je momenteel ongeveer hezelfde, de een gaat dus tot 2 x zo lang mee, toch niet onbelangrijk vind ik.
      Last edited by Petertje; 15 juni 2007, 16:42.
      It's the mind and heart behind a camera that matters, not the gear.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Petertje Bekijk bericht
        Met een 30D zit je goed tot minstens 100.000 klikjes, denk niet dat de D80 daarmee kan uitpakken. Voor beide toestellen betaal je momenteel ongeveer hezelfde, de een gaat dus tot 2 x zo lang mee, toch niet onbelangrijk vind ik.
        Dit is toch erg sterk, in de eerste zin denk je dat de D80 daar niet mee kan uitpakken (op basis van wat?) en in de tweede zin slaag je er zelfs in daar dan maar conclusies uit te trekken. Analyse op zijn best.

Comment

Dit is toch erg sterk, in de eerste zin denk je dat de D80 daar niet mee kan uitpakken (op basis van wat?) en in de tweede zin slaag je er zelfs in daar dan maar conclusies uit te trekken. Analyse op zijn best.
          Ik heb onlangs de stap van Nikon naar Canon gemaakt en heb wel degelijk mijn 'huiswerk' gemaakt. Misschien kun je hier even een draadje posten waar we info kunnen vinden over de levensduur van een D80-sluiter, ik heb ze alleszins niet gevonden. Aan jou dus om het tegendeel te bewijzen... En daarbij: geen slecht woord over Nikon hoor, dik in orde die camera's !
          It's the mind and heart behind a camera that matters, not the gear.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Petertje Bekijk bericht
            Ik heb onlangs de stap van Nikon naar Canon gemaakt en heb wel degelijk mijn 'huiswerk' gemaakt. Misschien kun je hier even een draadje posten waar we info kunnen vinden over de levensduur van een D80-sluiter, ik heb ze alleszins niet gevonden. Aan jou dus om het tegendeel te bewijzen... En daarbij: geen slecht woord over Nikon hoor, dik in orde die camera's !
            Ik heb ook geen info over de levensduur van een sluiter van de D80, maar dat is net mijn punt. Je trekt een conclusie nl. dat de 30D twee keer zo lang meegaat dan de D80, zonder daar eigenlijk info over te hebben, en ik stel maar de vraag op wat je dat baseert.
            Je vraagt me nu het tegendeel te bewijzen, maar dat tegendeel beweer ik toch helemaal niet, ik trek gewoon helemaal geen conclusies, noch in het voordeel van de D80, noch in het voordeel van de 30D, en dit simpelweg omdat ik hier geen info over heb.

Comment

Working...
            X