Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nikon d80 vs canon d30

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: nikon d80 vs canon d30

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
    Dat ook maar die discussie wou ik zelfs niet beginnen.

5fps tegen 3fps daar had ik het eigenlijk over. Want slechtere hoge iso laat nog altijd toe van een foto te nemen he.

Eigenlijk moet je een 30D niet met een D80 vgl maar met een D200.
    groot gelijk
    en als ge dan kijkt naar de prijs ist niet moeilijk om te zeggen wie wint...

ik vind gewoon dat nikon in het algemeen wel duurder is dan canon qua toestellen.
    zet maar ne keer nen D2Xs tegen de (goedkopere) 1DmkIII en ik denk dat de winnaar duidelijk zal zijn...
    5DmkIII en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
      zet maar ne keer nen D2Xs tegen de (goedkopere) 1DmkIII en ik denk dat de winnaar duidelijk zal zijn...
      Of je gaat binnenkort een D3 vergelijken met een 1DsMarkII

Comment

Re: nikon d80 vs canon 30d

Hallo,

Ik bedoelde inderdaad de canon 30D (was misschien niet zo handig van canon om 2 verschillende modellen d30 en 30d te noemen).

groeten

Comment

Sinds ik de gridlines op m'n Nikon heb gevonden staan ze niet meer uit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TedereTijger Bekijk bericht
            'k Zou dan eerder zeggen dat Canon en Nikon elkander aanvullen in hun gamma toestellen, bvb in oplopende volgorde:
            - D40
            - 400D ( <-> D40X ?)
            - D80
            - 30D
            - D200
            - ...etc...
            Dat is een kwestie van interpretatie. En dat gaat dus voor iedereen verschillen. Ik begrijp je redenering hoor.

Maar fotografisch gezien zitten D200 en 30 in dezelfde categorie. D80 D40x en 400D ook.

Voor mij zou dat tabelletje als ik naar alle gizmo's kijk er bijna hetzelfde uitzien. Alleen D40x zet ik onder 400D.
            Maar ik vind een 400D en een D80 veel meer concurrenten van elkaar dan een D80 die van een 30D is. Maar ook dat is persoonlijk.
            Mijn voorkeurlijstje zou er zelfs zo uitzien. D40, D40x, D80, 400D, D200, 30D. Maar ook dat is persoonlijk. Iedereen moet dit dus maar voor zichzelf uitmaken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
              Mijn voorkeurlijstje zou er zelfs zo uitzien. D40, D40x, D80, 400D, D200, 30D. Maar ook dat is persoonlijk. Iedereen moet dit dus maar voor zichzelf uitmaken.
              Ik ga akkoord tot aan de de 2 laatste, die zou ik zeker omwisselen.
              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                Ik ga akkoord tot aan de de 2 laatste, die zou ik zeker omwisselen.
                De 400D hoort ook onder de D80 wegens veel grotere functionaliteit zoals 2 scrollwieltjes en top LCD en vanzelfsprekend de grotere body van die laatste

MVG,

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                  De 400D hoort ook onder de D80 wegens veel grotere functionaliteit zoals 2 scrollwieltjes en top LCD en vanzelfsprekend de grotere body van die laatste

MVG,
                  Voor mij staat de d80 boven de 400d, en de d200 boven de 30d. Maar ja, ieder stelt zijn eigen normen hé. Voor mij is de handling van Nikon aangenamer. en bepaalde zaken zoals de gridlines en auto iso op de nikon. Maar de Canons hebben die extra stop minder ruis in de high iso's.
                  Last edited by Rudy; 14 juni 2007, 21:30.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                    Voor mij staar de d80 boven de 400d, en de d200 boven de 30d. Maar ja, ieder stelt zijn eigen normen hé. Voor mij is de handling van Nikon aangenamer.
                    en voor mij die van canon, maar ja dat is gewoon omdat ik met canon ben "opgegroeid"
                    ik kan geen 5 minuten door het menu van een nikon toestel bladeren of ik krijg goesting om het ding weg te smijten
                    5DmkIII en wat glas

Comment

ik kan geen 5 minuten door het menu van een nikon toestel bladeren of ik krijg goesting om het ding weg te smijten
                      Dito................. maar dan omgekeerd.
                      Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
                      MySite - All your base are belong to us - What you say

Comment

g
                        Ik vind de D2x(s) ook zwaar overprijsd gezien zijn einde loopbaan. Introductie had 3500 mogen zijn en nu zou 3000 een faire prijs zijn me dunkt.

