Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nikon d80 vs canon d30

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• nikon d80 vs canon d30

hallo,

sorry voor alweer een vraag naar de vergelijking tussen twee bodies:

de nikon d80 kost bij Konijnenberg +-850 euro, de canon d30 met cashback een 900 euro.

Na dit forum en dpreview afgezocht te hebben kom ik tot de conclusie dat ik heel moeilijk een keuze kan maken. Bovendien moet ik er nog een lens bij hebben ook, dus dat speelt ook mee.

heeft iemand van jullie ervaring met beide camera's? En dan misschien ook een beetje advies?

Ik heb momenteel nog een analoge minolta camera en zit dus niet gebonden aan dure lenzen.

groeten

Re: nikon d80 vs canon d30

Canon d30 is een oude sleur!! Die verkopen ze niet meer...

Comment

ervaring met beide camera's, zullen er niet veel zijn denk ik.
      zou in iedergeval goed kijken naar de prijzen, die verschillen tegenwoordig nogal.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LievenOst Bekijk bericht
        hallo,

sorry voor alweer een vraag naar de vergelijking tussen twee bodies:

de nikon d80 kost bij Konijnenberg +-850 euro, de canon d30 met cashback een 900 euro.

Na dit forum en dpreview afgezocht te hebben kom ik tot de conclusie dat ik heel moeilijk een keuze kan maken. Bovendien moet ik er nog een lens bij hebben ook, dus dat speelt ook mee.

heeft iemand van jullie ervaring met beide camera's? En dan misschien ook een beetje advies?

Ik heb momenteel nog een analoge minolta camera en zit dus niet gebonden aan dure lenzen.

groeten
        Ik vind de Nikon een beter ergomie hebben, en beelden die wat minder nabewerking nodig hebben.
        De Canon is onbetwistbaar beter in de hogere iso's, maar heeft softere beelden, en vereist eigenlijk wat meer nabewerking op de pc.
        Welke cam van deze 2 de beste is? allebei. Maar bekijk ineens de lenzen die je erbij wilt. Canon heeft meer aanbod, maar sommige lenzen heeft dan weer enkel Nikon, zoals de 18-200VR.
        Maar aangezien je nog lenzen van Minolta hebt, zijn deze Autofocus? zo ja, kan je ook de Sony Alfa100 met ingebouwde stabilisator overwegen. Of de opvolger daarvan, die er toch binnenkort moet aankomen.

Comment

LetsGoDigital is uw online magazine voor Technologie en Lifestyle, met het laatste nieuws, diepgaande achtergrond artikelen en product reviews

Ken ze beide ook niet, maar denk dat de 30D net iets beter uitgerust is. (Flitssynchronisatieaansluiting,iso3200 (bruikbaar?) )
          Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door paly Bekijk bericht
            http://www.letsgodigital.org/nl/came...1317-1094.html
            Ken ze beide ook niet, maar denk dat de 30D net iets beter uitgerust is. (Flitssynchronisatieaansluiting,iso3200 (bruikbaar?) )
            Deze reviews zijn niet altijd kompleet, de D80 heeft bijvoorbeeld een mooi auto-iso setting, 30d heeft dat niet, de D80 kan gridlines tonen in de zoeker, de 30d niet dacht ik, en zo zullen er er nog wel dingen zijn.

Comment

Ze zitten beiden ongeveer op hetzelfde niveau, ik vindt persoonlijk dat Canon minder ruis vertoond op hoge ISO's.....

Maar alles heeft zijn voor en nadelen, vergelijken is de boodschap. maar miskopen kan je niet
              Nikon D300 | Nikon D5000 | Tamron 28-75 | 50mm 1.8 | Lensbaby | WEBSITE | Flickr

Comment

Tja de 30D kan foto's nemen die de D80 niet kan.

Dat zegt genoeg denk ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
                  Tja de 30D kan foto's nemen die de D80 niet kan.

Dat zegt genoeg denk ik.
                  Wat bedoel je daarmee?

Comment

Je bedoelt de 30D, niet de D30, die is allang uit productie.
                    Canon EOS 400D - Canon 10-22mm 3.5-4.5 USM - Sigma 18-50mm 2.8 EX DC Macro - Canon EF 50mm 1.8 - Canon EF 70-300mm 4-5.6 IS USM - Speedlight 430EX - Battery Grip

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door codemann Bekijk bericht
                      Wat bedoel je daarmee?
                      Mmm, 'k vermoed sterk dat ie daarmee doelt op ruisniveau. tsss
                      Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
                      MySite - All your base are belong to us - What you say

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TedereTijger Bekijk bericht
                        Mmm, 'k vermoed sterk dat ie daarmee doelt op ruisniveau. tsss
                        Dat ook maar die discussie wou ik zelfs niet beginnen.

5fps tegen 3fps daar had ik het eigenlijk over. Want slechtere hoge iso laat nog altijd toe van een foto te nemen he.

Eigenlijk moet je een 30D niet met een D80 vgl maar met een D200.

Comment

'k Zou dan eerder zeggen dat Canon en Nikon elkander aanvullen in hun gamma toestellen, bvb in oplopende volgorde:
                          - D40
                          - 400D ( <-> D40X ?)
                          - D80
                          - 30D
                          - D200
                          - ...etc...
                          Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
                          MySite - All your base are belong to us - What you say

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TedereTijger Bekijk bericht
                            'k Zou dan eerder zeggen dat Canon en Nikon elkander aanvullen in hun gamma toestellen, bvb in oplopende volgorde:
                            - D40
                            - 400D ( <-> D40X ?)
                            - D80
                            - 30D
                            - D200
                            - ...etc...
                            Inderdaad... en de prijzen volgen die volgorde. Persoonlijk zou ik twijfelen tussen de Canon 400D en de Nikon D80.

Comment

Denk eraan dat de cashback niet alleen geldt voor de body, maar nu ook voor een aantal lenzen en een aantal voordelige kits.
                              Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

Comment

Working...
                              X