Tja, tegen de hagelnieuwe 1DIII is voorlopig niet veel opgewassen. Maar je kan op ISO100 ook nog foto's nemen en de hogere resolutie op een kleinere sensor is nog steeds een voordeel bij het gebruik van teleobjectieven

MVG,

Comment

Ik heb geen ervaring met de 30d maar wel met de D80.

Ik kan je zeggen dat dit een fantastisch toestel is met een enorm goede ergonomie.

De 2 instelwieltjes, de enorme heldere en grote zoeker met mogelijke gridlines, het top-lcd, het beschermkapje van de grote lcd, auto iso... maken dat deze het voor mij al gemakkelijk won van de 400d, die ik ook in mijn handen gehad heb, maar echt wel plastic en krap aanvoelde ivm de D80.
                          De D80 ligt (voor mij althans) enorm goed in de hand en ik zou zo'n grote zoeker en zeker die gridlines niet meer willen missen.

De ruis kan wel iets hoger zijn bij hogere iso, daar durf ik me niet over uitspreken, maar als je dit vergelijkt met de meeste point & shoots is dit nog altijd belachelijk weinig en volgens mij niet zichtbaar bij normale afdrukken.

Hij heeft idd wel 'maar' 3fps, maar dat is natuurlijk enkel belangrijk afhankelijk van je behoeftes...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dio5 Bekijk bericht
                            Ik heb geen ervaring met de 30d maar wel met de D80.

Ik kan je zeggen dat dit een fantastisch toestel is met een enorm goede ergonomie.

De 2 instelwieltjes, de enorme heldere en grote zoeker met mogelijke gridlines, het top-lcd, het beschermkapje van de grote lcd, auto iso... maken dat deze het voor mij al gemakkelijk won van de 400d, die ik ook in mijn handen gehad heb, maar echt wel plastic en krap aanvoelde ivm de D80.
                            De D80 ligt (voor mij althans) enorm goed in de hand en ik zou zo'n grote zoeker en zeker die gridlines niet meer willen missen.

De ruis kan wel iets hoger zijn bij hogere iso, daar durf ik me niet over uitspreken, maar als je dit vergelijkt met de meeste point & shoots is dit nog altijd belachelijk weinig en volgens mij niet zichtbaar bij normale afdrukken.

Hij heeft idd wel 'maar' 3fps, maar dat is natuurlijk enkel belangrijk afhankelijk van je behoeftes...
                            De zoeker van de 30D is nog groter dan die van de D80.
                            Canon EOS 400D - Canon 10-22mm 3.5-4.5 USM - Sigma 18-50mm 2.8 EX DC Macro - Canon EF 50mm 1.8 - Canon EF 70-300mm 4-5.6 IS USM - Speedlight 430EX - Battery Grip

Comment

De 30D en Canon in het algemeen zal je nooit teleurstellen!

Ook de optiek van Canon niet, en dat tegen een beter prijs dan Nikon.

MVG, Jeff
                              Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Probeer beide toestellen uit en neem de camera die je het fijnste vind te bedienen. Een betere tip is er niet.
                                De meeste Nikon gebruikers zullen je naar Nikon sturen en de Canon gebruikers naar Canon. En ik ben van overtuiging dat beide merken niet slecht zijn.
                                Er zal hier vast wel een d80 forum zijn en ook een 30D forum. Dus daar kun je specieke vragen stellen. En je weet meteen wie er zo'n camera heeft. En dan zou je ze persoonlijke wat kunnen vragen.
                                Waar een wil is, is een weg
                                ---------------------------------

Comment

Working...
                                X